Deze Novitec F8 N-Largo is nu breder en heeft de koppelkromme van een zelfontbrander.
Het leven is vrij moeilijk als je rijk bent. En nee, dan bedoelen we niet eens de hoeveelheid belasting die je moet betalen. Nee, het gaat om keuzes. Stel, je mag van Ferrari een auto bij ze kopen, welke koop je dan? En waarom? En hoe ga je ‘m dan samenstellen? De keuze is namelijk reuze.
We willen McLaren nog weleens betichten van een overdaad aan modellen, maar bij Ferrari kunnen ze er ook wat van. Toch heeft Novitec een gaatje gevonden. Mocht je een Ferrari F8 Tributo net even te gewoontjes vinden een SF-90 te duur is er nu de Novitec F8 N-Largo.
Novitec F8 N-Largo
Deze auto is een project van Novitec. Deze Duitse vergrijpt zich geregeld aan Ferrari’s en vandaag is dat niet anders. Het recept is inmiddels vrij bekend, maar niet minder spectaculair. We beginnen met de pièce de résistance: de bodykit. Deze is ontwikkeld door Vittorio Strosek. Ja, precies, die Strosek die ook de koetswerken deed voor Koenig Specials. Het koetswerk is nu 13 centimeter breder dan voorheen.
Daardoor is er ruimte gekomen voor nóg grotere wielen. Ze zijn afkomstig van Vossen en natuurlijk rammend ordinair. Voor meten ze 21″, achter zelfs 22″. Het model van het wiel is de ‘NF10 NL’ die specifiek voor Novitec worden worden gesmeed door de Amerikaanse velgenboer.
98 extra paarden
Dan de motor van de Novitec F8 N-Largo. Vroeger was het bijna onmogelijk om extra vermogen uit een Ferrari V8 te extraheren. Een Ferrari was al de top. Toen moest Novitec er compressor-kits opschroeven om een verschil te maken. Tegenwoordig hebben ze het een stuk makkelijker, ze hebben er namelijk 98 pk bijgechipt. Dat komt mede door de marge die Ferrari aanhoudt. Anderszijds komt het door een Inconel-uitlaat en sport-katalysatoren.
Het maximale vermogen bedraagt 818 pk, dat vrijkomt bij 7.960 toeren. Qua koppel kom je ook niets te kort, al bij 3.100 toeren staat er 903 Nm klaar. Het lijkt wel een diesel. Door de upgrades kun je met de Novitec F8 N-Largo in 2,6 seconden naar de 100 km/u sprinten. De topsnelheid is ‘meer dan 340 km/u’.
Interesse? Dan moet je snel zijn. Prijzen zijn niet bekend, maar wel dat er slechts 15 exenplaren van de Novitec F8 N-Largo gebouwd gaan worden.
acakoning zegt
“Wat Mooi!!”- niemand.
sollie1984 zegt
@acakoning: zet hem maar voor mn deur neer!
autogeak zegt
Opzich is het nog een prestatie om de F8 nog lelijker te maken.
lodewijkyolo zegt
@autogeak: in het echt is hij een stuk mooier dan op foto. Weet natuurlijk niet of je hem in het echt gezien hebt;)
petroldrinker zegt
Gaaf, oogt beter dan het origineel
cossiekiller zegt
Hebben ze ook een set velgen voor de zomermaanden?
tjorque zegt
@willeme Bij een diesel verwacht ik maximaal koppel eerder vanaf 1250rpm…
SimonMc zegt
’t Is te zien welke diesel. Een BMW M550d, heeft z’n 760 Nm koppel op 2000 toeren (pas)…
ericd zegt
Niet onlelijk. Maar houd eens op met sportauto’s nog breder te maken. Je wilt je per slot van rekening langs een terrasje wurmen zonder belachelijk te worden gemaakt dat je bij het passeren van een fietser een vette kras trekt in het obese koetswerk.
petroldrinker zegt
Dat is alleen een probleem hier in nl, in amerika en GCC bijvoorbeeld (waar ze op mikken hiermee) is dat absoluut geen probleem