Een Ferrari 488 Spider crasht en geeft de vangrail een flinke facelift. (UPDATE: nu ook met video)
Supercars op de weg houden op de snelweg is niet zo makkelijk als het lijkt. Daar kunnen ze zelfs de grootste petrolheads over mee praten. Zeker op hele brede stukken is het nog verdomd lastig om zo’n auto met 100 km/u in het gareel te houden.
In dit geval weten we niet precies wat er gebeurd is. Wel zien we een rode Ferrari 488 Spider die er niet meer zo goed uitziet als deze zou moeten.
Ferrari 488 Spider crasht
Het ongeval is gebeurd op de A65 richting ‘s-Hertogenbosch en Oisterwijk, vlakbij de afslag richting Berkel-Enschot, niet te verwarren met Berkel en Rodenrijs waar de Autoblog-redactie resideert.
Het is duidelijk dat de rode Ferrari 488 Spider met gouden velgen flink beschadigd is. De voorzijde is bijna onherkenbaar en ook de achterzijde is flink naar de knoppen.
Airbags
Ook kun je in het interieur zien dat de airbags eruit zijn. Dat is een indicator voor een flinke klapper. En dus ook voor flinke kosten om het allemaal weer te fixen.
Het is en blijft een relatief moderne Ferrari. Dus we gaan er gemakshalve van uit dat uiteindelijk de auto weer opgeknapt kan worden.
Wat er precies gebeurd is, is dus niet bekend. Maar hopelijk was die ambulance er enkel en alleen voor de zekerheid. Uiteraard zullen we het artikel voorzien van een update als er meer bekend is.
Update: het is bekend dat er twee mannen in de auto zaten. Beiden raakten gewond en zijn naar het ziekenhuis gebracht. Waarom is niet bekend, maar de bestuurder raakte de macht over het stuur kwijt. Daarbij raakte hij eerste de linker-vangrail, daarna die aan de rechterzijde van de snelweg. Vervolgens is de auto gaan spinnen.
Zoals je kunt zien heeft het een flinke ravage opgeleverd. De politie is nu alle troep aan het opruimen. Daarvoor is er een rijbaan afgesloten op de A67.
Fotocredits: Toby de Kort via Persbureau Heitink
rollingstoned zegt
“Een Ferrari 488 Spider crasht en geeft de vangruil een flinke facelift.”
Moet dat niet vangrail zijn?
willeme zegt
Kan. Zelf doe ik altijd aan partnerrail :-D
rollingstoned zegt
😁
William zegt
Geleiderail.
mashell zegt
Stuiterrail. Want geleiden of vangen doet die rail niet.
supertjeduc zegt
Wat heeft zo’n Ferrari toch een verschrikkelijk slechte wegligging , als ik met mijn auto invoeg met 100km/uur gaat dat zonder probleem
Richmond zegt
nergens staat iets over invoegen. Als je vanuit Tilburg komt is het de A65 die recht over gaat op de N65, een 80km weg. Een vrijwel rechte weg, waarbij je echt je best moet doen om ter hoogte van Berkel eraf te kletsen op klaarlichte dag. En andersom ook, de N65 gaat over op de A65 en geen zicht belemmeringen met een flauwe bocht om naar de snelweg te gaan.
Jurgen zegt
Op die paar 100 mtr. Overgang daar klappen er best veel van de weg af, vorig jaar 2 of 3 x geloof ik. Maar ik rij er ook bijna dagelijks en blijf het knap vinden inderdaad.
Richmond zegt
klopt er gebeuren heel vaak ongelukken, staan genoeg kruisjes
Johanneke zegt
Ik weet niet of ik straks de snelweg nog op durf, ik moet ook wel eens invoegen met 100km/uur.
Mini Joe zegt
Leven de amateurs met achterwielaandrijving
werf76 zegt
En dat zijn er veel. Veel geposte reactie: “Achterwiel aandrijving is het beste”. Of woorden van gelijke betekenis.
