Het oude scheurijzer van McQueen gaat in augustus onder de hamer. Als jij in de tussentijd ongeveer tien miljoen (euro)heitjes voor karweitjes doet, kun je de klassieker wel kopen. Denk ik.
De 275 GTB is in welke staat dan ook een waardevolle auto. Tel hier één van ’s werelds meest bekende petrolheads als ex-eigenaar bij op en je hebt goud in handen. Steve McQueen kocht de Ferrari toen hij de film Bullit opnam. Vervolgens ging de klassieker naar een minder zorgvuldige eigenaar. Deze zette namelijk de schaar in het dak. Brrr…
Nadat de 275 GTB/4 een poosje als cabriolet door het leven ging, werd de Ferrari gekocht door een verstandige man die het koetswerk wederom naar originele staat wilde terugbrengen. Hij stuurde de besneden klassieker naar Ferrari in Maranello, waar ze dit soort restauraties zelf uitvoeren. Naar het schijnt betaal je hiervoor een aardige bult centen, maar dan heb je ook wat. De auto staat er weer als vanouds bij.
McQueens Ferrari wordt in augustus bij veilinghuis RMAuctions geveild. Hoeveel het pareltje precies moet kosten is nog niet bekend. Gezien andere 275 GTB’s tussen de 2 en 3 miljoen opleverden, zal dit exemplaar daar zeker niet onder zitten.
Photo credit: Classic & Sports Car / Julian Mackie.
knipperlichtje zegt
Om even een open deur in te trappen, liever dit dan wat Ferrari nu in de prijslijst heeft staan.
slkr170 zegt
Vind ik ook, de enigste moderne Ferrari die ik zou overwegen is de SA Aperta
roppp zegt
@slk r170: ‘enige’ is beter hier….
Hupke zegt
@knipperlichtje:
Amai nog niet, maar ferrari is het dan ook al meer dan tien jaar serieus aan het verpesten.
De 355 vind ik de laatste geslaagde ferrari, maar technisch gezien kan ik akkoord gaan dat de 575 of zelfs de 612 de laatste geslaagde ferrari was (al vond ik die zelf niet echt geslaagd).
sydney zegt
@Hupke: Ik kan het huidige modellengamma juist wel waarderen.De 612 vond ik helemaal niets met die deuk in de zijkant en de imo veel te lange motorkap i.c.m te kleine wielen, maar ik betrap me er zelf op dat ik ‘m steeds mooier begin te vinden.Het kan verkeren.
jelmer zegt
@Hupke: En de 456?
Hupke zegt
@jelmer:
Ik dacht dat die Pre-355 was maar blijkt dat die nog gemaakt is tot na de 355, dus die mag er ook nog bij.
@sydney:
Smaken verschillen uiteraard, maar ik denk dat je ook wel objectief kan stellen dat er wel een serieus verschil is tussen een F12&ff en wat de 275 gtb was. De lijn is dus gebroken.
toyotafortuner zegt
@knipperlichtje: Idem. Ik kan zowat alle modellen tot ongeveer de F430 waarderen. K weet nog niet echt of ik de F430 wel/niet waardeer.
OT: Prachtige Ferrari zeg! Echt een pareltje
coosbmw zegt
Nice! Stond er toevallig exact een week geleden nog naast in het Ferrari Museum in Maranello!
E34M5Touring zegt
Prachtig model en fantastische motor! En heb het niet vaak met celeb meuk, maar de ex van Steve McQueen…. Yes please!
moldauferrari zegt
Mooi mooi mooi wat maakte Ferrari mooie auto’s (doen ze nu ook maar deze is echt heel mooi).
StijnB zegt
De 275 is mooi, maar heeft toch zo’n hoge en dikke neus. De 250-reeks bood dan mooiere pareltjes, om van tijdgenoot Miura nog maar te zwijgen.