De Fiat 500 is in het Verenigd Koninkrijk helemaal uitverkocht, niet meer te krijgen oftewel gewoon opperdepop. De auto staat officieel nog maar twee weken bij de dealer maar de gehele voorraad is er al doorgejaagd. Het ritje in het reuzenrad is dus niet voor niks geweest.
Het succes van de Fiat 500 loopt volledig uit de hand. Er waren 4500 stuks van de kleine auto gereserveerd voor Engeland maar die zijn inmiddels bijna allemaal verkocht. Op de tweedehands markt worden soms al bedragen geboden die hoger zijn dan de nieuwprijs, zo schrijft AutoExpress.
Voor mensen die nu bestellen kan de wachttijd oplopen tot 12 weken. De enige optie om eerder een Fiat 500 te bemachtigen is flink bieden op ebay of hopen dat iemand zijn bestelling annuleert. Een dealer zegt verder dat de ene na de andere Mini-eigenaar komt kijken naar de 500. BMW mag dus ook wel gaan oppassen. In Nederland is de gekte tot nu toe onder controle maar misschien is het handig om er één extra te bestellen, gewoon als belegging.
Door dit succes zien de winstcijfers van Fiat er ook goed uit. In 2007 boekte het concern een megawinst van 3,2 miljard euro wat 66% meer is dan het jaar daar voor.
Jesko zegt
Het is ook een heel leuk autootje! Qua retro design vind ik hem veel geslaagder als de Mini. Je ziet direct de link met het oude model.
Het is Fiat gegunt!
Donstil zegt
ik zit ook te wachten en te wachten,
eind jan besteld, staat op productie maand april
waren er tot toen 1800 verkocht volgens de dealer,
dus de 5000 nederlandse exemplaren zullen er ergens deze maand ook wel door zijn
bradley zegt
hier levering juni. hopelijk valt hij niet tegen, want eigenlijk een impulsieve koop.
martijn zegt
Wat geweldig dat deze auto zo goed loopt. Ik kom hem nog steeds weinig tegen, maar als die 5000 straks geleverd zijn dan wordt het nog eens een veelgeziende auto. Helemaal als ze nog een paar jaar zo door gaan :D
JoepR zegt
De gekte is hier onder controle dankzij de regering.
Schrik niet als je hier 19K neerlegt voor een aangeklede 1.4 met 100pk, voor een wel hele kleine auto.
Terwijl de Engelse abarth prijzen volgens http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/214497/ultimate_fiat_500.html tussen de 18K tot 20K euro omgerekend verwacht worden.
Sorry dat de prijsverschillen met het buitenland alweer naar voren worden gehaald…maar ’tis gewoon niet eerlijk =(
six trey zegt
Ik blijf er toch maar niets aan vinden… :(
Willy zegt
Leuk autotje, maar ben deze zoo beugeraakt omdat ik deze steeds zie in het autonieuws. Bij elke kleine scheet over de fiat 500 zitten jullie een nieuw topic te schrijven. pff ben deze wagentje echt beugehoord.
Ozzy zegt
Fiat’s blijven eenmaal rotauto’s.
Of ze er nou leuk uitzuen of niet.
De 500 zal ik persoonlijk niet eens willen hebben, is maar een stadsautootje.
CSL zegt
OMG!! Wie wil nou daarin gezien worden!!!
Davidov zegt
Het is ze (Fiat) gegund :)
don zegt
ik werd toen ik gister Nederland in reed opgehouden door 3 vrachtwagens vol met die dingen.. met de raarste kleuren waaronder 1 bruine…
Joe zegt
Gisteravond heb ik om 8 uur een ritje van Nijmegen naar Amsterdam gemaakt: ben er zeker 5 tegengekomen onderweg, en dat is toch heel wat voor een enkele maanden ‘oude’ auto, als je het mij vraagt. Wat een gekte zeg, voor een omgebouwde Panda.
