Met deze extreem dikke Purosangue maak je wel de blits.
Je kan er op wachten dat ook de duurste en meest prestigieuze crossovers keihard worden aangepakt door diverse tuners. Sterker nog, dat zijn vaak de hardlopers. Bij Brabus vliegen de G-Klasses harder de deur uit dan de SL’s. En tuners als Mansory bieden de meest extravagante opties aan voor de Aston Martin DBX, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus en Rolls-Royce Cullinan.
Dus je voelt al op je sokken aan de Ferrari Purosangue de nieuwe lieveling gaat worden.
Als matige rechtsback van een Europese subtopper moet je toch wel iets van vervoer hebben. Een standaard Purosangue is dan niet goed genoeg. En daar komt deze extreem dikke Purosangue van Pogea Design om de hoek kijken.
Bodykit
Die doen niet aan subtiliteit. Dat kunnen we wel zien aan deze extreem dikke Purosangue. Het is niet een kwestie van een spoilertje en een sticker. Neuh, bij Pogea hebben ze een complete bodykit ontwikkeld voor de Purosangue.
Daardoor is de SUV van Ferrari (dat blijft raar klinken) een heel stuk breder geworden. Uiteraard is de rijhoogte aangepast: de Purosangue heeft nul intenties om iets in het terrein klaar te kunnen spelen.
820 pk voor deze extreem dikke Purosangue
Sterker nog, het ding is zo verlaagd dat het eigenlijk op een Ferrari GTC4Lusso lijkt. Dat is op zich ook niet gek, want de Purosangue is natuurlijk de opvolger van die auto. De velgen doen ook een duit in het zakje waardoor de auto er bijna kleiner uit ziet dan dat deze in het echt waarschijnlijk is. Voor meten de wielen 23 inch, achter zelfs 24 inch.
Het is overigens niet alleen maar dikdoenerij, de extreem dikke Purosangue is namelijk ook sterker geworden. Althans, daar zijn ze mee bezig. Pogea zegt dat er diverse vermogensupgrades voor de twaalfcilinder aankomen.
De sterkste variant heeft 820 pk onder de kap. Over koppel wordt niet gesproken. Prijzen en beschikbaarheid worden later bekend gemaakt door Pogea.
mmax zegt
verschikkelijk zeg, die purosangue is op zich redelijk te tolereren maar dit is geen gezicht.
Maar ach, waar gaat het over. Dit gaat toch alleen maar in het midden oosten rondrijden,
MrSkyline zegt
Als je er een KIA logo op zou plakken en hem op SEMA neer zou zetten zou ook iedereen het geloven.
thjvanvlerken zegt
Toyota logo en het is een crown sport
mgmbh zegt
bah, het ontbreken van de zwarte wielkastranden icm de wide body komen de verhoudingen totaal niet ten goede
Johanneke zegt
Mooi eh, koop je een crossover, kom je nog nauwelijks over drempels heen. Heerlijk dit.
imaginenl zegt
Zo’n SUV verlagen heeft altijd het effect van een slecht geproportioneerde hatchback op anabolen en de wielen lijken op de piemel van een bodybuilder: altijd te klein.
Dutchdriftking zegt
Ik zag laatst een fotoshopje van een mooie groene welke prettig verlaagd was en een knap setje zilveren Novitec wielen had. Ineens maakte de auto mij hebberig.
weetikveel zegt
Doet een beetje denken aan de model 3/Y zo verlaagd met relatief hoge raamstijlen.
por100 zegt
Dat had ik ook
anthwan zegt
Leuke RX8 :😜 in het rood
potjak zegt
Dit vinden wij over 40 jaar prachtig.
rollingstoned zegt
Welnee, auto’s die ik 40 jaar geleden lelijk vond vind ik vandaag de dag nog net zo lelijk.
wjeurs zegt
Ik hoop dat Ferrari ze helemaal de moeder aanklaagt. Dit ding wordt gelimiteerd gebouwd en is 1 van de weinige echt mooie SUV’s (ja mening ik weet het) Afblijven. Maximaal velgjes wisselen en een aantal wrapje zodat t te herstellen is
mashell zegt
Het ziet er uit als een heel goedkope speelgoed auto van de Action…