De Renault Laguna is nog niet heel erg lang op de markt, maar toch vond Renault het nodig uiterlijk en innerlijk een opfrisbeurt te geven.
De verkopen liepen namelijk achter op de doelstellingen en dus hopen de Fransen dat een licht vernieuwde Laguna voor een verkoop boost zal zorgen. Het uiterlijk wordt richting de wat stoerdere Laguna GT. De voorkant kreeg dus een flinke opfrisbeurt en ook de achterlichten kennen we van de GT. Om de twijfelaars verder over de streeep te trekken rust Renault de Laguna standaard (!) met een Carminat TomTom® navigatiesysteem uit. Volgens Renault combineert het systeem de prijs, de update en de programmering van een mobiel systeem, en het grote scherm, nauwkeurige informatie en de ergonomie van een ingebouwd systeem.
Ook qua motoren zijn er wijzigingen, vooral op het gebied van uitstoot en milieu. Zo wordt de 2.0 16v 110 pk (81 kW) benzinemotor geschikt voor bio-ethanol E85. Het grootste nieuws zit bij de diesels die nu het eco2 label mogen gaan dragen. De 150 pk sterke dCi 150 stoot nu 20 gram CO2 per km minder uit, wat bereikt is door toevoeging van een snelheidsafhankelijke, elektrische stuurbekrachtiging, verbeterde motorafstellingen en langere overbrengingsverhoudingen. De uitstoot van de dCi 150 komt nu op 139 g per km (5,1 liter / 100 km bij gecombineerd gebruik).
HET VERNIEUWDE RENAULT LAGUNA GAMMA: EFFICIËNT, VEILIG EN MODERN
Renault introduceert een vernieuwd gamma van de Laguna. Het uiterlijk heeft een aanpassing ondergaan en daarnaast voert Renault ook een aantal veranderingen door op het gebied van de techniek. De Laguna is leverbaar in twee ‘Renault eco2’ versies: de dCi 110 en de dCi 150 met roetfilter. Het model wordt standaard geleverd met het Carminat TomTom® navigatiesysteem. Dit systeem combineert de prijs, de update en de programmering van een mobiel systeem, en het grote scherm, nauwkeurige informatie en de ergonomie van een ingebouwd systeem. Niet nieuw is de kwaliteit van de Laguna: die behoort inmiddels tot de Top 3 in zijn klasse.
Het Laguna-gamma bestaat uit drie type uitvoeringen en staat vanaf 1 juli in de showroom.
Een nieuwe positionering
Renault heeft zijn oor te luisteren gelegd bij zijn klanten en komt in het vernieuwde Laguna gamma aan hun wensen tegemoet:
• een aantrekkelijker uiterlijk en aanpassingen aan chroom en wielen, materialen en interieurtinten. Gebleven zijn de basisnormen die Renault hanteert: waarneembare kwaliteit naast krachtige en zuinige motoren,
• 3D Sound by Arkamys® met Bose® Premium, leverbaar vanaf het begin van 2010,
• een vereenvoudigd aanbod waarbij de keuzemogelijkheden zijn gehalveerd,
• motoren die weinig verbruiken en uitstoten (twee dieselmotoren die minder dan 140 g ???