Bas zegt
Dat zegt genoeg over de meeste mini rijders natuurlijk. Zodra er iets anders hip op de markt komt lopen ze daar weer achterna…best triest eigenlijk, want dat zijn dus echt mensen die bang zijn dat ze de boot missen als ze niet in de juiste auto komen voor rijden. Nouja…van de andere kant is deze 500 vele malen mooier dan de mini en ik hoop (heb er nog niet in gezeten) dat je in de 500 WEL achterin kunt zitten of dat een fatsoenlijke kofferbak niet alleen als Clubman extra bij wordt geleverd ;)
Verder is het Fiat natuurlijk gegund….mooi karretje…en ik vind de gekte niks raar want alle ingredienten zijn gewoon aanwezig.
Jellert zegt
Pf heb het nu ook wel weer gezien, mini vind ik nu weer mooier :P
evo zegt
Schrik niet als je hier 19K neerlegt voor een aangeklede 1.4 met 100pk, voor een wel hele kleine auto.
@JoepR; weleens bij MINI gekeken? Deze is weliswaar iets groter dan de 500, maar qua binnenruimte schijnt het niet veel uit te maken. Prijzen daarvan beginnen bij 25k…
Leuk autotje, maar ben deze zoo beugeraakt omdat ik deze steeds zie in het autonieuws
@Willy;
Goed doet Fiat dat hè? De 500 is zelfs op het 8uur-journaal gekomen. Ik bedoel, welk ander merk doet dat Fiat na?
Fiat’s blijven eenmaal rotauto’s.
@Ozzy; naast het feit dat het sowieso een zeer bekrompen statement is, zou de gemiddelde autoblogger toch beter moeten weten…
Overigens is de beurskoers van Fiat de afgelopen weken behoorlijk ingekakt. De koers staat momenteel even hoog/laag als een jaar geleden. En dat terwijl het met Fiat zelf absoluut niet onaardig gaat. Lijkt me koopwaardig.
http://www.borsaitaliana.it/bitApp/graph.bit?target=azioni&isin=IT0001976403&lang=it
Maksimum zegt
Hulde voor FIAT. Maar de laatste jaren is Fiat ook in een hoop takken van zijn groep goed bezig. Alfa Romeo die afgelopen jaren in Nederland flink extra zijn gaan verkopen en de productie groei van Maserati is ook niet voor niks. Dan doet Fiat het zelf ook nog niet slecht. Met geld wordt meer geld gemaakt natuurlijk. Dus de nieuwe modelen die opduiken zullen Fiat’s toekomst rooskleurig laten kleuren. Ik heb het gevoel dat tussentijds ze in duitsland behoorlijk stil zitten.
Donstil zegt
100pk aangekleed rond de 19k ??
nou dat lukt helaas niet,
ik heb een 1.2 lounge besteld
leer erin, radio upgrade,mistlampen,open dak, velgjes en nog wat andere kleine ongein en ik zit al op 18,5k
idd erg veel voor een klein autotje
maar hij rijd gewoon voor zoon autotje erg goed
evo zegt
@donstil;
De gemiddelde koper van een kleine auto gooit er ook niet voor 7 mille aan opties (gerekend vanaf de 1.2 Naked) op! Een 500 is echter zo’n guitige gadget dat mensen wel graag de portemonnee trekken voor fraaie goodies…
Patrick zegt
“er zijn wachtijden tot 12 weken”, de topicschrijver heeft duidelijk nog nooit een nieuwe auto gekocht. 12 weken is immers de normaalste zaak van de wereld.
ML zegt
Fiat had hem dus eigenlijk wat duurder moeten maken..
Wollie zegt
Uitermate geslaagde auto. Terechte zaak dus dat ie hier en daar ‘uitverkocht’ raakt. Fiat heeft de goede (design)lijn weer te pakken!
arjo zegt
zo he, maar liefst 12 weken wachten. Dat is lang………
Als je een nieuwe auto besteld duurt het meestal 8 weken voordat hij geleverd wordt, dus met 12 weken en zo’n populair model mag je denk ik niet klagen, ik vind het namelijk vrij kort.
