Op een autoshow kun je als merk altijd lekker uitpakken en met een imposante stand jezelf bij het publiek in de kijker spelen. De grote merken zetten vaak enorme decors neer en het moge duidelijk zijn dat het etaleren op de vele autoshows een behoorlijke aanslag doet op het marketingbudget. Ten tijde van de economische malaise zijn autobouwers dan ook veel kritischer geworden aan welke autoshows ze deelnemen.
Merken als Ferrari en Maserati hebben op de autoshows doorgaans een relatief ingetogen stand, maar er hangt wel altijd een sfeertje van exclusiviteit. Deze merken waren op de autoshow in het Amerikaanse Detroit geregeld te zien, maar vorig jaar liet Ferrari Detroit aan zich voorbij gaan.
De autoshow van Detroit is voor een autobouwer als Chrysler natuurlijk een thuiswedstrijd. Het merk heeft er straks een stand met modellen van Chrysler, Dodge en Jeep. Dit jaar zullen op de stand van Chrysler ook modellen van Ferrari, Maserati en Fiat te zien zijn. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat Chrysler nu in handen is van de Fiat Groep, waaronder ook Ferrari en Maserati vallen.
Ik vraag me af of de echte fans heel gelukkig zullen zijn dat “hun” Ferrari’s en Maserati’s straks zij aan zij staan met de modellen van Chrysler en niet meer in de buurt van de concullega luxe merken als Lamborghini, Bentley en Rolls-Royce. Blijft er nog wel wat over van het exclusieve sfeertje bij Ferrari en Maserati? (via: detroitnews)
JDM__Wotevajjjj zegt
Er hangen toch aparte Ferrari borden ?
Het zou pas erg zijn als er een Ferrari onder reclame van Crysler stond
Frits zegt
Ach zal wel meevallen toch. We zien nu ookal dat eigen (sub)merken binnen één grote stand staan. Ik denk niet dat een 458 echt doodleuk naast PTLoser staat. Ik ben er niet bang voor ;) Zo graag een kijkje gaan nemen!
vla zegt
The Italian Stallion naast lekkere Amerikaanse bolides? Moet kunnen. :)
Die 599XX begint trouwens steeds lekkerder te ogen, of zijn mijn eisen verlaagd? :?
RJ zegt
Ja maar ze moeten het wel een beetje gescheiden houden want een Maserati en een ferrari zijn toch wel ff wat anders dan een chrysler!
Maar ik denk dat de marketing mensen bij de Fiat Groep dit ook wel snappen en niet deze exclusieve merken te grabbel willen gooien.
Cardesigner zegt
Beetje vreemd, maar beter dan afwezigheid.
Wessee zegt
Lijkt me ook wel dat Fiat weet wat ze doen. Er staan toch ook geen GP’s en Bravo’s door de Ferrari line-up heen?
Benz.. zegt
Er zal wel een duidelijke scheiding qua sfeer en stand-opbouw zijn tussen de verschillende merken.
Lancia Lover zegt
Ik vind het heel slim. Ferrari en Maserati zijn natuurlijk grote publiekstrekkers en op deze manier krijgen Chrysler/Dodge/Jeep waarschijnlijk ook meer aandacht (al dan niet onbewust).
Laue zegt
vraag me eerder af of “zij” het leuk vinden dat Die Italiaanse pizzabakkers op “Hun” stand staan ;)
spykerboy zegt
WHAT THE FUCK!! mag niet!! dan is het exclusiefitijd er vanaf, dan gaat het bij een kutmerk als crysler staan
Wessee zegt
@spykerboy: de wat is er dan vanaf?!?
P-Olivier zegt
benieuwd hoe het er in brussel zal uitzien!
matt zegt
@spykerboy
Aan jouw schrijfstijl te zien, zal je je nooit 1 kunnen permitteren. Dus waar ligt het probleem dan?
Laue zegt
@matt:
tijdloze quote van het jaar 2010!
IrT zegt
@Wessee:
De exclusief tijd = De tijd dat een product of merk exclusief op de markt is. Deze tijd wordt meestal beschouwd tot het ogenblik dat een ander merk met een soortgelijk product op de markt komt.
Moofnor zegt
Wessee en matt, allebei genomineerd voor uitspraak van de week, matt wint want IrT zet Wessee meer dan schaakmat;)
bpc zegt
@Moofnor: volgens mij zij eerder irt en spykerboy genomineerd voor de reactie van de week (en jij eigelijk ook) want niemand van julie heeft door dat wassee en matt hem gewoon op een domme scrijffout wijzen het is exclusiviteit en niet exclusifitijd
JPM zegt
Prima toch, kosten delen!
Ook leuk voor de Detroit show dat deze twee historische merken aanwezig zijn. Voegt toch wat extra’s toe.
JPM zegt
@ mezelf
eerst een dyslexie test doen voordat je post!
Keaven zegt
Ik vind het toch geen goede combinatie, Ferrari moet toch tussen de andere exclusieve merken staan. Ik denk dat de doelgroep van ferrari dat deel van de beurs toch eerder overslaat.
Eric zegt
Beter wel dan niet aanwezig,hé!
ErikkNL zegt
Lekker groot verschil als een 458 naast een Dodge (Plastic) Calliber staan :S haha moet niet gekker worden. Doe toch maar een aparte hal, maar in een opzicht is het wel goed voor de zichtbaarheid van de Chryslers. Het zal nog nooit zo druk op hun stand geweest zijn ookal zijn ze in de VS natuurlijk iets meer Chrysler minded dan hier!
W115 zegt
Als er maar geen dikke Amerikaanse vrouwen voor de autos staan vind ik het best.
Jesper zegt
Als ze perse wat 300C SRT’s naast de Fiats en Alfa’s willen zetten vind ik dat niet erg. Ik zou het wel jammer vinden als bijvoorbeeld de 458 wielmoer aan wieldop staat met een PT…
Megakix zegt
Nja, de Autorai 2009 was ook een zootje geworden….het zal wel vanuit kostenoogpunt zo worden benaderd. Op de volgende Autorai zullen we Saab zien, met Spykers ertussen…duh…
Vincenzo zegt
wat een zeikerdjes weer hier…moet jullie niet in een topic van VAG of Opel zijn?
Cantago zegt
Naast de gemiddelde Crysler ziet een Ferrari of Maserati er natuurlijk helemáál geweldig uit! Dus ja, waarom niet? Ik zou tensotte toch voor de auto’s komen, en niet voor de stand. Een Ferrari op een parkeerplaats kan ook al heel wat gevoelens losmaken, en daar staat hij ook lang niet altijd langs nieuwe auto’s hoor;)