De nieuwste Gran Turismo Berlinetta die McLarens en Lamborghini’s alleen in zijn achteruitkijkspiegel tolereert.
In hun queeste naar CO2-verlaging grijpt Ferrari naar de turbo’s. De atmosferische V8 uit de 458, die je tot een goddelijke redline van 9.500 tpm kon doortrappen, maakt plaats voor de 670 pk sterke 3.902 cc V8. 0-100 km/u doet de Italiaan in 3,0 seconden. Vanuit stilstand naar de 200 km/u is in 8,3 seconden gepiept. Mede dankzij de actieve aerodynamica in de diffuser moet een rondje Fiorano in 1:23 minuten te doen zijn. Wat best gruwelijk snel is.
philipf zegt
Wat een prachtpaard!
trustmeiamanengineer zegt
Pure porno! Schitterend, vrij rustig en elegant ontwerp. Maar wel dik en krachtig, zeker van achteren.
henkhupelschoten zegt
Mooie knol! Maar @wouter: En @casperh: Zijn jullie aan het zuurstof infuus van zo’n dagje op de autosalon?
Dutchdriftking zegt
Op de pers foto`s zag deze er eigenlijk veel beter uit, hier lijkt hij nog meer op de 458. Jammer. Misschien valt het onder normale verlichting weer mee.
tupperware zegt
Voorlopig mag hij blij zijn als hij in de spiegels van de Mclaren kan blijven….
Dus wat nou “in de spiegels tolereren”..
kapiteinaudi zegt
Prachtige Ferrari. Ben benieuwd naar de Spider.
stfu zegt
Toch zonde dat ie fraaie aerolipje in de bumper weg is en een grote rechthoekige gaten terug zijn gekomen. Verpest het hele front. Achterzijde daarentegen: nomnom
stfu zegt
@stfu: wow, mijn spelfouten :'(
berlinetta zegt
In mijn ogen is dit toch mooier dan die Langstaart. Dan mag die wel marginaal sneller zijn, doe mij deze maar.
jaapiyo zegt
@berlinetta: Dat sowieso, maar dat komt ook omdat ik die Langstaart niet echt tof vind. De voorkant van deze 488 valt me hier behoorlijk tegen op de foto’s. Doet me zelfs lichtjes denken aan de SSC Aero en dat is geen compliment.
rb26dett zegt
Het is het toch net niet helemaal
pjotr zegt
Ik vind het het geen verbetering tov de 458. De inkeping aan de zijkant is te groot en rond de achterlichten klopt dat rooster ook niet.
commentaar1 zegt
Natuurlijk weer een dijk van een apparaat, maar ben ik de enige die klaar is met dit ontwerp? Koplampen en achterlichten ken ik nu wel.
jorden zegt
@commentaar1: kende ik ze maar persoonlijk!
VeniVidiVici zegt
Cirkel Led achterlichten is dat de nieuwe trend… De nieuwe Ford GT heeft dat ook al.
knipperlichtje zegt
Voorkant minder, zijkant minder, achterkant beter. Niet echt een verbetering dus
dhrwilders zegt
Een woord : wauw
dennisjuh95 zegt
Nee dankjewel..
Tuono zegt
Ik vind de voorkant mooi scherp geworden, staat ‘m goed.
Vind alleen wel dat ‘ie ene beetje hoog op de pootjes staat,
motoragent zegt
Hm, ik weet het niet. Kan ik niet gewoon een 458 krijgen met dit (beeldschone) kontje? Dan hebben we het over pure perfectie.
gerjan zegt
kocht mij liever een mooie auto voor dat geld.
toyotafortuner zegt
Hij is sowieso mooier dan de 458. Maar dat is op het moment het enige wat ik ervan vind
toyotafortuner zegt
@toyotafortuner: shit te snel geklikt op plaats reactie. Maar dat is op het moment het enige positieve wat ik er van vind. Want voor mij is het hebben factor er niet veel hoger op geworden.
autoriteit zegt
Op zich wel een mooie en stoere auto de 488 GTB, maar de 458 was sierlijker in mijn ogen. En dan vooral de Speciale. Die vreemde sleuf in de zijkant is het net niet en wat zijn dat voor rare deurgrepen aan de buitenkant?
jrmpower24 zegt
Grappig dat ik hem op de plaatjes wel mooi vind maar zo op deze echte foto’s.. Meh. Een 650S vind ik vreselijk veel mooier.
sydney zegt
De 458 werd bij zijn introductie ook niet met applaus ontvangen.Net als de F12berlinetta,612 Scaglietti en Testarossa.Ook met deze auto gaat het wel goed komen.
berlinetta zegt
@sydney: En dat is net de kracht van een Ferrari vind ik. Het zijn niet altijd moeders mooiste, maar na loop van tijd gaan mensen ze wel waarderen.
tupperware zegt
@berlinetta:
Daar heb ik gelukkig geen last van, de 458 vond ik bij de introductie al niks en dat is niet verandert.
Dat heeft iets te maken met verhoudingen, die kloppen bij de 488 in mijn ogen ook niet.
Hetzelfde gold wat mij betreft voor de Scalietti, daarbij had ik altijd het idee dat hij eigenlijk als 6 wieler ontworpen was (enorme ruimte tussen wiel en deur)..
berlinetta zegt
@tupperware: Nee mijn opmerking geldt niet voor iedereen uiteraard. Ik blijf er wel altijd door geboeid. Er zijn altijd wel wat dingetjes die ik zou willen veranderen aan een Ferrari, maar hoe ouder ze worden, hoe mooier ik ze meestal ga vinden. En kijk alleen al naar hoeveel reacties dit topic heeft t.o.v. andere topics. Aandacht krijgt Ferrari genoeg.
mrrallycross zegt
Niet heel veel veranderd tov de 458 wat betreft uiterlijk. Dat is denk ik wel een goed ding
badboys zegt
Persoonlijk vind ik de 675 mooier, maar deze mag er ook wezen. Trouwens wat een hoeveelheid aan dik spul in Geneve.
dracae zegt
De mooiste mid-motor Ferrari sinds de 308-328 reeks… of misschien de F40.
rufctr01 zegt
Super!
volvoturbo zegt
Weer ’s ’n Ferrari zonder zo’n afschuwelijke kont. Gewoon erg mooi!
lotuselises2 zegt
Eigenlijk wel veel mooier dan een 458. Eindelijk weer eens cleaner design van Ferrari.
atmosferischemotor zegt
De McLaren is LT is iets sneller en dat is speciale versie, dus een snelle versie van de Ferrari is weer sneller als die. Daarnaast is de Ferrari toch een stuk mooier.
mrB zegt
De bumper/spoilerlip voor en die verschrikkelijk lelijke luchtinlaten in de flanken verpesten helemaal wat ze met de 458 hebben neergezet. De achterkant is wel weer er op vooruit gegaan
spotterkevin zegt
Deze 488GTB gaat de 458 doen vergeten, alhoewel de 458 een fantastische wagen is. Maar heb zo’n voorgevoel dat de 488GTB gewoonweg fantastisch gaat zijn
Hupke zegt
Ook in het vlees een lelijk ding. Kunnen ze in Maranello nu niets meer?
vwally zegt
ik vind ‘m nu minder mooi dan op de renders..
Mika_Hakkinen zegt
458 is mooier, veel subtieler kwa lijnen. Deze is gewoon dik en zwaar op het oog.
Neen, liever de 458