Nobby zegt
Heb de mijne reeds in september bij een plaatselijk autobedrijf besteld. Toen hij in Nederland uitkwam is hij meteen besteld en drie weken geleden is de zwarte 1.4 sport uitgeleverd.
Ik heb de auto vanaf een fototje besteld met het risico dat ik het uiteindelijk toch niets zou vinden maar voor iedereen die er een besteld heeft :
Wereldbak! rijdt fantastisch, veel bekijks en zeer compleet uitgerust.
Voor iedereen die geen grote auto nodig heeft is dit een echte aanrader.
Racer X zegt
Het succes is Fiat van harte gegund. Zo komt er ook wat meer geld vrij voor Alfa en Ferrari.
De 500 vind ik een geinig karretje om te zien, maar ik zou er geen kopen. Als ik in de de markt was voor een auto uit die klasse kocht ik een leuke Swift ofzo.
w0o0dy zegt
Levertijden van 6/8 maanden hebben we ook al wel eens gezien…. da’s andere koek en dat was geen gelimiteerde oplage of zoiets… dacht een VW new Beetle of zo…. iets van VAG als ik het me goed herinner. Stapels auto’s hebben vooral vlak na de introductie last van levertijden, maar weinig merken maken het zo bont als Dacia met z’n Logan… compleet overdonderd door het succes van de MCV waren dit de levertijden eind 2007
Hieronder vindt je een indicatie van de fabricage datum van jouw Dacia Logan MCV in combinatie met het moment dat jouw specifieke order in het systeem is ingevoerd:
– Order in systeem t/m 27 februari; produktie juni
– Order in systeem t/m 1 maart 2007; produktie juli 2007
– Order in systeem t/m 7 maart 2007; produktie september 2007
– Order in systeem t/m 13 maart 2007; produktie oktober 2007
– Order in systeem t/m 20 maart 2007; produktie november 2007
Da’s andere koek, lol
Maarten zegt
Heb mijn bolletje in het parelmoer besteld… 12 weken wachten zou peanuts zijn. Ik hoop gewoon stiekem dat niemand even zot is als mij om 12 maanden te wachten, dan komt ‘m waarschijnlijk wel sneller.
Heb er ondertussen wel al bijna 4 maanden wachten opzitten :)
Alex zegt
Zonder twijfel de cutest auto op dit moment en dankzij haar roemrijke historie zoals films, rally en zelfs animatie Lupin III :)
Zelf 1 gezien en ben ook voor gevallen tot ik er in erin zat. Leuk als stadsauto voor 2 pers. Voor langere afstanden zal ik de nieuwe Twingo kiezen. Val je voor het uiterlijk ga voor de 500, lijkt de inhoud (comfort!) je wat, de Twingo II is de rationele keuze
Schimanski zegt
Het is en blijft een veredelde fiat panda, die raakte je vroeger aan de straat stenen niet kwijt…….
Ik zou er in ieder geval niet in gezien willen worden. :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zoals al eerder gezegd: je zou nu toch op de marketing-afdeling van Fiat werken zeg!
En een flink budget, en een marketingtool (de 500!) om van te kwijlen. Is ook extreem goed op de markt gezet, met veel ludieke acties. Dat betaald zich nu uit, en ik denk dat dit nog maar het begin is!
Oftewel: gouden greep, super in de markt gezet, zet er maar een fabriek bij!
Turbopaultje zegt
Wat lees ik hier ? Eindelijk een objectief, correct commentaar mbt Fiat´s gouden marketing strategie voor de gouden 500 ? Kan niet waar zijn……..
Jesper zegt
12 weken levertijd… big deal!!
ik werk als stagiar bij toyota nu en de levertijd op een toyota aygo is 5 maanden, net zoals de prius, dit kan zelfs 6 maanden worden afhankelijk van de kleur en uitvoering…
12 weken vind ik dus bar weinig voor een auto waar zoveel over te doen is…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
LOL @ Turbopaultje
chefke zegt
12 weken is inderdaad niet heel veel als je een auto bestelt met door jou samengestelde specificaties en opties.
