Wel. Niet.
Wel. Niet.
Wel. Niet.
Komt die Dino er nou of niet?
Volgens de laatste spyshots wel.
Omdat de geruchten maar niet ophielden en Ferrari maar bleef ontkennen besloot een aantal enthousiastelingen een tijdje geleden zelf maar het heft in handen te nemen. Zou het ontwerp van Ernesto Freitas, dat trouwens ook het levenslicht gaat zien, Ferrari wakker hebben geschud en het Dino-project nieuw leven hebben ingeblazen?
Misschien wel, misschien is het toeval. De fotografen van Priddy en consorten hebben in ieder geval een als Ferrari 599 gecamoufleerde kleine auto gespot (foto’s zijn HIER te vinden). Het duidelijkst is dit te zien bij de neus, waar de camouflage onwaarschijnlijk breed uitloopt.
Volgens de fotograaf was het motorgeluid ook een stuk tammer dan dat van bijvoorbeeld een F430, dus het lijkt erop dat er toch een mini-Ferrari, waarvan designer Ugur Sahin al eens een impressie maakte, komt. Dit zou het bedrijf dan weer een klein beetje kunnen helpen iets milieuvriendelijker te worden. Toch blijft Ferrari vooralsnog ontkennen. Zou dit dan misschien ook een kleine Maserati kunnen zijn? Uw gedachten graag!
Met dank aan Geert voor de tip!
Zet Viah zegt
Zal wel aan mij liggen maar ik zie de verschillen de laatste tijd niet zo meer met alle Ferrari modellen…..
Klassiekerrally zegt
Is het wel een Ferrari? Of is het misschien een nieuwe kleine BMW (1-serie CC?), vermomd als Ferrari?
Aston Martin Rapide zegt
Misschien een Ferrari 45-km/u wagentje….
Sebas zegt
Het lijkt me een 599
RA999 zegt
whoo, mooi gecamoufleerd, het lijkt inderdaad wel erg op een 599, maar je ziet bijvoorbeeld dat die soort van pilaartjes naast de achterruit nep zijn…
robbie zegt
@Sebas, heel scherp! Daarom is dit ook een MULE!
robbie zegt
Je moet een goed kijken naar het stuk tussen het voorwiel en het portier dat is namelijk een stuk korter bij deze auto!
911 zegt
@ RA999
dat heeft de 599 ook slimmerik…
RA999 zegt
@911
ik zei dat die NEP waren, NEP. En dank je ik ben ook slim :P
Solstice zegt
Volgens mij komen er nog een 599 Convertible en een Maserati Granturismo Spyder, en wat we totnogtoe gezien hebben in de spyhshots zijn niets meer/minder dan mules voor (een van) deze auto’s. Ik geloof niet dat er nog een zescilinder Dino komt (volgens de Dino traditie zou dat bovendien een auto met middenmotor moeten zijn, terwijl deze ‘599’ toch echt de motor voorin lijkt te hebben).
PieterA zegt
Mocht dit het geval zijn vraag ik me echt af waarom, ze kunnen/willen nu al niet meer produceren. Overigens kunnen ze gerust nog met veel exclusievere dingen afkomen, ze worden toch al verkocht voor dat er nog maar één schroef wordt vast gezet.
Bramzel zegt
Wat bedoel je met nep dan? Ze zitten er net zo op als op de 599 hoor :P De hele auto is een mule, waarom zijn net die pilaartjes dan nep?
W!d zegt
Zou best eens kunnen, de wielen passen totaal niet in de wielkasten..
RA999 zegt
@Bramzel
Ik vond ze er wat losjes uit zien, en in de tekst stond “een als Ferrari 599 gecamoufleerde kleine auto” dus ik dacht dat het de Dino (of wat het dan ook mag zijn) was met wat 599 attribuutjes erop. Maar ik zie idd dat het een mule is, maar toch vind ik die pilaartjes er wankel uit zien ;)
VW Polo Abt Version. zegt
Gelieve de caplocks aftezetten JPM !!!!!
