De fabrieksnieuwe Aventador reed niet te hard, mocht je dat denken.
Gisteren was een zwarte dag voor Rick van Stippent van Stipt Polish Point, waarbij dat middelste woord slaat op ‘polijsten’ en niet op de herkomst van de medewerkers. Afgelopen zondag ging hij met zijn mooiste auto – een Lamborghini Aventador S – naar een meeting op het TT Circuit in Assen. Helaas crashte hij op de A28.
Hart van Nederland
De beelden van de gecrashte Aventador die compleet in elkaar zit, zijn inmiddels overal het internet overgegaan. Gelukkig bleven Rik en de inzittende ongedeerd. Aan Hart van Nederland laat het volgende weten:
Ik ben de macht over het stuur verloren. We zijn een paar uurtjes verder, maar het besef begint nu pas te komen. Ik ben een enorme autoliefhebber en écht zuinig op mijn auto’s. Dus het is voor mij wel een zwarte dag in mijn leven. Ik ben mijn mooiste auto kwijt, maar ik ben wel een leven rijker.
Rick van Stippent, is gelukkig ongedeerd.
Het ongeluk was het nieuws van de dag. Het gebeurt niet vaak dat een auto van een half miljoen in een paar seconden afschrijft naar praktisch 0 euro. Overigens wordt het bedrag van een half miljoen genoemd, maar de meeste Aventadors in deze specificatie doen op het moment zo’n 350.000 tot 400.000 euro.
Aventador reed NIET te hard
Alsnog een hele hoop geld. Waarom dan er alsnog zo hard mee rijden? Nou, wat blijkt, hij reed helemaal niet te hard!
Dat is klinkare onzin! Als je goed naar de bandensporen kijkt, heb ik niet eens een remweg gehad. We zijn over die heuvel heengegaan en hij is gaan draaien. Het enige wat die auto heeft gedaan, was alleen maar tollen. Er is geen remweg te zien. Als je echt veel te hard rijdt en je komt ergens op af en je gaat vol in de ankers, dan heb je eerst nog een remweg. Heeft ‘ie gewoon niet gehad. En eer dat ik die auto bij elkaar heb verdiend, dan moeten we wel misschien tien jaar wachten
Rick van Stippent, reed niet te hard.
Kortom, wij zaten met onze eerste aanname dat de auto zo’n 90 topt 95 km/u reed er niet ver naast.
Via: Hart van Nederland.
Meer lezen: deze auto’s zijn het goedkoopste om te rijden!
SanderB zegt
Meneer van Stipent is er niet van op de hoogte dat je met ABS geen remsporen meer hebt?
AutomotivePassionNL zegt
Niet helemaal waar. Met ABS krijg je een ander type remspoor, met onderbrekingen.
bischero zegt
@SanderB: onzin, die heb je wel, alleen ziet die er (in opbouw) anders uit
SanderB zegt
probeer het voor de grap eens met je eigen moderne auto en laat me de foto’s zien, ben benieuwd
werf76 zegt
Klets geen onzin. Een auto met ABS heeft wel degelijk een remspoor. Het ziet er alleen anders uit dan van een auto zonder ABS. Vaak genoeg gezien van de verkeersongevallen analyse van de politie.
VeniVidiVici zegt
@SanderB: Er was wel een remspoor… in z’n onderbroek na afloop.
diehard zegt
Zodra de zon en de maan tegelijkertijd opkomen geloof ik dat Rikkert niet te hard reed
povel zegt
@diehard: Ik weet niet wanneer dat precies is, maar dat is gewoon mogelijk. Dat gebeurt afentoe…
diehard zegt
@povel: fout! Je kunt de maan weliswaar zien tijdens daglicht maar ze komen nooit tegelijkertijd op!
povel zegt
@diehard: Helaas niet fout. Als je weet hoe de maan om de aarde draait en de aarde ronde de zon is het vrij makkelijk te verklaren als je de zon aan de ene kant aan de horizon hebt en de maan aan de andere kant kan een zonsopkomst gelijk met de opkomst van de maan hebben. De aantrekkingskracht vd aarde helpt hier nog een beetje bij door de lichtstralen minimaal te buigen.
jaapiyo zegt
Nu al de beste comment van het jaar.
povel zegt
@diehard: https://astronomy.stackexchange.com/questions/37043/sunrise-and-moonrise-time-are-same
drdre1 zegt
Welkom bij bassie&adriaanblog.nl…lol
tortuga zegt
@diehard: gebeurt vaker dan je denkt🤣
3246cm252kw zegt
@diehard: ja echt. Als je zo’n spoor trekt moet je met 4 spinnen wielen dus volgas gehouden hebben tijdens de crash om dit soort donut effect te krijgen van zo veel meter 🤣
jaso013 zegt
Ik veroordeel niemand verder en als hij dat zegt dan kan dat natuurlijk ook zo zijn.
