Nadat Sacha de ML63 had getest, leek het Fifth Gear ook wel een leuk idee om er een rondje mee te rijden. Tiff Needell plakt er meteen een bezoekje bij het MB museum aan vast en mag op de testbaan zijn geluk beproeven. Maar Tiff heeft nogal wat moeite met de rotonde…
Quote: “This Mercedes isn’t an offroader” (via emercedesbenz.com)
Update: ML63 vs Cayenne Turbo S, met dank aan Floris in de reacties:
Rick dos zegt
Vind ik de review van Sacha toch wat beter……….. ;)
Het blijft een mooie brute auto.
Deon zegt
Officieel is de quote: “This AMG-version really isn’t an offroader”
Maar hee… niet op alle slakken zout leggen he ;)
autoblogger zegt
;)
westy B zegt
The Mercedes Benz mechanic typed in a secret code….
Toch lullig dat je niet gewoon een rotonde kan draaien zonder gras te maaien
MartijnGizmo zegt
Ja, dat zag er profi uit. :D
sacha zegt
Doe mij deze quote maar: “The best off-roader on the road“.
Thomas zegt
Is de 6.3 V8 nou de meest sterke productie V8 ofzo, kan het nie erg snappe
CSL zegt
Beste tereinwagen op de weg. Eigenlijk Beetje raar als je er over nadenkt.
Als ik een ML63AMG had zou ik er nooit mee de modder induiken.
lambo zegt
lekker door de blubber hehehe met al dat vermogen
humor hahah werkt vast beter dan mijn ouwe honda`tje hihihi
Rik zegt
Volgens mij is de beste quote bij de virtual assembly in het museum: “They’ll be virtually screwed”
Nevertheless vind ik het museum in Stuttgart bijzonderderder, hoewel Brooklands wel een mooi plek is.
Floyd zegt
Deze motor zou de krachtigste atmosferische V8-motor van het moment zijn. Er bestaan wel krachtigere atmosferische motoren, maar dat zijn dan V10- of V12-blokken, of drukgevoede motoren.
Sander zegt
Hij heeft er mooi weer bij
w0o0dy zegt
@Floyd: die claim klopt niet ……er is (nota bene een amerikaanse motor) die met die titel gaat lopen.
General specifications
Country of origin United States
Years of production 2000 – 2005
Drivetrain
Engine 90º V 8
Engine Location Mid , longitudinally mounted
Displacement 6.997 liter / 427 cu in
Valvetrain 2 valves / cylinder, OHV
Fuel feed Fuel injection
Aspiration Naturally Aspirated
Gearbox 6 speed Manual
Drive Rear wheel drive
Performance figures
Power 575 bhp / 429 KW @ 5500 rpm
Torque 773 Nm / 570 ft lbs @ 4700 rpm
BHP/Liter 82 bhp / liter
Power to weight ratio 0.46 bhp / kg
Top Speed 322 km/h / 200 mph
0-60 mph Acceleration 3.9 s
dekster zegt
over die “speciale code” hoe kun je die te weten komen? (google zoeken draaide op niks uit)
sacha zegt
@dekster: Die speciale code is ‘Dyno mode’. Zoek daar naar en je zult meer succes hebben: http://www.google.com/search?q=mercedes+%22dyno+mode%22
Is geloof ik wel voor elke Benz anders :-/
ML benz zegt
meest vette auto ter wereld
iceman zegt
vette mercedes ml 63 amg de beste offroader on the road ,daar ben ik het mee eens ,coole museum.
Floris zegt
http://www.youtube.com/watch?v=X_w6a5O1dtY&mode=related&search=
ML 63 AMG tegen Porsche Cayenne Turbo S
autoblogger zegt
@Floris: heb em erbij gezet, super!
