Als opperbobo bij Ferrari heb je nou eenmaal het privilege om in veel bolides met een steigerend paard op de voorkant te mogen rijden. Maar wanneer je als Ferrari CEO de mogelijkheid krijgt om een rondje in de New Stratos te rijden, dan zeg je daar natuurlijk volmondig ‘si’ tegen.
Luca di Montezemolo bracht een bezoekje aan het team dat verantwoordelijk is voor de -voorlopige eenmalige- New Stratos. Een auto die ontworpen is door Pininfarina, gebaseerd is op de Ferrari 430 Scuderia en dezelfde 4.3 liter V8 onder de kap heeft.
Aangezien de New Stratos volop getest wordt in de achtertuin van Ferrari mocht ook Montezemolo zich melden bij het exclusieve groepje dat al eens achter het stuur van deze nog exclusievere bak heeft gezeten. Een rondje jagen over Fiorano, je handtekening zetten en hop, door naar je volgende afspraak. Doet Luca goed, en wij hebben weer een video waarin we de New Stratos zien/horen knallen. Check de beelden HIERRR.
mout zegt
Als ik nou minder salaris vraag, zou ik die baan dan niet kunnen krijgen?
Toshio Suzuki zegt
Retro design zuigt! :evil: Noem 1 voorbeeld waarbij het mooier is dan het origineel. New Beetle FAIL, 500 FAIL, Stratos FAIL, Miura Concept FAIL etc. etc.
bonzo zegt
@Toshio Suzuki: Mini en ik denk niet dat de 500 zo’n fail is. Verkoopcijfers vertellen iets anders.
LPJ zegt
@bonzo: Je vindt echt die new Mini mooier dan het origineel? :o
De vraag is niet noem een retro die commercieel succesvol is…
Merry zegt
@Toshio Suzuki: ik vind de SLS toch wel een bescheiden hitje maar dat komt ook omdat ik de oude SL300(of was het SL500?) niet zo heel mooi vind.
En de nieuwe Mustang, Camaro en Challenger zijn toch ook wel heel mooi.
Of ze mooier zijn dan de oude dat is voor iedereen verschillend maar het zijn gaan fails.
E320cdi zegt
@Merry: 300SL :P
jp zegt
@Toshio Suzuki: De Alfa 8C zou ik toch ook onder het rijtje retro-design scharen en om noe te zeggen dat die lelijk was, en de miura concept was toch ook niks mis mee. En ik vind een huidige mini of 500 nog altijd mooier dan de DS3. Maar smaken verschillen uiteraard.
911GT2 zegt
@jp: DS3 is juist niet retro toch?
jp zegt
@911GT2: ja daarom juist, retro-design vind ik dus meestal mooier dan zelfverzonnen zgn. modern design. I.e. de mini en 500 vind ik mooier dan DS3.
@Megakix: wat is er met de beetle (behalve dat dan inderdaad een mislukt retro-design was, de nieuwe ziet er wel veelbelovend uit, vind ik dan)
Megakix zegt
@jp: de Beetle ?
primramessar zegt
@Toshio Suzuki:
Dat is een moeilijke. Ik denk dat auto’s van vroeger mooi zijn in hun eigen tijd. Dat kun je niet verbeteren. Maar als ik iets zou mogen noemen wat er in de buurt komt zou ik zeggen de Dodge Challenger of de Nissan Skyline GT-R.
288 GTO zegt
@Toshio Suzuki: Sorry hoor, maar dat ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste is het een kwestie van smaak (en het schijnt dat daar niet over te twisten valt) en persoonlijk vind ik de Stratos ZÉÉR geslaagd, de Miura concept ook. Vergeet ook de Vandenbrink 599 GTO niet. Een ecte oude Fiat 500 daarentegen vind ik wel mooier dan de nieuwe. De mini? Ehm, ik ga voor de nieuwe als je het niet erg vind.
Imba zegt
@288 GTO: Het heeft niets met smaak te maken. Een design ”klopt”’of het klopt niet zoals hier bij de Stratos het geval is.