Ik vind het wel vreemd dat je zo vaak kunt rondspinnen over zo’n grote afstand als je “maar” max 100 hebt gereden. Dat er geen remsporen zijn wil niet zeggen dat je niet te hard hebt gereden, dat wil zeggen dat je in iedergeval noet geremd hebt lijkt mij dan. Goed dat hij er ongedeerd uit is gekomen en hopelijk komt hij er uit met zijn verzekering en kan hij snel weer een nieuwe droomauto aanschaffen.
jippie zegt
Ah, het is de schuld van de A28.
vaakbenjetebang zegt
@jippie: Mocht je op dit stuk snelweg voorheen niet ‘gewoon’ 130km/h? Dan zijn er daar wel veel mensen door het oog van de naald gekropen in die jaren zeg.
jaapiyo zegt
Poh. De rubriek ‘het oog’ in RTL GP Magazine heeft opeens nog decennia materiaal liggen.
vindik zegt
Als lezer van de zijkant zou ik toch zeggen: dat je geen remweg hebt betekent niet dat je niet te hard reed; het betekent dat je niet geremd hebt.
En heuveltjes en daarna gaan draaien/tollen doen me denken aan lichter wordende auto’s na een heuveltje . En hoe harder je het heuveltje neemt hoe eerder hij gaat tollen na het heuveltje..
Anyways, gelukkig dat je er goed vanaf gekomen bent en sterkte met de deuk in je ego..
gregorius zegt
Fabrieksnieuw? Wat voor nieuw is er nog meer?
bischero zegt
@gregorius: afhankelijk can waar je woont: keinieuw of nagelnieuw 😁
ar156sw zegt
@bischero: en Spiksplinternieuw!
Poulusma zegt
Afhankelijk van waar je woont kan het ook Nieuwegein zijn 😏
Jetlag zegt
Gloednieuw
rijnounsdoor zegt
@gregorius: Rick van de Striptent heeft vast wel een mooi potje polish, even smeren en dan is die Lambo weer keinagelspliksplinterfabrieksnieuw!
toniominestrone zegt
@rijnounsdoor: waar kan ik kaarten kopen van jouw voorstelling?
simonbv zegt
Worden snelheden ook geregistreerd in een autocomputer zoals een Black box in een vliegtuig? Dan zou een verzekeringsmaatschappij en/of politie uit kunnen lezen wat de werkelijke snelheid was voor de crash.
ghini zegt
@simonbv: Nee maar dat zou geen gekke eis zijn voor verzekeringsmaatschappijen om te eisen.
drdre1 zegt
Kennelijk is dat onlangs wel gebeurd met de BMW in het fatale voorval in België, waar een persoon op een menigte inreed. Ik kan me voorstellen dat er bij moderne auto’s veel wordt geregistreerd, misschien met als bedoeling om de auto beter te servicen (als we de lieve fabrikanten mogen geloven), maar wellicht ook met de mogelijkheid om voldoende informatie op te kunnen halen om betrouwbare conclusies te kunnen trekken.
bischero zegt
@drdre1: binnenkort (2024 dacht ik) standaard uitrusting
wimof zegt
Klopt van de laatste seconden worden alle parameters opgeslagen.
TheMaster zegt
@simonbv: Ja, wordt gelogd alleen niet voor deze doeleinden. Het gaat er voor fabrikanten om dat klanten geen onterecht garanties claimen. Daarom worden launches geregistreerd, wannneer er met teveel rpm de egear gebruikt wordt, hoevaak er WOT wordt gereden. Al die data gaat elke servicebeurt naar t hoofdkantoor.
Jetlag zegt
Ja, bij de meeste moderne auto’s wordt allerlei data opgeslagen, nadat bijvoorbeeld de airbags zijn afgegaan.
