Opnieuw duikt er een mule van de Ferrari F620 op in de straten van Maranello. Ferrari is immers nog maar een paar maanden verwijderd van de onthulling in Genève. En we hebben nieuws over het materiaal dat Ferrari bij deze auto zal mijden als de pest.
Bronnen bij het merk hebben tegenover Teamspeed laten doorschemeren dat er een opvallende materiaalkeuze wordt gemaakt bij de 599 GTB Fiorano-opvolger, die vermoedelijk als F620 door het leven gaat. Ferrari zou namelijk volledig afzien van het gebruik van carbon fiber. De gewichtsbesparing die met het dure en arbeidsintensieve materiaal wordt behaald zou niet voldoende zijn. Bovendien is het moeilijk te repareren in het geval van schade.
Als dit geruchtje klopt slaat Ferrari een compleet andere weg in dan die concurrent uit Sant’Agata Bolognese. Lamborghini staat immers bekend om de investeringen die het doet in de ontwikkeling van carbon fiber. Eindelijk weer eens wat tegenstellingen in supercarland!
Men gaat er nog steeds vanuit dat de F620 volgend jaar maart wordt onthuld op de Autosalon van Genève. Onder de kap komt een atmosferische V12 te liggen die verwant is aan het blok uit de FF. Het vermogen zal rond de 700 pk uitkomen (hoi Aventador, mag ik er langs?) en schakelen doen we voortaan alleen nog maar met een dubbele koppelingsbak. Zelf roeren in een bak vol tandwielen en synchromeshringen is immers verleden tijd bij het merk met de steigerende knol.
Het uiterlijk zal kenmerken van zowel de 458 Italia als de FF meekrijgen. En al die pk’s gaan niet zoals bij de vierzitter naar alle wielen, maar gewoon netjes richting de achterste twee. Daarnaast zal Ferrari er -ondanks het wegvallen van koolstofvezel- alles aan doen om het gewicht lager te krijgen dan de 599, dus we verwachten dat er rijkelijk met aluminium wordt gestrooid.
Deze rijdende testcase werd in iedergeval gespot door @ferrarithijs. We zien een 599-carrosserie, deels afgeplakte koplampen, een voorbumper die ze bij Kliko hebben geritseld en een scheefhangend kentekenplaatje. Nogmaals: dit is nog maar een mule. De échte F620 gaat er heel anders uitzien. Bekijk de foto’s op Autojunk.
Sciurida zegt
Ehhm, als dit hem echt wordt voorspel ik slechte Porsche 911 grappen…. Kom op zeg, wat is er nou wezenlijk anders?
masterstig zegt
@Sciurida: Zeker, totaal geen verandering te zien!
ricardo zegt
@Sciurida: @masterstig:
Dit testhok is een mule. Hoewel de F620 technisch gedeeltelijk gelijk is aan de 599, wordt het uiterlijk toch echt een heel stuk anders dan deze mule doet vermoeden.
masterstig zegt
@ricardo: Je hebt gelijk, sorry man.
Wesley zegt
@Sciurida: en @masterstig, ga leren lezen zeg! In notabene de laatste zin staat nog dat het een MULE is. Of is zelfs jip en janneketaal al te hoog gegrepen. Kom op zeg -.-
Wesley zegt
@Wesley: okee okee, twee na laatste zin…
masterstig zegt
@Wesley: Als je het doet doe het dan goed hè!
maseratiferrarilover zegt
@Sciurida: LEER LEZEN, analfabeet misschien?
masterstig zegt
@maseratiferrarilover: Als hij analfabeet was kon hij ook niet schrijven, sukkel….
Hier handige informatie voor jou:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Analfabetisme
Sciurida zegt
@masterstig: Ik dank je hartelijk voor deze prachtige reactie op MaseratiFerrariLover, wat een zielige figuren hier af en toe zeg, die moeten hier even hun frustratie van hun zielig kantoorbaantje kwijt in een artikel over een auto die ze nooit van hun leven kunnen betalen? Jongens toch wat een fijne plek om te zijn af en toe Autoblog…
masterstig zegt
@Sciurida: Geen probleem maat ;)
TimoBac zegt
Haha die laatste foto; je zou toch spontaan in lachen uitbarsten als je zoiets voorbij ziet komen?!
