En voor de gezinsman met een dikke portemonnee.
Want we vermoeden dat Ferrari een niet al te mager prijskaartje zal hangen aan de opvolger van de FF. De GT uit Maranello combineert comfort met indrukwekkende prestaties. De V12 doet 690 pk en 697 Nm bij 5.750 t/pm. Doorjanken kan tot maximaal 8.250 t/pm.
De nieuwe 4RM-S vierwielaandrijving van Ferrari debuteert bij de GTC4Lusso. In het kort: meer grip en meer stabiliteit. Lekker sturen doet ‘ie dankzij onder andere de aanwezigheid van een elektronische sper. Ferrari zegt met het nieuwe design een aerodynamische verbetering van zes procent te hebben gerealiseerd, ten opzichte van de FF. Andere verschillen met zijn voorganger check je overigens HIER.
De gezins-Ferrari sprint in 3,4 tellen naar de 100 km/u. De 200 km/u wordt aangetikt in 10,5 seconden. bij 335 km/u is de top bereikt. Met het Dual Cockpit concept in de auto kunnen ook passagiers meegenieten van diverse statistieken, welke worden weergegeven op een display. Een video van de Italiaan check je op Autojunk.
bartteeuwen zegt
Mooiste Ferrari op dit moment.
norge zegt
@bartteeuwen: ik ga het met je eens lopen wezen..
bartteeuwen zegt
@norge: aangename verassing.
Gulli zegt
@bartteeuwen: dat zien we wel weer zodra ook deze in de fik vliegen ;)
str8six zegt
@norge: eens lopen te wezen te lopen.
Rob zegt
@bartteeuwen:
Ahum!
http://www.conceptcarz.com/images/Ferrari/Ferrari-F12-Berlinetta-Touring-09-800.jpg
Of tellen we die niet mee? ;-)
bartteeuwen zegt
@Rob: Als de moderne California niet had bestaan was die misschien nog wel mooier geweest ja. Nu doet hij mij dus denken aan een california..
Gulli zegt
@Rob: Mag ik je bedanken voor het verrijken van mijn bestaan? Ik kende deze coachbuild niet en ik ben echt op slag verliefd. Wat een tijdloze (en toch klassieke) schoonheid hebben ze van die F12 gemaakt. Het origineel is ontzettend aggressief met die drukke lijnen en openingen overal, en zij krijgen het voor elkaar om er dit sierlijke apparaat van te maken. Een kunststuk.
roppp zegt
@bartteeuwen: ik vind het wel opvallend dat mensen met geld tegenwoordig praktische bruikbaarheid prevaleren boven schoonheid. Nog een stapje en Ferrari heeft ook een SUF.
bartteeuwen zegt
@roppp: Ik vind deze gewoon mooier. Niet omdat hij praktischer is. Daarbij heb ik nog nooit in een Ferrari of een enigzins vergelijkbare auto gereden om een mening te hebben over het 4wd systeem van de auto.
kennone zegt
Denk dat men een aantal komma’s zijn vergeten. Want zelfs oma fiets met terug-trap-rem remt harder!!
xiran zegt
@kennone: als je nog remblokjes over hebt.
kennone zegt
@xiran: remschoenen
xiran zegt
@kennone: ik dacht weer te modern :D.
isn1981 zegt
@kennone: 2 minuut 18 seconden 200-0 ja dat duurt wel heel erg lang ???
uncivilsum zegt
200-0 in 138 seconden, wat voor remmen heeft deze ferrari?
RubenPriest zegt
@uncivilsum: Staat vrij onduidelijk aangegeven in het persbericht idd. Heb het weggelaten nu.
mrxsara zegt
@uncivilsum: 138 Meter waarschijnlijk
b00m3rang zegt
@mrxsara: Ze hadden de rx-8 type deuren wel kunnen plaatsen, maar dan was het lijnenspel lang niet zo clean geweest als het nu het geval is. Plus hadden ze dan de normale deuren korter moeten maken, en dat is weer onhandig. Zeker als je bedenkt dat het nog steeds een Ferrari is waarbij rijplezier en beleving voor de bestuurder centraal staat.
Jochempie zegt
@b00m3rang: Wat is er onhandig aan kortere voordeuren? Je instap is fractioneel groter en je gordel hangt niet zo ver naar achteren..
martinus zegt
Maar 2 deuren,
Dat is niet zo praktisch.
norge zegt
@martinus: Je kan bij Opel vast iets met vijf deuren krijgen..
gtwillem zegt
Het is een mooie auto geworden, maar dat dashboard begrijp ik niet. Dat is mij iets te druk. Maar voor de rest, prima auto. Mooieren die f12wtf.
erwh zegt
Van 100-0 in 34 seconden=34 meter denk ik, tenzij je moet remmen door de deur te openen en je schoenen tegen het asfalt moet afzetten. Zelfde geldt voor de andere “rem-tijd”.
OT: wat een beauty, net als de FF.
gillesvda zegt
Lelijk stuur.
Dutchdriftking zegt
Zo in het echt vind ik de achterlichten wel gejat van Lotus….
rolov zegt
Ik was niet kapot van die achterlichten maar op deze foto’s vind ik ze toch wel staan . Prachtige auto net als de ff. Een van de mooiste ferraris op dit moment.
kapiteinaudi zegt
Een schoonheid is het nog steeds niet, maar het is wel een verbetering. En verbetering is altijd goed.
moveyourmind zegt
Bella Machina!
Geraffineerde aanpassingen, maar zoveel mooier! Eindelijk weer een Ferrari die laat zien dat de Italianen heer en meester op het gebied van design zijn…
En dan dat interieur, dat is gewoon een feestje. Normaal heb ik niks met displays, maar dit is gewoon erg mooi gedaan, en ook de wijzerplaatfetishist is niet vergeten.
Laat de strijd tussen Lamborghini en Ferrari maar weer losbarsten!
Edge zegt
Wat mij betreft de mooiste auto die Ferrari op dit moment in de prijslijsten heeft staan. Ik hou wel van die vier achterlichten. Ze doen mij denken aan de toffe wagens die Ferrari in het verleden heeft gebouwd zoals de 456, 550, maar eerder ook de 308 en 288 GTO bijvoorbeeld.
De achterkant als geheel doet mij enorm denken aan de 456 GT Venice. Je weet wel, die prachtige stationwagen op basis van een 456 die de prins van Brunei ooit bij Pininfarina bestelde.
lextacy zegt
Gwn prachtig
stradale888 zegt
Prachtige auto, blij dat de vier ronde achterlichten weer terug zijn. In tegenstelling tot veel anderen (zoals in reacties te lezen onder eerdere berichten onder deze auto) vind ik de naam ook mooi, al was het met een spatie tussen GTC4 en Lusso mooier geweest. Net als de achterlichten doen de namen GTC4 en Lusso ook denken aan de schoonheden die vroeger in Maranello de fabriek verlieten.
wjeurs zegt
Zoooooo veel mooier dan de FF!
bedirhan zegt
De voorkant lijkt wel een beetje op een s14 silvia