Dit artikel gaat over de auto’s die door de dealers zijn samengesteld en normaal gesproken op voorraad staan bij de importeur of bij de dealer zelf. Die voorraad is dus binnen twee weken uitverkocht en dat betekent dat er de komende 12 weken bijna geen enkele 500 geleverd kan worden. Overigens kan in sommige gevallen de wachttijd oplopen tot 6 maanden.
Roderick zegt
Jammer dat zo’n lelijke auto goed loopt, ik snap niet wat mensen erin zien, HALLO MENSEN, HET IS EEN FIAT. M’n schoonmaakster rijdt in een Fiat, een beetje mens rijdt toch geen Fiat. En als je het geld niet hebt, koop dan een Renault ofzo, daar heb je nog wat aan.
Zelfs een vriend van mij had zo’n ding voor z’n vrouws verjaardag gekocht, ik lachte hem direct uit en vroeg of er wel een ingebouwd nav systeem inzat. Maar nee, dat kon niet eens! Haha, zelfs niet op de duurste uitvoering. Als je een retro-karretje wil, kijk naar Mini! Gewoon een BMW, dus alle luxe van stoelverwarming t/m nav systeem! Misschien iets duurder, maar veel beter.
Roderick zegt
P.S.
Mannen -aub-, waarom koopt iemand zo’n lelijk vrouwenautootje? De Mini is totaal niet zo. Koop een Mini! Volgens mij hebben alle mannelijk 500-rijders een beetje homofilische genen… Of licht het aan mij dat ik dat vind?
autoblogger zegt
@Roderick: nee, dat ligt niet aan jou…
http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/18/2008-gay-car-of-the-year-fiat-500
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Roderick:
1. Zonder spelfouten kun je je punt veel beter maken
2. Zijn blijkbaar genoeg mensen die er anders over denken!
Is al veel geschreven over zeeeeeer veel Mini-rijders die nu in de rij staan voor een 500!!
rgseidl zegt
Jammer dat Fiat heeft onderschat hoeveel klanten deze auto willen kopen. Ze zijn ongetwijfeld bezig met plannen de pruductiecapaciteit in Polen uit te breiden, maar die lijn moeten ze wel delen met Ford – de nieuwe Ka wordt er ook gebouwd.
Ook uitbesteden aan bijv. Bertone, Karmann of Magna Steyr is duur en niet 1-2-3 gedaan. De leveranciers zouden immers vroegtijdig hun eigen capaciteit moeten verhogen. Bovendien zouden de assemblagelijnen aangepast en het personeel bijgeschoold moeten worden. Dat kost allemaal tijd en geld, dat doe je dus alleen in het kader van een vast meerjarig kontrakt. Echter: wie weet of de 500 over 3 a 4 jaar nog even populair zal zijn?
Kobey zegt
Roderick heeft gelijk mannen!
het zelfde geld voor de Alfa,een prijs voor een 8C dan zou ik dat geld zeker besteden voor een F430 of Gallardo.
en ik heb liever een Mini dan dit stoelverwarming/navi/Xenon heerlijk!
w0o0dy zegt
@kobey en Roderick: waarom ga je dit soort onzin neerkladderen? Een Renault? Reparaties kosten bij Renault gemiddeld 30 tot 40% meer dan bij Fiat en bij oudere Renaults is het 3 of 4 keer per jaar raak met de ellende…….
Auto’s als de mini zijn veel duurder dan de 500. De Mini begint bij 19 mille en dan issie nogal kaal. De duurste standaard benzineuitvoering van de 500 kost 17 mille en heeft meer vermogen en is sneller en ruimer van binnen en ook nog eens redelijk compleet…. breng je een Mini naar dat uitrustingsniveau dan komt er minimaal 2600 euro bij en dan heb ik tractiecontrole en stabiliteitsregeling (1000 euro?) nog niet eens meegerekend.
