De coupévariant van de 458 geeft via zijn forse achterruit een fraai kijkje op de middenmotor. Een luxe die de 458 Spider niet heeft. Wie toch een uitzicht op de 4,5-liter V8 blieft kan zich melden bij Capristo, die meteen de motor een boost geeft.
Het Duitse Capristo toonde bijna een jaar geleden al een 9.000 euro kostende motorkap van koolstofvezel met daarin een glasplaat. Nu maken ze kit compleet door een air box aan het inlaatkanaal van de motor toe te voegen. Die ook meteen zichtbaar wordt onder het raampje.
Origineel:
Met de visssenkom-mod van Capristo:
Naast de visuele wijziging betekent dit dat de V8 – standaard 570 pk bij 9.000 tpm en een koppel van 540 Nm – er 25 Nm bijkrijgt dankzij de air box. Die schijnt volgens Capristo vrijer te kunnen ademen, omdat ze twee luchtsleuven aan de motorkap hebben toegevoegd.
Ziedaar, een oplossing voor het #firstworldproblem waar 458 Spider-rijders dagelijks mee te kampen hebben. Hamvraag: wordt ‘ie er eigenlijk ook mooier van?
nickmercedes zegt
Ik snap niet dat Ferrari dit niet standaard heeft gedaan.. Ziet er veel mooier uit met dat kleine ruitje erin!
MAB zegt
Een glas “plaatje” zul je bedoelen.
forzaferrari zegt
Ik vind het wel staan ja!
jweelden zegt
Ik vond het altijd wel grappig zo een ruitje. Maar bij deze hoort het op een één lf andere manier niet.
wolfssjrd zegt
Dit bestaat toch al heel lang van Capristo?
sirmustang zegt
@wolfssjrd: lezen:
“Het Duitse Capristo toonde bijna een jaar geleden al een 9.000 euro kostende motorkap van koolstofvezel met daarin een glasplaat. Nu maken ze kit compleet door een air box aan het inlaatkanaal van de motor toe te voegen.”
tk97 zegt
Een duidelijke verbetering, zo’n raampje zou eigenlijk wel standaard horen te zijn.
exotic zegt
Zeer geslaagd!
Vond persoonlijk de motorkap van de 458 spider iets TE kaal, die gleufjes alleen deden het op een of andere manier niet.
Als ik een Spider zou bezitten had ik het zeer zeker gedaan!
rob68 zegt
Oef weer een probleem de wereld uit…
vale46 zegt
“Wie toch een uitzicht op de 4,5-liter V8 blieft kan zich melden bij Capristo”
Nee, want het enige wat je ziet is een Ferrari logo en 2 buizen die van de luchtfilter naar de motor gaan.
bastiaangt zegt
Ik vind die “Scuderia”-strepen trouwens ook een stuk mooier staan op de 458 dan die “Speciale”-strepen!
DennisS65B40 zegt
Ti’s wel mooier maar niet wereldschokkend, dus eerder nice to have dan must have
fant zegt
Ik vind het origineel juist mooier. Doe het volledig (F430 stijl) of niet. Zo’n minuscuul ruitje met zicht op 10% van de motor stelt ook weinig voor.
gash zegt
Nu nog, geheel in stijl, wat rode led-lampjes in de motorruimte monteren……
lambowambo zegt
mwah, vind het wel aardig maar niet die 9000 extra waard. Dan zou ik een mooie matchende reistassen set of weet ik veel wat voor rommel ze je dan nog aan willen smeren voor een prijs waar je normaal gesproken stijl van achterover zou slaan maar omdat je toch 2,5 ton aan het aftikken bent opeens een schrijntje lijkt.
bmwe46csl zegt
Ik vind hem sowieso gaaf, met of zonder ruitje..