• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F355 onderhouden is een duur geintje

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 december 2011 om 21:44 – 101 Reacties

Ferrari met onderhoudshistorie


Dit is er eentje uit de categorie: “bezint eer u begint”. Wanneer je een tweedehands supercar koopt moet je naast bovengemiddelde prestaties wel even rekening houden met even bovengemiddelde onderhoudskosten. Zoals de koper van deze gele F355 demonstreert: hij spendeerde bijna 50.000 dollar aan de reparatie van het motorblok.

Zo’n 3,5 liter V8 kan heerlijk janken en flink hoog in de toeren klimmen, maar als er iets niet meer helemaal jofel is in je blok loopt de reparatie al heel snel in de papieren. De man die nu zijn F355 Spider verkoopt kan er over meepraten. Niet minder dan 47.854,84 dollar sloeg hij stuk op zijn motorblok, en dan kreeg hij nog een korting van 8k dollar ook.

Enfin, het ding schijnt weer aardig te lopen, maar de verkoper houdt het toch voor gezien en heeft hem op eBay gezet. Het lijkt me echter wel dat dit een niet te vermijden waarschuwing is voor de potentiële volgende koper. Weten wat er allemaal is gerepareerd voor dat enorme bedrag? Check het draadje op VWVortex. (via Carscoop)

Ook interessant!

  • Ferrari F355 Berlinetta
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • VinFast biedt frisse keuze op de Europese EV-markt met betaalbare B-segment SUV
  • Gaat de Volvo XC60 al te lang mee? #test
  • Iconische Ferrari is stiekem vernoemd naar Brigitte Bardot
  • Opvolger Nederlandse Bugatti one-off kent zijn klassiekers
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, ebay, f355, Ferrari, geel, occasion

Vorig bericht: « Kerstboom vervoeren: je doet het goed [DB9]
Volgend bericht: Video: BMW M5 op de dyno gezet »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotaprius zegt

    22 december 2011 om 21:46

    ja als je wilt bezuinigen,….. Koop dan een Toyota Prius…..

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      22 december 2011 om 22:19

      @toyotaprius:
      Ik sterf nog liever van de honger dan dat ik ooit in zo’n prius hok rij. Lutsers

      Login om te reageren
      • label89 zegt

        22 december 2011 om 22:22

        @tweetyv6: hahahhaha ik deel je mening!

        Login om te reageren
      • tuning zegt

        22 december 2011 om 22:59

        @tweetyv6: zo is het maar net.

        Login om te reageren
      • vwr20 zegt

        23 december 2011 om 00:56

        @tweetyv6: 1

        Login om te reageren
    • spaceman zegt

      22 december 2011 om 23:48

      @toyotaprius: ben je een onozelaar koop prius :)

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        23 december 2011 om 11:46

        @spaceman: Nee.. ben je een wereld verbeteraar of een krent, in een Prius ben je ieder geval geen echte vent. Een z label auto is pas echt erg cool, dat is voor een ieder een doel. Ik rij nu in een Dodge ram pick up, met 24 inch foute velgen van het merk Dub..

        Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      23 december 2011 om 08:23

      @toyotaprius: Wat hou ik toch van die dingen, kon net weer in de ankers voor zo’n grafbak met een bestuurder die het vertikt om harder te rijden dan 90kmu.

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        23 december 2011 om 11:47

        @RoT___: of dan gaat inhalen met 121… de andere Prius rijdt natuurlijk 119…

        Login om te reageren
  2. meneersander zegt

    22 december 2011 om 21:48

    Ach, je zou nu toch denken dat er met deze voorlopig niks meer gebeurt.

    Login om te reageren
  3. boxster zegt

    22 december 2011 om 21:49

    Ooit bijna een Ferrari 412 gekocht voor 20.000 euro, tot ik bij de papieren een garagerekening zag van 38.000 gulden. Ik had wel wat reserve voor onderhoud, maar hier schrok ik van.

    Login om te reageren
  4. ts46 zegt

    22 december 2011 om 21:53

    een werkloon van 28.000 dollar, dat moet wel een verschrikkelijk slechte monteur zijn! Nog nooit iemand gezien die zolang aan een motorblok heeft gesleuteld, zal z’n diploma’s ook wel bij een pak boter hebben gekregen..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      22 december 2011 om 22:03

      Misschien was het Jeremy Burgess. Die factureert wel wat voor een uurtje werk.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        23 december 2011 om 11:38

        @sir_smokalot:

        Ik begrijp de link/verwijzing met Burgess niet goed, wat heeft die te maken met te veel betaald worden of F355’s of heb ik ergens iets gemist?