• CO2/km uitstoten) zonder dat dit ten koste gaat van de power,
• topuitrustingen voor wat betreft comfort, rijhulp en veiligheid met zaken als het exclusieve 4Control met vier gestuurde wielen, de ingebouwde Carminat TomTom®, 36 van de 37 haalbare punten bij de Euro NCAP crashtests en een grote mate van betrouwbaarheid.Active Drive chassis: een exclusieve innovatie voor de Renault Laguna
Met meer dan dertig procent aandeel in het totale verkoopvolume in 2008 is de GT versie populair bij de Laguna-kopers. De vier gestuurde wielen zijn een belangrijke innovatie in autoland; het 4Control chassis trekt klanten die de voordelen van dit systeem weten te waarderen. Behalve de wendbaarheid die te vergelijken is met die van een kleine auto biedt het 4Control chassis de grotere stabiliteit en de koersvastheid van een sportwagen. Daarnaast vergroot het systeem de veiligheid, bijvoorbeeld bij uitwijkmanoeuvres. Het 4Control chassis wordt aangeboden in combinatie met de dCi180 en de 2.0T 205. Renault verwacht dat een een derde deel van de Laguna-rijders blijft kiezen kiest voor de Laguna GT 4Control.Steeds efficiëntere motoren
Het nieuwe gamma heeft twee Renault eco2 motoren: de dieselmotoren dCi 110 en dCi 150 met roetfilter
• Een kwart van de verkochte motoren is de dCi110 (81 kW). Dat is mede te danken aan zijn lage verbruik (meer dan 1.200 km bereik) en zijn sportieve kwaliteiten. Met slechts 130 g CO2-uitstoot per km is deze diesel aantrekkelijk voor particulieren, maar ook voor fleetowners vanwege zijn milieusubsidie en belastingaftrek.
• De 2.0 dCi is leider in zijn klasse voor wat betreft prestaties. De motor is leverbaar in twee vermogensvarianten: een dCi 150 en een dCi 180 (110 en 131 kW). De eerste versie stoot ruim 20 g CO2 per km minder uit. Door toevoeging van een snelheidsafhankelijke, elektrische stuurbekrachtiging, verbeterde motorafstellingen en langere overbrengingsverhoudingen is de dCi 150 (110 kW) nu Renault eco2 en blijft de CO2-uitstoot beperkt tot 139 g per km (5,1 liter / 100 km bij gecombineerd gebruik).
De 2.0 16v 110 pk (81 kW) benzinemotor is geschikt voor bio-ethanol E85. Alle motoren zijn nu al conform Euro5.
Sportievere versies levert Renault met de twee motoren van de GT: de energieke en snelle 2.0T benzine met 205 pk ( 150 kW) en de dCi 180 (131 kW) met 400 Nm koppel die zijn voorzien van het 4Control chassis.Een nieuw aanbod navigatie- en multimediasystemen
Renault biedt bij de vernieuwde Laguna de keuze uit twee navigatiesystemen:
• Het Carminat TomTom® navigatiesysteem dat standaard zijn intrede doet in de topklasse van Renault. Het systeem biedt alles wat je van een navigatiesysteem verwacht: gedetailleerde kaarten met weergave op een groot 5,8’’ scherm (birdview), betrouwbare begeleiding onder alle omstandigheden, verkeersinformatie met aanbod van alternatieve routes, radarwaarschuwingen (afhankelijk van de landelijk geldende wetgeving), snelheidsbeperkingen, vele POI’s en vele persoonlijke instelmogelijkheden. Met de SD-kaart kan de gebruiker zijn Carminat TomTom® eenvoudig uitbreiden vanaf zijn pc thuis. Met deze kaart beschikt de gebruiker voortdurend over de meest recente navigatiegegevens of POI’s en kan hij zijn systeem personaliseren.
• De Carminat Bluetooth® DVD, een uitgebreid in het dashboard ingebouwd navigatiesysteem (7’’ kleurenscherm) met centrale navigatiebediening, 6 CD/MP3 compatible lader met stemherkenning voor de navigatiefuncties en Bluetooth®.Bovendien is het nieuwe audiogamma CD/MP3 leverbaar voor de Laguna: naast de 3D Sound Arkamys®, die voor het eerst werd geleverd op de Coupé, is het Bose® Premium niveau vanaf 2010 ook leverbaar op de vernieuwde Laguna. Dit nieuwe gamma bevat uiteraard Bluetooth®. Ook de Plug & Music (USB-poort en iPod-aansluiting) multimedia box is verkrijgbaar voor de Laguna.
