De mannen van xXx Performance tikken de magische viercijferige pk-getallen aan met hun 488 GTB.
Uiterlijk vallen de veranderingen wel mee: een matte folie en een set andere wielen is alles wat er veranderd is sinds men de teaservideo online gooide. De folie is toegepast op alle plaatwerkdelen, terwijl de splitter, spiegels, het dak en de kleine vleugeltjes op de skirts mat zwart zijn gefolied. Of donkergrijs, u mag het zeggen. De wielen zijn afkomstig van Vossen en meten 21 inch. Mocht u ze ook willen onder uw Fiat Panda, dan kunt u ze bestellen met productcode VPS-314T.
Qua performance zijn er ook wat aanpassingen. Om te beginnen is er een KW verlagingsset gemonteerd. Ook is er een uitlaatsysteem van Capristo aanwezig. Maar wat het geheel echt interessant maakt ligt onder de motorkap. Standaard heeft een 488 GTB 670 turbo-pk’s en 760 Nm koppel, maar met een Stage 1 pakket tilt xXx Performance dat naar 750 pk en 830 Nm. Stage 2 kietelt het geheel naar 850 pk en 930 Nm. Maar de echte gekkies gaan voor Stage 3: 1000 pk en 1250 Nm koppel zijn daarmee uit het blok te persen.
Voor de liefhebbers: hij staat te shinen op de tuningbeurs in Essen as we speak.
tjvisserman zegt
dat kan toch niet goed zijn voor een blok
reggie-boy_rood zegt
@tjvisserman: een twee liter met 380 pk ook niet zou je denken. Toch kan hij het aan
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@reggie-boy_rood: 380pk uit een 2 liter geeft 190pk per liter, met 1000pk uit slechts 3,9 liter kom je al uit op 256.
rb26dett zegt
@tjvisserman: Er zijn zat Evo’s die betrouwbaar 600 pk draaien
gt500eleanor zegt
@rb26dett: volgens mij is er Evo eigenaar die zn wagen opgekrikt heeft naar 1000+ pk
rb26dett zegt
@gt500eleanor: Klopt, die heb je zeker, maar die krijgen wel eens kuren, 600/700 pk kan je blijven draaien.
gillesvda zegt
@rb26dett: Waarom bouwt Mitsubishi dan zelf geen extreme versie? De upgrade zal toch niet te moeilijk/duur zijn?
xiran zegt
@gillesvda: garantie en prijs van de auto.
ej20g zegt
@gillesvda: voordat je (betrouwbaar) 600-700 pk draait met een Evo, ben je zo €10.000 tot €15.000 verder. Niet echt rendabel voor een automerk.
Daar komt nog bij dat Mitsibishi ooit zoiets heeft gedaan met de FQ400. Maar die had een belachelijk turbogat en belachelijk korte onderhoudsintervallen.
reggie-boy_rood zegt
Triple X.. Konden ze geen betere naam verzinnen?
isn1981 zegt
@reggie-boy_rood: hebben ze toch gedaan??? Ze heten toch echt xXx dat jij het anders uitspreekt daar kunnen ze niks aan doen :)
norge zegt
Toch leuk om dat te krijgen…
xxxheidi zegt
Ik zal maar niet beginnen over mijn performance, maar de 488 GTB kan mij totaal niet bekoren. Dan vind ik de 458 Speciale (A) mooier (om te zien).
xxxheidi zegt
@xxxheidi: Of de F12 TdF.
shalomleon zegt
@xxxheidi: en toch wil je hem hebben
rouly zegt
En dan ziet een matte wrap er toch wel weer heel erg vet uit
2wheeler zegt
@rouly: volgens mij is dit satin ipv matte, subtiel verschil maar idd een stuk mooier!
clarkson zegt
Waarom geen 5000pk? 1000pk is zo standaard tegenwoordig.
Je hebt er ook helemaal niks aan. Af en toe zie je een dragrace voorbij komen met zo’n getunede bak. Maar de meeste kopen hem om te showen. De prestaties op het circuit zullen alleen maar verslechterd worden. Laat hem maar lekker ‘shinen’ in Essen. Ik vind het een verprutste Ferrari.
Hubert zegt
@clarkson:
Met deze redenatie is 200pk voor dit soort boulevardcruisers meer dan voldoende.
thierryvth zegt
@Hubert: nee, de fabriek haalt niet het maximale uit het blok maar maakt een afweging tussen prestaties en drivability. Het word er dus per definitie niet beter op tenzij je zo’n ding alleen koopt om dragraces mee te rijden
87sandyd zegt
@thierryvth: maar de bestuurders bepalen wat van drivability hij uiteindelijk wilt hebben.
Ik ben niet zo snel van de matte lak, maar dit past erg goed moet ik zeggen. Frozen grey oo de e90 m3 vind ik ook erg mooi.
viezefreddyw zegt
Gadverdamme wat lelijk zeg. Die goudkleurige velgen zijn veel te groot en ontzettend lelijk. Mat kan ook echt niet meer, heb het ook nooit mooi gevonden. Wanstaltige auto.
Edge zegt
En dat ook nog zonder er meteen à la Mansory een lelijke bodykit op te plakken. Netjes hoor!
Kvgorp zegt
Bijna 2 jaar wachten op je nieuwe 488 GTB. Minimaal 260.000 euro aftikken maar wie besteld zo’n ding nu kaal? Minimaal 3 jaar fabrieksgarantie maar dat wordt heel vaak uitgebreid naar de optionele 7 jaar.
En daarna naar de eerst de beste hobby bob sjezen om er 1000 pk uit te laten persen.
Ik geloof niet dat de markt heel groot voor zo’n chip setje.
gash zegt
Die pattas zijn de shit!
martijn11 zegt
Zekers
guusboum zegt
1250 nm aan koppel. Ik hoop dat ze aan flink grotere koppeling en versnellingsbak gedacht hebben. En ik ben benieuwd hoe hij het zal doen, wel bij een ‘minder show’ Ferrari graag…
Dutchdriftking zegt
Dikkerdje hoor! Ik vind het gaaf. Wat is er naast software hardwarematig aangepast aan deze wagen? En is er ook bekend of de rest van de aandrijflijn aangepast is voor dit monsterlijke koppel? Anders is het feest snel over…..
vtechlover zegt
Volgens mij is het natte vinger werk, anders hadden ze wel een officiële uitdraai erbij gezet..
EdGaR zegt
“Is ie getuned jonguh?! Bots 1000pk!”
yajouri zegt
Add to choppingcar ???
wildbeest zegt
Dom opvoeren en de techniek schade toebrengen.. Heb niks met die tuners
thomasthomas zegt
De velgen gewoon zilver of zwart en de wrap waait er wel af als je een keer flink gas geeft met 1000pk . En dan wil ik hem graag hebben!.