Kan me herinneren dat bij een dodelijk ongeval in Rotterdam (eind 2009) de bestuurder van een pick-up werd veroordeeld, ondanks dat hij voorrang had. Uit de autodata bleek nl dat hij kort voor de aanrijding bijna 5x de toegestane snelheid reed. Deze data word alleen versleuteld opgeslagen, zodat niet elke garagist dit kan uitlezen…
Grifo65 zegt
Wat dacht je van het GPS signaal van je mobieltje? Ik heb met een 911 ( alle veiligheidssystemen ‘aan’ ) op een recht stuk weg (A7) met een gangetje van 120 na een flinke hobbel meegemaakt dat de achterkant heel licht werd en de auto plots naar links uitweek. Gelukkig reed ik op de rechterstrook met beide handjes aan het stuur en kon de wagen opvangen. Mazzel dat er geen verkeer op de linkerstrook was. Check bij de garage leverde geen bijzonderheden op. Commentaar daar was dat een auto met een midden of achtergeplaatste motor je altijd een keer pakt.
bernoulli zegt
“Maar agent, ik reed écht niet te hard!”
Fer-4S zegt
Hmmm, ok, dit schaar ik toch een beetje onder de andere uitspraken van Rick, waarbij enige overdrijving toch wel een rol speelt (en dat is voorzichtig uitgedrukt). Rick is toch vooral marketing.
Maar met 100km per uur, kom je niet zo snel los, verlies je niet zo snel de macht over het stuur, en raak je niet in een slip van 200 meter lengte (zie de hectometerpaaltjes in de vangrail). Wat afbreken in je ophanging is ook wat onwaarschijnlijk.
Meer waarschijnlijk, 200+ rijden, flauwe bocht, heuvel, en opeens heel veel verkeer op weg naar Assen en dan de macht over het stuur verliezen.
wimof zegt
Staat vandaag 29/03 in Het Laatste Nieuws
“Beschuldigd als crimineel”
Rick van Stippent (29) is verbaasd door de hoeveelheid aandacht die het ongeval kreeg. “Je wordt beschuldigd als een crimineel”, zei hij in de tv-show Jinek op RTL. “Als ik in een Volkswagen Polo had gereden, had ik het ongeluk niet overleefd maar had er ook geen haan naar gekraaid.”
Hoe snel hij reed op het moment van de crash, weet hij niet meer. Hij bevestigt wel “dat dit geen auto is om maximaal honderd kilometer per uur in te rijden”.
ghini zegt
Het is lastig inschatten op die video. Hij komt hard in op langzaam rijdende verkeer maar dat rijdt al langzaam, dus dat hij harder rijdt is niet gek maar dat zegt niet of hij te hard reed. Toch zou je met die video en wat rekenwerk er achter kunnen komen dmv de lengte van de witte strepen en de afstand die hij in bepaalde tijd aflegt. Hij lijkt naar mijn mening niet vol te remmen. Dat tollen kan langer doorgaan dan een remweg dus dat zegt ook niet alles al lijkt de totale afstand van het tollen wel erg lang. Politie zal het wel uitrekenen. Grote kans dat hij naar zn verzekering geld kan fluiten want stel hij rijdt niet te hard, dan heeft hij miss wel roekeloos gereden? Verschil in snelheid met langzaam rijdende verkeer was groot? Gelukkig niemand gewond. Zo zie je maar weer dat de openbare weg geen racebaan is en verkeer te onvoorspelbaar om echt hard te rijden. Nederland is daar sowieso doorgaans te druk voor. In Duitsland op een zo goed als lege snelweg 200 rijden met alleen maar lange bochten is anders dan Nederland met verkeer en veel kortere en dus onoverzichtelijke bochten.
AutomotivePassionNL zegt
Redden wat er te redden valt voor hem, maar hier liegt hij toch vooral tegen zichzelf. Natuurlijk, met 100 of 130 over dat heuveltje heen kan ook spannend worden als je ineens moet remmen. Zeker met een stijfgeveerde auto als de Aventador, maar andere video’s laten toch een bepaald verkeersbeeld zien. Dus ik hou het op: Flink te hard over het heuveltje heen -> auto een stuk lichter geworden -> die zet een stapje opzij (of mede door korte remactie i.v.m. eerder niet zichtbaar verkeer) -> en daar ga je.
