• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferdinand Piëch: “VW till I die”

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 november 2012 om 22:06 – 34 Reacties

Oude baas


Sommige mensen weten niet van ophouden, vaak omdat hun werk hun passie is, en/of ze gewoon niet stil kunnen zitten. Zo ook Ferdinand Piëch (75), miljardair, pimp, nummer 27 in onze Hall of Fame, en notoire touwtjestrekker in de Europese auto-industrie. Hem krijgen ze voorlopig niet weg bij VW, zo liet hij deze week weten.

Als ik zelf 75 was, en al lang binnen, dan wist ik het wel: lekker de rest van mijn leven sjiek over de wereld reizen en toffe dingen doen (in potente Audi’s rijden bijvoorbeeld). Maar voor sommige mensen is hun werk hun leven, of in ieder geval datgene wat ze het gelukkigst maakt, vooral als je werk het uitoefenen van een niet onaanzienlijke dosis macht met zich meebrengt natuurlijk.

De Porsche-telg Piëch, die eerder deze week een ere-gouden stuurwiel voor zijn verdiensten kreeg, liet in een interview met Bild am Sonntag weten dat hij Martin Winterkorn (de CEO van de Volkswagen-groep, onder contract tot 2016) ‘heeft gevraagd ook nog de volgende Golf succesvol op de markt te brengen, en zelf minstens net zo lang voorzitter van de Raad van Toezicht te blijven’.

We weten allemaal dat de Golf 7 (rijtest) pas net is geïntroduceerd, en het dus ongeveer een jaartje of 8 duurt totdat de Golf 8 er is. Tegen die tijd is Piëch 83, en gezien de gemiddelde levensverwachting is het niet ondenkbaar dat we de titel van dit bericht serieus moeten nemen (hopelijk niet natuurlijk).

Wat vind jij: is het een goed idee dat de man nog een klein decennium de tijd neemt om te bakkeleien met Sergio Marchionne en zijn greep op het VW-concern niet loslaat, of moet je op je 75ste eens de pijp aan Maarten geven en andere dingen gaan doen? Genieten van je niet onaardige autoverzameling bijvoorbeeld. Of nog een paar kinderen maken (de teller staat pas op 12), om maar wat te noemen.

In ander nieuws: Piëch maakte deze week bekend dat Volkswagen het omstreden koudemiddel R1234yf niet zal gebruiken, maar wacht op CO2. Uit crashtests kwam naar voren dat bij gebruik van R1234yf giftige gassen vrij kunnen komen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, ferdinand-piech, martin-winterkorn, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Lamborghini Gallardo Tricolore ontmoet zijn schepper
Volgend bericht: Benzinedief steekt zichzelf in de hens [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bsxc2 zegt

    11 november 2012 om 22:11

    Volgens mij heeft Piëch als laatste levenswens: Met de Golf de Hyundai I30 verslaan op de IAA.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    11 november 2012 om 22:12

    Hij ziet zichzelf overduidelijk als doelgroep voor de Golf.

    Login om te reageren
  3. justaminifan zegt

    11 november 2012 om 22:18

    Kinderen maak je niet, ze zijn een geschenk van God…

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      11 november 2012 om 22:25

      @justaminifan: Je kan ze ook gewoon importeren uit asië of het oostblok hoor.. Scheelt weer een paar uurtjes bidden..

      Login om te reageren
    • smoked zegt

      11 november 2012 om 22:32

      @justaminifan: je moet er wel wat voor doen…

      Login om te reageren
  4. maurits123 zegt

    11 november 2012 om 22:23

    Op dit moment zit ik te kakken, dus vind het allemaal wel prima wat die meneer doet. Zolang die mij maar met rust laat.

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      11 november 2012 om 22:31

      @maurits123: fijn dat we dat ook weten, kunnen we rustig slapen.

      Login om te reageren
  5. smoked zegt

    11 november 2012 om 22:32

    Zijn laatste wens is zeker dat VW niet meer saai is?

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      11 november 2012 om 22:36

      @smoked: vw is niet saai.. Je moet er alleen niet te lang naar kijken!

      Login om te reageren
  6. smartye36 zegt

    11 november 2012 om 22:41

    vag moet eens vernieuwen en niet steets met het zelfde komen

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      11 november 2012 om 22:44

      @smartye36:

      Hetzelfde maar lichtjes beter en anders is anders best wel wat de menigte, het volk dus, wil.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        11 november 2012 om 23:38

        @Hupke: godv…zitten we dus nu aan Rutte vast dan ?… / facepalm

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          12 november 2012 om 00:46

          @Megakix:

          Word hij beter met de jaren?

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            12 november 2012 om 16:58

            @Hupke: grinnik…als we de laatste stemronde mochten geloven..niet dan ?

            Login om te reageren
    • solmatje zegt

      12 november 2012 om 09:37

      @smartye36: Wie heeft er meer succes? VW (VAG) of die andere merken die jij zo geweldig vindt? Denk eens na man..

      Login om te reageren
  7. lowbird zegt

    11 november 2012 om 22:47

    @maurits123
    Daarboven komt er ook niet veel meer uit dan shit

    Piëch is gewoon een ouwe baas, letterlijk en figuurlijk.

    Login om te reageren
  8. jrk68 zegt

    11 november 2012 om 23:03

    Van mij mag hij er tot zijn dood blijven, op 1 voorwaarde….
    Dat hij al die zooi ook mee zijn graf in neemt.
    Dan wordt het een stuk mooier op de weg.