Vinny_93 zegt
@TimoBac: Ik neem aan dat ‘ie dat jasje wel uit doet als we een warme lente krijgen.
Jokkebrok zegt
Dat belooft veel goeds!
Sciurida zegt
@Jokkebrok: Een kopie van de 599, maar dan met andere spiegels? Naja zeg, ik denk eerder dat dit een testmule is voor de ‘definitive version’ van de 599…
kraakensmaak zegt
@Sciurida: weet jij wat een MULE is vriend? Ga dat eerst is googlen voordat je onzinnige reacties gaat posten.
Zimon zegt
@kraakensmaak: Een mule is een ezel.
Vinny_93 zegt
@Zimon: -1. Te makkelijk.
Sciurida zegt
@kraakensmaak: Als dat zo is he ‘vriend’, waarom is hij dan gecamoufleerd? Bonobo…
Sciurida zegt
@kraakensmaak: Reageer eens inhoudelijk over mijn theorie dat het de laatste ‘definitive version’ van de 599 is
raphael zegt
Jullie zeggen steeds dat de opvolger er heel anders uit gaat zien maar daar ben ik nog helemaal niet zo zeker van. Allereerst is dit niet een model wat snel vervangen wordt, eerder grondig geupdate, zoals de 550/575. Die koplampen op de 599 zijn van de California. Ik verwacht meer wat facelift veranderingen dan volledige carrosserie aanpassingen.
Vinny_93 zegt
“Een developement mule of test mule is een voertuig dat wordt uitgerust met technologie die in een nieuw model gebruikt moet gaan worden. Het voertuig is vaak een vorig model uit hetzelfde segment. Het doel van een mule is het testen van nieuwe technologie.”
ck92 zegt
@Vinny_93: goedzo, leer al die koppige mensen maar dat deze wagen niks hoeft te zeggen over het uiterlijk! verbaasd me nog dat niemand heeft gezegd dat hij/zij het vreemd vind dat de koplampen hetzelfde zijn als die van de california :P
RubenPriest zegt
@ck92: lees @raphael zn reactie dan..
ck92 zegt
@rubenpriest: hm nouja ik ga er voor het gemak maar van uit dat hij wel snapt dat die lampen niet op het productie model zitten.. :P
love4sportcars zegt
mensen toch, waarom die domme opmerkingen over het uiterlijk ALS HET OVER EEN MULE GAAT!
raphael zegt
@love4sportcars: Als het uiterlijk zo ontzettend onbelangrijk is waarom zou Ferrari dan andere koplampen monteren? En autoblog zegt dat het een MULE is. Ferrari heeft geen persbericht uitgegeven waarin ze dit een mule noemen.
vale46 zegt
@raphael: Je moet wel héél scheel kijken om niet te zien dat dit 599 is.
Zekerheid heb je pas als er een persbericht is, maar 99.9% nemen we nu voor het gemak aan als waarheid :P
raphael zegt
@vale46: Ik weet dat het een 599 is. Als het alleen een mule zou zijn waarom dan de moeite doen om de koplampen van een california te monteren? Dat doet bij mij het vermoeden rijzen dat het uiterlijk slechts licht gewijzigd gaat worden.
vale46 zegt
@raphael: De wielbasis en de algemene vorm blijft, anders is het ook geen opvolger maar een totaal nieuw model.
waarom de koplampen verwisselen met die van een California? Om de bediening ervan ook te testen op de openbare weg zeker? Want zoals vermeld gaat het design er sterk op lijken.
raphael zegt
@vale46: Niemand weet of hij daarop gaat lijken. Niemand weet of het een uitgebreide facelift wordt. Niemand weet of het een volledig ander uiterlijk wordt. Allemaal speculatie en roddel. Just wait and see.
vale46 zegt
@raphael: ‘Bronnen bij het merk hebben tegenover Teamspeed laten doorschemeren dat …’
Nu niet overdrijven dat niemand van niets weet.