Zo’n lang (mooi, dat dan weer wel) slipspoor krijg je écht niet van met 100 linksaf de vangrail in.
mrjlr zegt
Natuurlijk niet te hard gereden!
Rijkswaterstaat heeft hier wat uit te leggen. Dit uitermate onveilige stuk snelweg is klaarblijkelijk de oorzaak van vele, vele grote ongelukken! Gelukkig bestaat het Nederlandse wagenpark dat zich dagelijks over dit onveilige deel van de A28 waagt uit louter auto’s met een een wegligging waar een Aventador dus niet aan kan tippen. Misschien heeft meneer Stipt iets teveel cockpitspray op zijn achterbanden gebruikt.
briangriffin zegt
Wat een l*lverhaal van fabrieksnieuwe Rick. Het is juist zeer aannemelijk dat er geen remsporen zijn als er véél te hard is gereden (namelijk überhaupt geen reactietijd meer mogelijk).
seatleon zegt
Mijn bullshit-detector laat mij weten dat die bewering onjuist is. Ik ken die “heuvel” wel en zelfs met 150-160 km/h in een gewone auto gebeurt daar helemaal niks. Ik geloof er niks van dat een Lambo door een heuvel over een allerdaags viaduct opeens van slag raakt. En dat argument van remmen slaat ook nergens op. Ik vermoed dat ie te hard reed, over de heuvel kwam, daar reed iemand 90 en die heeft hij proberen te ontwijken.
povel zegt
Mooi volgende keer als ik aan de kant gezet word omdat ik te hard rijd probeer ik deze ook. Nee hoor agent ik reed niet te hard, want er zijn geen remsporen. Dat slaat dus helemaal nergens op. Ik zou ook blijven volhouden dat ik niet te hard gereden heb als ik wat terug zou willen vangen vd verzekering.
marcsuyck zegt
Wie rijdt er nou 100 km/h in een Aventodor?! Is helemaal niet goed voor die auto.
mashell zegt
Dat is getuige het ongeluk en het statment van de bestuurder inderdaad veel te snel voor een Aventador.
SpiderIV zegt
@marcsuyck: mmm. Heb het idee dat deze verbouwingsactie ook niet helemaal goed is voor de auto. Lijkt toch niet meer op het oorspronkelijke ontwerp.
Pascal zegt
Ons Rikkert heeft de filmpjes waarop hij met een lekker gangetje voorbij komt stuiven inmiddels zelf ook wel gezien toch? Ontkennen is dan niet heeul geloofwaardig meer.
joosstra zegt
Fabrieksnieuw was hij niet. Kenteken was K083XT, en volgens de RDW was de eerste toelating van 28 mei 2018. Fiscale waarde was € 522.324,00.
flatsix010 zegt
Grappig dat mijn Kia Rio uit 2011 een beter wegligging heeft dan een aventador bij 100km/u.
Rick had waarschijnlijk net een broodje aap bij de pomp gekocht.
dper4mance zegt
Dit verhaal is nog grotere onzin dan zijn fabrieksnieuw gezwets. Met 100 heb je never nooit niet genoeg energie om 4 keer volledig rond te gaan… Vond altijd al dat ie beter kon lullen dan poetsen, maar kennelijk leeft ie echt in een fantasie wereld.
reactief zegt
10 jaar om terug te verdienen? Dus al zijn auto’s zijn gefinancierd? In het AD stond net een artikel dat hij in enkele jaren miljonair is geworden… hmm..
Edge zegt
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Bij een miljonair denken mensen vaak aan iemand die een miljoen op de bankrekening heeft staan, maar veel vaker zijn dat soort bedragen het complete vermogen van iemand. Als hij een woonhuis van 5 ton heeft en zijn fabrieksnieuwfabriek ook 5 ton waard is, is hij op papier gewoon miljonair, ongeacht of er 1 euro of 1 miljoen euro daadwerkelijk op de bank staat.
peke zegt
@Edge: dan kom ik ook een heel eind als de overwaarde wordt meegenomen.