Het is al duidelijk genoeg als je iets post :s
ontopic:
zou wel spijtig zijn als er géén dino wordt gemaakt, al lijkt me een nieuwe versie voor de 612 wel snel nodig, gezien het design.
Klassiekerrally zegt
@ JPM:
TEN EERSTE HOUDEN WE HIER NIET VAN SCHREEUWEN!!!
En ten tweede zijn we geen idioten. Gelukkig gaf je zelf al aan dat we wel hersenen hebben. (kan je trouwens nog ergens anders mee nadenken?)
Rutger zegt
Ok JPM, jongens sluit dit topic maar, de oplossing is binnen!
Joe zegt
Er komt geen nieuwe Dino, punt uit. In de laatste Top Gear Magazine stond een interview met Luca Di Montezemolo, die nog eens glashard ontkende dat er een ‘betaalbare’ Ferrari komt. En als de baas het zegt, dan geloof ik hem.
Forza! zegt
MIsschien is het wel een bodykit voor een MR2…die passen ook nooit :D
jan dieper zegt
JPM is tenminste wel zuiver van gedachte… Der liggen tog niet voor niets 3 spyfoto’s, wat denk je dan wat er op de foto’s te zien is?
Klassiekerrally zegt
@ Joe: waarschijnlijk klopt dat wel. Maar daarom hoeft JPM nog niet te gaan schelden. Dromen mag toch?
Julian zegt
voor de geesten die wel helder zijn, op deze testmule zit geen diffusor, die we wel tegenkomen op de normale 599GTB. daarnaast klopt er (zoals eerder opgemerkt) geen ene hol van de voorspatborden (kijk naar de luchtuitlaat), nader onderzoek wijst uit dat de voorwielen naar achteren zijn geplaatst.
en nu de klappers!
de afstand van de deur tot het achterwiel is groter als bij een normale 599! dit zou dus zeggen dat er achterin wat ruimte gemaakt is voor een middenmotor, samen met een kleinere wielbasis en een antenne op het dak, maakt het zeker een leuk plaatje!
Beau92 zegt
Die foto’s, die zijn volgens mij gewoon van een 559 een lange tijd terug, anders dan zijn ze bij ferrari daar héél lui en heel raar.
tweaker zegt
als dit achteraf blijkt te kloppen dan zijn die van ferrari serieuze jeanetten… zo liegen, ontkennen…
Didier zegt
waarom een duitse nummerplaat ?
waarom ’t Ferrari-paardje zo duidelijk achterop laten zitten terwijl je de rest helemaal dicht-taped ?
emiel zegt
hmm… als het logo van ferrari er zo duidelijk opstaat geloof ik al bijna niet dat het ferrari is, bij de foto van de zijkant vind ik het profiel en dan vooral de hoogte van de motorkap meer kenmerkend maserati (als je door de Mule heenkijkt!) Die velgen zijn ook niet echt typisch ferrari voor mijn gevoel, maar dat is puur een gevoel en dat kan ik mis hebben natuurlijk!
pelezinho zegt
er komt geen dino, simpel….
Julian zegt
ja, zo simpel is het dus niet..
JPM zegt
ok ik probeer het nog een keer :p
Er komt geen nieuwe Dino wordt er door Luca gezegd, en Luca heeft altijd het laatste woord. Ferrari kampt al met een exclusiviteits probleem dan gaan ze zeker geen auto maken die toegankelijker is voor het plebs.
Waarom zouden ze met een ‘baby’ Ferrari willen komen als Maserati net met de GranTurismo komt en Alfa met de 8C, come on guys, use your common sense!!
Michiel_vd_Brink zegt
@ Joe: Als de baas het zegt, heb ik juist zeer sterk de neiging om hem NIET te geloven.
Rutger zegt
Weet je wat, ik koop gewoon een F430 en een 599, en dan flik ik hetzelfde trucje. Gewoon om dezelfde reden waarom die bestuurder dat gedaan heeft. Beetje voor onrust in de gelederen zorgen, priceless ;)
Rutger zegt
Of misschien is het gewoon een slachtoffer van de Nürburgring, ongelukje zit in een klein hoekje daar he
ml zegt
Misschien komt er geen spotgoedkope Dino, maar gewoon een model net onder de 430, die ze niet als Dino gepositioneerd willen hebben.