We weten allemaal dat de FF/485 de nieuwste designrichting is van Ferrari. Die gaan ze voor 1 model niet omgooien hoor.
Als word het een volledig ander uiterlijk, dan nog moeten de proporties kloppen, anders is het geen opvolger.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Mooie verpakking :) Ben benieuwd naar het werkelijke ontwerp.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zoals al een paar keer gezegd ben ik errrrrrrg benieuwd naar de opvolger van de 599. Want naar mijn mening bewijst Ferrari met de 599, met name met de GTO, dat het nog steeds ver verheven staat boven al dat ‘nieuwe grut’ als Pagani enzo!
gedwongenleaser zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: de Pagina Enzo, benieuwd hoe dat eruit gaat zien. :)
cheetacars zegt
Dankzij de California, 458 en FF zet ik niet te hoog in op dit model. Het begin van deze is een heel goede geweest voor auto-ontwerpen, maar de afgelopen jaren gaat het toch de verkeerde kant op imo. We zullen zien of Ferrari weer wat moois neerzet, de 599 overtreffen wordt een heel zware klus.
lincoln zegt
zijn die asbest dekens de oplossing voor het Ferrari “probleempje” ??
norge zegt
Aha het ontbrandings probleem bij Ferrari wordt opgelost door weer terug te gaan naar aluminium?
Lijkt wel veul op de ouwe zeg :mrgreen:
President zegt
@ricardo
De opvolger van de 599 wordt intern de F152 genoemd :)
lamborgfan zegt
Cool! nu worden ferrari’s dus alleen voor nerds.. :O what? Oldschool handbakken en mooie (uit de handgetekende)lijnen i.p.v die computer tekeningen wil ik graag weer zien! anders koopt iemand wel een GTR, kan hij uren lang lopen lullen over de technologie die in zijn pornomobiel wordt gebruikt! in mijn ogen 485,FF,california,599=fail 355,512,f40,f50=geil nu ga ik weer verder huilen :(
Nv zegt
@lamborgfan: Gelukkig ben je een lamborghini fan en daarmee beschouw ik jou argument als invalid.
http://s3.amazonaws.com/kym-assets/entries/icons/original/000/000/185/nickcage.jpeg?1240917662
raphael zegt
@Nv: Ik denk dat hij niet wist hoe die het moest spellen dus hield hij het maar bij ‘lamborg’ ;-)
lamborgfan zegt
@raphael: niet doorvertellen hé?
lamborgfan zegt
@Nv: Doe jij dat maar hoor!
President zegt
@lamborgfan: 485 is ook m’n favoriet!
lamborgfan zegt
@President: welke? die ken ik nog niet!
lamborgfan zegt
@lamborgfan: 485=458 als die nummers! Noem ze gewoon: ferrari Instant Boner!, Of Ferrari flamethrower Ferrari FIRE! dat soort dingen dus…
smoked zegt
@lamborgfan: De 599 en de F430 zijn de mooiste Ferrari’s.
welkombart zegt
De opvolger van de ‘gewone’ 599 wordt waarschijnlijk sneller dan de 599 GTO. Daar ga je dan met je dure special.
mclarenf1lm zegt
Ook hier weer op de 2e foto weer een mooi subtiel watermerk. ;) Ik ben wel benieuwd naar de F620?
Ik was in ieder geval een grote fan van het lijnenspel van de 599, vooral in het wit.
clioracing zegt
Deze heb ik in de zomer al op Fiorano zien rijden. Het geluid klonk erg gedempt. Zullen ze ook wel iets aan gedaan hebben om dat te camoufleren.
phantom95 zegt
Hij lijkt wel heel erg op de 599, Mule hè
Hirondelle zegt
Ik denk niet dat we inderdaad een compleet andere wagen gaan krijgen als de 599. Invloeden van de FF, 458 en 599.
Hoeft ook niet echt vind ik. Dat is het verschil met Lambo natuurlijk. De Lambo’s zijn allemaal (de laatste jaren toch) van die agressief ogende, brutale machines. De Ferrari’s zijn eleganter en op een zeker manier ook klassiek. Less is more zou ik zo zeggen maar ik ben ook een Ferrari-fan natuurlijk.