Van de Lexus GS-serie is de hybride “sportsedan” GS450H ongetwijfeld de bekendste. In de Benelux zien we de GS nog niet bij bosjes rijden, maar wellicht dat na de facelift potentiële klanten de Lexus dealer beter weten te vinden.
Vooralsnog zijn de details niet bekend, maar in ieder geval is duidelijk dat het front licht wordt opgefrist. Zo verhuizen de knipperlichten naar de zijspiegels en worden er andere koplampen gemonteerd. Er worden ook verbetering in het interieur doorgevoerd, maar deze worden pas bekend als Lexus op de IAA in Frankfurt het doek van de vernieuwde GS aftrekt.
Qua techniek zal Lexus de kopers desgewenst verwennen met een actief stabilisatorsysteem welke de rij-eigenschappen verder moet verbeteren. De stabilisatoren passen zich continu aan aan de rijomstandigheden, voor meer rijpret of comfort.
De GS460 krijgt het 4.6 liter grote V8 blok dat we kennen uit de LS460. Voor de GS monteert Lexus helaas niet de directe benzine inspuiting van de LS en dus is er iets minder vermogen beschikbaar. Met 342 pk (6400 tpm) en 459 nm (4100 tpm) zorgen desondanks voor aansprekende prestaties, zoals een sprint naar de 100 in vijfenhalve tel en een top van 250 km/u.
Mocht dat niet genoeg zijn, heb dan geduld tot 2010. Dan lanceert Lexus de nieuwe GS, welke naar verluidt ook als GS-F zal worden geleverd. De GS-F krijgt waarschijnlijk de V10 die ook de LF-A aandrijft en zal zodoende de beschikking krijgen over minimaal 500 pk.
Michael zegt
Mooie auto, heeft alleen te zware concurrentie van de Audi’s Bmw’s en Mercedessen.
Scar zegt
Inderdaad, mooie auto!
En kwalitatief gezien ook bij de top. Spijtig genoeg zie je er hier niet zo heel veel van rondrijden.
BreinStein zegt
kan er nou niet echt iets aan vinden. de duitsers stralen tenminste nog wat uit, dit is niks.
Buzz Fuzz zegt
Prachtige auto dit, erg lekkere motor ook!
floryn zegt
ik vind het lampje in het logo zo fout :S
Citrofiel zegt
@ Breinstein; Als je het maar niet over de A6 hebt, want dat is pas écht een voorbeeld van een auto die niets uitstraalt… :P
Bobbejaan zegt
ik vind het lampje in het logo zo fout
vla zegt
echt cool die lexussen van tegenwoordig (of is het lexi ;) )
ik zou hem zo kopen (tuurlijk is hij niet zo spannend als een europeaan maar dat breekt eens lekker)
speedlimit zegt
Ziet er mooier uit dan z’n directe duitse concurenten vind ik.
De bmw 5 vind ik dan nog de enige die er tenminste goed uitziet maar mercedes en audi tellen wat mij betreft niet mee kwa uiterlijk die zijn te saai.
toyotapower zegt
mmmmm what a car iedereen jaloers weer dat het geen duitser is haha
toyo lexus rules wat iedereen er ook van vind begrijp zelf niet dat iedereen hier met dezelfde auto’s wil rijden als ik met een lexus rondrij is het teminste nog speciaal wie kijkt er nog op van een audi bmw of mercedes iedereen heeft dat haha
MrSelected zegt
@toyopower: Als iedereen een BMW of Mercedes zou rijden zouden de inferieure merken niet meer bestaan.
De Lexussen van tegenwoordig zijn echt erg mooi. Hoe mooi hij ook is.. ik zou zelf toch echt voor de duitse concurrentie gaan. Don’t know why.
Funky zegt
@ floryn,
is geen lampje…is de radar! net als bij de huidige LS600, en verdomde handig.
ff inlezen voor je commentaar geeft.
mm maar komt de 460 dan naast de 450? onlogisch..want de 450 heeft 340 pk. dus dan is er niet veel verschil…..behalve dan 8cilinder vs. 6cyl+accu.
CasperH zegt
Probleem met Lexus is dat ze relatief klein aanbod in dieselmotoren hebben. Dus alle leaserijders in hun potentiële klantengroep vallen al zo’n beetje weg. Daarom zou ik ook voor bijvoorbeeld een Audi kiezen, in plaats van een Lexus als kilometervreter.
Maar het blijven mooie auto’s, vooral de IS serie.
lincoln zegt
lexus heeft al 10 jaar geen mooie auto meer gemaakt .. maakt niet uit hoeveel cilinders ze er in proppen.