Een aantrekkelijk middengamma
Renault heeft ook het interieur opnieuw onder de loep genomen. De waarneembare kwaliteit is verder verbeterd en de vernieuwde Laguna heeft mooie op elkaar afgestemde kleurtinten. Bij alle modellen overheerst de kleur ‘carbone’; conform de wensen van de klant. Een lederen stuur, een armsteun op de achterbank en verstelbare stoelen vóór (hoogte bij de passagier en lendesteun bij de bestuurder) worden standaard aangeboden, net als de portiergrepen en beschermstrips op de buitenkant in carrosseriekleur.
De Expression biedt bovendien standaard koplampsproeiers en wordt binnen het vernieuwde gamma voorzien van satijnglans dakrails en een chroomstrip rond de zijruiten. Ten opzichte van de Expression, wordt de Dynamique standaard voorzien van parkeersensoren achter, de Renault handsfreekaart en de aluminium versnellingspookknop en het stuur, bekend uit de GT. De GT is gelijk uitgerust aan de Dynamique, maar biedt uiteraard de vierwielbesturing als extra.
De optielijst is aanmerkelijk ingekort door zoveel mogelijk opties in interessant geprijsde pakketten aan te bieden.Altijd betrouwbaar
Anderhalf jaar na de lancering van de Laguna in 2007 is wel duidelijk dat de Laguna een robuust ontworpen auto is die uitstekend is gefabriceerd. Die conclusie is te trekken na onderzoek bij Renault-klanten, maar ook door onafhankelijke organisaties als de ADAC die de derde generatie van de Renault Laguna op een tweede plek plaatsten naast de premiummerken. De Laguna behoort tot de Top 3 op het gebied van product- en servicekwaliteit. Drie jaar of 150.000 km fabrieksgarantie is bijvoorbeeld een overtuigend argument voor de klanten waarop Renault zich met de Laguna richt.
Lan_Evo zegt
Ik hoef er nog steeds geen. Kennis van me rijdt al enkele jaren in een Laguna (wel van de vorige generatie) en heeft er echt alleen maar problemen mee gehad vooral met de elektronica etc. Dus doe maar niet. ;)
Don Leon zegt
De station is toch echt wel een mooie wagen, ik geloof dat het met de betrouwbaarheid inmiddels wel goed zit.
Jammer dat Renault nog steeds aan dat imago vastzit
sven2 zegt
hij is nog altijd even lelijk als hij al was, ik hoop dat er onderhuids wat verandert is, want anders vindt ik dat renault zich (weeral?) in onnodige kosten heeft gedaan!
de sjonnies zegt
Kijk dat zat er aan te komen, met een nieuwe neus best een leuke auto en die electronica problemen zullen ze ok wel opgelost hebben !
AMG Powerrr zegt
Vind je het heel gek dat er niets verkocht wordt met zo’n uiterlijk.
@Lan_Evo,
zo iemand ken ik ook al.
Liever die geile (in vergelijking met dit ding) Insignia!
SHFT zegt
@Lan Evo
Mijn ouders rijden al sinds1994 met Laguna’s en daar zijn toch nog nooit grote mankementen aan gebleken…
Ik vind enkel de break een mooie wagen, de sedan daarentegen
arjens zegt
Wat ik mij afvraag aan de hand van de reacties, is in hoeverre mensen testen ed. lezen. Vanaf verschillende kanten is al mede gedeeld, dat de huidige nieuwe Laguna stukken en stukken beter is. dan de uitloop versie hiervoor. Laat staan de versie van 2001 – 2005. Het is alleen jammer dat mensen zich nog aan dergelijke vooroordelen vast klampen. Ik steek er mijn handen voor in het vuur, dat een VW Golf type V onbetrouwbaarder, dan deze versie Laguna is.