Een 8c vergelijken met een f430…. right…. duidelijk dat je er verstand van hebt….
Birger zegt
@Roderick
“kijk naar Mini! Gewoon een BMW”
Kijk naar een Fiat! het is het zusje van Ferrari!
Het is Fiat van harte gegund, hij heeft veel meer hebben dan de Mini. Deels ook wel door het succes van zijn voorganger en het is een Italiaan!
Ik zal hem wel bestellen met de sportievere bumpers, zijskirts en dakspoiler en de extra chromen beugel vooraan, mama mia!!
lincoln zegt
mini ?? o,ja nou snap ik em .. die doet met zijn bolle koplampjes ook klein aan .. sterk stukje gelijkwaardigheid ..
harry van rooy zegt
Ook ik ben gevallen voor de charme van de 500. Als je hem ziet staan wil je hem gewoon hebben. Ik heb dat met geen enkele auto zo gehad. Het is een hebbeding optie ma forma. Het rijdt ook onvoorstelbaar goed, echt genieten in zo’n bakkie. Daar kan de dikste en duurste mercedes niet tegen op.
Jammer alleen van die lange levertijden. Maar aan de andere kant. Het begeren is prettiger als het beheren.
Mijn komplimenten aan Fiat die na lange jaren afwezig te zijn geweest een top produkt(ook kwalitatief) hebben gemaakt.
flashman zegt
ik heb er eentje besteld ….wit met rood interieur, rode strepen op het dak…….pfff wat ben ik blij dat het de homo-auto van het jaar is, daar komen de vrouwen beter op af dan zo’n achterlijke mini-BMW voor patsers die zich geen m3 kunnen veroorloven
Kobey zegt
@woody
ik zeg niet dat je het kan vergelijken maar de prijzen!
voordat geld koop ik F430 en zo houd ik nog paar duizend euros over!
Rick dos zegt
Een berichtje van een feit dat we al wisten. Een bevestigingsbericht dus….
Niks bijzonders dus…..
w0o0dy zegt
@kobey: een 8c kun je toch niet krijgen dus die is toch al “out of the question”. Kennelijk snap je niet dat die auto een echt collectors-item is… ook al is die nieuw, dat is nu al een “Classic”… Maar wel goed dat je geen 911 gt3 rs kiest maar een F430, dat spreekt wel voor je ;)
De nieuwe 500 zal niet zo snel een collectors-item worden maar door de mogelijkheden om te personaliseren (zonder te vervallen in de halfords rommel) kunnen veel mensen zich “uiten”, hun persoonlijke smaak op de auto loslaten (binnen goed omkaderde grenzen). Daarmee maken ze het hun eigen auto, een sterke band, veel sterker dan zomaar een auto van een vergelijkbare prijs. Dat heeft Fiat heel goed bekeken en dat is mede het succes van dit model… ik denk dat veel mensen die Fiat eerder links hadden liggen nu toch bij de dealers terecht komen…. eerst misschien voor een 500 (maar het kan best dat ze met een Punto weggaan…. of later ter vervanging van hun fijne Fiatje…. weer een Fiat. Slim bekeken.
Overigens is dat niet het hele verhaal want er zullen inmiddels ook veel “fashion victims” de auto hebben besteld…. en da’s jammer, maar ook wel weer goed want die auto’s komen over een jaar of 3 als relatief interessante occassions op de markt.
Wollie zegt
Zoals iemand al aangaf : Fiat-aandelen zijn een prima beurstip momenteel. Door de hele kredietcrisis waar Fiat eigenlijk niks mee te maken heeft, zijn de aandelen naar een koers/winstverhouding gegaan van minder dan 10. Dat is ver beneden de eigenlijke waarde en belachelijk goedkoop. Sedert eind 2007 is Fiat ook volledig schuldenvrij. Vanaf nu enkel nog winst dus. Veel winst. Want ook Alfa Romeo gaat een heropleving meemaken in 2008. En Lancia verkoopt als gek in Frankrijk, dank zij First Lady Carla Bruni en haar reclamespot.
