Je nieuwerwetse Ferrari door een valet parker laten wegzetten, soit, data begrijpen we. Maar een pronkstuk als de 250 California Spyder? Die geeft je toch niet snel uit handen, dunk ons. In Dubai denken ze daar anders over.
Volgens Arabian Business lukte het een medewerker van het Dubai International Financial Centre niet om onderscheid te maken tussen het gas- en rempedaal van een Ferrari 250 GT California Spyder uit ’62. Autootjes die doorgaans de 10 miljoen euro passeren als ze op een veiling ten tonele verschijnen. Op de -tot nu toe enige- foto van de malheur is te zien dat er linksvoor schade is ontstaan.
De eigenaar van de auto, ene Neil Petch, kwam net terug van een lunch, toen hij het nieuws hoorde:
“The friend I was meeting called me from the parking lot. He said, ‘Neil, what happened to your car?’ I thought he was playing a prank. But he told me I better get down there. And then I saw it…”
Secure Parking Corporation, het bedrijf waar de valet parker in dienst was, heeft al aangegeven de schade te vergoeden. Dat kan een pijnlijke rekening worden. Tenzij het hier om een replica gaat, waar we een aantal signalen voor hebben. De plek van het knipperlicht komt niet helemaal overeen met het origineel, en de carrosserie lijkt te zijn gescheurd, wat duidt op een body van fiberglas. Replcia-experts in de zaal die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
screamgt zegt
Een 250 California Spyder laten wegzetten door een valet parker? I call fake. Niemand met een IQ boven de 90 haalt het in zijn hoofd dat te laten doen.
Hupke zegt
@screamgt:
Noemt vertrouwen…
mopar zegt
@Hupke: een valet parker vertrouwen? Wat een grapjas. Als er iemand niets om je wagen geeft zijn die het wel.
Tonnie zegt
en weer een werkloze erbij.
m4ple zegt
Ziet er idd uit als fiberglass daar naast Nogsteeds een kut streek
sjaakk zegt
Ik ben geen expert, maar weet wel dat het linksvoor zit.
tupperware zegt
Zit Ferris tegenwoordig in de valet business..
sydney zegt
@tupperware: Wat een goeie film blijft dat he?
bofkont zegt
@tupperware: Lol pure nostalgie :)
norge zegt
Verzekeringwerk toch? Mooi bakkie, echt of niet..Denk dat het een nepper is..
edgaar zegt
Ja!
poulehh zegt
Ouch
rufctr01 zegt
Dit lijkt mij een nepper, ook een nepper kan erg kostbaar zijn.
scottishcarspotter2000 zegt
Ik weet t niet, zou nog steeds pissig zijn als t mijn auto was
bazzelijn zegt
Goed dat het kenteken onherkenbaar is, zo’n auto rijd je immers om anoniem te blijven
Edge zegt
Ik weet niet wat, maar er lijkt verhoudingsgewijs ook iets niet helemaal te kloppen. Naast de positionering van de knipperlichten en het fiberglas-achtige van de scheur. Nog voor ik het bericht las had ik al het gevoel dat het een fugazi is.
gregorius zegt
@Edge: weet je (of iemand) wat zo’n nep Ferrari kost? En wat eronder zit?
sydney zegt
@gregorius: Altijd teveel.Waarom zou je een replica willen hebben? Dat geldt in mijn ogen voor alles maar vooral voor auto’s en horloges.
gregorius zegt
@sydney: Waarom? Vind de eind jaren 50 cabrio’s waanzinnig mooi. Vormen, geluid en het schijnt nog echt rijden te zijn, waarbij je op bergweggetjes binnen de snelheidsgrenzen nog voldoende plezier hebt.
250’s, bmw 507, mb 300sl; noem ze maar op, ik vind ze prachtig.