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          23 december 2011 om 12:11

          Zocht de naam van een bekende monteur. En dat was het enige dat in me opkwam :)

          Login om te reageren
  5. norge zegt

    22 december 2011 om 21:53

    Tja Fiat weet zijn prijzen wel.

    Login om te reageren
  6. Arnoud zegt

    22 december 2011 om 21:54

    Dan toch maar een Porsche 911 Turbo ipv een F355. Betere prestaties een stuk betrouwbaarder en als er wat mis is ben je de helft minder kwijt.

    Login om te reageren
    • topless zegt

      23 december 2011 om 20:22

      @Original_Arnoud:

      25000 dollar is ook best veel hoor. Maar bij een 11-je zal het doorgaans wat minder duur zijn.

      Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    22 december 2011 om 21:55

    Ik ook iemand met een F355 en nog wel meer van dat speelgoed, een gewoon onderhoud daarmee kost al 5000euro. Je kan beter een 360 2e hands kopen dan een f355 want dat schijnt echt een moeilijke wagen te zijn om iets aan te laten doen.

    Al vind ik de 355 dan wel weer een mooi ding en de 360 afschuwelijk lelijk.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      22 december 2011 om 21:55

      @Hupke:

      Ik *ken ook iemand

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        23 december 2011 om 11:23

        @Hupke: ik ook…

        Login om te reageren
    • xilver zegt

      22 december 2011 om 22:01

      @Hupke: Bij zo’n wagens heb je de keuze uit twee opties:
      *Zien dat je geld te veel hebt dat je zo’n onderhoud kan betalen of dat je elke 4 jaar een nieuwe kan kopen.

      *Je maakt er een hobby van om zelf te sleutelen aan zo’n wagen en dan kan het al bij al nog meevallen, dit is eerder voor mensen die zo’n nét kunnen betalen.

      Login om te reageren
      • wimmm zegt

        22 december 2011 om 22:50

        @xilver: Denk dat optie 2 ook nog tegen zal vallen.. het scheelt je de manuren van een garage, maar je moet nog steeds ferrari onderdelen kopen.. vermoed zomaar dat dat ook nog wel eens duur uit kan pakken ;)

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          22 december 2011 om 22:54

          @wimmm: Daar heb je ook een punt… vind maar eens after market onderdelen voor een 355.

          Login om te reageren
          • Jeroenmx5 zegt

            23 december 2011 om 10:56

            @xilver: deelt onderdelen met de fiat ducato….

            Login om te reageren
      • Hupke zegt

        23 december 2011 om 11:13

        @xilver:

        Als je zelf gaat sleutelen moet je serieus oppassen, je bent al snel geneigd van er de kantjes af te lopen door goedkopere onderdelen te gaan gebruiken. Als is het maar goedkopere moeren, bouten, bougies en dergelijke maar die dingen zijn daar zo op berekend dat je de juiste onderdelen gebruikt.
        Bouten die net genoeg trekspanning hebben en dergelijke dat je met wat pech als hobbyist je hele wagen kan verneuken zeker als je er hier en daar ook nog wat aan gaat tunen.

        Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    22 december 2011 om 21:58

    Tax $0,00, dat is dan wel schappelijk van deze garage.

    Login om te reageren
  9. the-budel-guy zegt

    22 december 2011 om 21:59

    gelukig zit er 0.00$ tax op.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      23 december 2011 om 01:48

      @the-budel-guy: Zal wel van een ambtenaar zijn dan.. :lol:

      Login om te reageren
  10. xilver zegt

    22 december 2011 om 22:00

    Dat is het nadeel wel van zo’n supercar.

    Ik ken iemand die ooit de carrosserie van een Bentley Continentel GT moest herstellen. Een paar deukjes herstellen en een paar onderdelen bij Bentley bijbestellen.. enfin, niets waarvan je zegt dat het handen vol gaat kosten. Het totale kostenplaatje kwam uit op €80.000, waarvan bijna niets naar manuren ging.