Kopen aan 13,5 want lager gaan ze niet meer. Rond juni/juli mag je ze al rond de 22 verwachten. Dat is dus een goede 60% pure winst op een half jaar. Nu intekenen !
IlCuoreSportivo zegt
Goed voor de Italiaanse auto industrie, maar voor een man vindt ik het toch geen auto, maar een vrouw in een 500 zal van mij meer krediet krijgen dan één in een mini one.
Superstijlvol, maar dat vond ik van de lancia upsylon ook al. Zo’n bicolore is ook zeer stijlvol voor top dames.
Nu ist voor de mannen wachten op de alfa junior om te matchen.
Zie ze al naast mekaar staan hier op de oprit :)
IlCuoreSportivo zegt
Ja jullie Nederlanders worden echt wel geript met de prijzen. Maar kom nu aub niet ook in België wonen.
Hoewel, jullie wonen hier naar het schijnt bijna gratis, en besparen al rap 5000 euro op een kleine auto.
Misschien moeten jullie in opstand komen.
Ik kan het nu fijn doen met een 147, in nederland zou ik het bvb met een punto moeten stellen. Das toch een groot verschil qua dynamiek hoor.
w0o0dy zegt
@wollie: hierbij de reclame met mademoiselle Bruni in de Lancia Musa
http://www.youtube.com/v/h6mlZ7wHNMs&rel=1
jozefke zegt
Even melden dat de mini enkele jaren geleden ook verkozen is tot ‘gay car of the year’
Ze (zowel de mini als de 500) werden trouwens door dezelfde man ontworpen.
J. zegt
oei, die roderick heeft wel een behoorlijk frustratie-niveau in zijn lijf zitten…misscien vanwege zn foute naam, of omdat zn geslachtsdeel klein is en zn ego groot…is het nou echt nodig om zo’n neerbuigende toon te praten, en trouwens, wat is er mis met een autootje die schoonmaaksters ook kunnen betalen? ik vind het een erg leuke auto en helemaal niet gay, hij heeft wel iets mod-achtigs en vind het een stoer autootje..
harry van rooy zegt
Hoezo een vrouwen autootje.
De 500 is voor beide geslachten. Ziet er best stoer uit. Ik ben al 64 jaar een vent cq van het mannenlijk geslacht. En vindt de 500 prachtig en stoer. Het is een hip en trendy en ongelooflijk fraai autootje.
Klasse verloochent zich niet.
Als je groot gekomen bent met hoe grooter hoe mooier en geen onderscheid kunt maken tussen wat echt mooi of lelijk is dan heb je natuurlijk een probleem.
Heeft iets met afkomst te maken denk ik zo.
Maakt natuurlijk niet echt allemaal uit iedereen zijn eigen feestje denk ik zo.
De 500 is een toppertje een kleine auto voor de echte auto kenners elite.
De elite die heeft geleerd dat fijn ook klein kan zijn.
In duitsland zeggen ze
Klasse statt masse
Wat voor mij belangrijk is.
Ik rij liever in een hippe en te gek rijdende 500 als een saaie auto uit het C cegment. Ook al kost dat kleine bakkie meer.
Het rijden in de 500 is gewoon het grote genieten.
Kost gewoon een hoop maar dan heb je ook wat.
Harry
maarten zegt
Ben vandaag aangenaam verrast geweest! Zoals hierboven schreef zou de wachttijd voor het parelmoer ongeveer 12 maanden zijn.
Vandaag een telefoon gehad dat de productie van mijn 500 voorzien is voor einde mei. Zal ‘m dus in juni waarschijnlijk al krijgen. Dat zijn eventjes 5 maanden minder lang wachten :D joeehoee
harry van rooy zegt
Maarten
Als ik dat geweten had..