Bertuss zegt
Wat een drukte zeg … dit is wordt overduidelijk geen dino. Sorry, maar dit is gewoon een 599GTB, wat ze ermee aan het doen zijn weet ik ook niet, maar het wordt niet plotseling een Dino. Suggesties: spider, GTC eeeh .. noem nog eens iets …. ofteweld koffiedi……..
ashtray zegt
Nieuwe Maserati DuoPorte?
V6-4Motion zegt
Dat is gewoon een 599 waar ze iets mee aan het testen zijn, of het is mule met de afmetingen van een 599. Zeker geen Dino, daar is hij veel te groot voor en ik vermoed dat als er ooit een Dino mag komen (die naar mijn mening, en de mening van Ferrari, er niet komt) heeft een Dino een midden geplaatste motor, een geen motor voorin zoals bij deze 599/test mule.
X-man zegt
Volgens mij is dit gewoon een mule waaronder de opvolger van de maserati coupè zit. Want die auto moet ook nog opgevolgd worden, en hij is toch al behoorlijk lang in productie. Bovendien is de coupé een stuk kleiner dan een 599GTB, wat meteen ook de grootte van de mule verklaart.
JH zegt
Is het wel een Ferrari? Nummerplaat uit Stuttgart dus het zou ook een Mercedes of Porsche kunnen zijn? Ik heb nog geen mules van Ferrari gezien met Duits en Stuttgart nummerplaat. Mercedes is ook bezig met een paar projecten in deze richting…
Solstice zegt
Die uitspraak van Montezemolo dat er no affordable Ferrari komt is natuurlijk ook nogal rekbaar. Want wat is ‘betaalbaar’, een Ferrari is nog nooit een koopje geweest en ook een eventuele nieuwe Dino zal niet goedkoop zijn. Bovendien zei hij “Ferrari” en een Dino is geen Ferrari…
dekster zegt
Misschien een nieuwe scaglietti?
Marks zegt
@emiel: die velgen zijn gewoon verkrijgbaar op de 599GTB, zie hier: http://www.seriouswheels.com/2006/2006-Ferrari-599-GTB-Outside-Left-Front-1280×960.htm
Zou het niet iets van een ‘snelle’ versie van de 599 worden ofzo… Achja, zullen het wel zien, een keer :P
Marks zegt
Hmm, die link werkt niet als ik erop klik, wel als ik precies hetzelfde intyp, zal wel hotlink-beveiliging zijn. Maar je zult me wel geloven :D
Speedy zegt
mss gewoonde 599 aan he testen voor de 575gtc te vervangen in het circuitracen. vergeet maar dat dit een dino wordt.
Tombnolz zegt
Zelfs al ontkent de CEO van Ferrari in alle toonaarden, dan is dat nog geen reden omdat zomaar te geloven. Maar de reden die hij ervoor geeft echter, klinkt hij zeer aannemelijk. Al wat Ferrari bouwt, is direct verkocht plus ze moeten erover waken dat ze een exclusief merk blijven. Als je evenveel Dinootje zou zien rijden als 911jes…
Dus, ik DENK dat het hier niet om een Dino gaat. Maar wat er wél onder die mule schuilt is een heel groot mysterie. Ik denk dat bij Maserati het geld nu wel ff op is, met die nieuwe en wondermooie GranTurismo (en Spider) en een Alfa zal het ook wel niet zijn.
jesper zegt
Aan de lijn te zien vind ik het meer een viper of corvette soort…
911 zegt
@RA999
ik weet ook wel dat je NEP bedoeld…. Maar bij de 599 zijn ze ook NEP, dat kan je helemaal goed zien omdat dit een hele 599 testmule is.