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    11 november 2012 om 23:38

    ‘Never change the bi-winning ikke’..moet die Piëch gedacht hebben… :)

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    12 november 2012 om 01:47

    Je zal het financieel maar erg goed hebben en dan wil je in potente Audi’s rijden. Dan heb je echt smaak en stijl….not! Als die Piech het hoekje omgaat dan hoop ik dat hij al zijn VAG zooi meeneemt, dan zijn wij het hier kwijt.

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      12 november 2012 om 09:37

      @rufctr01: Inclusief jou RUFCTR? liever niet hoor..

      Login om te reageren
  11. p993 zegt

    12 november 2012 om 05:15

    Ja, ik denk ook dat z’n grootste droom is om potente Audi’s te rijden. Not! De man heeft nu 2 Veyrons in bezit ;-)
    Schemert hier een fanboy door?

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    12 november 2012 om 07:23

    Hij heeft zijn bijna 20 jaar jongere echtgenote ook in de RvT gelanceerd. Ook nadat hij discussies met Petrus aan het voren is of de Golf al dan niet saai is zal hij nog invloed hebben bij VW. Maar tot nu toe pakt het telkens toch wel goed uit.

    Login om te reageren
  13. flippert zegt

    12 november 2012 om 09:37

    Nog iemand die ergens toch nog een klein verband met WOII meent te zien?

    Login om te reageren
  14. Marijn90 zegt

    12 november 2012 om 09:58

    Gelukkig is het niet Piech till I die

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    12 november 2012 om 10:20

    Lees de biografie va de man en je zult zien dat het slechts over 1 ding gaat dat zijn leven beheerst : MACHT
    Piëch is gewoon een oude machtswellusteling die ervoor heeft gezorgd dat de interne strijd tussen de Porsche tak van de famillie en de Piëch tak, gewonnen is door de Piëchjes. En met name hemzelf!

    Eerlijkheid gebiedt me te vermelden dat Piëch het vrijwel altijd juist heeft gezien, zo is hij de man achter het succes van de Porsche 917, de meest legendarische Porsche racewagen ooit -misschien niet in overwinningen maar wel in beleving- en heeft hij door de 917 Porsche ECHT op de kaart weten te zetten.
    En heeft hij Audi van een nietszeggend burgertrutten-veel chroom-weinig-beleving merk naar een wereldspeler weten te tillen tussen BMW en Mercedes.
    Dit kan niemand gewoon ontkennen.

    Het schijnt trouwens een onmogelijke klier van een vent te zijn, maar dat worden mensen vaak als ze altijd gelijk hebben.
    En gelijk heeft ‘ie.
    Dat kan niemand ontkennen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      12 november 2012 om 10:29

      @desjonnies: Dat kan niemand ontkennen, exact.
      Blij dat jij hier bent.. Thenx.
      Overigens had ik véél liever Porsche, VAG over zien nemen, moet ik je zeggen.
      Ach ja.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 november 2012 om 17:00

      @desjonnies: heb me – sorry, wil me – niet verder verdiepen in Piëch..maar wat jij schrijft over zijn karakter, spat toch ook (dagelijks) van iedere foto af ?! Eindelijk een vooroordeel dat bekrachtigd wordt door jou…voelt ook wel n’s goed ;)

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 november 2012 om 19:49

      @desjonnies:

      Mooie annalyse maar je zegt het zo cru. Ik heb vrij veel bewondering voor wat hij gedaan heeft. Ook voor de manier waarop.
      Ik wil maar zeggen het is een man die de capaciteiten heeft/had en er niet enkel op puur geluk is geraakt.

      Login om te reageren
  16. tstile zegt

    12 november 2012 om 11:42

    Van mij mag hij blijven tot de auto van het plaatje in massaproductie is. Dat zou pas een echte verandering zijn.

    Graag een 0,8 liter dieseltje erin die ook op plantaardige olie kan en de mensheid kan weer even vooruit

    Login om te reageren
  17. d1zzje zegt

    12 november 2012 om 14:09

    Waarom zoveel haat naar VAG?
    Ik rij al zo lang in een golf 4/5 en nu 6 alleen maar plezier van gehad op de dure onderhoudsbeurten na dan.
    Ben bang dat ik hier de enigste bent.

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      12 november 2012 om 14:37

      @d1zzje: Nee ben je niet.. Maar er zijn genoeg mensen hier die denken dat je in een VW, Audi, Skoda of Seat geen plezier kan hebben.. Combinatie van Kortzichtigheid, misgunnen en het calimerocomplex (nogmaals)

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 november 2012 om 17:04

      @d1zzje: als je begint in een VAG, dan lijkt het absoluut alsof je in een goede, fijne auto rijdt. Totdat je eens overstapt op een BMW…je weet werkelijk niet wat je dan voor gevoel overkomt; je voelt de BMW, gaat er zelfs tegen praten ^^, en kijkt tevaak vanachter je gordijntjes naar je schitterend vernieuwde ‘oprit’. Denk aan je eerste x seks met een dikke of lelijke meid; alles zit erop en eraan, je weet bijna zeker dat je de ‘hemel’ gezien hebt….totdat er een mooie, slanke vrouw op je schootje springt…dan bèn je in de hemel :)

      Login om te reageren
      • d1zzje zegt

        14 november 2012 om 09:41

        @Megakix:
        Ik ben niet begonnen bij VAG nee mijn eerste auto was een Bmw e36 3.28ci uit 1996 heerlijke bak hoor maar niet zo slim als je een punten rijbewijs hebt[Deze auto koste me mijn rijbewijs.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          14 november 2012 om 11:14

          @d1zzje: oh, ok ! ;)

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North