
FCA topman Sergio ‘De Trui’ Marchionne heeft tegenover een club Amerikaanse dealers een boekje opengedaan over de toekomstplannen van het concern. En die liegen er niet om.
Tijdens een meeting in Las Vegas werden er niet minder dan dertig nieuwe en/of opgefriste modellen aangekondigd, zo meldt Automotive News. Zo komt er een nieuwe Dodge Barracuda cabrio (het oudje hierboven op de foto werd nog verkocht onder de naam Plymouth) en werd één en ander duidelijk over de vormgeving van de nieuwe Dodge Charger. Die gaat namelijk lijken op een conceptcar uit 1999, hieronder op de foto.
Of dat een goede zaak is mag u uiteraard zelf bepalen. De Barracuda en de nieuwe Charger zullen worden gebaseerd op het RWD-platform van de nieuwe Alfa Giulia. Over Alfa Romeo gesproken: de nieuwe SUV werd getoond die het merk moet helpen om 400.000 stuks per jaar te gaan verkopen.
Verder werd vermeld dat de nieuwe Jeep Wrangler in elk geval qua uiterlijk lijkt op de huidige versie, evenals de Jeep Grand Wagoneer. Maar echt leuk wordt het pas met nieuws over de Jeep Grand Cherokee SRT Track Hawk. Deze SUV met 6.2-liter Hellcat V8 zal namelijk in een oogbalpoppende 3,5 tellen naar de 100 km/u sprinten.
Interessant voor het Europese publiek: de dealers kregen eveneens een voorproefje van de nieuwe Fiat 124 Spider, inclusief de Abarth-versie.
En Marchionne? Die kreeg na afloop van de presentatie een staande ovatie. Lekker bezig Serg.
Tof, maar ik heb liever een Charger die gewoon weer op de Charger R/T uit ’69 lijkt, à la General Lee.
@Edge: it’s called challenger now
Klinkt erg interessant
Klinkt goed!
Domme vraag: wat is het verschil tussen een Barracuda en een Cuda?
@arii: ‘cuda is de afkorting. Net als ‘vette voor corvette
@arii: Nop. Niet echt. Cuda is gewoon een afkorting van Barracuda.
@arii: ‘cuda is een afkorting van barracuda. Net als ‘vette voor corvette
@redneckdarian: jahaa. Je hoeft niet zo te drammen!
@ralfast: sorry man. Problemen met de app…
@arii: Barra.
@arii: Een cuda is de dikste versie van de barracuda, vaak uitgerust met een hemi v8.
Als zw maar de ’70’s Cuda als inspiratie nemen. Of de ’68 mag ook. Maar anders niet.
Stomme vraag maar valt abarth onder de fiat Chrysler groep?
@henkhupelschoten: Yup. Abarth is sinds 1971 onderdeel van Fiat, en dus sinds de fusie onderdeelvan de FCA Groep.
Hopelijk niet ‘what happens in Vegas, stays in Vegas’ want een nieuwe ‘cuda zou ik wel willen zien!
@redneckdarian: Ga daar maar niet vanuit, tenzij ze met een hybrideversie op de proppen komen
Goed bezig daar bij FCA. Hoezo downsizen, eco, hybride, plugin? Daar zijn er al zo veel van. Focus op liefhebbers die meer voor iets anders willen betalen. Moet je ook een bedrijf op kunnen laten draaien.
Jaaaa, die HEMI, die gaat er uit… Euhh nee, die gaat erin! Hellcat motors for all!!
Voor Europa ook met TwinAir 2-pitter.
Brengen jullie een keer de gebundelde ’toekomstplannen van Marchionne’ uit?
Ik zit op dag 874 van ‘1001 nacht’, en het lijkt me heerlijke kost voor het slapengaan.
Moeder de Gans kan nog een puntje zuigen aan die Marchionne!
WTF?!!? Een Jeep Grand Cherokee die in 3,5 seconden naar 100 trekt?! Dat is een hardcore BMW M4 gewoonweg verpletteren als een kever tegen een Golf GTI!!
De Challenger was tenmiste nog een soort eerbetoon aan het origineel. De Charger is alleen gebruikt als naam voor een 4 deurs sedan. Ik houd mijn hart vast waarvoor ze de Cuda naam gaan gebruiken…de originelen lagen niet zo heel ver uitelkaar.
Doe maar maken zoals vroeger. Veel vetter!
Let op nu maken zie iedereen lekker. Volgende week maken ze bekend dat er weer aandelen de verkoop in gaan.