Maak kennis met de snelste vrouw op twee wielen ter wereld.
Doordeweeks is Erin Sills Director of Consumer Insights bij Facebook, maar in haar vrije tijd is ze een heuse speedfreak. Ze heeft al diverse snelheidsrecords op haar naam staan, zoals de snelste rit met twee personen op één motorfiets (291,98 km/u). Sinds dit weekend kan ze weer een tweetal records aan haar palmares toevoegen.
De Mojave Air & Space Port is vooral bekend als laatste rustplaats voor tientallen vliegtuigen, die er simpelweg in de woestijn worden geparkeerd, maar de kilometerslange landingsbaan wordt ook voor snelheidsrecords gebruikt. De Mojave Mile en Mojave Magnum 1.5 Mile zijn de twee afstanden waarop om de snelste tijd gestreden kan worden. De procedure is simpel: starten vanuit stilstand en de gereden snelheid na één of anderhalve mijl is je prestatie.
Erin Sills zette op haar BMW S1000 RR zowel de tijd op de mijl (1.61 km) als de anderhalve mijl (2.41 km) voor vrouwen op motorfietsen scherper. Na 1 mijl reed ze 338.12 km/u, een halve mijl later was dit zelfs 352.93 km/u! Ze is overigens niet de enige binnen de top van Facebook met een (on)gezonde honger naar snelheid. Zo rijdt topman Mark Zuckerberg in een Pagani Huayra en staat de Facebook-parkeerplaats sowieso vol met snel spul. Like!
norge zegt
Volgens de meeste hier kunnen vrouwen niet rijden ….Dit zal dan wel een broodje aap zijn…
mclarenf1lm zegt
@norge: In een rechte lijn kan iedere Amerikaan wel rijden, met zo’n snelheid op een motor daarintegen heb je flinke ballen nodig.
mazot zegt
@mclarenf1lm: volgens dit artikel heb je er geen ballen voor nodig
mclarenf1lm zegt
@mazot: Ballonen voldoen blijkbaar ook.
dawwg zegt
@mclarenf1lm: Een dikke portemonnee bedoel je. 350km/u rijden in een rechte lijn in de woestijn is heftig en duur, maar niet heel bijzonder dapper; zeker niet als je een speciaal geprepareerde machine hebt…
Juist nu Facebook satire censureert op Facebook en elke Erdogan grap – zelfs als die al 2 jaar oud is – verwijdert en accounts blokkeert, vind ik dit een erg zure PR afleidingsmanouvre …
moveyourmind zegt
@dawwg: Zwaar overdreven inderdaad…
Terwijl Erdogan zelf een geitje op zijn tijd best kan waarderen… Eh ik bedoel geintje…
retsok zegt
@norge: Je hebt al 46 likes, dus alle 46 vrouwen aanwezig op autoblog die waren het met jouw eens;)
willeme zegt
@retsok: Is gewoon één verbannen ‘vrouw’ welke handig is met VPN/IP adresjes wijzigen ;-)
bassx zegt
@willeme: tegenwoordig als addon in je browser te verkrijgen. F5’en en liken, hoef je niet handig voor te zijn ;)
mclarenf1lm zegt
Toch zou ik denken dat met een juist geprepareerde Kawasaki H2R een veel hogere snelheid behaald kan worden. De keuze voor een S1000RR vind ik sowieso een beetje vreemd, staat nou niet bekend om zijn gigantische topsnelheid.
soes750 zegt
@mclarenf1lm: ik had een Y2K genomen. Die gaat nog veel harder. Top ligt namelijk boven de 403 Km/h, maar misschien ging ze wel voor het record voor motoren met normale aandrijving. Y2K is natuurlijk turbine aangedreven.
fietsbel1 zegt
@mclarenf1lm:
De bmw hp4 is sneller dan de kawasaki h2r ze zijn standaard begrenst tot 300 .een Hayabusa turbo haalt 400 plus
sandervzanten zegt
@fietsbel1: is het niet dat alleen de digitale teller stopt bij 299kmh met tellen??