Toch voelt het anders 🤭 totaal niet het idee dat ik me een aventador kan veroorloven. Dus ik vermoed dat er nog wel iets meer bij hem zit ;)
Hoewel je relaas wel klopt hoor, vermogen wordt ook meegenomen. Niet primair liquide middelen. Maar ik gok dat er genoeg geld geharkt wordt daar in die toko van hem. Prima.
bernoulli zegt
Psies. Daarom zijn al onze boeren ook miljonair.
reactief zegt
Je vergeet de schuldenlasten er nog af te trekken! Anders zou ik ook miljonair zijn! ;)
Dus als hij zit te pochen met miljonair zijn in enkele jaren ga ik toch echt uit van (papieren)winst.. en in slechts enkele jaren ging hij naar een collectie van 50 auto’s.
Ik snap hoe het werkt. In z’n marketing is zijn succes een belangrijke factor, net zoals vele bekende internet ondernemers. Dus daar een beetje aandikken. Maar hier is het juist in zijn voordeel om een beetje terughoudend te zijn, heel hard werken etc etc.. dus nu ineens 10 jaar ervoor moeten werken.
Daar gaat het mij om. Ik snap heel goed hoe vermogen wordt opgebouwd en dat dat heel vaak niet zomaar vrij opneembaar is. Gelukkig heb je daar weer financiering voor ;)
VeniVidiVici zegt
@reactief: Zou het misschien ook kunnen dat Rickie wat auto’s gepoetst heeft voor Premium Classics en van deel inkomen een hoop Bitcoin gekocht heeft in 2018…
HzR zegt
@reactief: heeft deze meneer dan geen verzekering voor zo’n auto?
Edge zegt
Ik vind het wel een bijzondere verklaring, niet te hard rijden omdat er geen remsporen zichtbaar zijn. Het enige dat je daarmee ‘bewijst’ is dat de crash zo snel gebeurde dat je geen tijd had om nog op de rem te trappen om te redden wat er te remmen valt.
Daarnaast bevestigt hij juist dat hij te hard reed, want waarom zou een Aventador S uit zichzelf gaan tollen als je op de snelweg over die ‘heuvel’ rijdt en een Kia Picanto met nog geen tiende van de downforce van die Aventador niet?
racemees1 zegt
Duidelijk nooit in iets gereden wat in de buurt van een supercar komt. Dusdanig hard afgeveerd en stijf dat een bij hobbel icm accelereren de auto los komt en uit kan breken.
Supercar hoort eigenlijk enkel op feilloos strak circuit asfalt te rijden, waar alles dan ook op is afgesteld.
SanderB zegt
Duidelijk nog nooit in een supercar gereden, deze zijn namelijk gemaakt vor gebruik op de openbareweg met bijbehoordende oneffenheden en kunnen daar prima mee omgaan. Als je 200+ rijdt wordt het met elke auto vervelender, maar die raken nog veel meer uit balans dan een strak afgeveerde auto
racemees1 zegt
Misvatting wederom. Jij hebt je eigen “supercar” met verlagingsveren in gedachte en vergelijkt dit met een standaard auto.
Plankharde supercar is buitengewoon tricky op bobbelig asfalt icm accelereren.
supercarrera zegt
Zelf zo vaak gehad dat de auto bij volgas (diverse supercars) door hardcore onderstel “los komt” en een stap opzij zet bij ribbels en bobbels.
Broekpoepmomentjes die je met een familycar met evenveel vermogen (rs6 getuned) dus niet hebt.
Grifo65 zegt
SanderB deze auto’s zijn keihard afgeveerd en maken graag een hulpje opzij bij een flinke oneffenheid in de weg. Berucht is dat dit effect bij het opschakelen van de geautomatiseerde bak in de Aventador wordt versterkt. Wordt zelfs in enkele testen genoemd. Zou een oorzaak geweest kunnen zijn. Maar het blijft gissen. Zat niet naast hem.
caspart zegt
Juist, internet staat er vol mee. Supercars die na een bobbel de weg afzeilen. Top wegligging op het circuit, echter op straat met onverwachtse richels en bobbels kan het heel anders uitpakken als je niet heel erg goed oplet.
omarrs6 zegt
Ik ben blij dat dit een eenzijdig ongeval is. Rick heeft een deuk in zijn ego opgelopen + Aventador afgeschreven. Als hij er oprecht van overtuigd is dat dit een onschuldig ongeval is, dan kan zijn verzekering uitkeren (ik ga ervanuit dat hij all-risk verzerkerd is). En anders helaas pindakaas, volgende keer rustiger rijden en door met het leven. Wel moet hij waarschijnlijk dokken voor de schade aan de vangrail etc…
Visje66 zegt
Tuurlijk Rick, want met 100km/u kom je daar los en laat je een ravage achter van 100den meters.
