







Weet waar je terecht kunt.
Ferrari heeft 48 dealers in 20 landen aangesteld die het Ferrari Classiche Authorised Workshops-certificaat krijgen. De geselecteerde dealers mogen Ferrari’s van 20 jaar of ouder onderhouden of opknappen. Onderdelen zijn direct uit Maranello afkomstig en de geselecteerde dealers staan in nauw contact met de Italianen.
In Nederland is Kroymans in Hilversum geselecteerd als het punt om je oude raspaardje te laten onderhouden.
Kroymans is al sinds 1972 officieel vertegenwoordiger van Ferrari in Nederland. Daarmee hebben wij 45 jaar aan Ferrari-ervaring in huis, met nieuwe én klassieke modellen. De benoeming tot Ferrari Classiche Officina onderstreept het vertrouwen dat Ferrari heeft in ons serviceniveau en de knowhow op het gebied van Ferrari-klassiekers en –youngtimers.
In ons land is deze Ferrari-dealer ook meteen de enige. We zijn echter niet alleen. Onder andere Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en Hongarije hebben ook slechts één aangewezen dealer. Landen als Polen, Tsjechië, Zweden, Finland, Denemarken en Noorwegen hebben voorlopig helemaal geen Ferrari Classiche Authorised Workshop.
Andere landen kennen meerdere punten. Zo kun je in het Verenigd Koninkrijk bij maar liefst negen dealers terecht. In de Verenigde Staten zijn 11 dealers aangewezen als Ferrari Classiche Authorised Workshop. De Italiaanse autofabrikant heeft gezegd het aantal punten in de toekomst verder uit te willen breiden.
Prachtige baan lijkt mij dat.. heel de dag aan klassieke Ferrari motoren sleutelen.
@z4coupe30si:
Heb hier nog een Gamma coupe voor je staan .. kan je alvast oefenen ..
@lincoln: Inmiddels al eens mee gereden? Of staat hij nog steeds ergens verstopt en bezorgd hij je nog steeds koppijn?
Wel een mooi ding hoor, zo’n Gamma.
@viezefreddyw:
Geen meter ..
Heb wel plezier aan het hebben ..
Jammer dat ie niet op de schoorsteenmantel past ..
Staat netjes binnen bij de andere hopeloze meuk ..
@lincoln: Leuk! Ik ben toch altijd wel benieuwd welke 11 je allemaal hebt staan…
@viezefreddyw: ik ook !
@lincoln: ook raar, je auto in de slaapkamer…
@lincoln: loopt ie uberhaupt ? Of heb je al een keer flink gestuurd met koude motor ?
@z4coupe30si: ik denk dat je na een maand of twee wel vloeiend in het Italiaans kunt vloeken.
@z4coupe30si: ja gewoon flink schuren en plamuren en lassen dus! Elke avond het stof uit je oren halen en handen zo zwart als roet. Net als alle andere (schade)monteurs.
Ik begin die Dino 246 steeds meer te waarderen
Volgens mij begrijpt Ferrari het begrip ” Dealer ” niet helemaal 100% .
Toen ik ooit een oeroude maar mooie Peugeot reed was er één monteur bij de dealer die aan mijn auto werkte.
De jongere monteurs mochten kijken van hem maar wel overal afblijven.
Want dit was ‘zijn’ Peugeotje.
Hiërarchie en pikorde.
Iets moois onder mannen.
Trouwens, waarom mag Forza niet meedoen? Die zijn toch internationaal bekend als Ferrari herstellers?
@Gulli: gas monkey toch ook? ;)
@gulli:
Misschien geen zin om 30% af te staan aan de Ferrari mafia ..
@gulli: goede vraag! Misschien omdat ze onderscheid maken tussen een restaurateur en een dealer die gewoon onderhoud op aude auto’s uitvoerd?! anders knap lullig wel.
@Gulli: zeker. Forza heeft ook een officiële band met Maranello ivm ondersteuning van alle modellen die uit de garantie zijn. Dat zijn er niet veel in NL.
Prachtig die Ferrari 512 BB.
En ook de 288 GTO!
Die grijze van op de eerste foto, wat voor een gedrocht is dat?
Lijkt wel een mislukte Fiero kloon.
@cossiekiller: Dat is de Ferrari 512 BB. BB staat voor Berlinetta Boxer. Tegenwoordig een auto waar je grof geld voor moet neerleggen.
Ikzelf vind het overigens geen gedrocht. Juist een parel. Geinig dat meningen zo van elkaar kunnen verschillen.
@viezefreddyw: bijna, dit is een 365 GT4 BB, te herkennen aan het feit dat hij geen extra lipje onder de bumper heeft. Verder geen Naca-sleuf op de zijkant en drie achterlichten in plaats van twee per zijde.
@dizono: Verdomd! En ik maar denken dat ik er wat van af wist…
Dank!
@viezefreddyw: Kijk, nooit geweten waar BB voor stond bij de 512. Thanks, weer wat geleerd.
@viezefreddyw: @cossiekiller: yep. Die dingen kosten zo 4ton. Mijn buurman (60+) heeft er ook 1tje in de gemeenschappelijke garage staan. Hij heeft dat ding al 10+ jaar. De zomer zei hij dat ie m met deze prijzen overweegt te verkopen; kan ie weer een ander projectje doen.
Hij had m trouwens uit NL gehaald zei hij (woon in CH).
Overigens heeft ie geen Ferrari specialist nodig (we hebben een Ferrari / Maserati man in het dorp waar rustig dag in dag uit een man of 5 aan dit soort auto’s sleutelen); als je die auto eenmaal kent; is het allemaal vrij makkelijk sleutelen.
En dat is ook precies de vraag die ik me zou stellen bij Ferrari modellen tot 20 jaar geleden: zo geavanceerd is het allemaal niet. Het zit niet handig in elkaar, waar, maar verder is het allemaal niet zo heel spannend, die oude Ferrari’s.
@gregorius: sorry, voorkant lijkt natuurlijk op de 512BB, door die rechthoekige plakkaten voorop. De achterkant van de 512BB is meer Testarossa achtig.
@gregorius: kont 512 is bijna identiek aan de 365, op het aantal lampen na.
Waarom is Jet cars niet aangesteld?
@babybenz: Haha. Maar even serieus: Munsterhuis is toch eveneens dealer? Kroymans dealer en importeur, Munsterhuis alleen dealer.
@gulli
Die heeft waarschijnlijk geen officiële banden met Ferrari.
@geecee: wel banden, uiteraard geen velgen
Dus kroymans mag vanaf nu ferrari’s onderhouden van 20 jaar. En daarvoor mocht dat niet en konden oudere ferrari’s niet onderhouden worden?
@thijsj: nee mensen die het ding in onderhoud houden daar krijgen nu ‘approved’ stempeltjes in de onderhoudsboekjes. Zonder dat is je klassieke Ferrari natuurlijk waardeloos schroot.
En de Belgische dealer in Antwerpen?
@dromedaris: In België zijn FMA (Wijnegem) en Monza (Sint-Martens-Latem) aangesteld.
Slim slimmer slimst
Dat lijkt me nog eens een mooie baan voor mannen met gouden handjes. Lekker Ferrari’s restaureren!