Omdat de nieuwe 458 Italia nogal licht ontvlambaar is heeft Ferrari aan klanten gevraagd om vooral met de auto te gaan rijden als het buiten regent. Op die manier zal je auto minder snel in vlammen opgaan, maar het zorgt wel voor andere problemen.
Aangezien de gemiddelde chauffeur van een Ferrari nog net in staat is om een winkelwagentje in het rechte spoor te houden, is het geen verrassing dat het rijden met een auto die 570 pk op de achterwielen loslaat voor problemen kan zorgen. Zeker als het ook nog eens lekker regent en de weg dus nat en glibberig is (lukt ook niet met een Enzo).
Dat zorgde er dan ook voor dat deze (gehuurde) 458 Italia een mooie pirouette maakte en het neusje flink werd verbouwd. En ik heb zo’n flauw vermoeden dat de mensen bij verhuurbedrijf écurie25 niet zo blij waren toen ze te horen kregen dat een van hun klanten dit zwarte raspaardje wat korter gemaakt had. (via: gtspirit.com)
Handsome zegt
Even Apeldoorn bellen?
Citrofiel zegt
Ik kijk nu al uit naar de tijd dat de 458 niet zo speciaal meer is en dat niet elke crash op autoblog verschijnt. ;)
MrJones zegt
@Citrofiel: Ik wacht op het moment dat alle 458-en een big fail blijken te zijn =)
Dimglor zegt
@Citrofiel: Ja een gecrashte 458 is nu eigenlijk al zo speciaal niet meer… er zijn er al genoeg op het net te vinden ;)
bozewolf zegt
Klungels.
Die 458’s gaan eraan bij bosjes zeg.
Hans Anders zegt
Gaat lekker rap zo
veyronlover zegt
gaat lekker vorige week was er ook nog een gecrasht
RDS zegt
Gefeli aan Ferrari, jullie hebben van een wegwerpsportwagen gemaakt. Zo houd je natuurlijk wel werk in Maranello, hulde.
Dobbe26 zegt
http://www.ecurie25.co.uk/uk/#/on_the_road/e0/Ferrari/458_Italia_(Black)
KOmt ui london!!!
Kan ook weer van de site af…
robbie zegt
@Dobbe26: die link staat ook al in het artikel…
Mexx zegt
Van de 360 Challenge Stradale weet ik van een zeer betrouwbare bron dat die aan de onderkant niet waterdicht is! Werd door de garage zelfs afgeraden om daarmee in de regen te gaan rijden om rotten te voorkomen. Misschien is het nu 2 generaties verder opgelost, maarja, moet je wel kunnen rijden…
audiracer zegt
@ Mexx
Wat is de toegevoegde waarde van jou reactie bij een post over een 458 Italia? Ik zie iig de overeenkomst niet?
AMG for massacre zegt
De SLS lijkt me precies een iets duurzamere auto. Is volgens mij nog geen enkele keer in recycleerklare staat op autoblog verschenen.
RenesisHP zegt
Brede platte banden en veel vermogen bij relatief weinig wagengewicht.
Daarmee moet je niet in de regen rijden. Dat is vragen om problemen.
Mexx zegt
@ audiracer
Lees de eerste zin van het artikel… en dan nogmaals mijn bericht… :-)
AMG for massacre zegt
Heb even gezocht op ab en wil mijn post effe corrigeren; die vuile Sovjets hebben er toch al eentje ingekort
Ikke zegt
hij is er wel mooier op geworden.
audiracer zegt
De eerste zin gaat over de 458, niet over de CS, en nee ik snap het nog steeds niet. Wat heeft een niet waterdichte CS met een ermee te maken dat Ferrari de 458 op pad stuurt in de regen?
bakkerst zegt
@audiracer:
je wilt het niet snappen of wel?
Coonio zegt
Audiracer. Heb je niks beters te doen dan een beetje zeiken op en ander. Wel heel sneu hoor….
audiracer zegt
Ik wil het wel snappen, en Coonie, bedankt voor je snelle onterecht conclusie!
audiracer zegt
Ik wil het wel snappen, en Coonio, bedankt voor je snelle onterechte conlusie! *
atakan zegt
Lol.
audiracer zegt
Ondertussen heb ik even nagedacht en snap hem!
Coonio zegt
Graag gedaan audiracer.
GO! zegt
Wat mij wel opvalt is dat sinds de Italia op de weg is verschenen er geen Lambo’s meer sneuvelen (gelukkig maar, want die heb ik liever), of is dat dan geen item meer waard op AB?
Wie houdt trouwens de stand bij qua gecrashte supercars?…
audiracer zegt
Bijdehand.
