Er is een prototype van de 2007 Grande Punto gespot, met de nieuwe 1,4 Turbo van Fiat. De turbocharged Grande Punto zal volgend jaar zomer bij de dealer staan en wordt verkrijgbaar met 120 en 150 pk.
De Punto Turbo oogt best subtiel, wat mij betreft in productie met die handel!
En mocht de 150pk te weinig zijn, dan heeft Novitec altijd nog wat extra (160).
De foto’s zijn hier te zien (via autoblog.it).
stiggie zegt
dit is niet geil
Sammie zegt
idd
stiggie zegt
en wat kan je nou beginnen met 150 pk dat is net een startmotor
Benny zegt
De volgende stap een garrett ? ;)
Rick dos zegt
Ziet er mooi uit…..maar WTF is up met die velgen?! Andere velgen graag!
fiat stilo abarth zegt
als er een golf gt woord uitgebracht met 150 pk dan vind iedereen het een dikke bak. en nu is deze fiat met 150pk in eens niet goed genoeg??.
ik ben nu aan mijn 2de fiat bezig en ik vind het heerlijke auto.
JANUS zegt
Die velgen onder die zilveren vallen wel mee toch ?!
rjb zegt
Jongens (en eventuele dames) dit zijn testauto’s die niet moeten opvallen; dit zijn nog niet de productieversies.
MrSelected zegt
Die zwarte ziet er erg goed uit!
150 pk motortje erin.. zat vermogen. Lijkt mij een toppertje.
swa zegt
geene porno ze
Karaya zegt
Voor de dieselliefhebbers komt er een Grande Punto V12 7.0 TDI.
Karaya zegt
Oeps, JTD. ;)
roell zegt
komt er eigenlijk ook nog een dikke abarth versie van de grande punto? de stilo abarth vond ik wel geslaagd (op de uitlaat na dan, typisch fiat; nét niet. net zoals deze weer eigenlijk)
rjb zegt
Wat een kansloze commentaren van sommige hier zeg.
Het gaat hier om de motor en niet het uiterlijk. ivp 1.6 of een 1.8 zonder turbo komt Fiat Auto met de 1.4 turbo; lichtere motor en verbruikt minder dan de grotere zonder turbo. Net zoals VW dat doet met haar 1.4 twinturbo in de Golf GT.
JustFendi zegt
wat een skijtvelgen, verder mooie auto
Karaya zegt
Die velgen zijn juist mooi, sobere speedline’s.
Junglevelgen mag je er zelf opschroeven.
rjb zegt
Abarth schijnt er volgens de laatste geruchten ook te komen, maar dan niet met de 1.6 turbo van GM, maar met een eigen 1.8 turbo.
Robin zegt
Zeker gaaf! Doet me denken aan uno turbo en punto gt, allebei erg snel. Maar ik had een jaar geleden ergens gelezen dat ze er een 1,8 turbo in zouden doen, die kwam dan ook in een corsa of andere auto en die zou rond de 200pk zitten,… wellicht een dikke roddel… maar zou nog mooier zijn
fiat stilo abarth zegt
een 1.8 turbo abarth
beter nemen ze de 2.4 20v uit de stilo en gebruiken daar een turbo bij
Karaya zegt
Die motor zat vroeger in de Coupe Fiat, dat is gekkenwerk.
Robin zegt
2,5 liter in een punto, wilde fantasie…
roell zegt
idd, fiat stilo abarth! zet die 2.4 20v er in doe er aub een turbo op want die 170 pk voor een 2.4 vind ik maar erg weinig. maarja turbo’s en italianen lijken toch nog niet samen te gaan…
Z-Rider zegt
Waarom nou???
TomRS6 zegt
zozo Novitec!
Die halen er wel weer 10 pk meer uit :S
Karaya zegt
@Roell
Ze hebben een vijfcylinder 2.0 20v turbo op de plank liggen met 220 pk, die motor gaf de Coupé Fiat beestachtige prestaties.
Ik denk dat je daarmee van de Punto een ongeleid projectiel maak.
Robin zegt
geduld is een schone zaak, het duurd altijd even…
met de vorige hebben ze dit gedaan…
http://novitec.net/com/x_onegal.htm
dus ze kunnen hem echt wel sneller maken als ze willen
CG zegt
Beetje jammer!