    Login om te reageren
  11. Flamingo zegt

    22 december 2011 om 22:01

    tjonge voor dat geld koop je een andere f355 2dehands!

    Login om te reageren
  12. sanki zegt

    22 december 2011 om 22:01

    Kan ook zomaar een bevriende garage zijn geweest die een mooi lijstje met reparatie heeft gemaakt.
    Als je ziet wat er allemaal vervangen is is er niet veel meer origineel. En dat lijkt me niet reeel.

    De parts zijn natuurlijk duur voor zo’n auto maar 28.000 dollar aan labor… pfff dan is zeker de hele garage 2 weken full time met de auto bezig geweest ofzo?

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    22 december 2011 om 22:05

    ik koop liever een audi TT-RS… als ik zo prijzen zie van onderhoud!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      22 december 2011 om 22:13

      @KaCh1ng: Ik niet ;)

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        22 december 2011 om 22:23

        @norge: ok ik misschien ook niet, 2e handse 911 liever :D

        Login om te reageren
        • norge zegt

          22 december 2011 om 22:44

          @KaCh1ng: Mee eens ,sportwagen en redelijk in onderhoud ;)

          Login om te reageren
          • mightymike zegt

            23 december 2011 om 02:24

            @norge: en je buurman in z’n midlife crisis van 55 rijd er ook een, owja porsche daar zie je de afgelopen 20 jaar toch geen verschil in model;)

            Login om te reageren
            • FredT zegt

              23 december 2011 om 14:39

              @mightymike: Jij hebt dringend een bezoek aan de oogarts nodig!

              Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      23 december 2011 om 00:11

      @KaCh1ng: die trek ik er nog uit met mijn 6 jaar oude m3 (vandaag gedaan toevallig)

      Login om te reageren
      • Joerek zegt

        23 december 2011 om 09:32

        @spykerboy: Laat me niet lachen, die ging dan niet vol gas :)

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          23 december 2011 om 15:39

          @Joerek: toevallig wel. short shiften. valse start 2x toe. proberen mij bang te maken door steeds naar me toe te komen etc… die ging er echt wel voor…

          Login om te reageren
      • MARS zegt

        23 december 2011 om 10:31

        @spykerboy: patser!

        Login om te reageren
  14. rotarypowah zegt

    22 december 2011 om 22:16

    “Car came in with noise coming from engine and engine is missing”.
    Ja, dan tikt ’t wel aan. Rebuilding a missing engine.
    Nu koop je een -als nieuwe Ferrari V8 met F355 eromheen.

    Login om te reageren
  15. mbevo zegt

    22 december 2011 om 22:20

    Iedereen kan rijden,maar onderhouden is een 2de

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      22 december 2011 om 22:36

      @mbevo: idd iedereen kan een S-klasse kopen maar het blijft natuurlijk verder een dure auto om in te rijden

      Login om te reageren
  16. KaCh1ng zegt

    22 december 2011 om 22:22

    )

    Login om te reageren
  17. faalhaas zegt

    22 december 2011 om 22:22

    Voor dat geld haal je beter een goeie fiets!

    Login om te reageren
  18. clioracing zegt

    22 december 2011 om 22:27

    Bij zo’n F355 moet je ook elke 3 jaar de distributieriem vervangen. Het schijnt dat daarvoor het hele motorblok uit de auto getakeld moet worden.
    Sinds de F430 gebruiken ze een distributieketting die als het goed is nooit vervangen hoeft te worden. Dat scheelt toch weer.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      22 december 2011 om 22:33

      @clioracing:

      Kan kloppen, maar dan moet je kettingspanner weer niet stukgaan. Anders kun je alsnog de motor uit de auto takelen… :mrgreen:

      Login om te reageren
  19. Frankypanky zegt

    22 december 2011 om 22:31

    Als je naar het bedrag kijkt, had die eigenaar die wagen beter kunnen laten staan. Of verkopen als loop/sloopwagen en met het geld een andere Ferrari (of nog slimmer een Supra of NSX) kunnen kopen.

    Ik denk dat hij liever de schijn ophield voor ‘de buren’?

    Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      23 december 2011 om 02:15

      @FrankypankyV8: Gewoon een R34 Nismo Z Tune halen! Ben je voor de rest van je leven happy

      Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        24 december 2011 om 10:12

        @burninrubber: sommige mensen willen ook in iets moois rijden!