CrazyHenkie zegt
Jammer, het was juist die neus van die GT die ik mooier dan de standaardneus vond, nu krijgt iedere huis-tuin-en-keuken-Laguna die neus, en het is onderscheidende vermogen van die voorkant ook weg :( en een 110 pk benzinemotor, die twee liter groot is, dat móet toch wel vervangen worden door een kleiner blok?
Kyanite zegt
Kan het nog steeds geen mooie auto vinden, maar Renault sterkte met de gewenste verkooptoename.
Lan_Evo zegt
@Arjens
Dat is omdat veel autofabrikanten wel altijd zeggen dat de betrouwbaarheid er op vooruit is gegaan en soms is dat ook wel zo, maar in de meeste gevallen zijn dat gewoon marketingpraatjes en daarom vertrouwen mensen dat niet zo snel meer. Vandaar dat die vooroordelen ook langer blijven hangen zo. Een imago verander je niet op een paar jaar. Als ik dit trouwens zo bekijk (http://www.autoweek.nl/tevredenheidstrofee.php?overzicht=11&jaar=2008) is dat imago echter nog steeds terecht ook. Renault scoort daar echt slecht en daar zullen ook wel nieuwere modellen bij zitten waarschijnlijk.
Waxweazel zegt
foutje in de tekst over de 2.0 16v benzine met 110pk.
Dit moet de 1.6 16v zijn met 110pk.
En over de betrouwbaarheid, zelfs de Duitsers raden leasers aan om de Laguna III te kopen, dat zegt al genoeg voor al die doemdenkers hier ;)
danny zegt
de station uitvoering vind ik erg geslaagd
CrazyHenkie zegt
@ Waxweazel
Aha vandaar, ik dacht al :S
mrr zegt
Wazig persbericht van Renault. 110pk uit de 2.0? De 1.2 TCE levert 10pk minder en is ongetwijfeld een stuk zuiniger. De huidige 2.0 benzine komt tot 140pk. Beetje met de trend mee downsizen, Renault, kom op!
Wel een goede zaak trouwens dat ze ‘m faceliften. De GT look staat ‘m veel beter. Nu nog een facelift voor de GT, zodat die er ook weer onderscheidend uit ziet.
arjens zegt
@Lan_Evo Ja oke, maar ik oordeel over testen, door onafhankelijke journalisten en niet over een marketings campagnes (daar weet ik ook het eea van). En het nieuwe model was in de tevredenheidstrofee 2008 nog amper mee genomen. Het gaat mij vooral om het nieuwe model. Het uitloop model, ja. Daar zullende meningen nog over verdeeld zijn. Maar als ik verneem dat de pers allemaal zeer lofende woorden over deze auto. Dan is er zeker wel een kwaliteitsomslag geweest. Maar het is wat je zegt, het imago blijft deze auto als een loden last om zijn middel hangen. Maar dat verdiend deze auto zeer zeker niet. Maar goed, men blijft in de dit land vaker hangen op auto’s onder het predikaat: “veilig”.
jip_pino zegt
Imago’s blijven lang hangen, en dat is soms ook positief. Zoals bij de Mercedes E-Klasse van de vorige generatie facelift is de betrouwbaarheid sterk verbeterd, en volgens mij is deze Renault Laguna ook best betrouwbaar.
Sander zegt
Hebben ze nou een nieuwe vouw in de kofferbak gemaakt!!!???
Zijn ze niet goed!?
Tommy zegt
Nog steeds lelijk met al die rare hoeken en lijnen! Ontwerp eens iets moois waar alle details en lijnen met elkaar kloppen en het er strak uitziet, misschien dat hij dan beter gaat verkopen….
Neptukker zegt
Maakt allemaal niet uit, over een jaar of 5 betaal je gewoon een kilo-prijs voor zo’n bak. Voor kopers te hopen dat China dan weer meer oud staal en plastic wil opkopen.