enne btw.. verder geloof ik best wel dat je slim bent hoor :P
ferrari f355 zegt
is diet niet gewoon een snelle versie van de ferrari 599
keislair zegt
dat is op dit moment nog heel slecht te bepalen omdat het een MULE betreft. alles is 599gtb maar inderdaad de spoorbreedte is kleiner wat er op duid dat er iets anders onder zit. maar wat? het is niet heel waarschijnlijk dat er een maserati onder zit. maar inderdaad eerder een kleine ferrari. wellicht een dino!? maar aan de andere kant is de wielbasis wel hetzelfde en die is niet klein bij een 599gtb! en een dino is een veel kleinere auto! wellicht dat ferrari hier een test auto heeft gebouwd voor andere technische ontwikkelingen.
bedenk wel: ook ferrari gaat het CO2 probleem aanpakken! dus wellicht dat hier een testmule rijd met lichtgewichtsonderdelen (denk aan het millechilli project).
van de f575 werd later in de ontwikkeling ook een GTC geleverd, die met diverse titanium onderdelen meer dynamiek kreeg bij het rijden.
deze testmule is nog te jong in de ontwikkeling om hier een sluitend antwoord op te kunnen geven. we zullen nog wat moeten wachten.
ik geef nog 1 tip, kijk eens waar die foto gemaakt is! juist ja de Nurnbergring! ik hou het hier dus op een snellere versie van de 599gtb!!
keislair zegt
ik heb nog maals gekeken naar de foto’s en inderdaad de achter opname heeft geen diffusor! en er hangen slangen onder. verder zijn de achterramen zwart. raar raar. maar ik kan me hier niet aan onttrekken dat hier iets raars aan de hand is? alles duid er op dat er hier een MULE met middenmotor rijd!
afgezien van de spoorbreedte en de breedte van de achterbanden vind ik het wel raar dat de wielbasis hetzelfde is!
en dat deze MULE een stuttgarter kenteken heeft zegt niks. Ene M Schumacher zit immers de laatste tijd ook in het testwerk van Ferrari straatmodellen en die zal wel weer wat leuke truckjes uithalen om de mensen op het verkeerde been te zetten. en hij test bij voorkeur op de Nurnbergring.
Chrisjuh zegt
@keislair
Wijze woorden…..
DAT zegt
@keislair
Zoals robbie al zei: het stuk tussen het voorwiel en het portier is een stuk korter dan bij de 599.
Je ziet het ook aan de overhang voor, die is weer langer.
Dus de wielbasis is flink korter.
Klassiekerrally zegt
@ keislar: Nürburgring ;)
Rvh zegt
@ ferrari f355 ”Volgens de fotograaf was het motorgeluid ook een stuk tammer” het lijkt me dus geen snellere versie.
@ 911 en RA999 de pilaartjes bij de originele 599 zijn ook gewoon ”opzet stukjes”
JeffreyG zegt
het is in ieder geval geen 599 GTB, kijk maar naar de spoorbreedte (eerste foto) van de voorwielen
het is gewoon nog een mule, dus over uiterlijk valt nog niks te zeggen
(al denk ik wel de impressies erg dichtbij komen)
alleen nu vraag ik me af, als de motor van de Dino er al in zit, waarom zit deze dan niet achterin? bij een 599 zit deze voorin
en volgens mij is er bij de Dino helemaal geen ruimte voorin…
hoop dat ik daar nog opheldering over krijg over een tijdje :)
V6-4Motion zegt
@ keislair
Deze auto heeft geen middenmotor. Gezien de afstand tussen de achterwielen en de zit positie van de bestuurder is het na genoeg onmogelijk om daar een redelijke motor tussen zetten (een 4 cilinder die dwars geplaatst is zou nog kunnen, maar een V6 of V8 in lengte richting zeker niet).
Kenteken zegt verder niets, het is een dealer kenteken (rode kleur), dat kun je er elk willekeurig moment op hangen, en heeft niets met Schumacher te maken.
Sjon zegt
Een V6 past daar makkelijk, maar goed een Dino kan moeilijk een rol spelen voor Ferrari, want een M5 zal op rechte stukken sowieso sneller zijn. Kan je je klanten niet aan doen.