Kan ze echter niet betalen en ik zou m alleen voor mij kopen: omdat ik m mooi vind en ik er in wil rijden; hoeft ook geen geel plaatje met zwart paard op!
davelepeef zegt
@gregorius: ga voor de tussenweg, een rebodied model. Originele Ferrari aandrijflijn en chassis alleen een leukere body… Nog steeds kostbaar, maar leuk alternatief :)
Wat betreft replica’s vond ik een Gardner Douglas T70 altijd tof. En een Superformance Daytona, maar da’s weer een andere klasse :/
sydney zegt
@gregorius: Waarom? Ik hou simpelweg gewoon niet van nep.Een replica is simpelweg niet datgene wat de maker van het origineel voor ogen had.Het is zielloos en wordt een product, iets wat je buurman ook kan kopen,en zijn buurman ook.En ik vind het niet erg dat er dingen over blijven waar je van kan dromen.Die zijn namelijk gratis en misschien nog wel leuker.
gregorius zegt
@sydney: Ja, daar verschil ik van mening. Nep heb je in een hoop klassen. Een ‘nep’ product kan ook kwaliteit hebben. En in het geval dan een mooie cabrio’s, kan er misschien nog wel meer liefde en passie in zijn gestopt om m te maken, dan ooit in het origineel.
Maar neem een voorbeeld aan sommige nep-tassen en nep-horloges van tegenwoordig. Tassen die door dezelfde mensen op dezelfde locatie zijn gemaakt, maar ergens in het process zijn verdwenen, of misschien ergens in het process afgekeurd. En horloges die voor 90% uit dezelfde onderdelen bestaan als de originele en gewoon na 5 jaar nog steeds 100% functioneerd; vol-automatisch, meer dan 8 uur ‘energie’; niet echt, maar werkte prima.
Ja, daar verschil ik van mening. Nep heb je in een hoop klassen. Een ‘nep’ product kan ook kwaliteit hebben. En in het geval dan een mooie cabrio’s, kan er misschien nog wel meer liefde en passie in zijn gestopt om m te maken, dan ooit in het origineel.
Maar neem een voorbeeld aan sommige nep-tassen en nep-horloges van tegenwoordig. Tassen die door dezelfde mensen op dezelfde locatie zijn gemaakt, maar ergens in het process zijn verdwenen, of misschien ergens in het process afgekeurd. En horloges die voor 90% uit dezelfde onderdelen bestaan als de originele en gewoon na 5 jaar nog steeds 100% functioneerd; vol-automatisch, meer dan 8 uur ‘energie’; niet echt, maar werkte prima.
En voor die eind jaren 50 mobielen. Als je het onderdeel ‘schaarste’ weghaalt; dan zouden de prijzen een stuk interessanter zijn. Maar nee, die dingen zijn schaars met als gevolg dat je de versie die er zijn, nog zelden ziet rijden!
tupperware zegt
@gregorius:
In de VS rijden aardig wat van dit soort replica’s rond.
Zo zijn er voor Ferris Buellers Day off 3 gebouwd bij Modena Spyder California voorzien van een 7.0 V8.
Die deed $230k, maar goedkoper kan het ook, echt een koopje dat berijdbaar is voor de gemiddelde autoblogger wordt het nooit.
Voor een kale kit moet je toch rekenen op $35k
scottishcarspotter2000 zegt
@gregorius: rond de 20-30k, meestal met n small block V8
clarkson zegt
Als de afgebeelde schade deukjes zijn in aluminium geloof ik het ook… lastig te zien
clarkson zegt
@clarkson: Ik neem het terug. is replica
mrrallycross zegt
Eerst claim indienen en daarna de valet Parker zelf kapot maken
sydney zegt
You had one job.
ferrarithijs zegt
As fake as yo mom’s titties
Hupke zegt
Fiberglass sowieso, dacht toen ik de foto zag en de titel las al dat het om een ironisch artikel ging.
Hoe dan ook, nog altijd een beschadigde auto, is sowieso niet leuk voor de eigenaar.
series2 zegt
Boeit me niets. Jaren 60 ferrari’s doen me niet zo heel veel.
testpiloot zegt
Ferris Bueller’s day off?
ArnoldH zegt
Replica, overduidelijk
jorn_v_v zegt
Lijkt wel op een Mazda mx5 basis
mclarenf1lm zegt
Replica’s zijn veel leuker, daar durf je nog in te rijden, en als dus zoiets gebeurt is de schade niet enorm.
tupperware zegt
@mclarenf1lm:
Juist, ff langs de Gamma voor een polyesterrepair kitje en je lapt hem zelf weer op..
Heb je altijd wat te doen op regenachtige dagen..