Volgens sommigen moet een Ferrari rood zijn, liefst vuurrood. Dat kun je wel aan de Ferrari 458 overlaten, want de Italiaanse sportwagen en vuurrood zijn helaas geen onbekenden van elkaar. Voor mij dan toch liever de Black Carbon Edition van tuner Anderson.
Anderson zorgde voor een aangepaste “motorkap” met carbon luchtgleuven. Uiteraard puur voor de sier, want de motor zit zoals we weten achterin. Anderson verzekert ons gelukkig dat de bagage droog blijft dankzij een drainage systeem. De ramen en verlichting werden getint. Carbon komen we zichtbaar tegen in de voorbumper, de diffuser, de kappen voor de buitenspiegels en de 21 inch velgen. De velgen zijn van voren 245 breed en van achteren liefst 345 (standaard 20 inch 295 breed).
Een aangepast motormanagement en gewijzigd uitlaatsysteem zorgen voor een vermogenstoename van 570 naar 623 pk, waarbij het koppel toeneemt van 540 naar 636 Nm. Speciale aandacht verdient het geluid dat de auto na de ingreep produceert. Deze zou volgens Anderson te vergelijken zijn met een Formule 1 wagen. Je hoeft overigens niet permanent in de herrie te zitten, want het geluidsniveau kan middels verstelbare kleppen op drie niveaus worden afgesteld. Om het extra vermogen in de licht ontvlambare 458 te beteugelen, zijn maatregelen genomen die voor 60 procent meer koeling zorgen.
Het interieur bleef niet onaangetast. De nodige carbon afwerking en leer gecombineerd met Alcantara voeren de boventoon. Het interieur wordt afgemaakt met een fatsoenlijk DVD audiosysteem met subwoofer en bluetooth ondersteuning.
agera zegt
Geen lelijke auto, maar de Ferrari komt niet geheel tot zijn recht in het zwart. Omdat je de lijnen en de verhoudingen van de auto niet goed kunt zien. Dus liever in een andere kleur graag
Daveee zegt
‘Anderson zorgde voor een aangepaste motorkap met carbon luchtgleuven. Uiteraard puur voor de sier, want de motor zit zoals we weten achterin.’
Wat klopt hier niet??
Dennis zegt
@Daveee: Flauw hoor. Het heet formeel dan geen motorkap. Ik heb motorkap tussen aanhalingstekens gezet. Zo wel goed? ;)
technopatat zegt
@Daveee: mja, hoe moet je het dan noemen? kofferdeksel :p?
tunefuldjmike zegt
@technopatat: kofferkap, en waar de motor zit motordeksel(lol klinkt niet maar goed)
erikevers zegt
@Daveee: Dat de motor niet achterin, maar in het midden zit?
Thibault zegt
Mooiste en beste 458 Italia tuning die ik ooit heb gezien. Maar mag ik rode achterlichten en wat rode accenten ? Zou zalig zijn. En ik kan niet wachten tot een video’tje met het geluid van dit monster !
bmwm20b20 zegt
@thibault: Wat versta jij onder tuning? lees ff wat onder het filmpje staat.
kets zegt
heeeeeel mooi maar een ferrari heb ik toch het liefst in het rood
E34M5Touring zegt
De velgen lijken veel kleiner dan 21 inch of ligt dat aan mij
Nico94 zegt
Zwart staat de 458 niet. Rood is veel mooier!
bmwm20b20 zegt
@Nico94: Ben ik niet met je eens. Zwart staat erg goed bij 458 maar dan wel met orginele velgjes eronder ;). Deze is dan weer in het rood en laat wat rondjes zien op Monza: http://www.youtube.com/watch?v=BnhUSvqlv7g
bmwm20b20 zegt
@bmwm20b20: net 2 dagen jong deze 458, watnou inrijden….. :)
bmwm20b20 zegt
Om nog te reageren op wat Anderson Germany heeft gedaan met het blokje valt tegen. 53pk vermogen winst door ander uitlaatje en anders te mappen is gewoon bar weinig. Dit schatje is in staat met een beetje kop werk om de 10.000tpm aan te tikken. Maar dit was ook wel te verwachten van Anderson want is een exterieur tuner voor sterretjes.
vali1992nl zegt
Doe mij alleen de performance en de donkere lichten alsjeblieft. En dan op een geel exemplaar ;) een strik erom hoeft niet. Dankjewel :P
Cantago zegt
Gaten in de motorkap? Lelijk! En die velgen zien er ook niet uit! Doe mij maar alleen de uitlaat en het extra vermogen;)