De Fiat Bravo, pas twee jaar oud, had schijnbaar een opfrissertje nodig. Dus besloot men bij Fiat een nieuwe, metaalkleurige grille te plaatsen op alle uitvoeringen behalve de Emotion. Daarnaast hebben de deurgrepen en buitenspiegels voortaan dezelfde kleur als de carrosserie.
Gelukkig heeft men geleerd van de fouten bij de Grande Punto. De facelift is subtiel en er wordt geen schoonheid ingeboet. Zo hoort het! Mocht je uitgekeken zijn op het huidige kleurengamma dan is er voortaan ook de keus uit grijs en parelmoer. Het interieur kent in de uitvoeringen Dynamic en Active ook meer opties. Zo kun je het geheel bijvoorbeeld opleuken met nep-carbon. Motorisch zijn er –helaas– geen verrassingen, en de prijzen blijven waarschijnlijk gelijk. In Italië in ieder geval wel.
carpicture555 zegt
komt deze er ook als crysler?
Laue zegt
@carpicture555:
de laatste beunhaas concepten:
http://www.allpar.com/cars/chrysler/2013/
Erik zegt
-zoekt de verschillen-
Geen nieuws, goed nieuws dus ;)
Nog steeds (dezelfde) mooi auto, laat maar doorkomen.
Edge zegt
Gelukkig. Toen ik die titel las, vreesde ik het ergste. Persoonlijk vind ik de ‘oude’ handgrepen mooier, maar daar kan ik niet echt van wakker liggen.
Jokkebrok zegt
Ziet er ergens een beetje beter uit…
Bobby_Orlando zegt
Het blijft een mooie doch miskende auto.
NLBUURMAN zegt
@Bobby_Orlando: inderdaad, ziet er namelijk mooier uit dan de gemiddelde golf/astra/focus, om maar een paar auto’s te noemen, die drie zijn niet lelijk, maar ook niet mooi, deze heeft wat, straalt wat uit!
Flapkees zegt
@Bobby Orlando: Helemaal mee eens.
CarloAbarth zegt
Inderdaad mooi subtiel gehouden. Multiair motoren helaas nog niet te vinden maar dat zal met de grotere update in 2011 wel komen.
Bob zegt
Noemen ze dit nu ook al een facelift? Wat nieuwe kleurtjes en deurgreepjes worden voortaan meegespoten.
Chriss zegt
@ Laue: djesus, das egt een topic van spot de achterliggende originele auto :P best ernstig dat ze zo toeren op successen van andere zustermerken..
Bobby_Orlando zegt
@Chriss: ik heb me liggen rotzoeken naar de betekenis van het woordje “egt”, maar ik kan het “echt” niet vinden. Is dit een schrijffout van jou, gewoon domheid of een poging om cool te zijn?
Harold zegt
Netjes gelukkig niet te veel veranderd.
GWBoes zegt
Deurgrepen is helemaal niks veranderd, in nederland hadden namelijk alle versies al (op de emotion na die had chroom) al een likje verf op de deurkrukken zitten.
CarloAbarth zegt
@Bob: ze hebben het zelf over aanpassingen voor dit jaar, geen facelift.
Vincenzo zegt
nog even mag je je de mooiste van je klasse noemen Bravo…tot de Giulietta komt.
Cantago zegt
Kijk, dat is een mooi neusje! Een facelift die zin heeft, goed gedaan;)
Thomas Bol zegt
Ze hebben het door daar in Italie, dus houden ze de faceliftjes beperkt en niet a´la Punto Evo. Gelukkig maar.
Henk_he zegt
Mooie auto de Bravo, jammer dat er zo weinig rondrijden…
Mr. Dj M. zegt
Oranje styling streepjes in de koplampen zijn verdwenen! Was bij deze auto best leuk, maar zo is het weer net wat sjieker :)
Citrofiel zegt
:shock: Is hij er nu ook in grijs?! De zesde variant, neem ik aan. Grijs is er in vele tinten. Interessant…
Bob zegt
@CarloAbarth
Je hebt gelijk dat maken ze er hier van, is ook niet pas twee jaar maar al bijna drie.
GOD zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Reginald zegt
Ziet er goed uit.
Esprit_de_Flandre zegt
@laue: Beunhaas indeed. Zwakste shops die ik ooit gezien heb in het FiatChrysler SpeculatiePaleis.
BananaFlip zegt
Doet ‘m goed, dat grilletje. Het maakt natuurlijk wel een wereld van verschil. Wat zou een Bravo zijn zonder een metaalkleurige grille? Nou, een Emotion dus.
Jordi zegt
Vind eerlijkgezegd de vorige koplampen iets mooier dan deze.
phantom zegt
de voorkant vind ik best mooi maar de rest valt zwaar tegen helemaal met kleine velgen eronder
AMG Powerrr zegt
Ik wil de oude Bravo (die met de lekkere 5 stamper!)
Ahura zegt
Nette update (geen facelift dus, kan casper aub stoppen met blogs schrijven, ze staan altijd vol fouten!). Trouwens er kan altijd nog een facelift komen binnen 2 jaar hoor.. jammer van de rare ergonomie van binnen en dat ie niet beter rijdt dan onze 5 jaar oude concurrent. Maar ooooh wat is ie mooi! Zeker in deze kleur en velgen en sideskirts zijn een must
rsh zegt
Blijft de mooiste in de klasse en een erg goede aanbieding
tvrspeedsix zegt
ik vind het echt een super mooie auto, alleen hebben die achterlichten mij nooit echt kunnen bekoren. naja niet alles kan perfect zijn hea,..
vooral het dash vind ik een mooi ontwerp.
Ruudje zegt
Wednesday 31 January 2007, werd de Bravo officieel gereleased (of ergens in die buurt).
Volgens mij is dat al drie jaar… Ik pak even mijn telraam :S
Voor de rest mijn Fiat Bravo T-Jet 150 uit 2008 heeft al spiegelkappen en deurgrepen in kleur van de carrosserie. Dus was ookal zo..
Wat betreft de wijzigingen, ik vond het aan mijn wagen een beetje storen de oranje knippers misschien dat ik een keer een setje op de kop kan tikken ;) Die grill is ook een goede keuze geweest en wat inmiddels ook toegepast op de neus van de Grande Punto uit ’09 van mijn pa (die mooie grande punto zonder 500 neus)
Peet zegt
Mijn Bravo is de prima edizione uit 2007 en heeft dit alles al. Dus wat nu een face lift. Misschien een ooglift bij de uitgever van dit artikel.
PJ
Robert van Kesteren zegt
Prachtige auto met geweldige prestaties en zo te kopen.Maar…………..wat ontbreekt er klassiek aan? Ja een beetje groot motorblok van 16oo of 1800 c.c. en dan weer dat opvoeren zodat er na 30.000 al uitgekeken klanten zijn en de dealers volstaan met inruilers net als bij Skoda met de Fabiaatjes.
Milieu prima maar neem dan een wat ouder blok wat zwaarder is en knijp het een beetje met voldoende koppel zodat je ook caravan kan rijden.
De voorzittingen van de nieuwe Bravo zijn lekker hoog, maar ja.