Hóé veel pk zit er in die Ferrari F8 van Wheelsandmore?
De Bugatti Veyron wist in 2006 toch voldoende los te maken qua getallen. Vier turbo’s, zestien cilinders, meer dan 400 kilometer per uur en meer dan 1.000 pk. Die vier cijfers aan pk blijven een bijzonder nummer. Er zijn zat auto’s die vijftien jaar na dato nog niet eens in de buurt komen bij die 1.000 pk.
‘Slechts’ 700
Ferrari wist namelijk recent pas de 1.000 pk te halen met de SF90 Stradale. De middenmotor Ferrari net onder de SF90 is de F8 Tributo en die haalt dat nog lang niet. Die heeft namelijk ‘slechts’ 720 pk. Voor wie zijn Ferrari F8 net niet snel genoeg vindt, biedt Wheelsandmore een oplossing.
Wielen…
Laten we dit keer eens beginnen bij die wielen. Dan hebben we dat gelijk gehad. Al is de vergelijking niet helemaal accuraat: een Ferrari op niet-OEM velgen blijft toch altijd een beetje alsof je de Mona Lisa een Gucci-petje geeft. Je wil toch eigenlijk dat de hele auto één geheel is en niet dat één detail afwijkt. Goed, als je jezelf Wheelsandmore noemt, dan kan je eigenlijk niet zonder een set aangepaste wielen tuning aanprijzen.
Je mag kiezen tussen drie typen velgen. Eén keer 20 inch en twee keer 21 inch (op volgorde). Welke velgen Wheelsandmore voor jou op de Ferrari F8 mag schroeven heeft vooral te maken met welke je het mooist vindt.
…en meer!
Even terug naar het pk-verhaal. Standaard komt de Tributo dus met 720 pk en 770 Nm. De reden dat de Bugatti Veyron erbij werd betrokken is omdat de cijfers ineens verdacht dicht daarbij komen.
Zoals altijd heb je vier ‘stages’. Zoals altijd geeft elke stage een hogere prijs voor meer pk. Denk aan gepiel met de ECU, nieuw uitlaatsysteem en de turbo’s aanpassen voor nog meer resultaat. Wheelsandmore heeft het bij de Ferrari F8 niet bijzonder specifiek gemaakt, dus kijk vooral even in het archief van Wheelsandmore over hoe het bij hun andere creaties zit.
Bijna 1.000
In ieder geval betekent het een dikke pk-boost voor de Tributo. Met het dikste pakket, Stage IV, krijg je 970 pk en 970 Nm. Een toename van 250 pk en 200 Nm. Bijna SF90-cijfers dus, zonder hybridekracht. Dit alles kost 29.999 euro. De upgrade naar een SF90 is duurder, in ieder geval.
Een lekkere boost dus, met ietwat kitscherige wielen. Je moet het maar durven!
Turbo S zegt
Goed dat wheelsandmore ook more heeft, want die wheels zien er niet uit.
Op een Ferrari horen eigenlijk originele velgen en er is maar één ander bedrijf dat een Ferrari kan verfraaien. En dat is Novitec Rosso.
Ik heb net op YouTube het filmpje van Mr JWW met de Ferrari 812 gts gezien met Novitec uitlaatsysteem. Meer porno voor de oren bestaat niet.
Dutchdriftking zegt
@Panamera GTS een linkje?
ericd zegt
Van 0 tot 100 tot in de file in minus twee seconden. Knap hoor.
dondeboer zegt
@ericd: Bij ’t lezen van dit type reacties vraag ik me toch altijd een beetje af waarom de schrijver op autoblog zit.
werf76 zegt
Om populair te kletsen als velen hier.
vacano zegt
Wat betreft OEM velgen vind ik dat geleuter.
Velgen worden door een velgenfabrikant exclusief gemaakt voor de klant, maar er zijn vaak slechte keuzes en ze lijken allemaal op elkaar.
Om te beginnen zijn ze allemaal rond met een naaf in ’t centrum, zonder uitzonderingen!!
koekwaus zegt
@vacano: niet waar, Mythbusters leveren vierkante velgen.
autogeak zegt
Leuk die foto’s die je niet kan vergroten…. Krijg een goed beeld van de velgen zo
dirkv zegt
Ik vind het een goed gelukte auto.
rikus zegt
Ja.. Gaat de TSW Zenom een comeback maken?!
vetnek zegt
Wheels and more.. more wat, problemen met de auto?
SimonMc zegt
Wheels and smoor.
loggy zegt
Kan een Veyron bijhouden….. mis dan toch het plot qua cijfers….
petrolhead89 zegt
“Standaard komt de Tributo dus met 720 pk en 770 Nm.” Waar komt de Tributo naartoe? Of komt-ie klaar? Letterlijk vertaald uit het Engels denk ik.