De ene Ferrari tegen de ander: “en hoe groot is tie van jou?”
Dit exemplaar zou daar teleurstellend op moeten antwoorden. Zijn kentekenplaat is namelijk wel heel klein. Of hebben we hier gewoon met een extreem grote Ferrari 456 te maken?
Iedereen weet natuurlijk dat zo’n sticker als kenteken verboden is. Nou doet de politie daar niet heel moeilijk over bij sportwagens, maar dit is wel errrugh klein.
De neus van de 456 biedt overigens ook maar weinig plaats voor een kentekenplaat. Het is kiezen voor een echte plaat of een kleine sticker. Voor een normaal formaat sticker is geen plaats. Dan maar zo.
Check de spot van jerone op mini-junk
darkpluisje zegt
Dan maar sticker tegen je voorruit ?
dirkmulders zegt
Dan ziet een grote gele plaat er toch beter uit!
5cilinders zegt
Gewoon een ford gt oplossing toch, helemaal onder de grille en lekker over de grond schrapen met dat ding!
norge zegt
Gewoon je nummerplaat achter de voorruit leggen en zeggen dat tie er net afgevallen is…
darkpluisje zegt
@norge: Maar waar zitten de ophang punten dan meneer?
griffendahl zegt
@darkpluisje: Ja kom nou, als er goede ophangpunten gezeten hadden was die er niet afgevallen natuurlijk ;)
jweelden zegt
@darkpluisje: 2gaatjes boren en de schroeven? Zijn er ook net afgevallen. Alleen benieuwd hoelang t je gaat lukken. Ze zullen bij de 2e keer wel zeggen: “nogsteeds meneer?”.
gast zegt
@jweelden: nee alweer…
ej20g zegt
Tijd dat de kentekenplaten aan de voorkant verdwijnen. Mijn god wat zijn die dingen lelijk!
darkpluisje zegt
@ej20g: toch vind ik bijvoorbeeld de nieuwe fords er raar uit zien zonder, die hebben dan een veel te grote muil die plaat breekt dat wat op
nickmercedes zegt
@darkpluisje: Of de huidige audi’s.. Die hebben dan ook een veel te grote grill om nog mooi te zijn.
ej20g zegt
@darkpluisje: daar heb je gelijk in. Auto’s met zo’n muil hebben een kentekenplaat nodig. De auto’s die ik echt mooi vind zijn echter nog een stuk mooier zonder kentekenplaat.
Emile_Benz zegt
@ej20g: zal niet gaan. In Duitsland flitst men van voren (om ook de bestuurder op de foto te hebben)..
ej20g zegt
@Emile_Benz: helaas de waardheid. Straks gelijk voor een wegklap kentekenplaathouder gaan kijken om ‘m weg te klappen op evenementen.
nibor zegt
@ej20g: je weet dat dat verboden is? Ook als je het niet op de weg gebruikt.
ej20g zegt
@RRenault: ja, dat weet ik. Maar dat zijn kleine 18.2 (Amerikaanse) platen ook als je geen 18.2 aantekening op je kentekenbewijs hebt staan. Met vaste grote platen zal ik sowieso niet rond gaan rijden dus is het kiezen tussen 2 risicocovolle situaties. Dan is een scharnierende plaat toch de beste, dat zien ze niet zomaar.
Nyazzin zegt
Iets te compenseren…?
baklava zegt
De 456, wauw wat is ie toch mooi. De laatst echt mooie Ferrari.
Design_Driven zegt
Compensatie voor de grote van de eigenaar?
Prachtige Ferrari trouwens, Zou ik zo kopen. Heb er in Antwerpen bij de klassieker dealer wel eens naar gekeken. Het is 456M trouwens
bayernmunchen zegt
Kentekenplaat op de motorkap plakken/lassen/lijmen,en anders op het dak.
Design_Driven zegt
@bayernmunchen: dat lijkt mee ook een mooie oplossing. En voor de zekerheid vastzetten met popnagels
jweelden zegt
@sketcher: vergeet ducttape niet
midasracer zegt
De gewone kentekenplaat kan gemakkelijk op de onderste lip van de 456 worden geschroefd:
http://files.autogespot.info/autogespot/files/2013/05/19//ferrari-456-gt-c512319052013184110_3.jpg
Blijft natuurlijk geen gezicht, maar dat geldt voor heel veel sportwagens waar geen ruimte op de neus is. De aerodynamica is ook meteen helemaal verstoord met als gevolg een hoger verbruik en lagere topsnelheid.
Orichy zegt
@midasracer: Een prima gezicht, de kentekenplaat onder de grill. Van verstoring van de stroomlijn is geen sprake en dat van het verbruik, zal een Ferrari eigenaar niet zo boeien, anders had hij hem niet moeten kopen, hij moet er ook mee kunnen rijden, dus dan niet mauwen.
OT: Prachtige auto die 456M GT/GTA. Stickerkenteken is eigenlijk best zielig, gewoon een volle plaat onder de grill en klaar, nooit gezeik, of bekeuring daarvoor.
Joel_D zegt
@midasracer: een Modificate heeft wel een iets grotere grille dan die:
Joel_D zegt
Kenteken past gewoon onder de grille zonder hem te blokkeren of bij elke drempel over de grond te schrapen. En zó lelijk staat hij nou ook weer niet. Iig beter dan bij de 458 italia
ericc zegt
In de US en Canada heb je in bepaalde staten geen plaat nodig van voor, vermits de officiele achteraan hangt. Zouden ze ook beter hier doen.
Ik zou een sticker rechts naast het steigerend paardje hangen.
jweelden zegt
Weet je wat ik me nou altijd af vraag, aan welke eisen moet je auto voldoen? Lijkt mij dat hij aan de eisen van het land moet doen waar hij ook op kenteken staat. Maar wat als een land bedenkt we doen geen kenteken aan de voorkant zoals in sommige staten in de vs. Mag je dan wel in bijvoorbeeld Duitsland rijden waar ze alleen van voren flitsen incl iemand zijn hoofd. Dit is nog maar 1 voorbeeld van de 100000 die ik kan bedenken.
roberto zegt
Een klant van m’n vader reed met zijn 612 Scaglietti gewoon zonder kenteken aan de voorkant. Hij vertelde mij dat de boete hier voor ‘maar’ 90 euro bedroeg en hij tot zo ver er nog nooit was voor aangehouden.. ook een oplossing ;-)
Joost zegt
Of deze oplossing???
Joost zegt
@iJoost: http://www.netcarshow.com/jaguar/1971-e-type/800×600/wallpaper_01.htm
Joost zegt
@iJoost: deze natuurlijk…..
http://img2.netcarshow.com/Jaguar-E-Type_1971_800x600_wallpaper_01.jpg
Joost zegt
@iJoost: sorry voor de vervuiling…………
2800cc zegt
Ik heb zelf ook zo’n sticker (wel wat groter) die ook nog reflecterend is in het donker..
Los van het feit dat het mooier is dan de alu-platen, het is ook beter tegen diefstal.. aangezien je de sticker wel los kan trekken, maar daarna niet meer kan hergebruiken.. :)
veloce zegt
Ik heb ook een fractioneel kleinere kentekenplaat vanwege de uitsparing in de bumper op mijn 50 jaar oude Italiaanse auto. Een grotere pasr gewoonweg niet, of moet ‘m al over de uitsparing heer al plakken. Heb al 2x een bekeuring à €126,- voor gekregen…. Héél erg triest!