Alex zegt
Let op mijn woorden. Over 20 jaar denken we allemaal met weemoed terug aan nu, de tijd dat ferraris nog listig en onvoorspelbaar waren.
jp zegt
@Alex: twintig jaar geleden waren ze nog listiger, alleen was er toen geen internet waarop iedere crash/affikking werd medegedeeld aan de rest van de wereld.
frarissimo zegt
Aldi racer suggereerd natuurlijk dat Ferrari’s niet waterdicht zijn kwaliteit blabla. Vind je het gek het enige dat een AUDI rijder over zn vehikel kan zeggen is dat het premium kwaliteit is. Saai 13 in een dozijn geleuter.
e j4 zegt
kan ferrari de productie nog bijhouden??
Freewarefreak zegt
@e j4: Hahaha, ik mag voor Ferrari hopen dat ze hun eigen productie kunnen bijhouden… (ziet monteurs met rood hoofd in paniek achter de lopende band aanrennen…)… je bedoelt of Ferrari de VRAAG uit de markt kan bijhouden om de gecrashte exemplaren te vervangen? ;)
topless zegt
@Mexx
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dan een 360/CS van aluminium is en dus niet kan roesten.
Fortuna zegt
Oud nieuws, staat elders al twee dagen online. Is het zo erg in de komkommertijd dat we nu al moeten gaan recyclen?
tist zegt
heren, ik werk voor de belgische tegenhanger van ANWB. ik vermeld even dat wanneer het regent, 95% van alle bestuurders met welk type wagen dan ook in staat zijn om een “ongevalletje” mee te maken en het hoeft daarom zelfs geen ferrari te zijn… :-)
620henk zegt
BOEIE weer een minder @citrofiel dat doe ik ook
Arthur zegt
Als ik die site zo bekijk, zie ik wel leuke waggies om een blokje me om te gaan…
Henk zegt
Supercar/Sportauto + Brit = Crash
MAB zegt
teringlijers ze molle ook alles
Pallas zegt
Bericht van onze correspondent in de USA:”Vandaag nog slipte een Golf uit ,99 in de zeldzame kleur donkerblauw(hier te zien op archieffoto) bijna uit de bocht!”
Citrofiel zegt
@Pallas: Dat artikel zou op Autoblog goed zijn voor minstens 50 reacties, want het lijkt me eerder zwart. Of toch blauw? Flinke discussiemogelijkheden dus, altijd goed op een interactief medium als autoblog.
Luca zegt
@Pallas: Jij vindt dit kennelijk net zo boeiend als ik.
Klassiekerrally zegt
@ topless: Aluminium kan niet roesten? Terug naar school…
Pallas zegt
@Klassiekerrally: Je snapt wel wat topless bedoelt, het oxideert niet door. 8)
Martino zegt
Ouch, is een jonkie: 2010 reg.
mario zegt
met uitsterven bedreigd..
agarde zegt
@mario: inderdaad…
Vincenzo zegt
Mexx is naar de groenteboer geweest zo te lezen.
autospotter zegt
Hoeveel 458 zijn er ondehand al wel niet in de vernieling gereden. Echt zonde van zoon prachtige wagen.
robert-123 zegt
Dáárom verkoopt Ferrari ook zo goed!
Aan elke klant verkopen ze er tenminste 3 ofzo.
En als die dealer zo’n auto afleverd dan zegt hij erbij ‘En dit is de manettino, maar de CTS-UIT stand is alleen voor echte mannen.’ Oftewel, je bent een mietje als je die niet probeerd. En een week later komen ze een nieuwe kopen. Zo doe je dat, als auto-verkoper.
Pallas zegt
@robert–123: Haha zo werkt het vast, ik zou de manettino ook op “hardcore”zetten. +1
Mexx zegt
@ topless & Vincenzo
Door de (aluminium) bodemplaat (in de CS) is het vocht omhoog gekropen en het interieur gaan rotten… reeds vervangen met de tip om niet in de regen te gaan rijden…
Ik houd voortaan wel gewoon stil met al die haantjes hier.
Ferrari Driver zegt
Eventjes iets rechtzetten !
Ik ben zelf in het bezit van een Ferrari met V8 motor !
Bij Ferrari gaan ze er vanuit dat de bestuurder en NIET de wagen met de Ferrari rijdt…
Als men de Ferrari via de manettino-draaiknop op de stand RACE of de CST (uit) stand zet wordt de Ferrari werkelijk een racemonster, wat alleen maar aan te raden is bij rijden op het circuit !
Rijden bij regenweer of op natte baan is niet echt aan te raden, of men moet niet hoger in de toeren gaan dan 3000 – 4000 tr/min… zelfs dan is een Ferrari nog sneller dan de meeste standaard wagens !
Mensen die een Ferrari huren of die nog nooit met een Ferrari gereden hebben kunnen best eerst rijvaardigheidstesten gaan doen, dit wordt door Ferrari (Club) zelf aangemoedigd en wordt dan ook regelmatig georganisseerd !
Er zullen er dan een heel pak minder crashen !
http://www.gpscyclingtour.be