Als je avontuurlijk de natuur in wilt gaan, dan kan je een BMW Active Touring Outdoor overwegen, maar deze zal je op heel ruig terrein in de steek laten. Met deze Unicat is dat risico kleiner, alleen is hij niet hybride.
Nee, heel groen kan je deze Terracross moeilijk noemen. Het is dan ook een behoorlijk specifiek model voor als je echt serieus de wildernis in trekt, op de camping in de Ardeche zal je hem niet snel vinden, in de Gobi-woestijn is de kans wat groter.
Met deze Unicat hou je het vrij lang op een plek uit, dankzij zonnepanelen en een installatie die water kan ontzilten. Handig als je er even helemaal uit wilt dus, ver van de bewoonde wereld. Vergeet alleen niet voldoende diesel in te slaan, met al dat metaal om je heen lust de 5,6 liter zescilinder (310 pk, 1.300 Nm) wel een slokje.
Mochten we nog eens een nieuwe survivallijst maken voor het einde der tijden, of tegen zombies, dan is de kans groot dat we dit voertuig, dat op een chassis van International Harvester staat, weer tegen komen.
De prijs? Een dikke 450.000 euro (600.000 dollar). Misschien kan Top Gear eens een retespannende kampeerspecial maken? Hammond in de Unicat, James May in een Unimog U4000, en Clarkson in een Globecruiser. Daar zit potentieel best veel chaos in.
Over de zin en onzin van deze Unicat verscheen een aardige videorepo, die je hieronder kun bekijken. Rest alleen de vraag: wie koopt uiteindelijk zo’n ding? Wellicht als je besluit een carrière als kluizenaar in de Russische toendra’s te beginnen? Foto’s van een soortgelijk model met een iets andere opbouw in de gallery.
Design_Driven zegt
Tof maar doe mij toch maar een Unimog!
mercs zegt
IS toch gewoon een Freightliner met wat aanpassingen?
Mielie zegt
@mercs: International. Maar inderdaad, dat dacht ik ook al ;-)
BestwelMichel zegt
@Mielie: unicat is een bedrijf zoals westfalia voor van die kamper busjes.
ze nemen een bestaande basis en bouwen er iets op/in.
althans voor zo ver ik heb gezien
gearhead zegt
5,6 liter?? Ken net.
desjonnies zegt
U koopt een voor de export bestemde Magirus Deutz oftewel een Iveco 6×6 ex-kiepwagen (zo eentje met een neus)
U hebt dan al een Nederlands kenteken
Uw inventiviteit kan de rest doen.
Niet vergeten de hydraulische kiep installatie te verwijderen, anders zit uw vriendin aan het verkeerde handletje en zal de muesli er niet meer uitzien, om maar niet te spreken over het serviesgoed.
En u bent ver onder de ton Euries klaar.
Tip : uitsluitend voor de luchtgekoelde 6 cilinder Magirus Diesel gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=vTsW0wxkDIg
robert110 zegt
Blij dat ze die dingen ook achter op Unimog’s en M.A.N trucks bouwen. Zou er niet aan moeten denken om mijn leven af te laten hangen van americaanse techniek.
trambel zegt
Volgens mij heeft hij een snorfietser over het hoofd gezien..
dunhozzie zegt
@sir_smokalot: ik gok dat je er eigenlijk niet ver naast zit eigenlijk. Rusland heeft heel veel natuurlijke schatten maar die moeten wel gevonden worden. Dan komt zo’n ding behoorlijk van pas…..
keesje1987 zegt
Anders zet je ff je brommerts in je grill :-)
rotarypowah zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
gast zegt
ja die brommer ziet er niet uit….. hang dan een enduro aan de bumper…
beetje als een vlag op een modderschuit..
gemini zegt
Wordt ook in nederland gemaakt http://www.blissmobil.com/
thomcarspotter zegt
De gallery is een andere auto?