Wally zegt
Ik denk namelijk wel, dat hij er niet komt, want anders komt hij er waarschijnlijk toch wel, niet dan?
Turbopaultje zegt
Lees deze interessante link en je weet mss. het antwoord…………..
http://www.sportauto-online.de/aktuell_U_sport/nachrichten/hxcms_article_506191_14652.hbs
Turbopaultje zegt
en deze jongen weet het al……………
http://www.sportauto-online.de/multimedia/fotostrecken/aktuell_und_sport/mpsfshw_show_501840_14488.hbs?ext_index=0
Turbopaultje zegt
zoiets moet het dus gaan worden.
rudolf zegt
De Dino story blijft interessant..
Ik krijg de indruk dat de spoorbreedte van de voorwielen op de spy foto smaller uitvalt dan bij de 599..
Het vele plastic kan duiden op de simpele wens om de lak netjes te houden en niet zozeer om een geheim te bedekken. voor mij is het een volledige 599 carosserie met daaronder een groot vraagteken, of idd een testmule mbt een ‘scuderia’ uitgave van de 599 ! watch my words.
En dan blijkt de Dino idd gewoon een hoax, maar wel een met veel publiciteit.
ben van mening dat een Dino ala Porsche Cayman wel een goede impuls is voor Ferrari.
Tsja waarom geen Dino?
rider zegt
laatste berichten van Ferrari president Di Montezemolo:
er komt geen diesel, wel denken we aan andere brandstofsoorten voor de aandrijving.
er komt geen V10, dit zou de basis te duur maken en de kloof tussen de V8 en V10 is niet zo groot dat dat naar een V10 vraagt. verder blijft ferrari dicht bij de Formule 1 waar ook geen V10 meer gebruikt wordt.
er komt geen SUV, dit past niet binnen onze traditie van sportwagen merk. wij zijn en zullen geen Porsche worden.
de nieuwe supercar Ferrari komt pas in 2010 op de markt, tot die tijd blijven we verder testen en experimenteren met nieuwe materialen en technieken in ons FXX project.
toekomstige Ferrari modellen zullen lichter en compacter worden.
ook wij zullen aan de CO2 discussie actief deelnemen door onze producten verder aan te passen.
we werken en denken op dit moment over een alternatieve versnellingsbak na, wellicht in de vorm van DSG.
er komt definitief geen kleiner model onder de F430. waar die discussies vandaan komen is mij een raadsel.
onze testrijders worden door een extra man versterkt. (wellicht ene M schumacher?) verder zullen we de kwaliteit zowel bij de straat als ook de circuitmodellen verder verbeteren en de input van onze Corse Clienti gebruiken.
we zullen in de toekomst op verschillende vlakken onze expertise binnen de Fiatgroep ter beschikking stellen.
toekomstige modellen zullen aanzienlijk zuiniger met brandstof omgaan.
tekkie zegt
wat heb je in godsnaam aan spyshots van een ferrari dino in een fioranomule? echt, interessant om te weten dat de body van de 599 op het chassis van de nieuwe dino past:P
rider zegt
ferrari zal ook de regeneratie techniek gaan toepassen. bij remmen wordt er energie opgeslagen in accu’s of condensatoren om die extra energie weer af te geven bij optrekken. (mild hybride)
in de kont van deze mule ligt daadwerkelijk (middenmotor) een v8.
aan deze mule is dat nog niet te zien. maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niks over de daadwerkelijke positie van de motor. het is nog steeds een testmodel waar verschillende technieken worden uitgeprobeerd.
dat sommige schrijven dat daar geen v8 in past, kijk eens in de geschiedenis van ferrari. dat hebben ze al eerder gedaan. al was het wel een dwars geplaatste motor. er is daar ruimte zat voor in de kont. maar goed, hij zou net zo goed in de neus kunnen komen.
of hij de naam ferrari gaat krijgen blijft nog onduidelijk. zelf denk ik van niet.
de prestaties zullen op het niveau liggen van de f360 modena.