MurcieBoy zegt
nu alweer een facelift?! loopt het dan zo slecht met de GS?! :O wacht maar tot de GS-F komt dan begint het te lopen ;)
Mr. R zegt
Hm, hoewel de facelift minimaal is, doet het de auto niet echt goed. Ik heb altijd een beetje moeite gehad met dat chromerandje rondom de koplampen; het oogt als zo’n foute accessoire. En nu hebben ze er nog een randje naast gezet, jammer.
@Casper: Helemaal gelijk! Zonder diesel ben je nergens. Het is me een raadsel waarom ze niet eens snel met een diesel komen. Waarom lepelen ze niet de 2.2 D4-D 177pk in de GS? BMW heeft immers ook een viercilinder diesel met 163pk in de 5-serie en in de A6 begint het zelfs (met veel herrie) vanaf 140pk. Een dikke diesel komt dan later wel, je kan nu in ieder geval de leaserijders een mooi alternatief bieden!
CasperH zegt
@ Mr. R.
Inderdaad. Misschien een beetje underpowered? Maar het zou moeten kunnen denk ik. Of zouden ze met dat hybride gebeuren tegen de dieselaars op willen boksen?
_-IS250-_ zegt
Ziet er goed uit, maar waarom inderdaat geen 2 liter diesel bij zoals de duitse concurrenten dat doen zo zou je hem tenminste vele meer zien rijden, gewoon onbegrijpelijk!!! Dat lampje in de logo vind ik nochtans vele commentaar wel mooi.
ML320 CDI zegt
Ik heb nog niet zo lang geleden in de GS450H gereden. Dat is echt een genot om in te rijden. En ik vind het een mooie auto ook.
majinstar zegt
Ondanks dat het het een mooie auto is. Zie ik er niet veel klanten voor. Puur alleen voor de exclusiviteit dan. Daarbij lijkt deze heel veel op de toekomstige 5 serie. Die hier al eerder werd tentoongesteld.
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2007/BMW%205%20Serie%202010%201.jpg[/img]
Bij de Germans heb je het gevoel dat je ook een echte auto haalt ipv een speelgoed autootje, dat er alleen v/d buitenkant mooi uitziet.
majinstar zegt
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/BMW%205%20Serie%202010%201.jpg
wow zegt
niks aan
Leejon zegt
Karakterloos stuk blik. Laat me koud.
stefan zegt
Lexus! verdomd mooie auto!, hoezo straalt niet zoveel uit als BMW ofzo, de enige reden die jullie hebben is dat het duits,dus europees is..
Lexus maakt goede auto’s en is een betrouwbaar merk., dat ook vaak alle sterren haalt bij Euronap.
verder is het een auto met klasse, bmw en mercedes ook, alleen omdat je lexus niet vaak ziet rijden, heeft het net wat meer.
Om over een lexus te kunnen oordelen,moet je erin gereden hebben., of zelfs in gezeten hebben.
Ik heb zelf de lexus IS 220D, heb hem nu 10 mnd. en ben er nog beretrots op.
Het is stil,luxe,en betrouwbaar.
En de service is uiteraard ook pico bello!
Beau92 zegt
ik vind dit een van de mindere modellen van lexus, maar daardoor zeker niet verkeerd. ik vind het wat saai, maar zoals micheal zegt, heeft hij te veel concurrentie van de duitsers.
pipil zegt
blauw logo? lexus beweert in amerika altijd dat the class leading zijn
550i: +- 370 pk
A6 4.2 FSI: 350 pk
E500: 388 pk
Lexus: 342 pk…
Euphoric zegt
Ik sluit me aan bij Beau92.
Heb zelf lang gekeken naar de IS, simpelweg het gebruik aan sportiviteit heeft me doen besluiten om Lexus over te slaan. De snelle versies zijn en nog niet uit en niet binnen mijn budget. Ik denk idd dat indien het motorengamma van Lexus uitgebreider zou zijn er meer lexussen zouden rondrijden.
Je hebt gewoon een grotere keuze bij de concurrentie en die bouwen minimaal net zulke mooie modellen.
Apache zegt
Hij kan me maar niet bekoren. Het Nissan Maxima gehalte in de uitelijke vorm is gewoon veel te hoog… Oh ja, haal dat lichtje weg van het logo…
– Apache
flierace zegt
ik denk dat het een kwestie van tijd is bij lexus voordat het motoren aanbod net zo breed is als bij de duitse concurrenten denk ik
H.J. Vaesen zegt
Prima dat Lexus niet dieselt, beetje vasthouden aan eigen filosofie. Een GS220d zou afbreuk doen aan de exclusiviteit. Diesel is voor vertegenwoordigers.
Alex. zegt
T,sja.
Wat moet ik van de Lexus GS-( F ) zeggen?.
Niet veel.
Leuke bak, maar ziet er standaard uit.
Daarmee bedoel ik dat hij erg op de Toyota Avensis VW Passat lijkt.
En dat voor de naam Lexus bevalt mij opsoluut niet.
