De hoge ome van Apple mag een nieuw navigatiesysteem ontwikkelen voor Ferrari?
Har, har, dat was een inkoppertje natuurlijk, maar nu even serieus: Ferrari’s Raad van Bestuur verwelkomt een nieuw lid in de persoon van Eddie Cue (niet deze Cue). Cue is Senior Vice President Internet Software and Services bij Appel, en past dus prima bij Ferrari, want beide bedrijven hebben een trouwe schare irrationele, super-radicale fanboys, en ze maken allebei overpriced producten die bijna iedereen wil hebben.
Hoewel Ferrari niet met zoveel woorden zegt wat Cue dan precies gaat doen, laat het zich wel raden: de man moet Ferrari’s ervaring met interconnectiviteit op het gebied van infotainment een flinke boost geven, want als je tijdens een Track Day in je 458 wilt twitteren, dan moet dit ook kunnen natuurlijk.
En wie weet hengelt Ferrari op deze manier nog een mooie mogelijkheid binnen om hun naam op nog meer producten te plakken, die van Apple dit keer. Zou jij een Ferrari-iPhone/iPad/iSomething kopen?
Bovenstaande aankondiging werd overigens gedaan rond de presentatie van de cijfers t/m Q3 2012: Ferrari leverde 5.267 auto’s af (+6%), en behaalde een nettowinst van 152,4 miljoen euro (+7.6%). Dat wordt weer een recordjaar dus.
jack_abarth zegt
Krijg je dan nu de iWontBurnOut?
bigcar zegt
@jack_abarth: nee, wel de Iwillburnout (langs de kant van de weg,)
Vanquish zegt
@bigcar: Ik zie wel mogelijkheden: Siri die automatisch de brandweer belt bijvoorbeeld…
awesome zegt
@Vanquish: Siri maakt hopelijk geen gebruik van Apple maps?
Vanquish zegt
@awesome: Nee, die gebruikt Bing Maps…
gertjan2012 zegt
Die beide functies vergelijken is echt in de trend van appels met peren vergelijken.
nickmercedes zegt
@gertjan2012:
Nee eerder appels met paarden…
perrry zegt
de I-rari?
StijnB zegt
Waarschijnlijk gewoon buitengesmeten geweest bij Apple en uit het land gezet omdat hij een (stevige, zweetbestendige,…) Ipod specifiek voor lopers had bedacht: de Iran…
stoicka zegt
Wellicht dat je dan nu wel je toerenteller en je navigatie tegelijk kan zien.
lamborgfan zegt
de I-Fapple! 1,2,3,4 en 5 worden verwacht binnen nu en 4 jaar..
awesome zegt
iBurn…
E34M5Touring zegt
Krijgen we straks de Faple, handig voor de fanboys….
spotterfozz zegt
Allemaal gezeur, we krijgen de iBrandmelder in ferrari’s te zien zodat het niet iedere keer te laat is…
bungabungastig zegt
Ik parkeer m’n Ferrari al jaren in de cloud.
bungabungastig zegt
En Steve Jobs draait donuts in z’n graf.
jack_abarth zegt
@bungabungastig:
Haha, ik zie het al voor me.
xiran zegt
10 jaar dezelfde Ferrari alleen het steeds anders noemen
kickass zegt
@xiran: Ik denk dat ze de 458 gaan verlengen en de California verkleinen.
xiran zegt
@kickass: lol :D en dan noemen ze het de dino
pieterveer zegt
Ik verwacht cameraatjes her en der, zodat je een clip kan maken van je Ferrari-avonturen, vervolgens met één klik posten op social media. Ben je toch een hele bink in je vriendenkring.
pomoek zegt
Winst per auto: iets van € 28.000.- Bij BMW is dat slechts bijna € 3.000,- per auto.
StijnB zegt
@pomoek:
Heel wat winst wordt dan ook gehaald uit de niet-autoverkoop zoals merchandising.
Porsche laat ook dergelijk hoge cijfers van winst per auto optekenen…
kickass zegt
@StijnB: Dat zou kunnen, maar Ferrari heeft enorme marges op hun auto’s.
lambo4all zegt
@pomoek: Ferrari heeft gemiddeld 3 kopers voor elke auto die ze bouwen (dit is geen grap) . Dus het is niet zo gek dat ze wat meer winstmarge rekenen.
linealuna zegt
zouden er ook windows in zitten?
spoolie96 zegt
@linealuna: er zitten waarschijnlijk wel ramen in de Ferrari
Hupke zegt
Dan word zo’n ferrari helemaal een prul. Ik wil niet de apple VS. the rest discussie openen maar…
Een ferrari is een voertuig, een sportwagen en niet een mobiel society centrum. Al zal een hele schare klanten (lees voetballers, lotto-winnaars en 2e generaties) dit echt wel geweldig vinden.
spoolie96 zegt
T zou leuk zijn als ze apple maps integreren, dan kun je niet van a naar b rijden zonder de z gehad te hebben.