Jurgen zegt
En dan het liefste met heeeel veel vermogen, en handgeschakeld. Het is niet voor niets dat Alfa gestopt is met handbak voor de Giulia Q.
Mini Joe zegt
Iets met premie of zo
Jurgen zegt
Die heb ik vanmorgen dan als 1 van de laatste in ongeschonden toestand mogen bekijken, stond geparkeerd in dorpstraat Oisterwijk, had ik hem nou toch maar gefotografeerd voor de gespot pagina..
werf76 zegt
Boeie en door
s2kdriver zegt
Heeft Rick van Stippent weer zijn rijbewijs terug?
HzR zegt
Invoegstrook en Ferrari linksaf de vangrail in. Ik vraag me ook af wat er gebeurd is…
5cil zegt
Over 6 weken te koop bij Boonstra
JelmerS zegt
en zonder WOK want dan is de waarde hoger
caspart zegt
Welke video?
machielvdd zegt
De video na de tweede alinea
ttr6 zegt
Hoe kan dit vraag ik mij elke keer weer af. Ik heb zelf een 488 en als je de manettino gewoon op sport laat staan is er niks aan de hand, beetje kwispelen en de electronica regelt alles. Onbegrijpelijk.
Johanneke zegt
Een beetje vent zet traction control uit eh, als Stroll het kan in een F1 auto kan jij het ook.
ponnie zegt
Ik weet niet of het met de electronica op een 488 ook zo is, maar bij veel auto’s met dergelijke systemen kan je best wel verrast worden als ze ingrijpen.
Als jij bijvoorbeeld denk met een beetje tegenstuur en glijden nog de bocht om komt, maar vervolgens gript de auto door de systemen weer volop, dan word je gewoon de kant uit gelanceerd waar je op dat moment je stuur naartoe hebt staan.
brimstone zegt
Ik vermoed dat dat het probleem hier was. De manettino staat op race….
ttr6 zegt
Dan grijpt de electronica nog steeds in maar laat meer slide slip toe. Is voor de wanna be drifters.
grandmasterb zegt
Misschien een Rus als chauffeur, die zien kans om overal enorme ongelukken te maken, geen wonder dat ze niet in Kiev aankwamen.
kniesoor zegt
Tsja, er zijn van die capriolen, waarbij zelfs keramische remmerij geen soelaas biedt. Maar zonde is het wel als zo’n benzinehoofdenlekkernij aan baklappen wordt gereden.
scoobyej20 zegt
Proefritje aan het maken? Afgelopen Maandagochtend stond deze nog bij een autobedrijf in Oisterwijk volgens mij.
kniesoor zegt
Verbazingwekkend hoe makkelijk dit soort oto’s soms aan potentiële klanten wordt meegegeven. Doet vermoeden, dat de verzekering doorgaans niet al te moeilijk doet als zo’n potential de wagen kort rijdt.
Jurgen zegt
Zaten gele platen op, zal geen proefrit geweest zijn, waarschijnlijk wel een onervaren bestuurder.
VerArie zegt
Gevalletje ‘een Stippentje doen..’
Hulaucarphotography zegt
Er is contact geweest met de eigenaar. De beste man woont in Oisterwijk en was met zijn zoon aan het rijden. Zijn zoon gaf aan dat ze 100 reden en net voor het invoegen een natte plek op de weg zagen, zonder iets er bij te denken. Daar is het fout gegaan, hij denkt dat het olie is geweest maar weet het niet zeker. Het zijn rally-rijders, dus over rij-ervaring valt niet te twisten. Met een Toyota Aygo was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Er waren getuigen die dit hebben kunnen bevestigen.
Ze zijn gecontroleerd door het ambulancepersoneel maar het was niets meer dan wat schaafwonden. Ze hebben overigens wel een leuk wagenpark, met o.a. een Aventador S.
grandmasterb zegt
Onzinverhaal, als je op een natte plek op een snelweg 100 rijdt gebeurt er niets, tenzij je dan flink gas geeft, dat is blijkbaar gebeurd.