Z-Rider zegt
Zou die nieuwe fiat ook door deze test komen?
http://www.youtube.com/watch?v=tAXDGRVJRXU
relax zegt
Blijft de mooiste Fiat. Hij heeft alleen wel tamelijk grote velgen nodig (niet per se deze) om er op z’n best uit te zien.
roell zegt
idd die 2.0 20v turbo is zeker een brute motor, de bruutste van fiat kun je wel zeggen. maar waarom zouden ze die nooit meer ergens anders hebben gebruikt? buiten wat lancia’s dan. of zie ik wat over het hoofd? denk daarom niet dat ze hem nog zullen gebruiken..
Italian boy zegt
ff op die link: dit is voor de sjonnie’s wel mooi ja …
maar voor mij euhm… laat ik maar geen mensen kwetsen
Karaya zegt
Hij schijnt distributieriemen te vreten. ;)
robert zegt
idd die velgen zijn te klein. laatst in de grande punto gezeten en het verbaasde me hoe goed die er uit ziet en voelt van binnen! echt een dikke auto, hij voelt 1 of 2 klassen groter, viel me echt 100% mee! okay het is natuurlijk een bakkie van rond de €20.000,-, maar ik vind dat je echt veel voor je geld krijgt. Als die velgen groter zijn is die helemaal af. ik denk dat deze auto een goede kans maakt de best verkopende auto van europa te worden.
roell zegt
Haha kijk, zoiets is te verwachten :)
Maar is de techniek van bv alfa en fiat dan toch een stuk minder dan bij anderen,dat ze geen turbos maken maar alternatieven zoeken zoals bij alfa de twinspark motoren om te concurreren?
robert zegt
-edit: mag het ontopic? we hebben een zoekfunctie!-
Chris zegt
Jongens er komt nog een Abarth 2007 versie met een 1.6 Turbo met 180 PK
robert zegt
on topic? tuurlijk, ben benieuwd wat de reacties zijn.
nvd zegt
nvd zegt
http://www.youtube.com/watch?v=o9t6OeF0Ufs
joep zegt
@nvd; hmm dat lijkt net en toch weer iets te dikke motor voor de productversie ;)
willy zegt
die 1.4 turbo is niet bedoelt als snelste versie voor de grande punto. Fiat heeft belooft de naam abarth niet meer te misbruiken, dus moeten we geduld hebben.
philippe silverans zegt
heren geen paniek.
ga maar is op de site van italiaspeed.com kijken.
er komt wel degelijk een 1.8 turbo abarth van 230pk!!!
wat wil je nog meer????
Romeo zegt
Aan iedereen die twijfelt aan de prestaties van Italiaanse wagens en in het bijzonder aan die persoon wat beweerde dat Italiaanse wagens niet samen gaan met turbo’s. Nog nooit van de Lancia Delta Integrale gehoord? En nu zwijgen dus, want hiermee is alles gezegd.
Robin(en niet degene die zegt dat er een 2.4 in een coupe ligt) zegt
de 2.0 16v turbo is een betere motor dat de 20v turbo ten eerst het vermogen wordt bruter overgebracht , en een hoger koppel. en dan nog niet eens gesproken over de race historie van dit blok (de lampredi motor is de onverslagen kampioen in het rally en race segment) als fiat nou eens denkt laten we terug gaan naar de roots , zwaar grommend 4 pitter geluid die als je hem kwaad maakt een geweldig geluid geeft. Naar mijn idee veel beter dan het geluid van een 5 cilinder…..
maarja ik speculeer ;)
Robin
fiatcoupe16VT zegt
goed zo jongen. Ik heb een gechipte coupe 16VT en heb weleens dragrace gehouden tegen bijna standaard 20VT maar die kon echt geen een keer winnen. 16VT is veel bruter en voelt standaard al sneller aan behalve tegen LE 20VT.
Deze motor is een van de beste motors om te tunen of je nou 500 euro wil uitgeven of 5000 aan tuning. Met die motor en het gewicht/power ratio trek je een subaru eruit en mss focus RS ook wel?