En we mogen ook een oben Ohne verwelkomen.
Wellicht zijn we niet de enige, maar we moesten even wens en aan de nieuwe designtaal van Aston Martin. Niet dat ze direct lelijk waren, maar hun voorgangers waren beeldschoon. Omdat Aston Martin de designtaal zo’n 15 jaar toepaste op al zijn modellen, werd het een ratjetoe van allemaal mooie, maar nauwelijks van elkaar te onderscheiden modellen. Aston Martin heeft inmiddels een nieuwe DB11 (de opvolger van de DB9) en een nieuwe V8 Vantage. Duidelijk een Aston Martin, duidelijk moderne auto’s maar ook van elkaar onderscheidend. Het model dat het meest de handen op elkaar weet te krijgen is wellicht de verse DBS SuperLeggera. Misschien is het omdat we gewend zijn aan de nieuwe huisstijl van Aston Martin, maar potjandorie wat is die nieuwe DBS Superleggera een heerlijkheid!
Voor de mensen die deze mening delen hebben wij zeer goed nieuws. Er komen namelijk meer varianten van de DSB Superleggera. Dat laat Andy Palmer, de CEO van Aston Martin, weten in een interview met het Britse AutoCar. De eerste is een ‘AMR’-uitvoering. AMR is de nieuwe performance lijn van Aston Martin: iets meer vermogen, iets minder gewicht, iets strakkere wegligging en een topclassificatie op de Nürburgring. De CEO van Aston Martin zegt dat er van elke Aston Martin een AMR uitvoering komt, dus ook van de DBS Superleggera. Sterker nog, ze zijn al met de auto aan het testen.
Qua vermogen is Palmer vrij duidelijk. De motor kan met gemak, zonder kostbare modificaties, zo’n 750 pk leveren. Dat is op zich bizar veel, maar alsnog 50 pk minder dan de Ferrari 812 Superfast te bieden heeft. Volgens de Aston Martin-baas gaat de DBS Superleggera in AMR-trim zich nóg meer focussen op koppel. Het tweede model is de open versie van de DBS Superleggera, de Volante. Volgens Palmer is dat een ‘no brainer’. Wanneer de nieuwe modellen in de showrooms staan, is vooralsnog niet bekend.
pomoek zegt
Eigenlijk zouden alle auto’s van +700pk verplicht mee moeten doen aan een raceserie. Ka de EU dat nog even regelen voor de Brexit?
kniesoor zegt
Een èchte vlijmscherpe bochtenridder is een DBS Superleggera vermoedelijk niet, meer een hele goede GT. De vraag is hoeveel de AMR versie zou kunnen worden. Een ‘basis’ versie lijkt me de betere optie, voor ‘t circuit liever een 911 GT3 RS.
berlinetta zegt
Ik vind hem ook echt geweldig. Niet meer zo stijlvol als je zou verwachten bij AM, maar gewoon een hele mooie brute machine. Als ik de centen had, was ik al lang naar de dealer gerend.
iphonistvongates zegt
Als AM hun ervaring en techniek van de LeMans series Vantage toepassen in de DBS AMR dan wordt dit een te hard afgeveerde auto. Eigenlijk ongeschikt voor de openbare weg zeker als ze er ook nog van die vreselijke kuipstoeltjes inbouwen. De DBS was/is een uitmuntende GT, ik hoop dat de nieuwe dat ook wordt. Voor het circuit zou ook ik eerder kiezen voor de Porsche GT3 (RS).
HZW zegt
Ik wil een DBS Superleggera met handgeschakelde versnellingsbak.
Gulli zegt
Ik erken deze DBS nog niet. Mijn DBS zou er zo uit moeten zien;
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251661771
AstonMartinDriver zegt
@gulli: dat IS mijn DBS ?
Gulli zegt
@astonmartindriver: uitstekende keuze amis!