Met je chinese producten en je loterijen heb je die Aventador binnen no time weer terug verdiend. ;)
roadster1976 zegt
Even simpel denken; je rijdt 100 km/h met een sportauto. Dat is zeg maar 30 km/h met een middenklasser. Of er is iets met de auto, handrem etc of meneer heeft harder gereden dan hij hier zegt. Het kan niet zo zijn dat een lambo een paar keer tolt als je 100 km/h rijdt. Of zeg ik iets vreemds nu? Wel zuur voor hem; dat zeker. Maar hij leeft nog
VeniVidiVici zegt
@roadster1976: Heeft geluk dat de vangrail niet net als bij coureur Kubica naar binnen is komen zeilen.
drdre1 zegt
Al met al gewoon sneu, dat gun je zo’n persoon niet. Al heeft hij misschien het gaspedaal goed ingetrapt, dat zou eenieder doen en velen van ons zou hetzelfde zijn overkomen. Rick kan dan wel ‘marketing’ zijn, maar velen vergapen ons toch wel aan wat deze jongen met auto’s doet en de passie die vanaf straalt. Respect voor deze jongen, ik hoop dat ‘ie kan bewijzen dat de oorzaak niet bij z’n rechtervoet lag.
ar156sw zegt
De andere reacties geven wel aan hoe geloofwaardig dit verhaal is. Met 100 de macht over het stuur verliezen… dan misschien toch maar even een opfriscursusje bij de ANWB doen.
En terugverdienen… het ding is niet all-risk verzekerd? Lijkt me erg onverstandig. Of dacht hij genoeg te hebben aan All-Rick verzekering: “dat poetsen we er wel weer uit!”
pieterpeterpost zegt
Als je over die viaduct rijdt zit er wel een vervelend dipje in de weg. Als je dat met zo’n stijve auto en dot gas over dat viaduct komt, kan ik me voorstellen dat die even uitstapt. Als je het niet verwacht is het al snel te laat.
dtwo zegt
Soort Corvair dus eigenlijk, die Aventador. Unsafe at any speed.
bernoulli zegt
Mick Schumacher had ook geen remsporen.
maferick74 zegt
@bernoulli: wel waar, alleen hele korte, n metertje ofzo
maferick74 zegt
Maar hij zou vast niet alleen in de lambo gezeten hebben… en die andere zal vast filmpjes hebben gemaakt… of iemand die de lambo heeft zien rijden…. valt redelijk op denk ik. Ach ja zoals al eerder gezegd werd… in een Aventador rijden en je dan aan de snelheid houden… grapjas
Joost zegt
De Aventador in puin. En zijn ego.
Fijn voor hem dat hij het verhaal over niet-te-hard-rijden zelf wel gelooft. Voor hem te hopen dat de verzekeringsmaatschappij er net zo over denkt.
3246cm252kw zegt
T zal nu wel zijn Rick van Slipt en Polish Point 😆
harrie zegt
Ja bekende kwaal van de Aventador, bij rustig 100 km/u op de snelweg begint ie spontaan te tollen.
bernoulli zegt
Hopelijk is hij snel weer de oude. Anders moet Nico Aaldering in zijn eentje al die autoprogramma’s vullen.
sportabgasanlage zegt
Als de politie technisch rechercheurs zoekt, kunnen ze beter even langs autoblog. Wel goed om te weten dat velen hier op basis van 1 foto precies weten wat er gebeurt is.
harrie zegt
Elke zolderkamer verklaring die ik hier lees klinkt in ieder geval honderd keer plausibeler dan die lulkoek van Rick.
Pascal zegt
1 foto? Ik heb er tientallen gezien. Én video’s, inclusief van voor het ongeluk.
kniesoor zegt
Vind het moeilijk te geloven, dat het verhaal van van Stippent een getrouwe weergave van de werkelijkheid is. Dus kijk met bovengemiddelde interesse uit naar de verdere berichtgeving over deze uitglijder.