Timmie zegt
Hoe gaat de GT er dan uitzien? Dat met die standaard GPS is misschien wel slim bekeken: in grote aantallen aankopen (Renault dan…) is vaak voordeliger…
mb zegt
Nu al en die rest waarde is al bagger van dat model.Het neusje is er wel beter op geworden
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik heb de voorkant altijd mooi gevonden, en nu nog weer iets mooier!
Achterkant is mwa…
Wel slecht nieuws op de lange termijn zo’n snelle face-lift. Het ‘oude model’ zal nu een (nog) lagere restwaarde krijgen. Je zal er net 1 gekocht hebben!
johan zegt
Renault is de wanhoop nabij. Wie nog een ‘Renault’ Laguna wil moet snel zijn, over een paar jaar volgt een omgebouwde Samsung…
VivelaFRANCE zegt
@ johan, dat zal NÓÓIT gebeuren!! Daarvoor zijn de Fransen te trots!
VivelaFRANCE zegt
Eerlijk gezegd vond ik de chromen (=oude) voorbumper mooier dan de nieuwe ‘matte’. Al met al blijft de Laguna een prima auto, en qua degelijkheid zit de Laguna weer op een prima niveau. Nu alleen het imago nog…
Never a Laguna Again zegt
Alweer een facelift??? Deden ze maar eens wat meer hun best op een technisch betere en betrouwbare auto!
MCW zegt
Een verbetering dat GT-pakket maar het blijft een gedrocht. Vooral de neus met die grote kikkerogen en de neus die ‘omhoog’ loopt. En die wangen kan ik ook niet mooi vinden. De zijkanten van de hatchback is vooral erg gedateerd met die enorme ruiten en de kont lelijk. De Estate gaat dan nog wel maar is nogal rommelig
Waarom een Laguna kopen/leasen als er een veel mooiere C5, Insiginia of Mazda6 te koop is?
northspotting zegt
Begon ik net te vinden dat een Laguna Estate er in een dikke uitvoering in een donkere kleur wel mee door kon, is ie nu van voren NOG lelijker! :S
HaveMercy zegt
@vivelafrance
Wat denk je van de Kaleos? Is een omgebouwde Samsung…
SaxoVTS zegt
Mooi zo. Weg met die chrome strip :)
Als ik in de mark was voor zo’n auto dan zou het deze worden. (de hatchback)
Mazgo zegt
@HaveMercy
Het is een Koleos. Door Renault ontworpen, met techniek van Nissan en gebouwd bij Samsung. Niks mis mee zou ik zeggen.
Aan de hand van deze plaatjes kan ik nog niet zeggen of ik de facelift echt een verbetering vindt. Vond deze auto altijd al mooi.
HJD zegt
Jammer van het witte 3e remlicht wat ze nog niet veranderd hebben op de station… Voor de rest een mooie auto! Hopelijk voor Renault, en natuurlijk voor alle Renaultrijders, krijgt Renault ook nog een keer een ander imago!
GTR zegt
Vind het toch wel een leuke extra. Het was al een knappe auto. En dan heb ik het vooral over de station! De sedan viel nooit in mijn smaak. Maar hij was mooi en blijft mooi.
Vroegerrrr!!! zegt
Er staan nog weilanden vol (op de parkeerplaatsen was geen ruimte meer) van de, na 1 juli, oude laguna’s. Hoor ik verschroten?
ggj zegt
Volgens mij is dit geen facelift, maar een speciale uitvoering van de Laguna: de Laguna Black Edition.
Thmsdr zegt
De NIEUWE Laguna is één van DE zoniet DE betrouwbaarste auto in zijn klasse volgens menig pechstatistieken (onder andere de ADAC). Zelf Autobild raad de leasers en kopers in dat segment deze auto aan (boven de duitse merken dus).
Reputation is a bitch! Ik vind het in ieder geval een prachtige auto die ongelooflijk robuust en degelijk rijdt, en je het gevoel geeft in een hogere klasse te rijden.
En dat gevoel ervaar je ECHT niet in een mondeo of C5. Helaas.