        Login om te reageren
  20. vale46 zegt

    22 december 2011 om 22:32

    De les van vandaag, als je een abnormaal iets moet laten repareren/vervangen, altijd vragen wat je dat gaat kosten.
    Zo sta je nooit voor verassingen.

    Login om te reageren
  21. rotarypowah zegt

    22 december 2011 om 22:35

    “rekening houden met even bovengemiddelde onderhoudskosten. Zoals de koper van deze gele F355 demonstreert: hij spendeerde bijna 50.000 dollar aan de reparatie van het motorblok. ”

    Een rebuild is iets anders dan onderhoud he.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      22 december 2011 om 23:18

      @rotarypowah: Rebuild? Compressie van cilinder 2 herstellen, plus vervangen uitlaatspruitstuk.
      De laatste 3 keer (*#^%@*%**) dat ik door een gebroken distributie mijn motor moest laten reviseren, waren er aanzienlijk grotere problemen. En toch is het nooit erger geweest dan €2400. En nee, dat vind ik niet weinig.

      Login om te reageren
  22. midasracer zegt

    22 december 2011 om 22:50

    Op een dag weet je wat je worden wil. Ferrari monteur! Die verdient blijkbaar meer dan ik.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      23 december 2011 om 00:47

      @midasracer: Inderdaad… Meneer wou er zelf vast ook eentje, en heeft gezorgd dat de rekening mooi rond de tweedehandsprijs van zo’n F355 uitkwam.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        23 december 2011 om 10:45

        @fant: Ja dit stinkt verschrikkelijk. Een motor reviseren voor dat bedrag? Absurd. En dan die prijzen! 33 dollar voor 1 bougie. Kom op zeg. Dat zijn gewone bougietjes. O-ringetjes voor een tientje? En dan even uitlijnen, 400 dollar! Uitlijnen is uitlijnen, of er Ferrari op staat of Skoda. Dus dat had normaal 60 dollar gekost. Dit hele verhaal klopt niet.
        Mijn blok ligt ook bij de revisie, maar ik bouw het meeste gewoon zelf op. Krukas slijpen en nieuwe kop bouwen plus een berg nieuwe onderdelen (oliepomp, oliedruk regelaar, nieuwe nokkenas, nokkenasvolgers, pakkingen, koppeling, spacers etc.) zal ongeveer 1000 euro gaan kosten. Dat is het betere werk.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          23 december 2011 om 11:04

          @midasracer:

          Of je een krukas van een 2-cylinder, 4cylinder of een 8cylinder moet laten slijpen is natuurlijk wel een groot verschil. Iets dat de garage waarschijnlijk ook moet laten doen.
          Daarbij kan het goed zijn dat een krukas die gebruikt word in een hoogtoerige motor met veel vermogen zoals deze heel anders is dan die van een simpele motor waarbij lagere tolleranties (en dus goedkopere onderdelen) gebruikt worden. Deze is waarschijnlijk veel zachter van binnen en harder van buiten moet beter passen en moet misschien iets beter gepolijst worden.

          Hetzelfde geld misschien voor het uitlijnen, zo’n ferrari word gebouwd door mensen die bijzonder weinig feedback krijgen/kregen van hun gebruikers en hun technici. Die wagen word dan ook niet gebouwd om gemakkelijk onderhouden te worden, wie weet wat voor apentoeren er moeten gebeuren om overal bij te kunnen.

          Daarbij zijn garagisten bij ferrari waarschijnlijk goed betaald en lopen er geen 16-jarige onbetaalde vakschool slaafjes rond en moet alles gebeuren in een propere garage die vaak geïnspecteerd word door de te enthousiastische klanten en die er daarom ook fancy moet uitzien.

          Ik denk dat het duur is maar dat je toch ook niet mag vergelijken met de motor van een mini morisje.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            23 december 2011 om 15:29

            @Hupke: Even gegoogled en een Ferrari oid uitlijnen kost bij onderstaand bedrijf 60 euro meer dan het uitlijnen van een “gewone” auto:
            http://bandorama.nl/uitlijnen-auto-wielen-bandorama-amstelveen-amsterdam-almere-badhoevedorp-haarlem
            Overigens wordt er over uitlijnen veel te geheimzinnig gedaan. Ik heb nog een verhaal liggen over hoe F1 auto’s met 2 touwtjes en 2 stangen uitgelijnd worden. Dat ga ik zo ook doen omdat er een gemodificeerd subframe op mijn auto aan de voorkant komt en daar zit de voorwielophanging ook op.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              23 december 2011 om 16:23

              @midasracer:

              Ik heb bij wtcc vorig jaar nog gezien dat ze hun wagens uitlijnden met een touwtje, niets mis mee toch?