MaartenD zegt
Hoe lang zal de neus van Rickert inmiddels zijn? #pinokkio
gasterplancke zegt
Als hij de waarheid spreekt en niet probeert de verzekering te flessen: Dan is het dus gewoon een heel slechte auto.
nijhofp zegt
Marc Webber had ook geen remspoor….hij reed dan wel hard maar hij mocht ‘te’ hard. Voordeel van de auto op de juiste locatie gebruiken.
https://youtu.be/ZXZaAuyuYmQ
Beelden op dumpert lieten wel zien dat hij andere auto’s met ruim snelheidsverschil aan het inhalen was. Reed iedereen echt te langzaam?
alfablog zegt
https://youtu.be/F8MQWMrbP9w
Voor de bocht zitten twee goede richels in de weg. Kan me goed voorstellen dat je auto bij hogere snelheid echt in onbalans raakt.
richardj zegt
@alfablog: met dit filmpje is het toch wel heel duidelijk dat hij geen 100km/u reed. Van het eerste bandenspoor tot het laatste bandenspoor zitten 28 strepen dus 3 meter voor de streep en de 9 meter er tussen heeft de auto 336m afgelegd. Lijkt me sterk als je maar 100 rijdt
vaakbenjetebang zegt
@richardj: Ik heb geen zin om de foto er bij te pakken maar als het inderdaad meer dan 300 meter is, lijkt het me donders moeilijk om dat al tollend af te leggen met een beginsnelheid van slecjhts 100km/h. Tenzij hij toevallig instant black ice tegen is gekomen kun je daar echt op geen enkele manier naartoe rekenen.
pietervs zegt
Foto’s hier op Twitter geven in ieder geval niet het beeld dat-ie nou zo’n korte remweg had. Je moet toch aardig je best doen om zo’n stuk vangrail te ontzetten en nog een paar keer rond te tollen.
https://twitter.com/Stefanuzz/status/1508551512716460037
frank2b zegt
Ik rijd dat traject regelmatig, vaak ook ’s avonds. Al ongeveer 25 jaar.
Je kunt daar behoorlijk doorhalen. Nog NOOIT last gehad van enige instabiliteit op dat viaduct.
Maar goed, ik rijd dan ook Lexus. Uiteraard een beter gebalanceerde wagen dan zo’n deathtrap als een Lambo.
sanki zegt
Bullshit gewoon te hard gereden. En dan heb je daar die bult in de weg en daarna is hij hem kwijt geraakt. Met een snelheid van laten we zeggen 120 had je niet dik 100m rondgetold… Vanmorgen de sporen nog zien staan daar heb je wel wat momentum voor nodig…
roadster zegt
Kennelijk heeft een Lambo een tamelijk beroerde wegligging. Ik heb nooit in een Lambo gereden, maar wel in een aantal Ferrari’s. En daar kon je prima mee over hobbels rijden. Zijn Ferrari’s dan toch de betere auto’s?
Overigens, wanneer de airbags van een auto afgaan, wordt altijd de snelheid van de auto opgeslagen. Dus Rickert kan deze laten uitlezen, om zijn verhaal te staven. “I dare you, I dubbel dare you….”.
frank2b zegt
Wanneer wagens met een nieuwprijs van 5 ton bij 100 kilometer/uur door een eenvoudig hobbeltje, waar een Dacia van 5 mille niet eens erg in heeft, plotsklaps onbestuurbaar worden en een dergelijke ravage veroorzaken dan stel ik voor al die overpriced meuk ONMIDDELLIJK van de weg te halen. Levensgevaarlijke rommel.
Marcel zegt
Waarom zijn al die andere auto’s dan niet gecrasht op die “heuvel” die hij noemt die opeens op de snelweg lag. #mounteverest
lebeaunl zegt
Lijkt me dat de lambo een MI50 of soortgelijk trackingsysteem heeft dat uitgelezen kan worden. Als hij 100 reed dan is de weg eeg gevaarlijk voor die duizenden andere weggebruikers en moet die dus meteen dicht. 🤣
En Rick moet niet zeuren: hij wil toch altijd alle aandacht? Nou, die heeft hij nu.
polleke71 zegt
Hmm, geen andere auto bij betrokken? Geen andere gekkigheid? Met een Lamborghini bij 100km/u door een heuveltje in de A28 de macht over het stuur verliezen???? Heuheuh
Benny_Weisz zegt
Dus hij reed ongeveer 95 km/h maar verloor het macht over het stuur op een stuk waar je 120 km/h mag en dat deed hij in een auto die 350 km/h. Maar hij reed niet te hard!!…..Okay dan!….