Fabspeed is bezig met een leuk project op basis van de 458 Italia. Men test wat uitlaten en motorische aanpassingen en zet het beestje een aantal keren op de rollenbak.
Het resultaat is een plus van 70 pk en een heerlijke soundtrack die de heren even testen onder het lokale viaduct. Zoek de verschillen! Ook het koppel stijgt overigens met een slordige 70 Nm. Uiteindelijk levert de 458 Italia met Fabspeed-peper in de bips 525 pk aan de achterwielen en 499 Nm koppel. Gelukkig heeft men (nog?) niet aan het fraaie jasje van deze zwarte 458 Italia gezeten, wat mij betreft mag dat ook zo blijven. Overigens is Fabspeed niet hetzelfde als FAB Design, dat juist wel bekend staat om haar monsterlijke transformaties.
porsche9ff zegt
nu de buitenkant ook nog, kvind het zo’n lelijk ding
boygeorge zegt
Mooie kleur.
vincent_995 zegt
Prachtige wagen, maar is 525pk geen achteruitgang?
CasperH zegt
@vincent_995: dit zijn pk’s gemeten aan de wielen, fabrikanten melden doorgaans pk’s aan de krukas omdat dat getal véél hoger uitvalt (en dus beter verkoopt)
vincent_995 zegt
@CasperH: Ok, dan gaat er al een hoop verloren. Desalniettemin een fantastische auto.
Jokkebrok zegt
Zo hoort het! Altijd weer die optische meuk, neuh, doe mij maar motorische tuning!
Faalhaas zegt
*FAPFAPFAP*
Mattie zegt
Ah gelukkig hebben ze ipv 3 maar 2 uitlaten gemonteerd.. Drie vind ik zo’n raar aantal! Klinkt goed en ziet er goed uit dus parkeer maar voor de deur
Ersin Demirci zegt
Bella Machina!!! Maar die 525 Cavalli klopt niet…
CasperH zegt
@Ersin Demirci: jawel, die kloppen wel.
mb man zegt
Kijk maar uit dat ie niet in de fik vliegt.
JPM zegt
Een standaard 458 heeft 560 pk en deze heeft er 525?
T16 zegt
Die 525 pk is aan de wielen, waar je ze kan meten.
Motorvermogen is wel degelijk 70 pk gestegen, lijkt mij hoe dan ook een vooruitgang. Na het kritisch beluisteren van de video vindt ik de tweede configuratie met aangepaste dempers te heftig, echt extreem luid! Laatste configuratie klinkt tammer maar heeft meer topvermogen. Lijkt echter of hij minder goed oppakt ondanks een hoger koppel. Altijd goed opletten met aanpassingen.
koluh zegt
@T16: is wel veel hoor!!!
Uitgaande van die 525 – die 70pk winst, 455 pk op de wielen.
Dat is 115 pk minder dan dat Ferrari opgeeft. Wel ziekelijk veel.
Vind trouwens de tweede set-up het lekkerste!:O:D
Ersin Demirci zegt
Serieus??? Trouwens jongens wisten jullie waarom die in de fik vliegt? Uitleg: Rond om de motorblok is de carbon vast gekit met lijm. Deze lijn vliegt dus in de Fik. En daarom zijn die 458 Italia’s teruggeroepen om die kit te vervangen door POPNAGELS. HAHHAHAHA Types Italiaans heerlijk….
supasweet zegt
@Ersin Demirci:
daar is al lang een autoblog bericht van geweest
verder een nice mod, vind het wel overdreven groot verschil van wat ferrari zelf op geeft
Bart_V zegt
Jongens dit is op de wielen gemeten
auto van een maat van me heeft standaard 110 pk en heeft nu 108 pk op de wielen wat overeen komt met 130 tot 140pk op de kruk
hangt allemaal af met de wrijving in de versnellingsbak en aandrijfassen
Ersin Demirci zegt
Ja ik weet het er zitten spellingsfouten in.
Ersin Demirci zegt
Ik was gewoon te enthausiast om het aan jullie uit te leggen…
MarkieS zegt
Ik vind meer dan 12.000 dollar een beetje veel geld voor een nieuwe uitlaat, zonder die extra pk’s gaat het hard genoeg.
MLTB zegt
Bruut ding.. :)
Lekker fappen!
CSL zegt
525 pk aan de achterwielen? lekker hoor.
In die kleur is hij zeker wel te verteren. Erg vet.
Wie heeft hier liever een GT2 RS, die ongetuned werkelijk bloedsnel is?
T16 zegt
De GT2 RS is al getuned, door Porsche zelf. In de standaard 458 zit duidelijk nog meer potentie. Liever de Ferrari.
wolffjee zegt
ik vind ie tweede setup ook het lekkerst! klinkt lekker bruut!
mrB zegt
Best apart dat verschil in pk’s tussen het eerste pakket en het tweede pakket. Terwijl de laatste minder klinkt naar mijn mening (ook minder dan het origineel)
mrB zegt
Best apart dat verschil in pk’s tussen het eerste pakket en het tweede pakket. Terwijl de laatste minder klinkt naar mijn mening (ook minder dan het origineel)
jos zegt
Dat gel*l over die pk’s is echt uit de lucht gegrepen. Een auto verliest ongeveer 10%-12% van zijn motorvermogen aan wrijving in de aandrijflijn, wat erop zou duiden dat een standaard 458 dik 500 pk op de wielen weet te zetten. FAB kan er slechts dan 70 pk extra uitgeperst hebben (waarvoor hulde overigens) als ze de wrijving in de aandrijflijn verdubbeld hebben. En dat lijkt me sterk.
Hoe de vork precies in zijn steel zit weet ik niet, maar het verhaal dat nu verteld wordt lijkt mij niet te kunnen kloppen.
Roelio zegt
Hoe meer de Italia wordt aangetast hoe beter. Dat is namelijk het beste recempt voor een gigantisch duur kampvuur. Hij zal best goed rijden maar ik prefereer ze toch wel lekker gegrild…
luis zegt
fabfab
Megakix zegt
Wat een korte schakeltijden ! Ik verbaas me er steeds weer over…heerlijk. Maar de voorkant van de 458 bekoort mij niet zo, met die ledjes en overstylering. De achter- en zijkant zijn overigens typisch Ferrari-schoonheid !
ruud zegt
“Hoe de vork precies in zijn steel zit weet ik niet,”
Nee daar hebben meer last van hier..
de wrijvingsverliezen zitten nl tussen de 18 en 20%.
de winst in PK’s zitten voornamelijk in het verwijderen van alle ingrepen mbt milieu, zowel dB als Co2.
de volgende Ferrari draait dan wel 10,000 rpm want er moet natuurlijk wat te wensen overblijven!
altijd goede marketing bij Ferrari.
Cantago zegt
Goddelijk geluid, en gelukkig hebben ze het uiterlijk niet verneukt! Doe er mij maar een;) Wel in Rosso Corsa!