fietsbel1 zegt
@sandervzanten:
Nope. Vadertje staat wilde de Hayabusa verbieden op nl wegen omdat ie net over de 300 ging origineel in 1999 .fabrikanten hebben toen een overeenkomst gesloten om net er onder te blijven
soes750 zegt
@fietsbel1: die goeie ouwe Ghostrider met z’n Busa Turbo. Wat een held/gek is dat. Kan me dat nog goed herinneren. Vanaf een Ducati 999 gefilmd met de teller in de digitale begrenzer op 299 en dan op het achterwiel er voorbij komen blazen.
skinnybmw zegt
@soes750: https://www.youtube.com/watch?v=_fQwwvb7CRc
lekbak zegt
@mclarenf1lm: ik zou toch echt een hayabusa pakken. Die is er speciaal voor ontwikkeld, en ontzettend stabiel op hoge snelheid.
birdboy zegt
@mclarenf1lm: de H2r is niet straat legaal, maar een “normale” H2 is in een rechte lijn al sneller dan een S1000RR (die al idioot snel is)
rolov zegt
Tja rechtuit. Mooi record hoor.
norge zegt
@rolov: Een echte internet held reactie…Flink hoor..
rolov zegt
@norge: geef maar een motor dan zet ik het ook neer. Met mijn gsxr reed ik 250 op mijn achterwiel. Ik snap dat het allemaal heel geweldig klinkt dat 350 km rechtdoor maar als je gewend bent aan de snelheid is het niet zo bijzonder. Dus internetheld? Niet echt . Ik denk jij meer.
norge zegt
@rolov: Jaja ,,,flink..
rolov zegt
@norge: goh wat een te verwachten reactie . Eerst internet held noemen en nu ik met een feit kom dat ik het ook lachend neerzet ben ik flink . Misschien moet je zelf wat meer mans worden. Rechtdoor is niet zo speciaal.
rolov zegt
@norge: geef mij een motor die het haalt en een maand om weer te wennen en ik doe het ook. Ik ken meerdere gasten die op zondag ochtend vroeg als het mooi weer is hun motoren te Voorschijn halen en dik 300 rijden over de Nederlandse snelwegen. Het is niet zo bijzonder op een afgesloten stuk. We hebben het niet over. Tante Betsy die voor het eerst op een motor stapt he.
vanbeekphotography zegt
@rolov: doe dan
rolov zegt
@vanbeekphotography: je leest niet he. Ik zeg geef maar een motor en een maand. Mijn motor die ik nu heb gaat niet harder dan 200 . Wat prima is voor het type motor dat het is.
kars zegt
@rolov: Als je dat op de NL-snelwegen doet, dan ben je gewoon echt niet goed wijs. Ook al is het rustig. Ga dan naar DLD of het circuit op. Ik ben het wel met je eens dat snelheid snel went. Kijk maar naar dragracers.
Maar de focus die je moet hebben om in zo’n relatief korte afstand deze snelheden te behalen, is bijzonder groot. Alles moet perfect gaan. Schakelen, gasstand (geen wheelie), enz. Zo eenvoudig is ’t niet om zo’n record neer te zetten.
Daarbij gaat het er ook om hoe jij je bericht hier neer typt. Heeft nogal een hoog ‘kijk mij eens’ gehalte.
rolov zegt
@kars: ik geef aan dat iedereen die een sportmotor rijdt en dan een busa BMW of Ducati rijdt er geen moeite mee zou hebben. Zij heeft nog ervaring ook. Rechtdoor is geen ding . Bochten zoals Rossi doet zijn een heel ander verhaal. Ik heb nooit boven de 300 gereden. Dus ik doe helemaal niet kijk mij. Ik zeg alleen dat er genoeg zijn die het dien op de Nederlandse snelwegen. Gek of niet het kan makkelijk op sommige plekken. En ik zou het ook kunnen op de juiste motor en en juiste tijdstip en juiste dag.
Rick-dos zegt
Ik zou het veel knapper gevonden hebben als ze rechtop gezeten had terwijl ze 350 km/u aantikt…
E34M5Touring zegt
@Rick-dos: Ze had deze geoefend: http://bornefreestyle.com/freestyle/wp-content/uploads/2013/10/Booking-Acro.png
Maar daar verloor ze 8km/h mee..
