Nu nog even realiseren en het is daadwerkelijk een fijne auto.
Bij de onthulling van de derde kwartaalcijfers van Ferrari, wist de CEO van het bedrijf te vertellen dat met name de Portofino aardig is aangeslagen. De auto valt (ook in Nederland) goed in de smaak bij consumenten die voorheen nog geen Ferrari reden. In zekere mate is de auto dus een gateway naar de meer hardcore auto’s van de Italiaanse sportwagenfabrikant. Loma speelt hier nu op in door de auto een bodykit te geven die het uiterlijk grondig aanpakt.
Loma zet hiermee een vrij opmerkelijke stap, want tot op heden heeft de Monegaskische tuner eigenlijk alleen velgen geproduceerd. Maar, met gepaste hulp van de ontwerper Marius Dumitrascu durft het bedrijf nu alsnog de stap te zetten. Het resultaat mag er zeker zijn, want het pakket bouwt voort op de sportieve lijnen die de Portofino vanuit de Italiaanse fabriek al heeft meegekregen. De bodykit voegt op enkele plekken, zoals bij de zijschorten, bumpers en kofferdeksel nieuwe vormen aan de auto toe. Daarnaast krijgt de auto forse 21″ of 22″ velgen van Loma, evenals een reeks carbon accenten. De Portofino 2.0 is tevens verlaagd met 30 mm aan de achterzijde en aan de voorkant met 25 mm.
De Monegasken houden daar overigens niet op, want tegelijkertijd spreken ze over een toename in vermogen. De benaming hiervan hebben ze afgekeken bij de lokale concurrent: Lamborghini. Voluit heet de Portofino van Loma ‘LP-740 2.0’, waarmee duidelijk wordt verwezen naar de Aventador S LP740-4. Hoewel Loma nog geen concrete beloften heeft gedaan over de aandrijflijn, kunnen we er dankzij de uitspraak dat de auto “Aventador levels of performance” moet produceren vanuit gaan dat de Portofino ongeveer 740 pk moet gaan leveren. In tegenstelling tot de Lamborghini heeft de Ferrari geen V12, maar de welbekende, prijswinnende 3,9-liter twin-turbo V8. In een sprint naar de 100 km/u is hij 0,4 seconden sneller dan het origineel – hij doet er nu 3,1 seconden over. Zijn topsnelheid stijgt van 320 km/u naar 342 km/u.
VeniVidiVici zegt
Hey wat leuk, een Ferrari met Bmw e46 m3 csl velgen.
bassx zegt
@venividivici: *BBS
VeniVidiVici zegt
@bassx: Ja dat weet m’n neus ook wel dat Bmw ze bij BBS heeft laten fabriceren ;-)
MAB zegt
Gewoon een 812 superfast spyder
mennok zegt
@mab: met een 8cil…
wildewesten zegt
Toen ik de titel zag dacht ik even aan een 2.0 4 cilinder…
r32turbo zegt
@wildewesten: Ik snap het wel hoor met al dat downsizing tegenwoordig..
fejjie zegt
@wildewesten: dat is 400cc meer als een Project One, dus waarom niet :-D
sanderp zegt
@fejjie: dan
Loek zegt
@sanderp: nee beter he
niekie1999 zegt
@wildewesten: Ik zou 740 pk uit een 2.0 viercilinder wel erg intressant vinden.
moveyourmind zegt
Breng maar uit, vind hem wel geslaagd zo.
Velgen kan hij prima hebben en de bodykit is mooi subtiel, het valt bijna niet op dat er een bodykit op zit.
chriscross zegt
Die velgen kunnen echt niet. Lijkt wel of 1 of andere paupertuner is ontsnapt en zich heeft uitgeleeft
reggie-boy_rood zegt
Leuk die rcz neus
potver7 zegt
@reggie-boy_rood: Je bent in de war met een CR-V
drdre1 zegt
GTA5!