Het is ook een sluwerd, die man van Ginger Spice.
Vanochtend was het weer zover, een Formule 1 race. Het was ook nog eens de duizendste, dus ze hadden wat te vieren. Helaas betreft Formule 1 een sport en die kunnen soms tergend saai zijn. Kijk naar de wedstrijd van PSV vanmiddag: ja, de Eindhovenaren wonnen. Maar zelfs voor de die hard PSV-fan was het niet om aan te zien. Dat heb je ook met Formule 1 races. De ware prestatie vanochtend werd geleverd door de neutrale Formule 1 fan. Die moest wakker zien te blijven, luisterend naar een man die nogal wrok koestert jegens Renault.
Terug naar de race. Ondanks de veelbelovende optredens in Spanje en Bahrein, kon Ferrari vandaag niet echt feestvieren. De welbesnorde Sebastian Vettel eindigde op P3, terwijl LeClerc niet verder kwam dan P5. Door die tegenvallende prestaties staat Verstappen op de derde plaats in het kampioenschap, wat eigenlijk niet eens zo’n verkeerde positie is, gezien de omstandigheden.
Het leek erop dat hij op P5 zou eindigen, maar dankzij een uitgekiende strategie kon hij toch vierde worden. Althans, dat stelt Christian Horner. De Britse teambaas zag dat hij absoluut geen vuist kon maken tegen de Ferrari’s.
We hebben de pitstop strategie voor iedereen op de baan bepaald, eigenlijk. Onze gedachtegang was eigenlijk vrij duidelijk. De meeste kans om iets te kunnen doen was in combinatie met een tweestops strategie. Helemaal als er een Safety Car situatie zich zou voordoen.
Dat is op zich vrij logisch. Dat is precies hoe Verstappen en Ricciardo in staat waren om de GP van China te winnen vorig jaar. Toen trok Ricciardo aan het langste eind. Ondanks dat er van een degelijke situatie geen sprake was, hebben ze wel bij Ferrari een stootje kunnen uitdelen.
Ik denk dat dat we een minder snelle auto dan de Ferrari hadden, vandaag. De beste manier voor ons om een van auto’s te verslaan was door te kiezen voor de tweestops strategie. Daardoor ging Vettel eerder naar binnen en lieten ze Leclerc nog even buiten rijden. Daardoor konden wij een plaatsje opschuiven. P4 was het maximaal haalbare vandaag.
We missen echter wel het stukje dat Ferrari te lang heeft gewacht met het naar binnenhalen van Leclerc. Die moest enkele ronden op oude banden rijden waardoor Verstappen de P4 in de schoot geworpen kreeg. Op pure snelheid kwam Verstappen niet in de buurt van Leclerc vandaag. Gelukkig hoeft het niet hierbij te blijven, want er is licht aan de horizon:
Ik denk dat we een grote stap hebben gemaakt sinds Bahrein. We waren dit weekend veel competitiever. Als we kijken naar de data, dan zaten we er in Sector 1 en Sector 2 goed bij. In Sector 3 kwamen we wat te kort, maar daar komen gelukkig binnenkort nieuwe onderdelen voor.
rob5nismo zegt
En bij de volgende race is het waarschijnlijk hetzelfde liedje alleen zit het lange rechte stuk in sector 1 bv
Dutchdriftking zegt
Max draait iig een betere start van het seizoen dan vorig jaar.
jules713 zegt
@dutchdriftking: beste start ooit voor hem.
ghost zegt
Ach die man lacht toch het hardst in the end. Laten we eerlijk zijn, we vonden ginger Spice allemaal het leukst, toen zij eruit stapte was het niet meer wat het was.
drdre1 zegt
@ghost: en ze heeft nog een one night met Mel-B gehad ook! Ik bedoel… Eh.. ? Dus.
niex zegt
@ghost: spice girls, dat was toch nooit wat?
wif1 zegt
@niex: We hebben het dan ook niet over de zangkwaliteiten…
Rick-dos zegt
Wacht nou maar af…
pignon zegt
Dat Olaf Mol zo zit af te geven op Renault tast zijn positie als verslaggever aan. Zeker wanneer je niets meldt wanneer een Toro Rosso de garage ingeschoven wordt tijdens de race. Dan ben je geen verslaggever, maar een jankend kind.
gwnbmw zegt
@pignon: ziggo mag geen interviews meer doen met renault, vandaar het kinderachtige geneuzel van olav en de mannen in de studio.
Houthakker zegt
@pignon: helemaal mee eens!
SpiderIV zegt
@pignon: eens en Mol mist ook wel erg veel tijdens de race.
Er zou toch iemand naast hem komen? Twee zien meer dan 1.
En neen niet die Jack P want dat is echt tenenkrommend wat die uitkraamt.
emping zegt
@spideriv: #ontslajackplooij
vaakbenjetebang zegt
@pignon: Om maar eens een bekende uitspraak te parafraseren: de Nederlandse ‘F1 fan’ krijgt de verslaggeving die hij verdient.
Mol was pre-Max al regelmatig de weg kwijt qua racecommentaar, maar dat is in mijn herinnering nooit anders geweest en heeft ook wel wat amusants, want zo kun je lekker ‘neeeeheee, dat is Leclerc, schele prei!!!!’ naar je TV roepen.
Post-Max Mol is helemaal niet leuk meer, hij zit er tot zijn schouder in, om van de onvolprezen Plooij maar niet te spreken.
autodidact zegt
@vaakbenjetebang: Haha, dat is precies wat ik riep toen hij meldde dat Kvyat vlak achter Albon zat – terwijl die op dat moment in de pits stond.
mashell zegt
@vaakbenjetebang: bij de Veronica strandrace zag Mol het allemaal nog wel scherp.
dreester zegt
@pignon: Ziggo heeft nog een pareltje op afdeling voetbal: Sierd de Vos. Kunnen ze hem niet een keer F1 doen?
Edge zegt
@dreester: Als die bij deze saaie race het commentaar had gedaan, hadden we nu geweten welke coureurs een knappe vriendin hebben en waar je goed kunt eten in Shanghai
Arnoud zegt
Die-hard PSV fans.. Zijn die er dan? Je zou toch zeggen dat voortschrijdend inzicht je vanzelf bij een echte voetbalclub brengt.
willeme zegt
@Original_Arnoud: inderdaad. Superboeren ftw!!!
Stefje zegt
@Original_Arnoud: geniet nog maar van je clubbie dit seizoen. Volgend jaar zijn ze allemaal weg gekocht en is het weer vier jaar huilen met de pet op :)
pomoek zegt
Fijne dat er snel nieuw onderdelen voor sector 3 komen. Daar heb je volgend jaar pas wat aan.
mashell zegt
@pomoek: die nieuwe sector drie onderdelen werken in elke sector drie op elk circuit…
ericd zegt
Knuppels bij Ferrari. Simpel hoofdrekenwerk. Leclerc ongetwijfeld apegefrustreerd. Hopen maar dat de Hondamotor in de loop van het seizoen meer pk’s kan gaan leveren. Dat ie betrouwbaar is, mag in wezen al een zegen genoemd worden. Veelbelovend voor 2020.