Of er echt een facelift aan zit te komen weten ze alleen in Italië, maar het is wel een feit dat de Grande Punto die FIAT op de markt heeft gebracht in Zuid Amerika op veel punten verschilt van de Grande Punto zoals we die in Europa kennen. Dat zet mij aan het denken, waarom twee verschillende versies? Is dit soms een voorproefje van een facelift die we binnenkort in Europa gaan krijgen? Ik moet eerlijk zeggen dat de Grande Punto er nog aantrekkelijker door geworden is, in mijn ogen tenmiste. Maar goed oordeel zelf maar.
Meest opvallende veranderingen zijn de witte vlakken in de achterlichten, het roostertje onderin de voorbumper, de nieuwe (rode) FIAT logo’s. Daarnaast vallen de andere mistlampen op.
(via: autoblog.it)
911 zegt
nu, al
Mr. Marteen zegt
Net even iets strakker, al is het huidige model ook al oogstrelend
don zegt
ja maakt ‘m zeker mooier, vond ‘m al een van de betere keuzes in dat segment (na de 147 natuurlijk, maarja je bent alfa fan of je bent het niet :P)
MichaelNizet zegt
I can’t read the Italian words:P, maar de huidige GP is ook al top:D
w0o0dy zegt
De afgeronde hoeken van de zijramen maken dat de auto lijkt op een Daewoo (oh sorry Chevrolet natuurlijk ) Zou dat voordelen opleveren? Verder zijn de wijzigingen wel ok, die koplampen zijn vooral wel aardig.
Toch lijkt het me dat een facelift van een twee of 3 jaar oud model dat als een dolle wordt verkocht een beetje zinloos vooral omdat je de restwaarde van de “oude” aantast en dat is al niet het sterkste punt van Fiats.
robbie zegt
@w0o0dy, dat vind ik nou ook zo vreemd. Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat de GP nu al aan een facelift toe is, maar waarom pas je em dan zo grondig aan als je em in Zuid Amerika op de markt brengt?
Vooral die ronde hoeken in de deuren zijn volgens mij nogal ingrijpend want je moet dan 2 verschillende soorten deuren produceren…
David zegt
@Michael, is geen italiaans eerder spaans ofzo
Hubert zegt
De auto wordt in Brazilie gemaakt, dus Portugees.
Verder is en het blijft het gewoon een hele mooie auto.
Sei zegt
Wordt zeker mooier en ook nog wat sportiever!
Joep zegt
In Brazilië heeft de Fiat Marea ook de achterlichten van de Lancia Lybra, dus wijzigingen aan plaatwerk maakt ze daar blijkbaar niets uit. De Idea heft daar bijvoorbeeld ook een compleet ander dashboard dan hier, lijkt mij ook niet goedkoop. Die nieuwe koplampen en achterlichten zitten ook op de prototypes voor de nieuwe Abarth, maar zullen wel niet op de gewone versies komen. Verschil moet er zijn. Die chroomkleurige ‘grille’ tussen de mistlampen ziet er wel beter uit dan de twee kleuren die ze hier hebben. Verder is dit en sportuitvoering die hier ook te koop is en sowieso nog net iets mooier is dan de andere versies, waarmee hij hier vergeleken worden. Ik denk dus niet dat het n facelit is.
Joost zegt
Hmmm… ik vind die rode minder mooi. Vooral die ronde hoeken van de zijruiten staan me niet zo aan. Het geeft ‘m een beetje een goedkope, Aziatische uitstraling. Ik denk echter dat de opgekalefaterde versie van de Punto alleen voor de Zuid-Amerikaanse markt bestemd is. Het gebeurt wel vaker dat een automerk aanpassingen doet vanwege de wensen van klanten op een bepaalde markt.
Mikeee zegt
Ik spreek vloeiend Spaans dus neem van mij aan dat dat toch echt Spaans is ;)
Oxymoron zegt
@Hubert: Nee, het is Spaans.
w0o0dy zegt
Misschien is dit een goedkope Chinese kloon en hebben ze vergeten het logo de juiste kleur te geven?
w0o0dy zegt
p.s dat was een geintje!
