Oogt toch prima, zo’n Fiat Pulse? En met die rijhoogte kun je makkelijk over drempels heen.
Fabrikanten weten het even niet waar ze het moeten zoeken. Enerzijds moeten er enorme investeringen gedaan worden om EV’s te gaan bouwen. Anderzijds moet het huidige gamma wel voldoende geld op leveren. Tel daarbij op dat het consumentengedrag verandert en voila: overal zijn crossovers.
Het is simpel, dit type is overal populair. Dus waar we in Noord-Europa stations leuk vinden, vinden ze dat bijna nergens anders. Kleine sedans verkopen in Zuid-Europa en Azië, maar niet in de rest van Europa. De gemene deler is de crossover, dus vandaar dat veel merken er zoveel mogelijk in het gamma proberen te proppen. In dit geval is de Fiat Pulse aan de beurt. Je weet wel, de Fiat waar jij een naam voor mocht bedenken.
Crowdpleaser
De Fiat Pulse is een soort tegenhanger van onze Fiat 500X. Waar de 500X hip en modieus is, is de Pulse juist wat stoerder en doelmatiger. Dus met een kloeke neus, grotere motorkap, dakdragers en fraaie wielen. Het is zeker geen revolutionair design, maar de Fiat Pulse is een crowdpleaser die moet zorgen voor flink wat aantallen.
Dat zie je ook terug in het interieur. Dat is vrij strak en zakelijk. Er is digitaal instrumentarium en we zien een flink scherm voor de navigatie en infotainment. Het lijkt een luxe uitvoering te zijn van de Fiat Pulse, want er zijn knoppen op het lederen stuurwiel en een automaat. Nu is dat zeker niet vreemd, autofabrikanten laten (bijna zonder uitzondering) altijd de meest luxe versies zien.
Fiat Pulse naar Nederland?
Komt de Fiat Pulse dan ook naar Nederland? Nee, voorlopig is dit model voorbehouden aan diverse markten in Zuid-Amerika. Helemaal ondenkbaar is het overigens niet. De Fiat Pulse staat op het moderne MLA-platform, terwijl andere Zuid-Amerikaanse Fiats als de Argo en Chronos voorzien zijn van oudere techniek.
Over techniek gesproken, er wordt door Fiat met geen woord gerept over de motor. De Fiat Pulse is een klein autootje, dus reken op kleine motoren. In die contreien zou dat een 1.0 driecilinder turbo betekenen. In september weten meer, dan volgt de marktintroductie.
Loek zegt
Ik zie vooral een Seat Arona met de koplampen van een Grandland, maar ik vind hem wel guitig. Als je dit voor 15 mille te koop zet in NL wordt dit toch gewoon een hit?
camber24 zegt
@720s: ik kan niet volgen dat je de ene keer 720s bent, en de andere keer Loek. OCD trippin’
Loek zegt
@camber24: de wondere wereld van Wordpress ;) het is vooral afhankelijk van of ik via app of pc reageer. Eerstgenoemde wil graag aan die oude naam vast blijven houden terwijl de pc wel beter weet ;)
lithiumion zegt
Is dit het platform wat ze ook voor gebruiken voor de kleine Alfa Romeo crossover, gepositioneerd onder de Tonale?
camber24 zegt
@lithiumion: komt in 2053. En dan ben ik nog optimistisch
camber24 zegt
Leuk ding! Fiat is erg ondergewaardeerd hier. Die Tipo heb ik weleens al leen auto meegekregen voor een weekje. Was echt positief verrast! Reed verrassend goed, pittige diesel erin en overall een goeie deal.
156sw zegt
@camber24: meer waar voor je geld dan een full option Tipo kun je eigenlijk niet krijgen (nieuwprijs is zelfs in NL acceptabel).
camber24 zegt
@156sw: mee eens. Snap dan ook niet dat dat ding in NL en BE zo slecht verkoopt. Ik zie hier in BE nog vaker die afschuwelijke Ssangyong Tivoli dan een Tipo. Onbegrijpelijk.
spacemoon24 zegt
Off-topic: ik verbaas me het meest over de foto van de toerenteller, waar 80 km/h staat met 6000 toeren, en de suggestie gegeven wordt om door te schakelen naar de 2e versnelling. Lijkt me een renderfoutje? Lijkt me niet dat deze Fiat 80 in zijn 1 kan rijden (en nog steeds een actieradius van 1035 km hebben).
okdoei zegt
@spacemoon24: je kunt er ook voor kiezen je hier niet druk om te maken.
spacemoon24 zegt
Ik maak me er ook niet druk om, ik vond het opvallend. ;)
christian85 zegt
@okdoei: dit is gewoon slordig
maussieknip zegt
@spacemoon24: geeft denk ik aan dat je door moet schakelen naar 3.
jimwillemse zegt
Dat komt door die mooie rode sport knop op het stuur. Gelijk Turbo boost en 500pk erbij
antwaarpeneir zegt
Goeie concurrentie voor de sandero stepway zou ik zeggen, heeft er veel van weg vind ik. Prijs zal ook wel interessant zijn.
duderuud zegt
“Stoere crossover” is een contradictio in terminis, net als “mooie SUV”.