
Dat willen de autoriteiten in de VS.
Je zou het bijna vergeten, maar ook Fiat Chrysler heeft ook nog een eigen dieselschandaal (flashback) in de VS lopen. Er is nu vooruitgang in de zaak, want de Amerikaanse justitie heeft van zich laten horen.
De uitspraken van de autoriteiten zijn geen goed nieuws voor FCA. Justitie wil dat het autoconcern een terugroepactie op touw gaat zetten. De sjoemel-diesels, bij elkaar zo’n 104.000 voertuigen, moeten van justitie terug naar de garage om een update krijgen. Daarnaast kan FCA een boete verwachten. Het is op dit moment nog niet bekend welk bedrag het concern moet gaan betalen.
FCA sjoemelde met de drieliter EcoDiesel V6. Deze motor levert de autogroep in de Jeep Grand Cherokee en Dodge RAM 1500. De motor kwam dankzij software schoner uit de test. De praktijken kwamen begin vorig jaar aan het licht na een aanklacht van de Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA). (via Bloomberg)
Je verwacht het niet..
@toyotaprius: Denk dat er nog veel meer komt ,wat men niet verwacht.
@dijan: net zoals de snelheidsbekeuring die vanochtend op de deurmat lag.. einde is nabij
Welgeteld 1 reactie na 1,5 uur.. stond er VAG ipv FCA dan was de wereld weer te klein :-) Haha.. autoblog zit blijkbaar vol met haters zo langzamerhand
@stuko: VAG is toch k*t en zo? Olie, ketting, sjoemel… je weet toch! Vind het allemaal wel vermakelijk om de reacties te lezen bij VAG artikelen.
@maxidyne: je vergeet de DSG ;)
@maxidyne: ja VAG is gewoon kut en jij ook.
@maxidyne: Praat over dingen die je kan staven. bvb jij zegt kettingprobleem bij de 1.2l 3 cil dan zeg ik BMW diesel die problemen heeft met de ketting en de herstelling duurt 3 dagen aan 109€ per uur.
Jij zegt problemen met egr klep en turbo en ik zet U voor schut Toyota 4d4 met identieke problemen, gaan we nog even door.
Veel problemen komen voort uit gebruiksomstandigheden waar de koper van de wagen de oorzaak van is.
Soms zijn er gewoon ontwerpfouten en die komen overal voor.
Na 42 jaar kortbij in de automobiel kan ik er over mee praten.
@wimof: haha maar bij VAG komen al die problemen bij 1 concern voor ipv verspreid over de concerns die jij aangeeft en laten we wel zijn. VAG ’s zijn gewoon en dus zou het wel leuk zijn als we er wat minder zien door zo’n schandaal
@seicilindri: weggevallen is : zijn gewoon saai…
@seicilindri: Binnen 100 jaar vieren we het eind van het ketting- en olieverbruik.
Dat zal dus 2110 zijn, als je wil kunnen we alle 10 jaar een herdenking houden, nog 2 jaar dus.
VW_Audi heeft geen terugroepacties voor Takata airbags gehad.
Ik wordt ziek van dat bashen op de groep.
Je kent dat wel, Hoge bomen vangen veel wind.
@wimof: Wat hebben die airbags hier nou weer mee te maken?
Hij haalt voornamelijk problemen bij de VW aan met de Golf in het bijzonder, dat was toch de bedoeling?
Druppel op de gloeiende VAG-plaat….!
@Alfalfa: oliedruppel..!
Wat een avontuur!
Eerst die snuffelstage bij Volkswagen…
Toen ondergedoken bij de Italianen…
Jarenlang verstopt in de kriebeltrui van ome Sergio…
En nu komt hij eindelijk uit de mouw…
Arme aap…
En arme Volkswagen en arme Fiat… De enige winnaar in dit verhaal is de Amerikaanse variant op de stichting Aap…
Leuk dat de VAG schatjes dit gelijk zien als zie je wel, mijn liefde is niet de enige stoute jongen. Echter is dit toch wel kleinere schaal en ondanks Ford toch best wel Amerikaans is, worden ook zij daar aangepakt.
Denk niet dat die motor in Europa veel geleverd is in tegen stelling tot die VAG diesels. En zij zijn toch amper tot helemaal niet aangepakt hier!
Neemt niet weg dat Ford ook fout bezig was en ook aangepakt dient te worden…
@notsobig: Neem aan dat je met Ford FCA bedoelt?
@notsobig: precies en weet zeker dat die schaal,altijd klein zal blijven , wees er trots op
Wat een onzin ook. Laat autofabrikanten toch gewoon hun gang gaan en test auto’s alleen op veiligheid en andere belangrijke zaken ipv uitstoot onzin…
@basr32: vind je dat echt?
Ik vind het toch wel redelijk om wat regels te hebben hoeveel giftige stoffen je mag uitstoten. Die veiligheid is meer jouw eigen probleem.
Als je die auto te onveilig vindt, koop je m niet. Maar als die auto van de buurman mijn longen (of die van aapjes) vervuilt kan alleen de overheid daar wat aan doen.
@lightisride: Auto’s zijn al lang niet meer zo slecht dan altijd word gezegt. Zo zijn er nu filters en ga zo maar door. Enige reden waarom er zulke regels zijn is om geld te stelen van bedrijven en burgers.