              Ik doelde er eerder op dat het bij een ferrari misschien allemaal wat onhandiger is om te doen, blijkt dat dit gewoon een te dure garagist is. Als we even ruwweg aan de prijzen die jij gevonden hebt rekent dan zou hij er meer dan 6uur over gedaan hebben. Dat zou vrij redelijk zijn moest hij alles getest hebben en gekeken hebben naar hoe alles opwarmt en slijt en handelt enzo en nogal veel als hij het gewoon op de door ferrari aangeraden stand zet.

              Jouw wagen is een midas of een mx-5 racer als ik me goed herinner?

              Login om te reageren
              • midasracer zegt

                23 december 2011 om 22:01

                @Hupke: Ik ben een Midas fan, eerst 2 Gold coupees gehad en nu een cabrio. Kost weinig, is zeer zeldzaam, rijdt als een kart en is gebouwd door bekende Engelse autoconstructeurs die o.a. ook de McLaren F1 hebben gedaan. O.a. deze meneer:

                En groot voordeel is dat de onderdelen betaalbaar zijn en dat ik veel zelf kan doen. Daarom krijg ik buikpijn van bovenstaand verhaal. Specifieke Ferrari onderdelen zijn duur (en 2e hands waarschijnlijk ook niet te vinden), maar dit was gewoon een rip off.

              • sir_smokalot zegt

                23 december 2011 om 22:10

                Billy Mays? *duikt weg*

  23. Megakix zegt

    22 december 2011 om 22:57

    …als bedrijfswagen kopen, de kosten aftrekbaar stellen, vervolgens door je andere bedrijf de reparatie laten uitvoeren, geld weer terug, kosten opnieuw aftrekbaar…kaasje

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      23 december 2011 om 15:55

      @Megakix:

      Als er 1 ding is waar je in België moet vanaf blijven vanaf 1 januari 2012 zijn het wel bedrijfswagens, ze gaan ons kompleet kaalplukken. M’n vader gaat nu z’n fatsoenlijke wagen inruilen voor de muesli variant ervan anders betaal hij zich blauw en dat terwijl hij die dingen (het zijn er 2) alleen maar voor z’n werk gebruikt.

      http://www.arval.be/dut/lease/dienstverlening/fiscaliteit/voordeel-alle-aard.html#Berekening_bestuurder

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        24 december 2011 om 21:21

        @Hupke: net even bekeken…in Nederland is het dus nog veel dramatischer met de 25% bijtelling over een auto incl BTW en incl BPM….en dat geldt ook voor een 2e hands geleasede auto van 5 jaar oud (bijv.)….van den zotten…

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          24 december 2011 om 21:43

          @Megakix:

          Jullie zijn toch een moedig volk soms, dat jullie niet in opstand komen :(
          25% vd nieuwwaarde gaat er gewoon over ben je beter af met de maffia aan de macht.

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            24 december 2011 om 23:27

            @Hupke: klopt…Italië lijdt er nu niet echt onder….lage(re) belastingen, en heb je problemen, dan helpt de EU wel…en wij kunnen ons in Nederland niet mobilseren, omdat het meerendeel zich graag laat ‘peopelen’, hetgeen met intelligentie te maken heeft. Jullie Belgen zijn overigens veel intelligenter / slimmer dan Nederlanders, alleen jullie hebben het ‘nadeel’ niet in jezelf te geloven. Wij ‘brallen’, maar kunnen feitelijk individueel zeer weinig….en dat is de nekslag van iedere staat; het in slaap gesuste volk, door moedertje staat gebaarmoederd en als dom kind geleid te worden.

