De extra lange Audi A7 wordt daarmee wel een stukje bereikbaarder voor de gewone man of vrouw.
Vroeger wilde je een dikke auto met een dikke motor. Als budget geen rol speelde, althans. Daarbij kon je nog niet eens zo gek lang geleden een beetje meelappen met je leasevergoeding om zo én een leuke auto met een leuke motor te hebben.
Dat was uiteraard absoluut niet de bedoeling, waardoor men bijtelling gen bedenken. Tel daarbij op dat de prijzen stegen dankzij stricte CO2-taksen en we zijn aanbeland op het punt dat we een minimale motor in een te luxe auto stoppen.
Extra lange Audi A7
Maar dat is dus niet alleen een Nederlands dingetje, ook in China zien we dat. Ook daar worden auto’s met grote verbrandingsmotoren extra belast. Tegelijkertijd smult men daar van dure premium-auto’s mét veel ruimte. Dus wat doe je dan? Precies, je lanceert een extra lange Audi A7 L met kleine 2.0 motor. Dat is precies de auto die je op de foto’s ziet.
Net als gisteren het geval was met de compleet nieuwe Ford Mondeo, gaat het om afbeeldingen van het Chinese Ministerie van Transport. Daar melden de fabrikanten de nieuw te introduceren modellen aan. Die foto’s lekken vervolgens op het internet en nog voordat Audi het model officieel kan lanceren, weet je er alles over.
Techniek
Nu was er al een extra lange Audi A7 L, maar die was er alleen met de ‘dikke‘ 55 TFSI motor, een 3.0 V6 met turbo en zo’n 354 pk. Daar zijn in totaal 1.000 stuks van gebouwd. Van deze versie moeten er meer verkocht gaan worden. De motor is de bekende 2.0 TFSI (de EA888) met in dit geval 245 pk. Deze is gekoppeld aan een S Tronic automaat. Standaard heb je quattro-vierwielaandrijving.
Qua uiterlijk zijn de verschillen tussen de extra lange Audi A7 L met de dikke motor niet zo groot. De grille is nu zilver in plaats van zwart. Maar zoals te zien is op de foto, kun je alsnog kiezen voor een zwarte grille. Dus je hoeft alleen maar die 45 TFSI-badges eraf te halen en niemand ziet dat je flink hebt bespaard.
Via: Carscoops.
Johanneke zegt
Wat ik zo bijzonder vind is dat er nog steeds nieuwe auto’s op de markt komen zonder minimaal de mild hybride techniek. Dat scheelt gewoon in brandstof en dus CO2 uitstoot. En het is maar een kleine aanpassing aan de motor. I mean, als zelfs de goedkoopste suzuki’s het hebben, dan moet het niet zo kostbaar zijn toch?
faalhaas zegt
@Johanneke: Je kan ook je geld investeren in het lichter maken van de auto ipv zwaardere hybride techniek.
Johanneke zegt
Jij denkt dat je dynamo en startmotor vervangen voor een zwaarder uitgevoerd gecombineerd exemplaar zoveel gaat wegen dat het negatief is voor je verbruik, of hoe moet ik je antwoord zien…?
faalhaas zegt
@Johanneke: Ja, en de accu, de bekabeling, het verstevigen van alle componenten, de computers, integratie etc. En dat kost allemaal geld ook nog om het te designen. Je kan als fabrikant ook lichtere materialen gebruiken voor dat geld wat je uitgeeft aan ontwikkeling. Ook nog eens gunstig voor rijgedrag en wegenbelasting.
Johanneke zegt
Mild hybrids hebben geen extra accu. De Puma 1.0 met 95 pk weegt volgens autoweek 1205 kilo, de 1.0 mild hybrid met 125pk 1280 kilo. Wat vind jij van 75 kilo extra?
ko4n zegt
@Johanneke: auto voor de chinese markt waar de emissie eisen niet zo hoog zijn als hier. Waarom zou de fabrikant dan extra complexiteit toevoegen?
dijan zegt
Jojanneke Deze is wel mild hybride met 48 volt ondersteuning.
tjorque zegt
Ik dacht dat we een 1,5 gingen zien…
Een 2.0 vind ik vandaag niet klein meer.
Dieseltor zegt
@tjorque: Morgen misschien wel?
tjorque zegt
@dieseltor als de wind goed staat, wie weet 🤣
kniesoor zegt
Een goede/grote ‘en profil’-foto van het groene exemplaar was wel aardig geweest om de lengte te visualiseren.
Poulusma zegt
Ik vind het wel mooi om te zien dat ze de A7 toch nog afgemaakt hebben!
Op deze manier is het zelfs nog een mooie auto!
meetsysteem zegt
Ik moest bij het zien van de foto’s van de achterzijde denken aan de Ford Scorpio Sedan. Geen idee waarom. 🤔
Dutchdriftking zegt
Hij is vooral mooi groen, alleen al daarom al punten.
kniesoor zegt
Richard Rawlings, ben jij het ? 🙂
beast95 zegt
De foto van achter geeft de auto Peugeot 508 gevoel. Ik ben er alleen niet over uit of dat in dit geval positief is of negatief. Nou zou ik alleen niet zeggen dat de 2.0 echt een kleine motor is voor deze auto…
Johanneke zegt
Jawel. Ding is loeizwaar en groot. Ik zeg 7 seconden naar de 100, of in VAG termen te blijven, 6.9 seconden, voor de niet long wheel base versie. En dat is niet heel traag, maar niet wat je verwacht voor zo’n slagschip.
Overigens is de a7 2.0 volgens fabrieksopgave echt in 6.9 seconden naar de 100, naar mijn ervaring zijn 80% van de VAG auto’s in x.9 seconden naar de 100, heel bijzonder.
MarcoM zegt
Een 2 litertje, pfff. In zo een auto hoort, ja, hoort een dik blok.
stbb zegt
We hebben hier toch ook de a6 c7 met een 1.8 gehad? Komt bijna op hetzelfde neer.
dijan zegt
Ik heb deze motor in een A5 en laten chippen tot 305 pk,480nm . geweldige prestaties .0 tot 100 nu in 5,2 sec.