The360box zegt
@288 GTO: Dat Vandenkbrink ding is dus totaal niet geslaagd, dat is het ‘em bij retro modellen, sommige gaan teveel op het origineel lijken alleen iets groter en nieuwe motor maar dat is dus niet mooi.
bpc zegt
@Toshio Suzuki: alfa tz3 !
The360box zegt
@Toshio Suzuki: De 500 vind ik moier dan het origineel, logisch qua tijd etc. Miura concept is ook mooier dan het origieneel.
bonzo zegt
Een beetje variatie in de ‘supercar’ keuken
Laus zegt
Echt een mooi ding zeg! Mogen ze zo gaan produceren. Liefst wel op basis van een goedkoper onderstelletje/motor.
Wat hoger op de pootjes en rallyrijden met die hap!
xPendek zegt
Haha wat grappig, ik had dit filmpje net gekeken via autojunk, toen stond dit artikel er nog niet op. Maar ik vind het wel wat hebben die Stratos !
rider zegt
echt een te gekke bak. bizar en o zo gaaf dat ze het maar even bouwen en dan ook nog in de achtertuin van Ferrari gaan testen. die Luca boft maar dat hij hierin een rondje mocht draaien. veel exclusiever dan dit gaat het voorlopig niet.!!!
Vreddy_B zegt
Voorkant kan ik maar niet aan wennen. De achterkant daarin tegen vind ik fantastisch.
President zegt
Harde job heeft die man
President zegt
Harde job heeft die man
Pier zegt
Ziet er wel een beetje uit als een hooghartig mannetje…maar die Stratos ziet er super uit! Produceren dat ding :D
midasracer zegt
De auto was al gereed en afgeleverd door Pininfarina. Er is een afspraak om maximaal 25 van deze Stratossen te produceren voor verkoop.
Bovenstaande is een stukje promotie van de nieuwe Stratos en is een voorbereiding voor de officiele presentatie aan de pers.
towi zegt
ik blijf het een lelijk hok vinden… alsof ze hebben geprobeerd een auto in 1 uur te ontwerpen
§tekel zegt
en nu maar wachten op de eerste vlammende versie!
HectorAE86 zegt
Daar moet een 2 liter 4 cilindertje in, turbotje derop, 4 wiel aandrijving (60 achter 40 voor), prijskaartje eraan van +/- 42.000 euro en dan een rally versie er van maken (en winnen uiteraard)
Dan zullen we nog wel eens zien hoeveel succes de evo’s en wrc’s van mitsu en subaru hebben :)
Stopwearingpants zegt
wat een lelijk ding, het filmpje is ook klinisch saai weer gewoon
xtr zegt
@ Hector AE86:
volgens de WRC-regels van 2011 zou er een 1.6 Turbo in moeten zitten, gaat niet lukken denk ik, ook niet qua productieaantallen die nodig zijn voor FIA-homologatie ;-)
qwerty zegt
ben nik nou de enige die over me nek gaat bij deze auto ?
grootste gedrocht in human history !
911GT2 zegt
@qwerty: nee hoor, ik vind hem ook niet zo mooi!
simon zegt
ik kijk al uit naar de dag dat ik deze bolide in het wild tegen het lijf loop…wat een knap gevaarte!
fake retro of niet…deze wagen straalt (voor mij althans) het soort charisma uit dat ik bij menig supercar mis (en dan denk ik vooral aan de wat ongeïnsireerde bolides zoals saleen, gumpert, noble,… )
Spijtig dat het hier wederom om een ‘beperkte’ productie gaat…ik wacht nog steeds op de dag dat ik een alfa 8c naast me zie verschijnen in de file
Megakix zegt
Kek wagentje, maar de vormgeving is niet om wild van te worden…het design is duidelijk verwant met de voorvader, maar die was al zéker niet moeders mooiste…jammer.
Barryyy zegt
Vindt hem nu wel wat hebben. misschien was het gewoon even wennen.
Bisazza zegt
@Toshio Suzuki: De Ford GT-40???
Bisazza zegt
@Toshio Suzuki: De Ford GT-40???
Citrofiel zegt
Gelukkig heeft Ferrari niet zoveel modellen, hij moet zich niet al teveel vermoeien met die testritjes hoor… /bezorgd ;)
jorden zegt
ik kan de nieuwe stratos nou niet echt retro vinden…
kan aan mij liggen hor
Svenska Aeroplan AB zegt
Mooiste auto van de laatste jaren!
