We kunnen alvast een (ietwat voorbarig) oordeel vellen over de facelift van de EV6, want Kia deelt de eerste plaatjes.
Nu al…? We roepen het heel vaak bij een facelift, maar we gaan het gewoon weer doen. Het design van de Kia EV6 – wat je er verder ook van vindt – oogt nog gloednieuw, maar toch staat er al een facelift op de stapel. Wat eigenlijk niet eens zo gek, want de EV6 is alweer drie jaar op de markt.
We hebben al even de tijd gehad om aan het uitgesproken design te wennen, maar ondergetekende kan ‘m nog steeds niet mooi vinden. Wat dat betreft valt er dus nog winst te halen. Daarom is het goed nieuws dat het een vrij uitgebreide facelift wordt.
Op het teaserplaatje zien we namelijk dat de Kia EV6 een hele andere smoel krijgt. De koplampen zijn nu meer in lijn met de EV3, EV4, EV5 en EV9. Het front van de EV6 oogt hiermee een stuk agressiever dan het tamelijk nietszeggende front wat de auto nu heeft.
Kia geeft ook alvast weg wat er aan de achterkant verandert. Dat is niet zoveel. De opvallende boog blijft behouden, maar de LED-verlichting is wel versimpeld (zie headerfoto ter referentie). De achterlichten zijn nu één doorlopende lijn met een driehoekje aan het uiteinde.
Deze twee plaatjes is het enige wat Kia vooralsnog deelt, dus verdere info hebben we nog niet voorhanden. We weten ook nog niet waar Kia EV6 facelift in zijn geheel onthuld zal worden, dan zal ongetwijfeld op niet al te lange termijn gebeuren.
Robert zegt
Echt fraai is ‘ie niet, maar de value for money is onovertroffen, volgens mij. Wat ik dan alleen weer niet begrijp is dat de technisch identieke (?) Kia Ioniq 5 hiermee vergeleken zo’n 15 mille duurder is.
Pordon zegt
15 mille duurder? Volgens mij staan de verschillende versies van deze auto’s voor vergelijkbare prijzen in de orderboek en.
pier zegt
EV6 €43.495,-
Ioniq 5 €49.295,-
Oftewel €5.800 verschil.
David zegt
Die value for money begrijp ik niet helemaal.
Van binnen voelt het toch best goedkoop in de EV6. Wind- en bandengeruis maken deze auto luidruchtiger dan mijn auto met verbrandingsmotor. Zitvlak van de stoelen is veel te kort, bagageruimte hoogstens matig, digitale systemen erg traag, slecht te bedienen want enkel touchscreen en geven veel te veel onnodige alarmen.
“Premium” voelt deze kar zeker niet aan.
Wat betreft de Hyundai?? Iqonic 5: ik dacht altijd dat die goedkoper was, maar daar rijd ik ook niet in, dus geen oordeel over.
martijnev zegt
Daar knapt de EV6 zeker van op!
sabrerator zegt
Juist die achterkant vond ik het probleem. Net of je onder de staart van een kalkoen kijkt.
RutgerK zegt
Best snel voor een facelift?
Eén van de buurmannen had een matgrijze EV6 GT besteld waar hij volgens mij zo’n 15 maanden op heeft moeten wachten. Sinds een paar maanden rijdt hij dan eindelijk te auto en dan is zijn auto toch weer snel verouderd.
alfamail2018 zegt
het blijft een lelijk ding, moet het geloof ik van zijn snelle laden hebben…..
er is inmiddels mooier spul te koop, wat ook steeds rapper laad hoor
kas_par zegt
Krijg het gevoel dat EV hier per definitie lelijk gevonden wordt door site en reageerders?
Vind de EV6 juist één van de fraaiere wagens op het moment. Goed design en met name de opvallende achterkant kan ik erg waarderen. Zeker in de mat zilveren uitvoering. Vind hem enkel wel veel te duur voor wat je krijgt, maar dat geldt voor de meeste EV’s. De prijzen zijn echt te hoog nog altijd.