Motorinhoud klinkt wel aardig, maar dat is mijn eigen mening.
IS200 zegt
Nu alleen de staatsloterij nog winnen !
Alex zegt
Ja, inderdaad.
Maar dan kocht ik geen Lexus!!
rider zegt
ben erg nieuwsgierig naar wat die motor doet in verhouding tot de concurrentie en wat toyota (lexus) van de GS weet te maken. in weze is de basis al heel erg goed.
maar daar gaat de groene gedachte van lexus (hybride!?)
autoblogger zegt
Persbericht: De derde generatie van de GS – geïntroduceerd in 2005 – was de eerste productieauto die is ontwikkeld volgens de ‘L-finesse’ designfilosofie van Lexus waarin de drie begrippen ‘simplicity’, ‘elegance’ en ‘seamless anticipation’ centraal staan.
Er zijn wereldwijd al meer dan 100.000 exemplaren van de GS verkocht. Een nieuw hoogtepunt was de GS 450h, die geïntroduceerd werd in 2006. Het was het eerste model met Lexus Hybrid Drive-technologie en is goed voor 40% van het totale aantal verkopen van de GS-serie in Europa en in Nederland zelfs voor 50% van het totale aantal verkopen van de GS-serie.
GS 450h
De status van de GS 450h als high-performance vlaggenschip van de GS-serie is nu nog verder versterkt. De auto is niet alleen voorzien van blauwe details op de Lexus-logo’s op de grille en de achterklep, maar onderscheidt zich daarnaast ook door de hybride-logo’s met blauwe achtergrond bij de achterportieren en blauwe accenten in de koplampen en achterlichtenunits.
De GS 450h is niet alleen leverbaar in de standaard carrosseriekleuren maar ook in Black Opal, een stijlvolle lak die exclusief voor hybridemodellen van Lexus beschikbaar is.
De GS 450h heeft een CO2-uitstoot van slechts 185 g/km en is daarmee de absolute top in zijn segment.
GS 460
De GS 460 – de opvolger van de GS 430 – is uitgerust met een nieuwe high tech 4.608 cc V8 krachtbron, die garant staat voor verbeterde prestaties en een laag brandstofverbruik. Deze nieuwe motor levert met een maximaal vermogen van 347 pk/255 kW, maar liefst 23% meer vermogen dan zijn voorganger. De acceleratie van 0-100 km/h is met 0,3 seconden teruggebracht naar slechts
5,8 seconden. De emissies van deze krachtbron liggen veel lager dan die van de
GS 430. Zo is de CO2-uitstoot met 11 g/km gereduceerd tot 258 g/km. De nieuwe V8 beschikt over een tweetraps inlaatsysteem met compacte luchtfilters en een Acoustic Control Induction System (ACIS) voor een optimale lucht/brandstofverhouding. Dankzij de combinatie van het D-4S (direct 2/2 ingespoten viertakt, Superior-versie) stoichiometrische directe inspuitingssysteem – het enige automotive-inspuitingssysteem met twee injectoren per cilinder – en Dual VVT-i van Lexus wordt het beste van directe en indirecte inspuiting samengebracht. Dit levert een hoger motorvermogen op en minder emissies.
De geoptimaliseerde variabele timing van de kleppen met een minimaal drukverlies is voorzien van het VVT-iE-systeem, de eerste elektronisch geregelde variabele kleptiming ter wereld. Het systeem werkt bij alle motortoerentallen en motortemperaturen, waardoor de motorprestaties sterk worden verbeterd.
De nieuwe V8 is gekoppeld aan een automatische transmissie met
8 versnellingen, analoog aan de Lexus LS 460. De opvallend lichte en compacte behuizing en de beste overbrengingsverhoudingen in deze klasse zorgen voor een ongeëvenaarde combinatie van prestaties en brandstofbesparing. Het nieuwe hydraulische systeem maakt nog sneller en subtieler schakelen mogelijk. En dankzij de beperking van bijgeluiden en trillingen is deze nieuwe transmissie tevens de soepelste en stilste die ooit door Lexus is ontwikkeld.
Alex zegt
:-( mmmmmmmmm…………………..Hebben wij het hier nog steets over de Lexus GS-450H????????????????????? :-(
omg zegt
# BreinStein schrijft,
31 August 2007 om 14:53
kan er nou niet echt iets aan vinden. de duitsers stralen tenminste nog wat uit, dit is niks.
OMG vind je dit een lelijke auto? dit is een van de mooiste auto’s (als we het niet over sportcars hebbe) ik vin deze 80x zo mooi als de bmw 5 serie of de 7 serie
Alex zegt
MIJN mening is dat ik geen baggerbak van een Lexus zal kopen, maar wel een BMW.
Echte Duitse degelijkheid, en daar ga ik persoonlijk voor. ;-)