
De zaken gaan gesmeerd in Maranello.
Het handelen in Ferrari-aandelen moest eerder vandaag kort worden stilgelegd. Het Italiaanse merk presenteerde vanochtend de jaar- en kwartaalcijfers en op dat moment werd het de aandeelhouders allemaal teveel. Het gaat namelijk bijzonder goed met de toko van ome Enzo!
In Q4 van 2016 behaalde Ferrari een omzet van 836 miljoen euro, 23 miljoen euro meer dan analisten verwachtten. Tegelijkertijd verdubbelde de nettowinst ruimschoots van 55 miljoen euro naar 112 miljoen Italiaanse euro’s. Logisch dus dat iedereen een punt van de Ferrari-taart wil, zeker als je begrijpt dat per aandeel 0,635 euro dividend wordt uitgekeerd.
Dit jaar rekenen de Italianen op een omzet van 3,3 miljard euro, een plusje van 200 miljoen ten opzichte van 2016. Daarvoor moeten 8.400 auto’s en 1.242.491 paraplu’s aan de man worden gebracht, 400 meer dan dit jaar het geval was. Beetje natte vingerwerk, maar we gokken dat dat met de introductie van die GTC4Lusso met V8 wel moet lukken.
Foto: de mooiste, de lekkerste, de gaafste: de F355.
Mooie cijfers, maar mijn geld krijgen ze nooit (jammergenoeg)
@trolle: niet zo sip. Van alle producten gemaakt onder licentie van Ferrari komt ook iets bij Ferrari terecht. Dus koop een potlood met een logo en je bent van je “jammer genoeg” af ;)
@davelepeef: Maar als je die potlood op de bar gooit, staat dat toch net iets minder leuk dat autosleutels.
@berlinetta: Ook die sleutelhangers zijn niet zo duur :)
@berlinetta: je potlood op de bar gooien wordt in de meeste barren niet gewaardeerd.
@trolle: Zo mooi vind ik het niet. In het verleden is steeds gebleken dat wanneer het goed gaat met de consumentenauto’s, het slecht gaat met het F1-team van Ferrari. En andersom. Honestly.
Ik zou die 8400 geproduceerde Ferrari’s gewoon zelf houden ..
Over 10 jaar zijn triljarden waard ..
*Aaah de F355… hmmmmm… mooi* Eh, cijfers, watte?
Hmmm nat vingerwerk… De rest niet gelezen…
Oooh, de header! Vanuit deze hoek is de F355 echt op zijn mooist. Prachtig.
@viezefreddyw: Je kan de f430 nog inruilen. De f355 is nu nog iets goedkoper, maar kans bestaat dat dat over niet al te lange tijd niet meer zo is ;)
Ze hebben de smaak van winst te pakken en beginnen nu al met “meer bolides aan de man brengen” praatjes.
Ferrari moest toch exclusief blijven?
Binnen nu en 10 jaar zou ik niet verrast zijn wanneer Ferrari ook een SUV op de markt brengt.
Alles voor dat extra beetje winst, toch?
@misterdrogba: Onder Di Montezemolo moest Ferrari exclusief blijven. Marchionne maakt er geen geheim van dat er meer raspaardjes gefokt gaan worden.
@berlinetta: hij wilde er dan ook persoonlijk voor zorgen dat het beter gaat met het F1 team ;-)
‘T is heel normaal om de handel in een aandeel even stil te leggen als de beurskoers te grote schommelingen maakt. Daar zij allerlei regeltjes voor etc.
Wel leuk dat er nog een Italiaanse toko is die wel lekker draait. Daar zijn er niet veel van ?.
@susp1cious: Lamborghini doet het niet verkeerd en ook Fiat doet momenteel wel goede zaken hoor (komt deels wel door Chrysler/Jeep uiteraard). Nu Alfa nog. Stiekem krijg ik daar wel steeds meer hoop op.
Daarnaast vraag ik me ook af hoe Pagani het doet. Volgens mij is het wel een gezond bedrijf.
@berlinetta: ik denk dat de jaarcijfers van Pagani makkelijk in te schatten zijn. 25x 2,5 miljoen en dat is de omzet ;)
Ik ben hier puur even voor die schitterende 355, het gedoe over de aandelen zal me aan mijn reet roesten.
Wat een fantastisch uitgevoerde 355!
Tijd geleden in Milaan geweest en ook even de Ferrari shop ingedoken. Stond een gaaf V12 blok, had ik wel interesse in. Maar toen zag ik de prijs…laat maar zitten.
Jan modaal heeft in NL nog geen geld voor een behoorlijke 2e/3e/4e hands…
@klausie: Voor Jan Modaal is er de VolksFerrari. De Opel Corsa…
Trailing Price Earnings voor Ferrari is op dit moment 30 (je betaald 30 keer de jaarwinst voor een aandeel).
Ter vergelijking, BMW is 9.5, Daimler (Mercedes-Benz) is 9, General Motors is 4.
Een aandeel Ferrari is op dit moment dus net zo duur als hun eigen auto’s.
Hoezo is de beats nou geklapt dan