Naar de Ferrari-dealer gaan om voor een Alfa Romeo Giulietta te shoppen, dat kan echt met deze TCR auto.
Als je voor een occasion gaat shoppen bij Ferrari denk je aan een 488 GTB of een F12berlinetta, maar niet aan een Alfa Romeo Giulietta. Toch heeft de Ferrari-dealer in Houston deze hatchback in de showroom staan. En dat is met een reden. Want zoals je ziet is dit geen gewone Giulietta natuurlijk.
Alfa Romeo Giulietta TCR
Waar je naar kijkt is een TCR raceauto uit 2019. Curbstones, de achterbumper van zijn voorligger en de geur van rubber op het asfalt heeft racer echter niet geproefd in zijn nog korte leven. Hoewel de Giulietta TCR er helemaal klaar voor is om het circuit onveilig te maken heeft dit exemplaar nog geen scherpe bocht gemaakt. Er staat pas 50 mijl op de teller.
Zo’n Alfa Romeo Giulietta TCR is niet voordelig. Voor 180.000 dollar mag ‘ie mee. Het voertuig is opgebouwd door een raceteam genaamd Risi Competizione en voldoet aan de strenge eisen om mee te doen aan officiële racekampioenschappen. De viercilinder onder de kap levert 350 pk en is gekoppeld aan een sequentiële versnellingsbak met zes verzetten. Het voertuig wordt te koop aangeboden via duPont Registry.
Een leuke opvolger voor onze Alfa Romeo 156 Junkyardracer. Helaas gaan we het niet met 500 euro redden.
Dutchdriftking zegt
Wat kost zo’n TCR cupcar nieuw? Ik vind het namelijk wel heel erg veel geld.
rikv99 zegt
@dutchdriftking: Lees op de site van TCR-series.com dat de nieuwprijs voor een ‘Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR’ 128k is. Dus hoe ze hier aan 180k komen… geen idee.
posthumus zegt
@rikv99: Maar je kan sinds deze week de Juul niet meer nieuw kopen.
rikv99 zegt
@posthumus; Klopt, die 128k zal ook wel oude informatie zijn.
Edge zegt
@rikv99: Euro’s en dollars verklaart al een groot gedeelte. De prijs die Ferrari of Houston verlangt is 180k in Amerikaanse dollars, de 128k die op de website van TCR Series staat is in euro’s. Reken die €128k om en je komt uit op $155k. Daarmee is deze auto $25k duurder dan wanneer je hem zelf bij de fabrikant verkoopt. Maar ja, als je dat doet heb je een mooie raceauto die je mag ophalen in Opera, Italië. Dan moet je hem nog met verzekerd transport naar Houston in de VS krijgen, en wellicht ook nog iets van invoerkosten betalen. Dan valt die $25k extra voor een auto die je zo kunt ophalen best mee als je als Amerikaan een circuitspeeltje zoekt en dat allemaal al voor je geregeld is.
mc96 zegt
Deze auto is niet ontwikkeld door Risi maar door Romeo Ferraris. Waarschijnlijk is het pakket daar door Risi gekocht om in te gaan zetten in een raceklasse en is dat er uiteindelijk niet van gekomen.
henk123456 zegt
Die enkele uitlaat in het midden is wel jammer.
F1Tim zegt
Risi klinkt me bekend van Le Mans…
sportevo zegt
Klopt, ze hebben ook een 488 rijden.
cossiekiller zegt
Die bodykit (zonder achterspoiler) zou wel cool zijn op een sportieve straatversie.
jappie1996 zegt
Met extra grote en toegankelijke strijkplank. Zo heb je altijd schone en goedgestreken onderbroeken bij je.
Paul58 zegt
Heel gaaf! Maar 180k!? dan liever doorsparen voor GTAr van alfaholics. Volgens Chris Harris ongeëvenaard rijplezier
Edge zegt
Ja, wat is dat een snoepje hè? Dat heerlijke, rauwe geluid, die prachtige auto, dat typische glijden door de bochten zoals alleen oude auto’s dat kunnen, die GTAr zou ik zonder twijfel aanschaffen als ik morgen de loterij win.
davelepeef zegt
@kevin1989: appels en peren dude. Ze zien je aankomen met je restotoy bij een toerwagencompetitie…
Edge zegt
Risi Competizione is wel een redelijk bekende naam in de endurance racerij en doen o.a. mee met het WEC en IMSA. Dat dit project van Risi uitgerekend bij Ferrari of Houston te koop staat is ook niet gek; Risi’s hoofdkwartier is gevestigd bij Ferrari of Houston. Ferrari of Houston is ook mede-eigenaar en sponsor van Risi.