Absoluut dicht bij het origineel en heerlijk ‘functioneel’ vormgegeven. Vorm volgt functie, zoiets…
Perfect!
Rob zegt
Damn die lui hebben altijd zeer coole achternamen ‘di Montezemolo’ of je zou maar Flavaio Briatore heten, weer ’s wat anders dan Jansen of Pietersen.
alfra01 zegt
Gewoon een prachtwagen,wel met de volgende bedenking: Lancia heeft een vreemde politiek: Eerst maken ze iedereen warm voor de Fulvia om deze uiteindelijk toch maar niet te bouwen en later verkopen ze de rechten van hun ander stuk geweldige geschiedenis: de Stratos. Het resultaat is nu dat de enigste Stratos op Duits kenteken staat en de Italianen keken er naar…(en reden er even mee) Jammer voor een merk met zo een rijk verleden in het niets te zien verdwijnen.
Pjotr zegt
Gelukkig parkeert hij deze niet in het grind… http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/16/video-zo-parkeert-luca-di-montezemolo-een-ferrari
g40freak zegt
Als dit een one-off is, hoe doen ze het dan met ncap?
m.a.w: moet dat ding geen crashtest ondergaan?
NLBUURMAN zegt
@g40freak: en kitcars dan? dan bouw je ‘m eerst, rijd je ‘m tegen de muur, en kun je opnieuw beginnen
bpc zegt
@NLBUURMAN:haha mooie
Archiebald zegt
super, super dikke bak, alleen wel ff de koplampen spiegelen.. Nu doet ie huilie huilie i.p.v GA OPZIJ!
Hoflander! zegt
@redactie: Bij reclamefilmpjes VOLUME aanpasbaar maken SVP!!!! Ik blijf dit herhalen tot iemand luistert!
kane_sting zegt
hahaha dacht eerst dat het een nissan was:P dacht waarom rijdt de baas van Ferrari in een Nissan:P (misschien wou hij ook weten hoe snel dat ding was aangezien porsche het er best lastig mee had;))
Bernardo zegt
Waarom Duitse platen?
Pjotr zegt
@Bernardo: De opdrachtgever is een duitser.
Cantago zegt
Het geluid past niet bij het uiterlijk van de auto, ik vind hem er lelijk uitzien EN je ziet er raar uit als je er in zit. Nee, niks voor mij.
Jazzie zegt
Het is geen leleijke auto, maar het origineel is toch een stuk mooier. Ook vind ik het erg jammer dat het slechts een one-off is. Maar als ze hem in (beperkte) serie zouden bouwen, wordt het net zo gevalletje 8C. Goed voor de naamsbekendheid maar daar houdt het op.
mercedesje zegt
verander de gril en hij word 1000 keer mooier
Karel zegt
te gekke auto! Alleen jammer dat het een ferrari is van binnen.
Een paar ingenieers inhuren en uitbrengen!
Saya zegt
Heb wat jaren terug tijdens de Ferrari challenge op Zandvoort
een oude stratos gezien die de aanwezige Ferrari’s met het grootste gemak voorbij schoot. Zou Lancia best goed doen als ze weer zo iets zouden maken maar dan wel een heel nieuw design.
Dimglor zegt
Mja ik ben er nog altijd niet wild van…
Het is geen lelijke wagen, maar om het nu mooi te noemen…
Hilbert zegt
En nu nog 1000 stuks maken onder de vlag van Lancia..
racethesun88 zegt
Gemeen mooi! Idd jammer dat het onderhuids een ferrari is, maar aangezien dat ook niet de betrouwbaarste auto’s zijn, krijg je wel een echte lancia feel! op de panelen die van de auto vliegen na.
Lancia, maken die handel!
Mellie zegt
Ik weet het niet hij is niet lelijk maar mooi ook weer niet ik vind em niet echt bijzonder zeg maar.
die achterkant is wel mooi maar de de voorkant heeft in mijn ogen te veel weg van een ferari
Hilbert zegt
En nu top-gear nog een proefritje met de [stig]..