In november wist Aston Martin op Facebook de magische grens van 1 miljoen vind-ik-leuk-klikkers te bereiken, en bedankte ze eens níét met een driftfilmpje. Nee, facéboekers mochten zelf een auto samenstellen. Soort van.
Via de netwerksite kregen FB’ers over een periode van een aantal maanden meerkeuzevragen over het ontwerp van de DB9 1M voorgelegd, om zo de meest populaire auto mogelijk samen te stellen. Als basis werd een DB9 genomen en kreeg onder meer 20″ velgen in de kleur Silver Diamond, zwartgelakte remklauwen, een interieur in de smaak Obsidian Black & Spicy Red (wat een semi-geile namen gebruiken ze daar toch) en bovenstaande blauwe buitenkant met een soort tandpastastrepen. Not bad. (Check hier de overige exterieuropties.)
En nu, weggeven aan een Facebooker die gestemd heeft op de opties? Nieuwe companycar van Zuckerberg? Waarschijnlijk niet, al zal de DB9 1M bij een aantal auto-evenementen vast nog wel opduiken.
UPDATE: en een plaatje van de achterkant!
wesleym3 zegt
Doe mij maar in standaard kleuren
ater zegt
mooie kleur
RubenPriest zegt
http://www.youtube.com/watch?v=KBGzZrCxAQI
circlestorm69 zegt
Zag vanmorgen de post van AM op Facebook dat ie vanavond onthuld zou worden; hij stond nog onder een doek…hadden ze m daar maar gelaten. Aston Martin maakt hele mooie auto’s maar deze DB9 is verpest!
p993 zegt
Lelijk ding. Per onderdeel stemmen werkt natuurlijk niet; totaal moet kloppen
dbonline zegt
Ok, maar waarom niet een stukje driften in deze Aston Marton DB9 1M?
circlestorm69 zegt
Hij lijkt eigenlijk best op zo’n grote blauwe walvis met die muil en die strepen…
jrk68 zegt
Mag hopen dat dit een wrapje is.
Zelfs als cadeau verpakking vind ik het niet geslaagd.
Geens van vieren trouwens en als ik dan moet kiezen vind ik de Heritage Art nog het minst mismaakt.
Vanquish zegt
Lelijk.
tritone zegt
Beetje laat van Aston, BMW had dat al eerder bereikt.
BmwMPower zegt
Als je zou zeggen dat het de porseleinen versie van de Bugatti Veyron was, dan had ik het ook geloofd.
robbie zegt
Dit bewijst maar weer eens dat democratie niet werkt.
De mening van de massa heeft blijkbaar dit tot resultaat.
Als ze verstandig waren hadden ze de opdracht gewoon aan mij gegeven. Dictator Robbie FTW!
xilver zegt
@robbie: En jij had dan gewoonweg die AM in je garage geparkeerd en geen vote gehouden ;-). Als ik af en toe eens een ritje mag komen maken zal ik niets zeggen :mrgreen:.
AlwinH zegt
@robbie: Precies!
Wat een ellende dit. Vraag de massa naar hun favoriete Aston voor de FB 1 miljoen actie en waar komen ze mee? Met de DB9, de allersaaiste Aston die er is.
Erg jammer dit, Aston maakt zoveel moois, V8 Vantage, V12 Vantage, DBS,Rapide … maar de massa kent waarschijnlijk alleen de DB9 (misschien wel es op Top Gear gezien) dus de DB9 kreeg de meeste votes.
En dan de specificatie, ook op gestemd door de domme Facebook massa. De saaiste velgen , het lelijkste interieur en als klap op de vuurpijl dit verschrikkelijke design voor de buitenkant.
Ik hoop dat Aston hiermee geleerd heeft nooit meer dit soort domme acties op Facebook te doen.
sdk16420 zegt
Beetje Bugatti Veyron L’Or Blanc effect. Ook smakeloos dus.
jordy14 zegt
Ziet er toch niet uit man.
bonkers zegt
Ik vind hem niet echt geslaagd.
mashell zegt
Kunnen we dit als visueel bewijs zien dat er toch een steekje los zit aan facebookgebruikers? ;)
kickass zegt
Dat randje om de grill ziet er bij alle AM’s heel gaaf uit.
wobwobgaserop zegt
Beetje mislukte Veyron… hoe heette die speciale uitvoering ook alweer die echt bovengemiddeld mad loot koste en die gelukkig gewoon de straat op mocht? :) wilde gok: ivory edition of zoiets..
bruinbeer zegt
@wobwobgaserop: Delfts blauw :) nee, officieel heet die L’ Or Blanc.
bempi zegt
Mooi om te zien hoe de aërodynamica is afgetekend op de DB9 met witte lijnen.