Ik heb hem gezien in wit parelmoer. Helemaal te gek. Ongelooflijk fraai, past helemaal bij deze auto.
Ik ben op zeker gegaan en heb voor rood gekozen. Ook heel fraai. Maar funky white is het helemaal.
Citrofiel zegt
Je zou zeggen, waarom niet gewoon wat meer autootjes wit spuiten, en wat minder in andere kleuren, zodat de levertijden gelijk zijn…? Dat is logica die ik niet snap… :?
Mel zegt
Zeg Roderick, wat verdient jouw schoonmaakster wel niet…
maarten zegt
Citroenfiel, ze zullen genoeg fiatjes wit spuiten, daar zijn ook geen langere wachttijden voor. Het parelmoer daarentegen spuiten ze niet elke dag. Twee redenen: ze moeten de lakstraat aanpassen, het is een ander process. En ze willen het een klein beetje exclusief houden.
Citrofiel zegt
@ maarten; Met wit bedoelde ik dus eigenlijk parelmoer, maar oke. Het aanpassen van de lakstraat lijkt me voldoende argumentatie, hoewel ze dan natuurlijk die lakstraat gewoon langer aangepast kunnen houden. Maar exclusiviteit snap ik wel.
Rheo zegt
In september in België een 1.4 Lounge besteld met rood lederen interieur,
open dak, parelmoer, levering voorzien voor juni 2008,
geduld wordt steeds beloond !
harry van rooy zegt
De levertijd van mijn 500(rode 1.4 met alle opties) is weer opgelopen hij zou eerst in week 9 geproduceerd worden, en is nu week 17. Dat is balen heeft ook te maken met open dak. Maar zoals het er nu uitziet gaat het een levertijd van 7 maanden worden.
Maar zoals ik al eerder op merkte het begeren is prettiger als het beheren. Heb tijdenlijk een Fiat Tempra van 15 jaar oud. Ongelooflijk hoe goed dat oude beestje nog functioneerd. Mensen die beweren dat FIAT geen betrouwbare en goede auto’s kunnen maken moeten toch even naar mijn Tempraatje komen kijken. Dat is een rijdende reklame zuil voor FIAT.
Hij is over 2 maanden te koop voor 1200 euries.
Jopie zegt
Helemaal gelukkig! Op 2 februari een Bossa Nova White 1.4 sport 100 pk gekocht. Behalve velgen, stootstrips en spiegels, niets extra’s erop besteld (keep it stupid simple). Vorige week (29 maart) kon ik de auto al ophalen en dat terwijl de oorspronkelijke levertijd 6 maanden was. Garage gaf aan dat er voornamelijk een lange levertijd zit op de auto’s met een open dak.
Heb nu een week met de auto rondgereden en ik ben nog steeds even enthousiast!!! En nog een leuke; auto staat voor het huis geparkeerd en ik heb nu al een aantal keer gezien dat voorbijgangers uitgebreid de auto staan te bekijken. Letterlijk met hun neus tegen de ramen! En dan weglopen met een vertederende lach, kennelijk worden er meer mensen blij van mijn auto, hahaha!
kramer zegt
de redding van het oermerk fiat!! dit is heerlijk om te horen als fiat liefhebber en verzamelaar we mogen de 500 weer danken
Ann G zegt
ik heb er ook eentje besteld…. half februari…. en levering is voorzien voor de week van 25 maart…. :D
een funk white 500’tje – 1.3 diesel, loungeversie…. ik kan bijna niet meer wachten :D
Francesca zegt
Al ver voor de zomervakantie heb ik er een besteld. Een funky white lounge. Bij aankoop werd mij verteld dat het 6 – 8 weken ging duren. Inmiddels wacht ik al tot ik een ons weeg. Heb contact met de dealer opgenomen en deze vertelden mij dat het waarschijnlijk half september = eind september gaat worden. Snap jij het nog? Had ik dan toch maar voor die Mini moeten kiezen?