We moeten niet vergeten dat de Zuid (+midden) Amerikaanse markt toch wel erg groot is. Fiat heeft in het verleden een complete auto gemaakt voor Zuid Amerika en daarvan zijn er toch wel een paar miljoen over de toonbank gegaan. Wij kennen alleen de “stationwagon” van de Palio maar dat was voor Fiat toch wel een behoorlijke klapper. Die auto had een steviger chassis, andere motoren en stond hoger op de poten dan de Punto waar de auto vanaf geleid was….. Misschien besparen ze wel kosten door de G.Punto minder aan te passen maar zijn de ronde hoeken beter voor de stevigheid of zoiets…. (slechte wegen in Zuid Amerika waren de reden voor de langere veren en steviger dempers van de Palio)
Klassiekerrally zegt
Ik vind al die witte cirkeltjes nogal lelijk…
Even serieus: sommige details vind ik fraaier, andere tamelijk overbodig…
Dr. Bronx zegt
hele mooie auto en nu weer net ietsjes mooier gaat de goede kant op met fiat.
MAAARRRRR….. ik wacht nog steeds op de 500 hier in Nederland!
Thomas zegt
Wellicht opnieuw een sporting uitvoering? Kijk maar eens naar het bodywork onder de deuren, exact hetzelfde als de voorgaande sporting uitvoeringen, evenals het spoilertje, etc…
phantom zegt
hele auto is geweldig, voorkant beetje maserati 3200gt look, maar (positie) achterlichten verprutsen de boel
marruk zegt
mwah vind ‘m niet zo heel veel mooier,
vooral koplampglas en verstopte uitlaat moeten ze lekker
zo laten zoals het is.
Andere dingen als andere zijskirts en klein
dakspoilertje zijn weer wel geslaagd.
Toch heb ik nog steeds liever een 207 :D
firefly zegt
Het enige wat ik mooier vind aan de Zuid-Amerikaanse versie zijn de mistlampen.
Ik betwijfel verder of deze facelift ook in Europa wordt doorgevoerd. De knipperlichten aan de zijkant, die bij de Zuid-Amerikaanse versie ontbreken, zijn in Europa volgens mij verplicht.
De Zuid-Amerikaanse productielijn zal wel net iets anders zijn dan de Europese. De Zuid-Amerikaanse versie staat iets hoger op zijn poten. Europa met zijn goed geasfalteerde wegen heeft dat niet nodig. Het gaat ten koste van de wegligging en zou zeker een negatieve invloed hebben op de verkoop. De dorpels lijken op een bodykit.
Rvh zegt
hij word er nog mooier van. mooi karretje
Romano zegt
Ik denk niety dat het een facelift is. Ik zat vorig jaar in Brazilie en merkte dat bijna elke auto daar iets verschilde. Dit zijn meestal kleine aanpassingen zodat ze daar net iets goedkoper te produceren zijn…daarn zijn ze namelijk een stuk goedkoper maar de kwaliteit is daar deels voor ingeleverd want ze zijn daar minder veilig .
J zegt
ik vind de huidige GP typisch zo’n auto die in het echt veel mooier is als op het plaatje, de veranderingen op de bovenstaande foto’s vind ik wel gerslaagd, vooral de donkere koplampen vind ik heel smaakvol..al met al vind ik de GP (met of zonder veranderingen) een hele nette auto, samen met de nieuwe corsa de leukste in zijn klasse
Palo Vieluc zegt
Ziet er strak uit!
davy zegt
Ook het interieur is anders. Dit lijkt mij het interieur van een 2006 model. Met afwijkingen aan de tellers (rode rand). Ook zie ik een rood streepje links en hebben de ventilatiemonden geen alu afwerking.
luwek zegt
het hoeft niet perse een facelift te zijn, er zijn zoveel merken die in andere werelddelen er net iets anders uitzien, vooral andere achterlichten maar soms ook grotere verschillen
kees-jan zegt
Hij is mooier geworden, maar zitten er nauw meer pk’s in ik dacht zo iets te horen