Evert zegt
Wat een mooi geluid en een POWER gewoon WAAAUUUUUUUUW
porsche fan zegt
de beste offroader on the road is de porsche Cayenne Turbo S
ow nee de nieuwste porsche Cayenne Turbo;)
piet zegt
Deze auto is zo geweldig, daar zou je nou een bank voor willen overvallen zelf al heet je ghandi :P
mvagusta zegt
Porsche fan:
Echt waar! Er is hier NIEMAND op deze blog die zo overdreven ‘zijn’ eigen merkje als de beste wil aanprijzen! Maakt niet uit wat het is als het maar Porsche is! :( Doe ff realistisch man! Oke… Hier heb je gelijk, maar geef gewoon een inhoudelijke reactie! En geef toe dat ondanks dat het een Mercedes is de ML63AMG stukken mooier is!
Zelfs Rick dos, de BMW-fan, is soms te spreken over andere merken en geeft ook altijd aan waarom hij BMW beter vind!
Nu ff On-topic:
Als ik het geld zou hebben voor een nieuwe super-SUV zou ik het heel moeilijk vinden om te kiezen! Vind de nieuwe X5 het mooist, maar die heeft geen snelle versie! Dus valt op dit moment af!
Dan vind ik de ML mooier dan de Cayenne, maar ik heb ooit gezworen nooit Mercedes te gaan rijden, omdat de (meeste) mercedes-rijders mij niet aanstaan!
Dan zou als totaal-plaatje voor de Gemballa Cayenne gaan denk ik! Zit er heerlijk over the top uit! Alleen vind ik het weer belachlijk om zo’n Jeep te rijden die door de verlagingen het terein niet eens meer in kan! :(
Ik weet het niet! Toch maar de dikste X5 misschien?
Rick dos zegt
Hééééé ik hoor mijn naam en dat in een redelijk positieve context en de nieuwe X5 wordt geprezen…………….dan maakt het niet uit wat die persoon zegt. Hij heeft altijd gelijk! :) ;) :P
Barry330cd zegt
mvaugusta:Doe maar gewoon die nieuwe X5, de wegligging schijnt echt weer de Benchmark te worden/zijn. Heb zelf de 3.0d besteld.
mvagusta zegt
Dank je Rick! :)
Of bedoelde je mij niet! :)
Rick dos zegt
Nou zeg! Heb je weer gelijk mvagusta! ;)
murcielago zegt
@ Autoblog
Dat 2e filmpje heb ik al 2 weken geleden gemaild als tip naar jullie… :)
autoblogger zegt
@murcielago: sorry, de tiplijn is erg druk dus er glipt weleens iets tussendoor!
porsche fan zegt
-edit: dit begint zielig te worden…-
Fej zegt
@ mvagusta ik ben het grotendeels met je eens. Ik ben nooit een liefhebber geweest van mercedes, maar ze hebben toch wel een zeer brute SUV afgeleverd. Toch zou ik kiezen voor de porsche turbo. Als BMW nu een überversie uitbrengt van de nieuwe X5, dan zou ik toch nog eens moeten nadenken.
dekster zegt
http://www.youtube.com/watch?v=q8ab8hTv-ZU
luciano zegt
@mvagusta
Dus als ik het goed begrijp zijn lada`s mooie auto`s, omdat daar aardige mensen in rijden?
BITURBO zegt
Tegek filmpje die 2e . ..vindt die Duitse tests toch heel wat grundliger dan dat Engelse gezwets bij Topgear..Fifth gear prefareer ik ook boven Top G maar goed…blijkt maar weer dat de wegligging vs de Cayenne onovertroffen is (Cayenne turbo schijnt sneller op het circuit te zijn dan 996 carrera)..heb ze zelf allemaal en kan dat gek genoeg niet voorstellen..denk toch echt dat ie het aflegt tegen 997…heb nooit mee op circuit mee gereden vandaar… weet trouwens nog niet of ik weer een Cayenne zal nemen..vindt RS6 wel geil op velgen na dan…is wat lager bij de grond en dat is toch prettiger/comfortabeler rijden..zeker voor medepassagiers.
Citrofiel zegt
Lache om te zien hoe hij compleet de mist in gaat op die rotonde… :D
Tombnolz zegt
Nog niet zo lang geleden met m’n fietsje achter een ML 63 AMG gestaan en toen die bompa er een dotje gas mee gaf (file rijden), schrok ik toch even. Daar kwam een écht sportwagengeluid uit! Contradictorischer kan niet.