Rick-dos zegt
@E34M5Touring: Tssss das geen excuus….
cadrez zegt
Zijn hier eigenlijk vrouwen op het forum?
automeisje99 zegt
@cadrez: ja zekers
E34M5Touring zegt
Vanuit stilstand in 1600m naar 338km/h. Poehh, ik vind dat best snel. Is dat een stock motor? Het blok bedoel ik dan. De rest zal wel iets aangepast zijn.
mclarenf1lm zegt
@E34M5Touring: Standaard ongeveer 180kg en een top van 299. Waarschijnlijk andere bakverhouding en nog wat andere trucjes.
mclarenf1lm zegt
@mclarenf1lm: 180pk* ooit zal er een edit knop zijn, ooit…
ds3thp zegt
@mclarenf1lm: volgens mij zit de S1000RR inmiddels op 200pk en 200kg rijklaar
birdboy zegt
@ds3thp: dat zijn kruk as cq kroeg waardes. Aan het wiel; 197 met full akra en mapping, met een geflowde kop 208.
birdboy zegt
@birdboy: dat zijn in ieder geval de waardes van een s1000rr die ik goed ken. Andere dyno, fiets en omstandigheden kunnen daar van af wijken :-)
E34M5Touring zegt
@mclarenf1lm: Ok, dan zal er ook nog wel wat extra power uitgehaald worden. Ruim 50km/h redt je niet alleen met andere tandwielen denk ik. Thanks!
lekbak zegt
@E34M5Touring: ik denk juist dat de hele aandrijflijn is aangepast en de rest redelijk stock is. Uiteraard dingen zoals je jiffy of bok eraf en misschien zelfs wat andere veren, maar dat zal het ook wel zijn.
maferick74 zegt
Pak motor… start… draai aan hendel… ga dr lekker voor zitten… kom over lijn…. record… wauw knap…. vermelden waard…
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@maferick74: doe het maar na
maferick74 zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: dat gaat niet… het is een record voor vrouwen… die van mannen zal wel en stuk hoger zijn.
Edge zegt
@maferick74: Ik zie het al, jij redt het niet. Je moet natuurlijk wel schakelen, anders haal je die hoge snelheden nooit en zit je binnen de kortste keren op de toerenbegrenzer te rijden.
roppp zegt
@Edge: ’t was een automaat jonguh
maferick74 zegt
@Edge: maar misschien is dat dan ook wel een record (zo snel mogelijk in de toerenbegrenzer rijden)
trustmeiamanengineer zegt
Mooi, ieder z’n hobby. Ik rij personlijk liever een paar mooie bochten. Maargoed, ik ben dan ook nooit boven de 160 uitgekomen op twee wielen.
pomoek zegt
Gefeliciteerd! Ik ga nu wat autonieuws lezen op http://www.motorblog.nl
viezefreddyw zegt
@pomoek: De reactie waarvan je wist dat ‘ie zou komen. Het was alleen nog even afwachten wie ‘m zou plaatsen.
pomoek zegt
@viezefreddyw: Alleen k^t dat de link ’t niet doet…
Edge zegt
@pomoek: Nouja, wat let je? Je kunt natuurlijk altijd dat domein kopen en hem doorlinken naar Autoblog.
bmwtouring zegt
@viezefreddyw: Hij heeft gelijk , toch ?
viezefreddyw zegt
@bmwtouring: Vind je? Ik ben van mening van niet.
Zo af en toe kan een artikel als dit best even tussendoor komen. En zeg nou zelf, een vrouw op een motor die de 350 km/u aantikt. Best tof toch? We moeten niet vergeten dat we op een site zitten die jou en ons allemaal gratis(!!) content biedt, en heel vaak erg leuke content. De site wordt bestuurt door jongelui met een jonge geest. Dat maakt het ook zo leuk. Af en toe even reclame er doorheen of een advertorial. Moet kunnen, toch?
