Sluit de franchise af in stijl met Fast.& Furious 11?
Soms lopen dingen uit de hand. Dat kan je gerust zeggen als het gaat om Fast & Furious. Wat begon als een film over straatracers die tv’s en dvd-spelers jatten mondde uit in een team (family) superhelden die de wereld van het kwaad bevrijdde. Keer op keer.
Het was met name Universal Studios die de geldmachine met de naam Fast & Furious maar niet stop kon zetten. Deel op deel volgde en elke keer werd het gekker en gekker. Het lijkt er nu op dat ze zelfs in Hollywood van mening zijn dat het een beetje te gek werd.
Fast & Furious 11 is in de maak en dit moet echt het allerlaatste deel (of niet?) worden. In principe zou het verhaal opgepakt worden na het open einde van Fast & Furious 10, met acteur Jason Momoa als schurk die wraak wil nemen op de Fast-familie. Maar de vraag is nog maar of dit gaat gebeuren.
Volgens insider Jeff Sneider is er drastisch gesleuteld aan het script van de film. Het elfde deel zou terug naar de basis gaan, als ode aan het origineel. Er moet een nieuwe schurk komen en minder bombastisch. Dus geen ruimtereis, een vliegende Dodge van het ene naar het andere gebouw of een Dom die geen haarscheurtje oploopt bij de meest gekke stunts? Ik teken ervoor.
Terug naar de basis zou ook meer straatraces betekenen. In de laatste films kwamen deze nauwelijks voor. De Fast-films groeide uit tot ultiem hersenloos vermaak voor in de bioscoop, of ideaal om de tijd te dooien gedurende aan lange vliegtuigvlucht.
Daarnaast zou de film met een veel minder groot budget gemaakt worden. Door de jaren heen groeide het budget juist. Fast & Furious 10 kostte bijvoorbeeld 340 miljoen dollar om te maken. Voor Fast 11 zou 200 miljoen dollar beschikbaar zijn. Vergelijkbaar met het budget van Fast 9. Dat is nog steeds astronomisch in vergelijking met het eerste deel. Die film is gemaakt met een budget van 35 miljoen dollar.
Fast & Furious 11 staat gepland voor april 2025. Ze hebben dus nog wel even de tijd om aan het script te sleutelen. Ik ben benieuwd. (via ComicBook)
petroldrinker zegt
Terug naar de roots is positief, de films waren het leukst toen het nog om straatracen ging, zoals in de eerste 3 films!
heckblende zegt
toen was je denk ik ook nog 12.
je vindt de oude filmes niet beter, je mist het om jong te zijn
petroldrinker zegt
nee hoor, ik kijk de 1e 3 films met regelmaat nog steeds, de films die erna kwamen 1x gezien en daarna niet meer, ik kijk de films om de autos niet om de andere onzin er omheen.
Ik zou juist voor geen goud de leeftijd willen hebben die ik toen had, naar school moeten bijvoorbeeld, vreselijk vond ik die tijd, mag dan niet meer autorijden, zelf kiezen wat ik eet savonds etc, nee hoor voor geen goud dat ik zo jong wil zijn weer
kennone zegt
Vooral 3 blijft ook mijn favoriet ivm de auto’s en races👌🏼
Edge zegt
Ja, absoluut! Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, want deel 10 was vrij duidelijk de eerste helft van iets, en die was toch behoorlijk groots opgezet en eindigde ook met een cliffhanger, dus het is niet zo dat er een rustmomentje tussen de twee films zit waarmee je aan de slag kan.
RubenPriest zegt
Er gaan geruchten dat de verhaallijn van Momoa een vervolg krijgt in een nieuwe Hobbs & Shaw. Want anders is het inderdaad een gek open einde zonder dat de kijkers de afloop weten.
Robert zegt
Dat, en het getuigt niet van groots commercieel inzicht als je de kip met de gouden eieren slacht.
In alle eerlijkheid, ik heb er nooit veel aan gevonden, op z’n best ‘mwoah’. Het buitenbeentje ‘Tokyo Drift’ was nog enigszins aardig vanwege de andere insteek,
acteursen scenery. De eerste F&F heb ik grappig genoeg nog op dvd, omdat ik die gratis kreeg bij aanschaf van m’n eerste (Chinese, dus regiovrije) dvd-speler. Ja, zo oud inderdaad.Richmond zegt
Heeft ze met het einde van Tokyo drift ook niet tegen gehouden en jaren later krijg je opeens een nieuwe film waarin Jason Statham degene is die Han heeft dood gemaakt en weer later is Han gewoon levend. Net als dat in deel 10 Jason Momoa erin wordt geplakt alsof hij altijd erbij is geweest. Dus in het F&F universum kan alles.
Johanneke zegt
Dat ze ze nog maken. Qua box office hebben ze er geen winst op gemaakt bij het vorige deel.
Richmond zegt
Oh jawel hoor, ruimschoots. 740 miljoen omzet op een budget van 340 miljoen.
Dutchdriftking zegt
Ik zou graag een vervolg van Tokio drift zien. Dat is naar mijn bescheiden mening toch de beste.
ghost zegt
Alleen al omdat de meeste auto’s in die film wel betaalbaar zijn gebleven 😉
harrie zegt
Ik snap het wel, de beoogde doelgroep van deze kinderfilms is ondertussen opgegroeid tussen de EV’s.
Dan probeer je je oude publiek weer terug te winnen die om nostalgische redenen naar de bios gaan.