Laat het maar aan de Fransozen van Delavilla over om van een Porsche Cayman iets diks te maken.
Zo’n twee jaar geleden lanceerde de Franse tuner al de R1, oftewel een Cayman die aan de achterkant 18 centimeter breder is en aan de voorkant 12 centimeter, maar er is ruimte voor meer.
Daarom werd deze “Club Sport”-uitvoering bedacht. Het bodywork is verder met rust gelaten, want heel veel breder moet je zo’n Cayman immers niet maken. Ook de 3.8-liter zescilinder levert nog steeds 400 pk, maar er is wel degelijk het een en ander aangepast. Zo prijkt er achterop nu een dikke spoiler en is het bodywork voorzien van de nodige matzwarte details en strepen. Net als de gewone R1 beschikt deze Delavilla R1 “Club Sport” ook over deuren die geïnspireerd zijn op die van de Carrera GT.
De prijs van al dit moois? Voor het lieve sommetje van 24.400 euro, exclusief belasting, kan je een Cayman laten ombouwen tot Delavilla R1 “Club Sport”.
Lijkt wel een travestiet zo met die oogschaduw op.
Oké dus: Porsche Cayman S + €24.400,- = Porsche 911?
@ingloriousleon: Dat geloof je toch zelf niet?
Dus alleen de spoiler en de stickers maken dit een ‘Club Sport’? En Autoblog besteedt hier aandacht aan? Well played marketingafdeling Delavilla!
OT: er zijn maar weinig combinaties auto+two-tone kleurstelling die echt gestaagd zijn, dus ook hier: doe maar lekker een donkere tint of wit zoals de normale R1 op de persplaten.
€ 24.400 vragen om een auto lelijk te maken, het moet niet gekker worden…
“Ook de 3.8-liter zescilinder levert nog steeds 400 pk”
3.4 liter lijkt me, en “340, 385 of 420 pk”, zoals je collega smoke vorige maand neerpende (420 circuit only).
Mislukte Gemballa variant van deze:
Lijkt wat op een megane rs met die kleuren