En als een artikel over een onderwerp gaat wat niet je interesse heeft, klik dan niet. Ik snap nooit waarom mensen dan nog de moeite nemen om op het artikel te klikken, vaak nog doorlezen ondanks dat het ze niet boeit. Dan nog even doorscrollen naar beneden om een reactie te plaatsen over dat het niet autogerelateerd is. Laat toch lekker gaan denk ik dan.
wbudding zegt
@viezefreddyw: politiekcorrect
viezefreddyw zegt
@wbudding: Wat jij wil jongen.
ronnys zegt
@wbudding: Nou en? Een knappe vrouw die van snelheid houd is altijd leuk!
Van mij mag het vaker/meer!
Dutchdriftking zegt
Tja ik doe het niet na.
e1000bmw zegt
@dutchdriftking: Ik ook niet. Maar ik heb dan ook geen A-rijbewijs…
ronnys zegt
@e1000bmw523i: Dat is ook niet nodig, het is een stukje afgesloten terrein…
Al kan een beetje ervaring op twee wielen geen kwaad voordat je dit gaat proberen.
moveyourmind zegt
Director of Consumer Insights bij Facebook…
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Is dat zoiets als een soort louche autohandelaar die het niks uitmaakt wat ie verkoopt als het maar knaken oplevert, maar dan met persoonlijke data in plaats van auto’s…
martinus zegt
@moveyourmind: Jep
sparks zegt
Ik houd het wel op pc snelheid… Stikstof koeling wel te verstaan.
ghost zegt
Knap!
Wat je met een shitload geld al niet kan doen.
house zegt
Hard rijden in een rechte lijn is misschien niet moeilijk maar je moet er wel ballen voor hebben om met zo een snelheid te rijden.
Maximum wat ik tot zover heb gereden met mijn motor is ergens rond de 250+- kmph en rond die snelheden voel je al een behoorlijke druk op je staan ook al zit je over je tank gebogen, dus laat staan met 350 kmph.
Moet zelf nog de maximum snelheid uitproberen op mijn motor maar in Nederland doe ik dat niet zo gauw tenzij er ergens een mooi stuk asfalt ligt en er geen ander verkeer is en zelfs dan doe ik het niet zo gauw omdat er maar een object in je baan hoeft te komen en dan is het afgelopen.
Heb al eens een rat met 140 kmph geraakt en toen had ik nog geluk dat ik niet op mij plaat ben gegaan.
kevincck zegt
Pittig dingetje
amnesia zegt
Moet je voor stellen wat voor lucht er vrij komt als die raceteef dat leren pakje uitrekt
Edge zegt
350km/u en je enige vorm van bescherming is een helm. Geen kreukelzone, geen rolkooi, niks. Ik zou het niet durven, denk ik.
reistje zegt
@Edge: ze was naakt?!
lekbak zegt
@Edge: en het enige wat ze tegenkomt is asfalt. Als haar bescherming dik genoeg is glij je rustig tot stilstand. Als je het geluk hebt goed terecht te komen in eerste instantie.
vanbeekphotography zegt
@lekbak: rustig glijden met dik 300, jaja…
aramae zegt
Respect! Zou zelf nooit zo hard durven te rijden.
prop zegt
Bestaat facebook nog?
lekbak zegt
@prop: Facebook, dat is een super handige plek om het laatste scheepvaartnieuws te lezen, op zoek te gaan naar een baan/personeel, tweedehands spulletjes te vinden en kwijt te raken en voor leuke weetjes over auto’s, vliegtuigen en boten. Ook kan je daar oude bekenden zoeken zoals vroegere klasgenoten of buurtgenoten en contact met ze opnemen.
Super nuttig, als je het strikt zo gebruikt!
st220 zegt
Even los van de ‘durf’… Je hoeft niet goed te kunnen rijden om hard rechtdoor te kunnen. By the way vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van zo’n record, maar dat is wat ik er van vind….
Joost zegt
Het versnellen naar 350 is al een dingetje, maar van 350 naar 0 terug lijkt ne nog veel spannender om te doen…
Tenzij je alle ruimte hebt om uit te rollen….
spylegion zegt
En dan te bedenken dat boven de 300 het achterwiel ve motorfiets los begint te komen vh asfalt..