Stephan zegt
Het is en blijft een lelijk hok! Maaruh mensen vooral blijven kopen, dan lijkt mijn auto in verhouding alleen maar mooier!
bmw zegt
Altijd lachen met reacties als “wij rijden al sinds 1994 met Laguna’s” ergo het zijn degelijke auto’s. Kijk, ik rijd al sinds 1994 met één en dezelfde auto die er ondertussen 300.000 op de teller heeft. En dat zonder noemenswaardige kosten. Dát is degelijkheid. Ik begrijp niet waarom velen zich zorgen maken over long-term degelijkheid als zovelen hun auto na 3-4 jaar vervangen. Of haalt een Laguna zelfs dat niet? Dat kan ik niet geloven, zo slecht is Renault ook niet, hoor.
Ado zegt
Wat een afgrijselijk smoel heeft dat ding. Elke keer als ik er één zie rijden denk ik: Arme vent je koopt een nieuwe auto die lelijk is, verschrikkelijk veel afschrijft en nog eens onbetrouwbaar is ook. Koop dan een Alfa. Ook onbetrouwbaar maar wel bloedmooi. Jammer.
Ook al zou dit model betrouwbaarder zijn dan de oude dan duurt het nog 5-10 jaar voordat ze van dat imago af zijn.
Rene zegt
Vwb imago: volgens mij was het zelfs hier waar een Renault Megane (?) werd getest waar ook direct weer de ANWB bij moest komen…… Dus of het alleen slecht imago is vraag ik mij af….
Vwb de facelift: dat verschrikkelijk lelijke derde remlicht (waarom in wit glas?) en die uitlaten die er echt onderhangen als je er achter rijdt maken deze auto nog steed sgeen verschijning. Jammer, want Renault kennende zal het best een hele fijne comfortabele auto zijn.
peter zegt
hopelijk is het waar de “nieuwe” betrouwbaarheid van renault. Maar ik geloof er niet veel van. Het is namelijk niet de eerste keer dat dat gezegd wordt. Al die korte termijn betrouwbaarheid is 1 zaak. Maar of je dashboard nog vasthangt na 4 jaar is ook niet onbelangrijk vind ik.
Ik heb ooit een laguna als inrijwagen gehad, wat een ramp.
DenE zegt
Hatsikiedee…. nu AL een facelift……
heeft Renault zijn huiswerk niet gedaan dat dit NU al nodig is?
BmwMPower zegt
Het zou pas vet worden als er een R-versie van de Laguna zou komen :D
TSI zegt
egt slecht dit..
maar dan nog. een 2.0 benzinemotor met maar 110 PK??? dat ga je toch niet menen? waarom zou je dat doen, als je de huidige turbotechniek kan gebruiken voor meer vermogen en zuiniger benzineverbruik.
ik vind het wel een redelijk mooie auto, de topmotoriseringen zijn wel goed. maar renault heeft dit dan niet goed gedaan. gewoon tekenen van zwakte.
mashell zegt
Een derde van de Laguna rijders kiest het topmodel de GT! Waar Volkwagen inzet op zuining (blue vanallesennogwat) zet Renault in op power en luxe.
fred zegt
een facelift komt echt te vroeg. De trouwe Renault klanten die na alle ellende van het vorige model toch weer een Laguna hebben gekocht worden nu gestraft. De GT kopers ook. Jammer.
Mooi of lelijk is geen discussie betrouwbaar of niet is dat wel.
Tot nu toe heeft deze 3e generatie het qua betrouwbaarheid heel goed gedaan aldus o.a. ADAC.
Persoonlijk was ik direct weg van de Laguna Coupe, Na 16 jaar stations te hebben gereden heb ik sinds 3 maanden een Laguna Coupe..
Fantastisch!