            Login om te reageren
    • Nv zegt

      23 december 2011 om 17:54

      @Megakix: De administratie zal dit niet aanvaarden als bedrijfswagen, door overdreven uitgave, daardoor zal het bij de verworpen uitgaven gestoken worden bij vennb en als gevolg niet aftrekbaar zijn.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 december 2011 om 17:59

      @Megakix:

      idd .. leuk truukje was dat ..

      dit zal ook wel een witwas dingetje zijn ..

      Login om te reageren
  24. baasbas zegt

    22 december 2011 om 23:19

    Voor een schijntje van dat bedrag had ik er een V8 crate engine erin laten takelen…

    Login om te reageren
    • Melvivio zegt

      23 december 2011 om 00:22

      @baasbas: Die dingen moeten van Ferrari ook nog maar net eens bestaan.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        23 december 2011 om 01:06

        @Melvivio: niet van ferrari :)

        [blasfemie] gewoon een amerikaanse uit de LS reeks… Goedkoop, betrouwbaar, betere performance.. Jammer van het geluid, maar hey: vijftigduizend dollar! [/blasfemie]

        Login om te reageren
  25. kwaliteituitturijn zegt

    23 december 2011 om 00:19

    Die kerel is flink opgelicht, 5000k voor normaal onderhoud ? Laat me AUB niet lachen heren bedrag slaat helemaal nergens op!

    Login om te reageren
  26. fant zegt

    23 december 2011 om 01:08

    Damn, ik had het hoog verwacht, maar zo erg? Zelfs al is het een extreem dure garage, en kost het bij een andere misschien minder, dan blijft er altijd een bizar bedrag over. Heel erg jammer, want dit is in mijn ogen de mooiste wagen ooit gemaakt. (beetje een droom die aan duigen valt hier :P)

    Login om te reageren
  27. Benjamin1 zegt

    23 december 2011 om 01:13

    Haynes manual, 30 euro. Onderdelen, 10.000 euro.
    Zelf aan je Ferrari kloten, priceless.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      23 december 2011 om 01:46

      @Benjamin1: Tijd = kostbaar.

      Login om te reageren
  28. kaasboerin zegt

    23 december 2011 om 01:38

    Ken je nagaan wat die Trucker met z’n Lambo straks krijgt met z’n ‘beurtjes’.. Die moet straks z’n vrouw (en/of kinderen) verhuren..

    Login om te reageren
  29. J0riz0s zegt

    23 december 2011 om 07:40

    vriendje van me had een gebruikte Touareg gekocht voor 25k.. Paar maanden later mocht de multiriem vervangen worden. Blok moest er wel uit anders konden ze er niet bij. Samen met nog wat onderhoud was de facuur 21.000 euro! Autch

    Login om te reageren
    • jwstoop zegt

      23 december 2011 om 07:55

      @J0riz0s: ik denk dat je een nulletje teveel gebruikt…

      Login om te reageren
  30. masterstig zegt

    23 december 2011 om 07:59

    Gister nog een F335 gezien….

    Login om te reageren
  31. imdoctorbob zegt

    23 december 2011 om 09:13

    Het enige ‘kostbare’ aan onderhoud bij een 355 is dat voor de distributieriem het hele blok eruit moet. Verder valt het onderhoud reuze mee, eigenlijk nooit meer dan voor een gemiddelde BMW 5. Nou heeft Forza in Oss ook wel een prima reputatie op dat vlak.

    Zit natuurlijk wel een verschil tussen echt onderhoud en onderdelen die ook werkelijk vervangen moeten worden. Originele ferrari onderdelen zijn vaak wel prijzig, maar geld dat eigenlijk ook niet voor Porsche, Audi, BMW etc etc

    Login om te reageren
  32. Freewarefreak zegt

    23 december 2011 om 09:47

    Wat klinkt dat stom zeg.. Engine is missing. Dit betekent niks anders dan loopt onregelmatig met bijgeluiden. Heb toch niks te doen.. heb maar even uitgepluist hoe zo’n rekening nou tot stand komt..

