Het zat er al aan te komen.
Wanneer je een Ferrari hebt, dan zul je hem hoogstwaarschijnlijk ook diep koesteren en ervoor willen zorgen dat hij altijd zo goed mogelijk wordt onderhouden. Nu zijn er voldoende bedrijven die zich graag ontfermen over je geliefde ros, het is altijd fijn om dat kleine beetje extra zekerheid te hebben. Ferrari heeft nu een nieuw programma in het leven geroepen dat hierbij kan helpen.
De Italiaanse sportwagenfabrikant heeft recentelijk namelijk het Ferrari Premium Program aangekondigd. Dit is een officieel initiatief van Ferrari dat certificaten zal uitdelen, waarmee aangetoond en bevestigd kan worden dat een Ferrari door de jaren heen altijd zijn onderhoudsbeurten heeft gehad en in goede staat verkeerd. Daarnaast krijgen aangesloten eigenaren speciale aanbiedingen voor onderdelen en vloeistoffen om hun auto bij te houden.
Het nieuwe programma geldt niet voor iedere Ferrari. Nee, alleen de volgende dertien modellen komen voorlopig in aanmerking:
456 GT/GTA
456 M GT/GTA
550 Maranello
550 Barchetta
360 Modena (alle uitvoeringen)
575 Maranello
575 Superamerica
612 Scaglietti (alle uitvoeringen)
F430 (alle uitvoeringen)
599 GTB Fiorano
599 SA Aperta
599 GTO
Ferrari Enzo
Klanten wiens bovenstaande model twintig jaar oud is geworden, krijgen tenslotte de mogelijkheid hun bolide te registreren bij Ferrari Classische. Deze afdeling deelt op zijn beurt weer certificaten van authenticiteit uit voor Ferrari’s die door het merk officieel als “klassiek” worden gezien.
lincoln zegt
Certificaten !!
The way to separate a purist from their money ..
dsdh zegt
@lincoln: willempieee
lincoln zegt
A purist born every second ..
tvr1974 zegt
zo’n blauwe Enzo is toch nog best dik… :)
pielemuis zegt
Mooi hoe we dat hele teller terugdraai gedoe alweer vergeten zijn.
lincoln zegt
@pielemuis:
Hohohobo ..
In de certificaten en keurmerkenhandel is nix echt illegaal ofzo ..
tttijn zegt
@pielemuis: haha als we dat al sjoemelen gaan noemen ;)
vonklausenburg zegt
Nu is de vraag: what would @viezefreddyw do?
ghost zegt
@vonklausenburg: die doet al zijn beurten gewoon bij de Dealert (Kroymans) dus die kan vast lijstjes gaan timmeren voor al die certificaten!
daniel1975 zegt
Ik vind dat zo’n commercieel geneuzel. Bovendien ken ik 2 eigenaren die niet te spreken zijn over de officiële dealers, er zullen ook vast wel goede (en misschien wel betere) specialisten zijn.
emping zegt
@daniel1975: staat toch nergens dat het onderhoud bij een officiële dealer heeft moeten plaats vinden?
daniel1975 zegt
@emping: “waarmee aangetoond en bevestigd kan worden dat een Ferrari door de jaren heen altijd zijn onderhoudsbeurten heeft gehad en in goede staat verkeerd.” Kan je op meerdere manieren interpreteren…
ghost zegt
@daniel1975: neem aan dat men dan niet doelt op de stempels van Jetcars..
ttr6 zegt
@daniel1975: forza in Oss. Top. Laat ik mijn 360 al jaren onderhouden
autodidact zegt
Wat is er mis met het bewaren van alle onderhoudsfacturen?
jasbelle zegt
@autodidact: niks mis mee, maar vanaf nu wel waardeloos
marcellos zegt
@autodidact: Niets mis mee en volstrekt logisch ook om dat te doen als eigenaar. Vaak importeert echter een autobedrijf de auto en met die facturen erbij is het terugdraaien van de teller weinig zinvol. Dus die gooien de facturen weg.
T5Power zegt
“In goede staat verkeerd.”
Verkeerd gespeld ja.
Marktplaats staat ook al vol met deze irritante taalfout.
Dutchdriftking zegt
Zo in het blauw is de Enzo best mooi! Maar toch liever de MC12 stradale.
seicilindri zegt
Dus een oudere valt er niet onder ? Buggar ! Ik doe het onderhoud sowieso liever zelf, dan weet ik tenminste dat het goed gebeurd zonder dat ik een nieuwe Fiat in onderhoudskosten per beurt hoef achter te laten….