Tedje zegt
Dit is toch helemaal geen facelift? Ze hebben het gamma een beetje gewijzigd en de reeds bestaande GT neus nu ook op andere uitvoeringen leverbaar gemaakt. En hier en daar een kleurtje veranderd. Big deal. Dit is gewoon een nieuw modeljaar, geen facelift.
Citrofiel zegt
En die paar enthousiastelingen die een Laguna GT hadden gekocht rijden nu een auto die er uit ziet als elke Laguna. Lekker gedaan Renault!
Trouwens, wat een schok, standaard navigatie. Zelfs de Clio heeft dat…
Em zegt
@ Peter
Wat is uw beroep?
Ofwel heb jij altijd slechte wagens want als ik iets lees op dit blog dan heb je met ik weet niet hoeveel vervangwagens gereden.
renaultfreak zegt
mensen die denken dat de renault laguna nog steeds onbetrouwbaar is moeten even voor de gein de onderstaande link openen! Veel lees plezier trouwens!
http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex.php?sort=4&desc=1
Gizmo zegt
@mb
Nu al en die rest waarde is al bagger van dat model.Het neusje is er wel beter op geworden.
Al eens een Audi A4 of BMW 3 geconfigureerd met dezelfde uitrusting als de Laguna? Je zit al snel 15.000 Europese fongen hoger als de Laguna. WTF als de restwaarde 6- tot 8 duizend lager is dan. Bovendien vind ik Audi’s en BMW’s veel lelijker, allemaal eenheidsworst, dezelfde neus en kont van klein naar groot, alleen aan de breedte van het koetswerk of type logo’s achterop kan je ongeveer het model afleiden.
frank zegt
Inmiddels rij ik nu een jaar in de nieuwe laguna en hij bevalt prima. Ik heb alleen een onderhoudsbeurt gehad bij 30000 km, verder niets. Dit is sinds de allereerste laguna nu mijn 5e auto…ik heb zelden problemen gahd. Het probleem is dat er van de 2e serie 2 slechte productiejaren waren 2001 en 2002…..maar dat was destijds lang in de leasetop 10 de nummer 1…..dat imago poets je niet zomaar weg…gelukkig heb ik de mazzel gehad de goede bouwjaren te hebben gehad….smaken verschillen, maar de huidige laguna rijdt fantastisch en is nu zeker betrouwbaar.
Rolbie zegt
http://www.autoblog.nl/archive/2005/04/06/de_renault_laguna_in_2007
Open deze link en je ligt helemaal in een deuk. Ik rijd de nieuwe Laguna met veel plezier. Goede auto!
Tommie zegt
Schitterende wagen. Gelukkig zijn er voldoende burgelijke volkswagen en Opels rijders die lekker achter de massa aan blijven lopen zodat je deze auto niet overal ziet staan. En deze rijdt nog beter ook.
Jacques zegt
Idd een zeer plezierige wagen. Vorig jaar een demowagen gekocht met alle toeters en bellen. Tot dusver geen ellende met elketronica ed.
jaja zegt
Schitterende auto!
Gekocht met flinke korting, Initiale-uitvoering met 2.0 dci en automaat…
Krachtig, stil, comfortabel, letterlijk alles erop en eraan en betaalbaar.
Wat wil een mens nog meer?
Tino zegt
Ik rij nu 3 maanden in de Laguna Coupe Celium 2.0 150 pk diesel en heb nu 10.000 km gereden. Heb nog niets gevonden waarvoor ik naar de garage terug zou moeten gaan. Gekocht via de bekende nieuwe auto kopen website met een mooie korting en geleverd door een normale Renault garage. Prijs inclusief leveringkosten, trekhaak (afneembaar) onder de normale adviesprijs…. doe er je voordeel aan.
Mensen die hier reacties neerzetten hebben echt nog niet gekeken wat voor een heerlijke auto het is. En het leuke: hij is exclusief want er rijden er denk maar 300 rond in heel Nederland. Sterker nog, in 10.000 km ben ik nog geen broertje tegengekomen…. wel zo leuk ;-)