    – bougies verwijderd
    – compressietest en lektest gedaan
    – geconstateerd lage compressie en lekkage op cilinder 2
    – geconstateerd rechter uitlaatspruitstuk gescheurd
    – motor volledig uitgebouwd
    – motor volledig gedemonteerd
    – geconstateerd versleten cilinder 2
    – geconstateerd versleten oude type klepgeleiders
    – alle klepgeleiders vervangen
    – alle klepzetels weer binnen tolerantie gebracht
    – alle kleppen weer binnen tolerantie gebracht
    – beide cilinderkoppen bewerkt en weer binnen tolerantie gebracht
    – alle cilinderbussen vervangen
    – alle zuigerveren vervangen
    – alle krukaslagers vervangen
    – alle drijfstanglagers vervangen
    – motor volledig opnieuw opgebouwd
    – volledige motor pakkingset
    – alle motor en versnellingsbak steunen vervangen
    – nieuwe gaskabel
    – alle afdichtings / homokineet en asrubbers vervangen
    – motor volledig ingebouwd
    – alle vloeistoffen vernieuwd / ontlucht incl. remvloeistof / antivries
    – dynamo gereviseerd
    – auto / motorcompartiment / motor / versnellingsbak / chassis hoge druk gereinigd
    – volledig uitgelijnd
    – proefrit gemaakt met correcties
    – en natuurlijk kilo’s aan kleinmateriaal, tel maar eens mee hoeveel revetjes, boutjes, klemmetjes e.d. er overal opgevoerd zijn.

    Werkloon 27.770 dollar. In Nederland kost de dealer 85 euro per uur ex BTW (de gewone hè.. ik weet niet wat een Ferrari dealer kost..)

    En nu verkoopt ie hem.. ik zou hem houden. Je weet nu dat deze tiptop is. En je wou toch een F355? Daar heb je hem in eerste instantie toch voor gekocht? ;)

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      23 december 2011 om 10:47

      @Freewarefreak: uitlijnen 400 dollar, dat is 4x tot 5x te duur. Dus dat uurloon zal bij een “normaal” autobedrijf 5000 dollar zijn geweest.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        23 december 2011 om 10:57

        @midasracer: Ja.. en zoals jij ook al aangaf.. ik viel van mijn stoel.. bougies.. 34 dollar per STUK!

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          23 december 2011 om 12:44

          @Freewarefreak: Ik heb het nog even opgezocht, in een F355 blok gaat de NGK PMR7A. Dit zijn platinum bougies die zo’n 120000 km meegaan (dus hadden waarschijnlijk kunnen blijven zitten). Consumentenprijs van die dingen is ongeveer 15 euro per stuk en worden o.a. ook gebruikt door Alfa. Op mijn auto moeten ze volgend jaar worden vervangen, dus ik ben benieuwd wat de garage er voor wil hebben!

          Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 december 2011 om 10:51

      @Freewarefreak: Ik zie trouwens dat ik de twee nieuwe gasveren voor de motorkap vergeten ben.. deze is onderhand gerestaureerd zou ik zeggen.. ;)

      Login om te reageren
    • knalfa zegt

      23 december 2011 om 11:12

      @Freewarefreak: Achja niet zo vreemd toch, dure speciale auto = duur onderhoud. En zodra er iets mis is in je blok loopt het gewoon gigantisch op, zeker als er specialisten aan moeten werken. Niet iedere monteur van 50 euro per uur kan/ mag aan een Ferrari blok werken.

      En zo te zien aan de rekeningen die je opnoemt is het blok vrijwel compleet uit elkaar geweest.

      btw. Ken iemand die een Honda NSX had, die heeft ook al eens een onderhoudsrekening van 12 duizend euro laten zien. Werd ook tijd om hem weg te doen!

      Login om te reageren
  33. potver7 zegt

    23 december 2011 om 10:33

    Ik ben wel heel benieuwd waar die 10 dollar voor zijn. Ik bedoel, als je ruim 8000 dollar discount geeft (overigens: precies 15% korting op onderdelen en arbeidsloon), wat doet dat tientje daar dan?

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 december 2011 om 10:47

      @potver7: Dat tientje is “shop supplies”.. dat is de nieuwe sleutelhanger die hij er bij gekocht heeft. Want de oude was ook lelijk door het in de broekzak zitten. ;)

      Login om te reageren
  34. ramshoek zegt

    23 december 2011 om 11:09

    Een discount van 8160,62 Da’s dan wel weer schappelijk! Kom daar maar eens om als je je Aygo voor een beurtje wegbrengt…

    Login om te reageren
  35. raphael zegt

    23 december 2011 om 12:16

    Dollar. Ja leuk en aardig, welke dollar? Australische dollar, Canadese dollar, Singapore dollar, Fiji dollar, HongKong dollar, US dollar, Namibische dollar?? En zo zijn er nog tig andere..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 december 2011 om 12:32

