Ondanks dat het Fiat voor de wind gaat, komt het merk steeds weer met nieuwe dingen om reclame te maken. We zagen al een Fiat 500 in een reuzenrad en in de metro. Nu hebben ze midden in Berlijn een gigantisch billboard neergezet waarmee je kunt sms-en.
Voorbijgangers kunnen berichtjes naar een speciaal telefoonnummer sturen. Vervolgens rollen die berichtjes voorbij op een 20 meter breed scherm. Ook zijn de smsjes te lezen via de Rss-feed van de Fiat website. Dat biedt natuurlijk gelegenheid voor een paar ludieke grappen maar waarschijnlijk moeten de berichtjes wel eerst goed gekeurd worden. Anders zou het vrij snel uit de hand lopen.
De twee reclameborden die een oppervlakte hebben van 288 vierkante meter staan middenop Checkpoint Charlie, één van de drukste kruispunten van Berlijn. Je kunt van Fiat zeggen wat je wilt, maar origineel zijn ze in ieder geval wel.
UPDATE: En we hebben ook de bewegende beelden.
Appieflappie zegt
-Edit: nutteloze bijdrage-
Jesper zegt
En dan smsen: Don’t buy this piece of crap, it’s Italian, remember?! :P
Chip zegt
Wat heb ik zin om die text opnieuw te sprayen en erop te zetten:
“I’m a Fiat Panda in disguise!”
wotevajjjj zegt
lol als ze geen geld kunnen halen uit de verkoop van de 500 gaan toch nog wat geld halen uit de smsjes :p
( wat kost 1 sms eigelijk ? )
Appieflappie zegt
Hoezo nutteloos?
Ik vind het een geniale marketing stunt. Mag ik dat niet zeggen??
slico zegt
@ Jesper LOL :)
bruistablet zegt
zo zie je maar….het gepeupel is vatbaar voor lokkertjes zoals gratis sms….vroeger deden winkeliers dat met animo zegels…wat je ze dan uiteindelijk verkoopt maakt die dombo”s niets uit….als ze er maar iets gratis bij krijgen….de sukkels.
*kom uit een middenstandsgezin,vandaar mijn marketingkennis*
Rick zegt
Ik dacht al, SMS anders de text: Koop een VW Golf voor hetzelfde geld!
Wollie zegt
@Rick
Die VW Golf kost toevallig wel het dubbele, en wat moet je met zo’n degelijke maar oersaaie Duitse bak ?
Fiat geeft een pak rijplezier voor je geld !
Donstil zegt
ooh de reactie “het is een fiat panda” zit er weer tussen hoor
Ik heb toevallig een 500 en ik kan zeggen het rijd een stuk beter dan een panda,
Het onderstel is gebruikt maar daat houd het ook wel mee op volgensmij.
Als een “duur” auto merk dat doet dan is het geweldig, en doet fiat het dan noemen we het een “omgebouwde fiat panda”
Waar rij je zelf in ? (of moet ik zeggen op : Brommer)
ik vind het een leuk idee, jammer dat smsjes gescreen worden.
waarschijnlijk door een computer die alle worden eruit filtert.
zo heb ik eens bij een Concert van Marco borsato “dries roelvink 4 President” ge smst, en dat kwam erdoor, geeft toch een leuk gezicht met 15duizend man in de kuip
maar dat ff offtopic :D
vla zegt
N machtig dingetje hebben ze daar geplaatst… Het is okee om ‘* ik houd van je!” erop te zetten, dingen als “Fuck you all” al wat minder maar er kunnen ook dingen op zoals “Wir mussen die Juden ausrotten!” of erger: “Free Tibet!” en je hebt meer dan een protest, rellen en gegarandeerd een rechtzaak aan je been! Gelukkig is er censuur… Phew…
Ps voor de duidelijkheid: ik houd niet van *, ik ben geen puberale lul, ik heb niets tegen andermans geloof/huidskleur/seksuele voorkeur/whatever en Tibet moet wel degelijk vrij als een vogel verdomme! Vuile mensenrechtenschendende Chinezen! Een slag in hun gezicht verdienen ze, samen met 1 van deze: http://folk.ntnu.no/erlenkra/Daily%20Radar%20Feature%20-%2020%20Gnarliest%20Torture%20Devices%20of%20All%20Time.htm (niet voor gevoelige mensen)
Rick zegt
@Wollie.
En heel toevallig vind ik Fiat niks aan dus word het de Golf.
bruistablet zegt
@de vlaeminck,…wat lul je dan….de chinezen geloven in onderdrukking …netzoals die zwakzinniggen in oma”s cafe op de veluwe in stalking geloven…aan het eind leverd dat voor hun alleen maar ellende op…maar dat is hun probleem.
vla zegt
@ bruistablet
Ho ff! Ben je nu pro of contra? Want van je argument kan ik weinig wegdragen. (no offense)
Endlezz zegt
@de vlaeminck
voor één keer heb je gelijk ;)
vla zegt
YESSS! :P
*Schrapt ‘gelijk hebben’ van zijn to do lijst voor 2008* :D
Thijs zegt
@ De Vlaeminck,
Voila dit is dus marketing, die mensen lullen altijd de prachtigste zinnen aan elkaar en achteraf denk je “hmm nou heb ik nog steeds geen antwoord op m’n vraag”.
“Kom uit een reclamemakend gezin, dus vandaar mijn marketeerskennis*
;)
Vroegerr! zegt
Vroeger deden we alleen bellen met een mobiel maar dit is wel leuk…
Benjamin1 zegt
@ de vlaeminck
die martelwerktuigen zijn vieeeees. alleen snap ik het idee van nummer 1 niet :S.
anyway, leuke actie van Fiat!!
vla zegt
@ Benjamin
Je plooit de mens tussen de spaken, slaat de gewrichten met een voorhamer tot pulp, slaat nog wat meer om het lijf flexibel te maken, en laat hem een dag of 2 rotten.