Denk je alles gehad te hebben, komt het Italiaanse merk opeens met een eigen magazine. Speciaal voor eigenaren van een Ferrari. Er zijn reeds vele automerken die een eigen magazine uitgeven (in Nederland met dank aan de broodschrijvers van Readershouse) en dit lijkt dus een logische stap. Quote: “Het tijdschrift zal een onderscheidend en uniek platform zijn voor premium merken om te adverteren…”
Jaarlijks zullen vier nummers worden uitgegeven, via uitgever Condé Nast. De eerste uitgave gaat eind juni naar de drukker terwijl het tweede nummer eind september (voor de Autoshow van Parijs) de persen zal verlaten.
De initiële oplage van het Ferrari Magazine, dat Engelstalig zal zijn, bedraagt 30.000 exemplaren. De redactie wordt aangevoerd door Antonio Ghini die de afgelopen vijftien jaar Communications en Brand Management Director van Ferrari was. De vormgeving is in handen van Rebecca Smith, hiervoor werkzaam bij het British Vogue en voormalig Creative Director van Lula Magazine.
Albert Read, General Manager van Condé Nast: “Deze nieuwe publicatie is een perfect samengaan tussen Ferrari, een onafhankelijke onderneming die altijd innovatie en excellentie heeft voorgestaan, en Condé Nast dat wereldwijd toonaangevend is op het gebied van het uitgeven van uitstekende publicaties. Dit is een prachtige gelegenheid voor ons om op basis van onze ervaring op dit gebied een prachtig en hoogwaardig magazine uit te geven.”
Gevraagd naar zijn commentaar zegt Dany Bahar, Ferrari Brand en Marketing Director: “Ferrari overweegt al jaren om een eigen tijdschrift uit te geven dat in eerste instantie is bedoeld voor haar klanten en verzamelaars over de gehele wereld. Ik ben trots dat ik de startvlag mag hanteren. Het magazine zal onder leiding staan van Antonio Ghini, die dankzij zijn enorme kennis van Ferrari in staat zal zijn traditie en innovatie samen te laten gaan, zodat volledig recht wordt gedaan aan het karakter en de uitstraling van ons gerespecteerde merk.”
Frits zegt
Dus ik moet eerst een Ferrari ophalen voordat ik deze op de mat kan verwachten… Goedkoop blaadje zeg.
yannick zegt
-edit: knip-
Michiel_vd_Brink zegt
En dan plaatsen jullie een plaatje van een nep-Ferrari bij het artikel. :)
Dat is namelijk een Daytona-replica op Corvette basis…
autoblogger zegt
@Michiel: i know, ik bedoelde het als soort van knipoog naar het merk Ferrari.
Dat merk wordt namelijk ook steeds meer nep.
Daarnaast vraag ik me af of Sonny het magazine zou lezen ;)
F Spider zegt
Ik krijg al 10 jaar het Ferrari tijdschrift Rossa in New York. Vier per jaar. Als je kunt aantonen dat je een Ferrari hebt, krijg je het gratis. Het lijkt erop dat ze dit tijdschrift gaan uitbreiden tot een wereldwijde verspreiding. Echter het lijkt me dat 30.000 te weinig is, omdat er volgens mij meer dan 100.000 eigenaren zijn.
Eric zegt
Ik was ooit gebonneerd op “Ferrari magazine” uit GB. Maar ze hielden zich niet aan de afspraken. Eerst je abonnement verlengen alvorens je oude volledig uit was.
Ben er mee gestopt. Nu lees ik autoblog om alle nieuwtjes te weten!!!!
Dink zegt
Bentley heeft een eigen magazine and that’s one of the most gorgeous and best mags I know . . .
Die Vette Tona . . . dat wist je wel, maar even niet toen je ’t beeld plaatste ;) Wonna bet?
Ferrari nep? Ik denk dat Ferrari op het moment één vd slimste merken is, zowel qua marketing als qua modellenpolitiek.
Cheers, ‘Lamboman’ Dink.
autoblogger zegt
@Dink: daar wil ik zeker wel om wedden!
vertel mij niks nieuws over Miami Vice;)
Dink zegt
Je bent ook zo’n diehard fan he . . . Prachtig die aquablauwe colbertjes ;)
Testarossa zegt
In seizoen 1 en 2 hadden ze de Ferrari Daytona replica op basis van een Corvette. En later in seizoen 3,4 en 5 hadden ze 2 Testarossa’s gekregen van Ferrari Florida. Ze wilden niet dat de meest populaire agenten in een nep-ferrari reden. Overgins werd de V12 uit de Testarossa gehaald en vervangen met een Chevy V8 vanwege het onderhoud.
Zo…..diehard fan of niet.
RenesisHP zegt
Ferrari is erg creatief in geld verdienen. Nog even, gaan ze maandverband met een ferrari logo verkopen. :D
Dink zegt
Ferrari verdient al veel meer met de merchandise . . .
Kimi en Felipe zegt
@mx5-owner: is de kleur dan……………….rood?????????
RenesisHP zegt
@Kimi en Felipe.
Tuurlijk, heb je gelijk een schutkleur. ;)