      USD. Of was het nou New Jersey, Fiji, waar die garage stond…

      Login om te reageren
  36. spykerboy zegt

    23 december 2011 om 15:40

    @MARS: dankje :)

    Login om te reageren
  37. ericc zegt

    23 december 2011 om 19:01

    De projectontwikkelaar die mijn appartement heeft gebouwd in Antwerpen had ook een F550. Toen hij hem na een onderhoudsbeurt ging afhalen kreeg hij een rekening van 35.000 euro voorgeschoteld. Ze hadden ongevraagd de distributieriem vervangen. Hij heeft z’n wagen achtergelaten en gezegd dat ze hem mochten verkopen. (Dit is gebeurd bij Ferrari-Antwerpen)

    Login om te reageren
    • topless zegt

      23 december 2011 om 20:23

      @ericc:

      Bij een 550 hoeft de motor er niet uit om de distributie te vervangen, dus zijn de kosten niet zo hoog.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        23 december 2011 om 22:10

        @topless: De suggestie wordt gewekt dat meer Ferrari dealers oplichters of fraudeurs (Kroymans) zijn. Ik heb even gegoogled (ferrari+dealer+ripp+off) en kom schokkende verhalen tegen, zoals bijv alleen olie wisselen maar er wel 1600 USD voor vragen.

        Login om te reageren
  38. Klassiekerrally zegt

    23 december 2011 om 23:46

    Er schiet me maar 1 woord te binnen: genaaid. Maar sommige mensen willen blijkbaar opgelicht worden.

    Login om te reageren
  39. Hupke zegt

    24 december 2011 om 13:22

    @Klassiekerrally:

    Als je niets zelf kan, van rode autootjes houd en wil laten zien dat je geld hebt ben je wel een gemakkelijk doelwit.

    Waarschijnlijk willen die opvoorhand niet vragen wat het hun gaat kosten en achteraf begint de garagist een griezelverhaal waarbij hij onderdelen en plaatsen noemt die de kosten verklaren.
    Laat ik het zelf eens proberen:

    *Ja Mr. John C. Smith de rekening is serieus opgelopen maar dat komt ervan als je je wagen niet goed onderhoud. Heb je zelf ooit de olie wel bijgevuld?
    -Ja voor elke rit het oliepijl gecontrolleerd en er olie bijgegoten.
    *Dat zal dan wel goedkope synthetische castrol of mobil geweest zijn je moet toch weten dat oude italiaanse machines alleen de beste Agip 10W50 verdragen en dat je de motor zachtjes moet inrijden. Aan de verbrandig van de pistonveren kon ik zien dat je veel te vaak op hoge toeren rijd zonder snelheid te maken zodat de motor kon koelen.
    Blablabla
    En dus toen heb ik helemaal uit modena een ingranagio dentata inspectie meettoestel moeten laten overvliegen want door de hypoïde vorm ervan is dat onmogelijk om met normale apperatuur te controlleren
    blablabla
    -[Mondvoltanden]
    *En nu mag je dus 45K aftikken.

    Zo moeilijk kan het niet zijn van een ferrari garage uit te baten.

    Login om te reageren
  40. dennisr zegt

    29 december 2011 om 18:37

    moet even 1 reactie bij..

    Login om te reageren
  41. florisf355 zegt

    6 maart 2015 om 01:12

    Spookverhalen over onderhoud Ferrari is echt onzin. Voor een F355 is het niet goedkoop maar wel betaalbaar. 3.500,00 voor groot onderhoud en hiermee zijn ze dan ook een week mee bezig incl. blokuitbouw, distributie en alle vloeistoffen. Daarna ben je weer 4 jaar onder de pannen.

    Daarnaast zijn de motorblokken echt hufterproof en zie je ook bijna nooit een revisie van het blok. Model is oud maar tijdloos en interieur is simpel maar niet zoals nieuwe auto’s over gedesigned.

    Kortom de mooiste youngtimer in zijn klasse en beginnen qua waarde in Nederland behoorlijk te stijgen, ook omdat invoeren uit het buitenland niet meer interessant is ivm de emissie toeslagen die behoorlijk oplopen door het rijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North