En dan hebben ze nog niet eens een SUV.
Ferrari doet al een tijdje geen pogingen meer om exclusief te blijven. Ergens is dat jammer, maar aan de andere kant: hoe meer Ferrari’s hoe beter, toch? Het is niet alsof Ferrari aantallen maakt met cross-overs en sedans, zoals bepaalde andere sportwagenmerken. Ferrari heeft vooralsnog gewoon een mooie line-up met louter sportwagens.
Ferrari heeft wel meer modellen dan ooit, met de hybride 296 GTB als meest recente toevoeging aan het gamma. Die is alleen nog te recent om in de verkoopaantallen te verschijnen. En de verkoopaantallen, daar het gaat het nu even om. Ferrari laat namelijk weten hoeveel auto’s ze het afgelopen kwartaal aan de man gebracht hebben.
Dat valt zeker niet tegen. Het gaat namelijk om 2.685 stuks. Dat is zo ongeveer het dubbele van wat merk in het tweede kwartaal van 2020 verkocht. En ondanks het feit dat corona de wereld nog steeds in zijn greep houdt, is het zelfs een half procentje meer dan 2019. Ferrari heeft momenteel dus weinig last van de pandemie.
Sterker nog: Ferrari doet uitstekende zaken. Waar de verkopen verdubbelden, wist Ferrari de brutowinst zelfs te verdrievoudigen. De Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization, oftewel EBITDA, kwamen namelijk uit op 386 miljoen, versus 124 miljoen in het tweede kwartaal van 2020.
Wat verder nog interessant is om te weten: hoe doet Ferrari het in ons eigen land? Prima, want er werden in het afgelopen half jaar ruim drie keer zoveel Ferrari’s verkocht als in 2020. Nu was er vorig jaar een dip, maar Ferrari deed het óók een stuk beter dan in het eerste half jaar van 2019. Toen werden er 31 verkocht, maar nu waren er maar liefst 48 gloednieuwe Ferrari’s die een Nederlands kenteken kregen.
Foto: @joosstra via Autojunk
flatsix010 zegt
En dan moet die SUV nog komen…
mashell zegt
Was ik vorig jaar maar ook in de mondkapjeshandel gegaan…
Jochen zegt
Nou ken ik de gemiddelde levertijd niet, maar ik vermoed toch dat deze bij Ferarri fors langer zal zijn dan bij Kia, Volvo of Volkswagen bijv.. Als de 48 in HY1 op kenteken zijn gezet dan zijn er hoop handtekeningen gezet in 2020 en zal er bij Munsterhuis en Kroymans vast een flesje extra gepopt zijn met de jaarwisseling.
ttr6 zegt
Wat een EBITDA %…… dat zijn Apple cijfers. Denk niet dat er ook maar 1 andere automobielfabrikant in de buurt komt. Natte droom voor Aston Martin aandeelhouders…….
raoufff zegt
Ferrari, de Italiaanse Volkswagen.