Het zou een belspelletje kunnen zijn: Zoek de verschillen bij deze Ferrari P4/5. Het is bijna niet te zien, maar als jij het wel ziet, moet je nu bellen. Bijna iedereen ligt al op bed, dus de kans dat je wint is heel groot, bla bla bla…
Helaas, de lijnen zijn gesloten, ik ga het verklappen: Glickenhaus was niet zo tevreden met de uitlaatjes van zijn unieke maatwerk Ferrari. In plaats van de ronde uitlaten die hij eerst had, heeft hij ze driehoekig gemaakt.
Hij heeft ze om cosmetische en technische redenen gewijzigd. Niet alleen vind hij de nieuwe mooier, maar de uitlaatgassen hebben nu ook een betere flow over de achterspoiler. Glickenhaus vertelt tevens dat hij tegenwoordig in de cockpit een “off road” knopje heeft waarmee hij de P4/5 op het circuit luider kan laten brullen. Door het knopje om te zetten, worden de uitlaatgassen nog wel langs de katalysator gestuurd, maar komen ze niet langs de ‘mega-muffler’. “It sounds pretty wild in this mode”, aldus Glickenhaus. (via: windingroad)
Dennis zegt
Nou, de uitlaatpijpen!
Wat win ik?
Dennis zegt
He, dat heb ik nou altijd! Zijn net de lijnen gesloten…..
jakob zegt
er staat geen telefoonnummer bij!
;)
wapz zegt
Het is wachten op de eerste crash-pics.
Rick dos zegt
Ik vind die auto nou echt geen bal aan!
…….en ik denk niet dat Glickenhaus 1 seconde nachtrust verliest van wat ik er van vind……..
p zegt
wat een bak he..
maarten zegt
’t zit hem in de details, nietwaar;-) Vind persoonlijk wel dat de uitlaten nu minder ‘vrachtwagenachtig’ ogen. Want dat gevoel had ik wel bij die ronde..
daytona zegt
Net te laat
Pannekoek zegt
Och ik hoor Gigi Ravelli al weer praten….
*zucht*
:(
Johan zegt
Ik vind die uitlaten maar niets zo…
…gewoom recht naar achteren door het gaas, heb je ook geen last van verliezen en onnodige weerstanden.
Michael zegt
Is zij op tv?! Damn she hot!!!
Robin zegt
WOW!
On-topic:
Standaard Enzo veel en veel en veel mooier. Geloof dat ik de enige ben die een enzo gewoon super mooi vind….
Ik vind dit ding echt een veel te hoog starwars gehalte hebben, daarnaast ben je wel een redelijke zeikerd als je over 2 uitlaatjes gaat lopen zeuren…. ik denk dat ik de kleine mooier vond.
Zo het is er weer uit.
Guido van H. zegt
@Robin,
De beste man heeft een hoop centjes, dus voor het geld hoeft hij het niet te laten… ;)
jeffrey zegt
willen de mensen die 3 topics geleden liepen te klagen (Eurlings wil geluidsnorm in APK) dit nu ook even doen? dit zijn toch wel sjonniepijpen puur sang!
Rick dos zegt
@Pannekoek
Heb geen idee wie dat is en wat ze met dit topic te maken heeft, maar wil je me voortaan ff een belletje geven voordat je zoiets post…..dan kan ik tenminste gelijk meegenieten ipv achteraf…..
ELb zegt
Jaa, dit is toch wel heel erg g3il.
monk zegt
nou, ik vind het een mooi detail :), kan meneer Glickenhaus ook weer rustig slapen vanacht.
joep zegt
@Dos, ik ben het geloof ik wel weer met je eens…. met beide posts. Alleen wil ik in aanvulling daarop nog even kwijt dat ik die p4/5 op de auto van kwabbenoot van robbedoes vind lijken, en dat is geen compliment. Zo dat is er uit…
Fasten your Seatbelt zegt
Dremel, Big on Detail.
Aston Martin Rapide zegt
Waar is sacha nou gebleven met zijn plaatje FAP FAP FAP…..????
rider zegt
Ja wat te doen met al je geld! Mr Glickenhaus weet van gekkigheid niet wat hij nog allemaal moet doen dus doet hij in vuttaliteiten als een uitlaat veranderen.
Ach ja, het blijft wel een schitterende verschijning deze P4/5.
Klassiekerrally zegt
Pracht auto. De uitlaten zijn ook een verbetering. Doen me nu minder aan een boot denken. Het zijn inderdaad de details die ’t ‘m doen.
Chrizzzie zegt
Ik moest eerst aan iets anders denken toen ik las over de off road mogelijkheid. Maargoed dat past weer niet bij deze auto.
Marten zegt
hihi, deze komt wel door de APK! Ik zie een bloeiende handel opkomen in geregelde dB-systemen :-)
Nick zegt
Waarom een mega-muffler?
Je kunt het heel goed een free-flowing katalysator gebruiken.
Persoonlijk zou ik de hele uitlaat incl. spruitstuk, tussenstukken én uitlaatmond in één stuk van Inconel laten maken.
En de katalysator een capsule die je in een katalysator huis stopt.
Als je kat kapot is dan kun je hem er zo uithalen zonder het hele uitlaatsysteem te slopen, en het is nog lichter ook!
bramwillemse zegt
hmm staat toch wat minder iel dan de vorige :P en als ’t beter klinkt dan is ’t helemaal fijn!
SugarFree zegt
@ Maarten
Idd, minder vrachtwagenachtig.
Dat heeft die Glickenhaus goed gezien.
Als je dan toch geld uitgeeft, besteedt het dan inderdaad aan écht belangrijke zaken als uitlaatvormen en -geluiden :)
Hij mag best een keer langs ons huisje rijden met de snelheid waarmee fout opgeleukte golfjes dat normaliter doen. Dán zet ik de muziek wel even uit…
Pannekoek zegt
@ Rick dos
Dat was een meisje van een belspelletje.. ;)
http://forum.mokkels.nl/5-nederlandse-mokkels/6028-gigi-ravelli-page256.html
Thibaut zegt
“Niet alleen vindT hij…”
Kanjer van dt-fout!!!
vinox zegt
Das cool, da off road knopje!
Pannekoek zegt
Whoo geil!
http://log.autogespot.com/09-2007/franc/36.jpg
http://log.autogespot.com/09-2007/franc/5.jpg
Silverarrow zegt
Geeft wel een nieuwe betekenis aan off-road. Noem het dan on-circuit :P
Stephan zegt
@ Thibaut: ??? waarom is dat fout ???
Wat klinkt beter:
– niet alleen zoekT hij een nieuwe uitlaat
– niet alleen zoek hij een nieuwe uitlaat
Ik heb altijd geleerd dat de T wegvalt als er ‘je/jij’ achter staat,
volgens mij mag hij daar gewoon blijven staan?
Hylke zegt
Wat een troep he!
RenJie zegt
@Stephan, klopt helemaal, hij heeft het nog niet geleerd
persoonsvorm voor ik, jij = altijd zonder de stam +t ! vind ik, vind jij
andere gevallen zoals hij/zij = altijd met de stam +t ! vindt hij
Kanjer van een fout!
jeroen zegt
Een Ferrari is een Ferrari. Daar moet je niet eens iets aan willen veranderen, daar wordt het alleen maar lelijk van. Zie hierboven het resultaat.
jeroen zegt
Het is ook wel goed dat ze de punt achter de titel nog niet hebben gezet want dan maak ik m nog even af.
De details doen het ‘m niet.